iho ongelmia

kutinaongelma

Koirallani on ollut nyt jo ainakin kuukauden jotakin ihottumaa takaruumiissa ja olen käynyt parikin kertaa eläinlääkärissä näyttämässä sitä että mistä sellainen voi johtua, lääkäri ensin sanoi että petadinea ja hydrocortisonia että sillä pitäisi lähteä, koska kuulemma koiran turkki on niin paksu ettei ihoon pääse ilma. Kävin juuri toisen kerran näyttämässä ihottumaa koska se vaan leviää ja sitten eläinlääkäri käski laittaa jotakin toista "lääkettä" niihin kohtiin jotka olivat kutisseet ja mitä koira oli raappinut. En saanut vieläkään selville mistä moinen ihottuma voisi johtua. kuulemma ei ruuasta eikä eri shamppoosta. Olisiko jollekin tapahtunut samalla tavalla kuin minulla ja onko siihen saatu mitään vastausta????? Olisi tosi kiva tietää mistä sellainen johtuu sitten.( Eli jokin kohta kutisee koiralla ja siinä on paljon irtokarvaa ja sitten se rupeaa kutisemaan ja sitten sen iho on tietysti ihan punainen joskus jopa tulee jotakin nestettä.) tietysti minä harjaan aina ne ylimääräiset pohjavillat siitä sitten pois mutta sitä ihottumaa tulee vaan lisää, kertokaa jos jollekin on ollut samoja vaivoja ja miten siitä on päästy eroon???

9

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennusta

      siis on? Miten laajalti? Kaunko ollut? Vain selässä?

      • kutinaongelmia

        Juu siis tällä hetkelläkin on. Sitä on nyt tällä hetkellä vain tuolla peräruumiin kohdilla. ja on ainakin kuukauden jo ollut, haluisin niin kovasti tietää mitä se on että saisin sen stressin pois koiraltani.


      • regqeq
        kutinaongelmia kirjoitti:

        Juu siis tällä hetkelläkin on. Sitä on nyt tällä hetkellä vain tuolla peräruumiin kohdilla. ja on ainakin kuukauden jo ollut, haluisin niin kovasti tietää mitä se on että saisin sen stressin pois koiraltani.

        Onko koiran elämässä tapahtunut muutoksia, vaikuttaako se stressaantuneelta? Siis ennen kuin ihottuma alkoi.

        Onko koiralle laitettu punkkiesto sinne häntäpäähän, niistä voi tulla ihottumaa?

        Entä koiran shamppoot, olisko voinut edell pesussa jäänyt huuhtomatta kunnolla ja aiheutua siitä?


      • kutinaongelmia
        regqeq kirjoitti:

        Onko koiran elämässä tapahtunut muutoksia, vaikuttaako se stressaantuneelta? Siis ennen kuin ihottuma alkoi.

        Onko koiralle laitettu punkkiesto sinne häntäpäähän, niistä voi tulla ihottumaa?

        Entä koiran shamppoot, olisko voinut edell pesussa jäänyt huuhtomatta kunnolla ja aiheutua siitä?

        ei muistaakseni ole ollut mitään sitä ennen stressaavaa. Eläinlääkäri sanoi minulle ettei johdu punkkiestosta tai shamppoosta eikä ruoasta.


      • vrewr
        kutinaongelmia kirjoitti:

        ei muistaakseni ole ollut mitään sitä ennen stressaavaa. Eläinlääkäri sanoi minulle ettei johdu punkkiestosta tai shamppoosta eikä ruoasta.

        näyttää?


      • toivon auttaa
        kutinaongelmia kirjoitti:

        ei muistaakseni ole ollut mitään sitä ennen stressaavaa. Eläinlääkäri sanoi minulle ettei johdu punkkiestosta tai shamppoosta eikä ruoasta.

        Siis onko se hot spot- diagnoosi ?
        Se voi tulla kesällä helposti. Jostain syystä jos koira ui ja kahlailee etenkin paljon. Turkin pitäisi kuivaa varmasti oikein hyvin ainakin. Eikä saisi olla takkuja, kun siitä tulee myös iho-ongelma.

        Minä ajelisin karvat pois kokonaan ko alueelta ja lähettyviltä, jos sen kierteen saisi sillä nyt katki.
        Sinkkiä ja rasvahappoja syöttäisin. Koirien tai ihmisten rasvahappoja. Kumpia vaan, kunhan jompaa kumpaa.


      • kutinaongelmia
        toivon auttaa kirjoitti:

        Siis onko se hot spot- diagnoosi ?
        Se voi tulla kesällä helposti. Jostain syystä jos koira ui ja kahlailee etenkin paljon. Turkin pitäisi kuivaa varmasti oikein hyvin ainakin. Eikä saisi olla takkuja, kun siitä tulee myös iho-ongelma.

        Minä ajelisin karvat pois kokonaan ko alueelta ja lähettyviltä, jos sen kierteen saisi sillä nyt katki.
        Sinkkiä ja rasvahappoja syöttäisin. Koirien tai ihmisten rasvahappoja. Kumpia vaan, kunhan jompaa kumpaa.

        ihottuma on nyt aika hyvin muuten parantunut ettei kohta ole enää punainen mutta siihen tulee välillä niitä jotain mustia "murusia" ja on irtokarvaa ympärillä, toivottavasti se ei enää leviä lisää. En tiedä onko se hot spot, luin siitä kyllä netistä mutta edes eläinlääkär ei osannut sanoa mitä se on, tosin en muutenkaan tykännyt siitä lääkäristä... Olen aina yrittänyt todella hyvin kuivata turkin ja mietein kanssa samaa että siitäkin sitä ihottumaa voi tulla kun jää kosteutta. Ja olen nyt yrittänyt harjata koiraani hyvin ettei tulisi takkuja mutta koirani pohja villa on muutenkin tosi tiheää. Olen myös miettinyt tuota karvan ajamista.... jos se voisi auttaa...


      • Anoin1234
        kutinaongelmia kirjoitti:

        ihottuma on nyt aika hyvin muuten parantunut ettei kohta ole enää punainen mutta siihen tulee välillä niitä jotain mustia "murusia" ja on irtokarvaa ympärillä, toivottavasti se ei enää leviä lisää. En tiedä onko se hot spot, luin siitä kyllä netistä mutta edes eläinlääkär ei osannut sanoa mitä se on, tosin en muutenkaan tykännyt siitä lääkäristä... Olen aina yrittänyt todella hyvin kuivata turkin ja mietein kanssa samaa että siitäkin sitä ihottumaa voi tulla kun jää kosteutta. Ja olen nyt yrittänyt harjata koiraani hyvin ettei tulisi takkuja mutta koirani pohja villa on muutenkin tosi tiheää. Olen myös miettinyt tuota karvan ajamista.... jos se voisi auttaa...

        Jos iho-ongelmat eivät meinaa parantua, moni on ajellut turkin siltä alueelta pois. Se kuitenkin kasvaa melko nopeastikin takaisin ja tärkeintähän on, että koira paranee. Ärtynyttä aluetta on silloin helpompi hoitaa ja iho pääsee hengittämään paremmin. Suosittelisin ehkä myös hakemaan toisen lääkärin mielipiteen..


    • kohtalotoveri, outoa

      koiralle tullut selkään ihmeellistä ihottumaa, punertaa vähän ja myös tummia murusia, vähän hilsettä, karvaa irtoaa muutenkin, niin en osaa sanoa lähteekö noista kohdista enemmän. Pesin koiran kauttaaltaan, ei vaikutusta. Olen putsannut noita kohtia antisept aineella, jonka hain koiraa varten apteekista, kohdista irtoaa tummaa töhnää pumpuliin. Ainakaan vielä ei ole ihottuma kadonnut, jatkan putsausta nyt vähän aikaa.

      Mietin all testeihin menoa.

      Tuli tuosta tummista murusista mieleen korvapunkki, mutta meillä on tosi puhtaat korvat olleet aina. Koira ei kutise.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe