harkitsen tarot-korttien ostoa...

Elli86

Kannattaako hankkia Tarot -kortit? Se on pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa. En ole erityisemmin horoskooppeihin ym uskova ihminen, mutta kyseiset kortit ovat niin kauniita ja haluaisin oppia...niin käyttääkö sanaa pelaamaan vai tulkitsemaan niillä...
Ja myönnän, että oma elämäni on hieman käännöskohdassa, joten olisi hauska kenties etsiä vastauksia kysymyksiin. Myöhemmin ehkä muillekkin.

Onko Tarotkorttien kanssa pelaaminen täyttä humpuukia vai hauskanpitoa vai onko siitä jotain hyötyäkin? Vai onko se ihan puhtaasi uskonasia? Entä meennäänkö siinä peräti okkultismin puolelle? Eli voiko se olla jopa vaarallista?

3

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruspatin

Okkultismi vaarallista? Enpä usko.

Ja riippuu vähän siitä miten kortteihin suhtautuu. Jos ajattelee että ne ovat absoluuttisia totuuden torvia ja antavat täsmällisen vastauksen kaikkeen, niin olet ehkä hieman hakoteillä. Tai sitten minä olen.

• Ixchel

...lämpimästi.
      Tarotkortit antavat uusia näkökulmia ratkaisujen tekoon ja auttavat lisäämään itsetuntemusta ja ihmistuntemusta yleensä. Henkimaailman kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Ne ovat vain pahvinpaloja, joihin on painettu kuvia ja usein symboleja. Yhtä vaarallista on katsella vaikkapa maisemakortteja. Tiedät itse enemmän kuin arvaatkaan, ja kortit vain auttavat sinua löytämään "salaisen" tietosi. Lopulliset päätökset teet kuitenkin aina itse, eikä kohtaloasi ole määrätty missään ennalta käsin.

Varaudu kuitenkin opiskelemaan. Tarvitset hyvän opaskirjan, mutta netistäkin löytyy paljon oppia (esim. tarotpuu.com suomeksi, ja jos englanti sujuu, learntarot.com on erinomainen tiedonlähde.)

Avoimin mielin vain uutta oivaltamaan, ja sulje korvasi pelottelupuheilta; niitä riittää joka asiaan, eivätkä pahanilmanlinnut koskaan kuole sukupuuttoon : )

• l.l.

korttejahan voi käyttää juuri siten kuin itselle sopii. Mikäli ei esim. usko henkiin niin ei niitä myöskään sieltä korteista löydä. Todennäköisin vaara on, että ne paljastavat itsestä sellaisia asioita joita ei ole niin kiva kuulla, ja niitäkin vain sen verran kuin mihin on itse valmis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2115
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      333
      1319
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1255
    4. 157
      1158
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      961
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      889
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      848
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      822
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      789
    Aihe