Haimakysta

meitsi100

Onko kenelläkään tietoa haimakystasta? Minulla todettiin haimakysta, joka ei ole vaarallinen. Kystaa kuitenkin seurataan kasvun poissulkemiseksi. Se on ollut minulla jo kolme vuotta ainakin ja on pysynyt lähestulkoon samanlaisena. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta onko sellainen kasvanut yms?

9

9155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haimakysta

      Joo, semmonen 5cmx4,5cm kysta olla möllöttää minullakin haiman isommassa päässä. Kasvoi aikansa ja nyt on ollut vuosia tuon kokoinen. Haiman hännässä minulla oli toinen noin 3 cm mutta se otti ja livisti jonnekin;-) Ei ole enää ylävatsan ultrassa näkynyt. Kerran vuodessa haima ultrataan eikä mitään haittaa ole kystasta ollut vaikka aika iso kait onkin.

      • meitsi100

        Kiitos vastauksestasi! On todella rauhottavaa kuulla, että muillakin on kokemusta samanlaisesta, mutta se ei ole vaarallinen/ sille ei tehdä mitään. Onko sinulle puhuttu leikkauksesta? Minulle sanottiin, että jos se kasvaa, se täytyy poistaa. Tämä tietenkin pelottaa minua. Toivottavasti ei kasva!


    • eläke ukko 42v

      mulla on kans sama homma ja tukki aikoinaan sappitiehyen josta seurasi arnottomat mahakivut.olin sairaalassa syömättä ja juomatta viis viikkoa,tiputuksessa kokoajan-luulivat ensin haimatulehdukseksi,kunnes kuvasivat 4.jä kertaa mangeetilla ja 4.ja kertaa tietokone tomografialla ja kuus kertaa ultralla,jonka jälkeen laittoivat tai yrittivät tähystimellä asentaa stentin sinne sappi kanavaan mut ei saaneet paikoilleen,sit leikkuusalista suoraan läpivalaisuun ja työnsivät kuus milliä paksun neulan oikeasta kylkikaaren alta siihen kanavaan ja asensivat jonkun levitin vaijerin joka roikku sit tuosta kylestä 5.si viikkoa jonka jälkeen uusi yritys vaijeri pois ja stentti tilalle no se onnistui ja nyt oon puolen vuoden välein käyny vaihattaa sen stentin.tuosta kaikesta on kulunut nyt aikaa 3.me vuotta ja huomen aamulla taas meno sairaalaan stentin vaihtoon,saa nähä joutuuko tätä tekee loppuikänsä.ai niin sappi rakkokin leikattiin silloin jossain vaiheessa kun luultiin siellä olevan kiviä,mut ei siellä ollu mitään,tulehtunu kuulema oli,tiiäppä häntä liekkö ollu selitys vaan,,,,soataa olla ettei tämmöistä jaksa kovin kauaa,,,

      • Kystaf

        Kysta on minullakin antibioteilla pieneni ja oireeton: No problem.


    • titsan

      Luin näistä kystista.Sama juttu minullakin. Pari kystaa 3cm ja pienempiä. Magneetti käyty pari kk sitten. Ei pahanlaatuista. Nyt PET MRI. Tuloksia odotellaan..

    • Tintsali

      Minulle tehtiin puolitoista vuotta sitten tähystysleikkaus, jossa kysta tyhjennettiin, ei leikattu pois. Nyt kysta suurentunut jonkin verran, katotaan mitä tekevät....

    • keltapunainen

      Minulla on maksassa 10cmx11cm kokoinen. Olen paljon lääkärissä asian johdosta käynyt ja aina on painoitettu sitä, että niin kauan kuin se ei paina muita tärkeitä elimiä, ei se siellä mitään haittaakaan. Minulla se painaa joten joudun leikkaukseen. Kaikki riippuu lähinnä kasvusuunnasta, mutta itellään kysta ei vaarallinen ole

    • T.K

      Minulta leikattiin 4vuotta sitten leikkaus oli turha,näin sanoi kirurgi,kysymyksessä on iso leikkaus jos siihen joutuu.

    • Anonyymi

      Minulla on jo vuosia ( 8v) sitten todettu sattumalta haimassa 3 pientä kystaa.
      Niitä on joka vuosi kuvattu ja ovat onneksi pysyneet samanlaisina.
      Aluksi kuvattiin magneetilla mutta nyt lääkäri oli sitä mieltä että ultra riittää.
      Se minua on jäänyt mietityttämään onko ultra riittävä kun haima on koko lailla muitten elimien takana piilossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe