Mikä saa Sinut kirjoittamaan Suomi24 palstalle?

Tähtisilmä **

Koetko olevasi netti-riippuvainen. Onko kirjoittaminen antanut sitä mitä olet hakenut täältä? Mitä lähinnä olet odottanut saavasi, vai mikä on ollut motiivisi ?
Otatko kirjoittamisen vakavasti?

27

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä kysymys! Aina sitä hesarin vasta illalla luettuaan tulee avattua kone. Tässä on vielä meikällä uutuuden viehätystä.
      Mikä siinä lie, että noita eri saittien viestejä lukiessaan jostain syystä alkaa kyrsimään kun itte ei keksi mitään sanottavaa.
      Aina kuitenkin syynään ensiksi Wikipedian. Googletan aina päivän aikana aiheita, joihin oma eikä niiden harvojen kaverieni tieto ei riitä.
      Joskus kaupassa pankkikorttikuittiin raapaisen vain puumerkin, joinakin iltoina juttua tulisi kuin 'suden kuraa'. Valitettavasti.

      • u n i i k k i

        tuossa sanataituruudessaan, voisinpa sanoa, sanataitaiteilija.
        Juo olisi kirjoittanut runoja, olisi Lauri Viita saanut varteenotettavan kilpailijan.

        (Silti nuo kannanotot LipposPaten puolusteluineen etovat.
        Miten joku v o i nähdä jonkin politiikan hahmon kuin kieropeilistä?
        KaunaPate teki niin paljon pahaa,
        Lisäksi oli naurettava pyrkyryydessään euroopan presidentiksi,
        tuli viimeiseltä lobbausreissultaan kotiin naama ihka punaisena.
        Voi surkeaa öttiäistä.

        Pakko kysyä, vastausta en saa, sen tiedän.


      • Tähtisilmä **
        u n i i k k i kirjoitti:

        tuossa sanataituruudessaan, voisinpa sanoa, sanataitaiteilija.
        Juo olisi kirjoittanut runoja, olisi Lauri Viita saanut varteenotettavan kilpailijan.

        (Silti nuo kannanotot LipposPaten puolusteluineen etovat.
        Miten joku v o i nähdä jonkin politiikan hahmon kuin kieropeilistä?
        KaunaPate teki niin paljon pahaa,
        Lisäksi oli naurettava pyrkyryydessään euroopan presidentiksi,
        tuli viimeiseltä lobbausreissultaan kotiin naama ihka punaisena.
        Voi surkeaa öttiäistä.

        Pakko kysyä, vastausta en saa, sen tiedän.

        Capitain on personallisista personallisin tyyppi, ajatteleva ja älykäs mies, jonka kirjoitukset erottuvat raikkaina ja omaleimaisina palstalla. Jos tämä katsotaan "nuoleskeluksi, niin nuollaan kuin sulavaa jätskitötteröä :D Ihanaa....


    • Mikä saa kirjoittamaanSuomi 24 palstalle,,,,,,Osallistumisen tarve,,,,, ja aiheet joista haluan kirjoittaa ja vastata kirjoituksiin, jotka ovat mielenkiintoisia.

      Siis koenko olevani netti-riippuvainen,,,, en koe,,, voin vallan mainiosti olla muuallakin kuin koneen äärellä,

      Ja onko kirjoittaminen antanut, mitä olen hakenut täältä,,,,,,kyllä,,,, koska olen itse saanut valita mahdollisuudet, ja vapaaehtoisesti,

      Mitä lähinnä olen odottanut saavani,,,,, en mitään pysyvää,,,,, pidän täälläola ja kirjoittelua vain ajan täytteenä,,,,, sellaisena jonka voi unohtaa samalla kun nostaa takamuksensa pois tuolilta.

      Ja viimeiseen vastaus,,,, Otanko kirjoittamisen vakavasti,,,,, en todellakaan, tämä palstalla olo ja osallistuminen, on pelkkää hupia, josta toisinaan nautin niin että naurut päästä täällä yksinäni.

      Kaikenkaikkiaan,,, rattoisasti täällä koneella aika kuluu, vaikka orjaa ei minusta tullutkaan.

      • munki preivat. Mittälai riippuvaisuut en ol havainnu ittessän,enk ol oikke mittä erikoist odottan täält saavannikka. Paremmi semmost ajankulu,ko vilkase tännekki,mitä ihmse ittestäs saava irt. Se o se viholine tarve ,jotta ain kirjotta,ko mukulast ast o siihe tottunnu. Muu omakki kysäsevä ain joskus,ett oleks sää äit ny vaa se ja se asia ylöskirjann? Ne pitävä muu iha hurahtanneen,mutt mitäst mää siit välitä. Kirjota ain sillo,ko o jotta kirjottamist.


      • Ts **

        nuo vastaukset, ja kuitenkin olet ollut vuosia mukana! Onkohan aika muuttanut Sinua täällä olosi aikana?
        Itse tulin palstalle suuren elämänmuutoksen myötä, jolloin puolisoni oli kuollut. Tästä muodostui ikäänkuin silta muihin ihmisiin ensimmäisen suruvuoden aikana. Koen sen antaneen sisältöä elämääni, joka muuttui

        hiljaisemmaksi kumppanin lähdön jälkeen. Tarvitsinkin hiljaisuutta ja itseni uudelleen löytämistä.
        Oli mahdollisuus jakaa ajatuksiaan muiden ihmisten kanssa, koska seuraelämä hiljeni myös huomattavasti.

        Lapset tietenkin olivat niinkuin ennenkin, mutta jokapäiväinen ajatusten vaihto jäi.Olen kokenut rikastuttavana tämänkin seurustelumuodon, se on antanut päivittäisen ilon tunteen nähdessäni jo tutuksi käyneitä nimimerkkejä aloitteentekijöinä.

        Hauskaa on ollut monet kerrat, kerrassaan riemastuttavaa, myöskin surua moitteista--- ansaittuja varmaan.
        Kaikenkaikkiaan olen kiitollinen löydettyäni palstan ja ihmiset täällä, se täyttää osaltaan elämääni.

        Vaatinutkin se on, kohdata monenlaista mielipidettä, osan joutuu karsimaan, kaikkea ei voi ymmärtää, mutta
        kiva on olla tällaisesskin yhteisössä mukana.

        Pelkkänä huvina tai ajavietteenä en osaa toisia ihmisiä ottaa, joskin tämä sitäkin on--- viihdettä, mutta kyllä jokaisen kirjoituksen takana on ihminen.


      • Lorena*
        Ts ** kirjoitti:

        nuo vastaukset, ja kuitenkin olet ollut vuosia mukana! Onkohan aika muuttanut Sinua täällä olosi aikana?
        Itse tulin palstalle suuren elämänmuutoksen myötä, jolloin puolisoni oli kuollut. Tästä muodostui ikäänkuin silta muihin ihmisiin ensimmäisen suruvuoden aikana. Koen sen antaneen sisältöä elämääni, joka muuttui

        hiljaisemmaksi kumppanin lähdön jälkeen. Tarvitsinkin hiljaisuutta ja itseni uudelleen löytämistä.
        Oli mahdollisuus jakaa ajatuksiaan muiden ihmisten kanssa, koska seuraelämä hiljeni myös huomattavasti.

        Lapset tietenkin olivat niinkuin ennenkin, mutta jokapäiväinen ajatusten vaihto jäi.Olen kokenut rikastuttavana tämänkin seurustelumuodon, se on antanut päivittäisen ilon tunteen nähdessäni jo tutuksi käyneitä nimimerkkejä aloitteentekijöinä.

        Hauskaa on ollut monet kerrat, kerrassaan riemastuttavaa, myöskin surua moitteista--- ansaittuja varmaan.
        Kaikenkaikkiaan olen kiitollinen löydettyäni palstan ja ihmiset täällä, se täyttää osaltaan elämääni.

        Vaatinutkin se on, kohdata monenlaista mielipidettä, osan joutuu karsimaan, kaikkea ei voi ymmärtää, mutta
        kiva on olla tällaisesskin yhteisössä mukana.

        Pelkkänä huvina tai ajavietteenä en osaa toisia ihmisiä ottaa, joskin tämä sitäkin on--- viihdettä, mutta kyllä jokaisen kirjoituksen takana on ihminen.

        Näin iltaisin usein istun koneella Tv:n "möllöttämisen" jälkeen. Vuosia olen jo kirjoitellut milloin mistäkin aiheesta ja vastaillut moniin viesteihin. En halua tökkiä ketään kirjoituksillani, joskus kyllä jos olen erimieltä asiasta voin tuoda mielipiteeni esille. Olivatpa vastaukset sitten millaiset tahansa.

        Niin siinä minulla on addiktio, en voi kuvitellakaan muulla tavoin hoitavani pankkiasioita kun koneella. Skypekin on käytössä toisinaan. Mutta youtube on vallan verraton, harhailen usein yömyöhäiseen kuuntelen mieluista musaa. Joskus menee viikkojakin etten käy koneella.

        Kun asuu yksin, hyvää ajanvietettä löytyy netistä, TV-kanavilta ja radiostakin. Sunnuntaisin Kansanradio on mainiota kuunneltavaa, siellä soittajat ovat tosi aitoja kysymyksineen, parannus ehdotuksineen sekä purkavat mieltä vaivaavia asioitaan.


      • Ts ** kirjoitti:

        nuo vastaukset, ja kuitenkin olet ollut vuosia mukana! Onkohan aika muuttanut Sinua täällä olosi aikana?
        Itse tulin palstalle suuren elämänmuutoksen myötä, jolloin puolisoni oli kuollut. Tästä muodostui ikäänkuin silta muihin ihmisiin ensimmäisen suruvuoden aikana. Koen sen antaneen sisältöä elämääni, joka muuttui

        hiljaisemmaksi kumppanin lähdön jälkeen. Tarvitsinkin hiljaisuutta ja itseni uudelleen löytämistä.
        Oli mahdollisuus jakaa ajatuksiaan muiden ihmisten kanssa, koska seuraelämä hiljeni myös huomattavasti.

        Lapset tietenkin olivat niinkuin ennenkin, mutta jokapäiväinen ajatusten vaihto jäi.Olen kokenut rikastuttavana tämänkin seurustelumuodon, se on antanut päivittäisen ilon tunteen nähdessäni jo tutuksi käyneitä nimimerkkejä aloitteentekijöinä.

        Hauskaa on ollut monet kerrat, kerrassaan riemastuttavaa, myöskin surua moitteista--- ansaittuja varmaan.
        Kaikenkaikkiaan olen kiitollinen löydettyäni palstan ja ihmiset täällä, se täyttää osaltaan elämääni.

        Vaatinutkin se on, kohdata monenlaista mielipidettä, osan joutuu karsimaan, kaikkea ei voi ymmärtää, mutta
        kiva on olla tällaisesskin yhteisössä mukana.

        Pelkkänä huvina tai ajavietteenä en osaa toisia ihmisiä ottaa, joskin tämä sitäkin on--- viihdettä, mutta kyllä jokaisen kirjoituksen takana on ihminen.

        voin vain sanoa että eihän perusluonteeni ole muutunut muuta kuin että jos olen tullut rohkeammaksi, sen olen täällä vuosien varrella huomannut, mutta ketäpä ei vuodet jotain muutosta tee ihmisessä,

        Kerroit että pelkkänä ajanvietteenä et osaa toista ihmistä ottaa,,,,, mutta totakai hänen sanomansa voit tulkita keveyesti, jos aihe on sellainen,,,,,, minähän kuvailin että täällä lukemani perusteella pidän palstaa ajanvietteenä, ja se pitää paikkansa minun kohdallani.

        En siis tarkoittanut ihmisiä, vaan heidän kirjoituksiaan.


      • karjala takaisin
        monica kirjoitti:

        voin vain sanoa että eihän perusluonteeni ole muutunut muuta kuin että jos olen tullut rohkeammaksi, sen olen täällä vuosien varrella huomannut, mutta ketäpä ei vuodet jotain muutosta tee ihmisessä,

        Kerroit että pelkkänä ajanvietteenä et osaa toista ihmistä ottaa,,,,, mutta totakai hänen sanomansa voit tulkita keveyesti, jos aihe on sellainen,,,,,, minähän kuvailin että täällä lukemani perusteella pidän palstaa ajanvietteenä, ja se pitää paikkansa minun kohdallani.

        En siis tarkoittanut ihmisiä, vaan heidän kirjoituksiaan.

        vai,että et ole muuttunut??
        Minä olen ollut kuusi vuotta palstalla ja samana evakkona olet vain ikeilylläsi ja toisten lannistamisella eteenpäin rynninyt.
        Kuka antais meille Karjalan takaisin,että saatais noi pahasisuiset evakot asutettua takaisin,sinne minne kuuluvatkin


      • X amateus
        karjala takaisin kirjoitti:

        vai,että et ole muuttunut??
        Minä olen ollut kuusi vuotta palstalla ja samana evakkona olet vain ikeilylläsi ja toisten lannistamisella eteenpäin rynninyt.
        Kuka antais meille Karjalan takaisin,että saatais noi pahasisuiset evakot asutettua takaisin,sinne minne kuuluvatkin

        minä lähettäisin täältä tiehoitokunnasta neljä ilkeilijää,joiden vuoksi rahjasin alzheimermieheni yksiöön,jossa hänellä tosi paha olo.
        Minulla noista evakoista ei todellakaan ole hyvää sanottavaa.
        Karjala takaisin vaikka pullo päivässä amateus


    • tulppaanihousu

      Eiköön se oo tuo huono itsetunto kun minut saa täällä päivystämmään ja ihtiäin alinommaa tuomaan essii, mutta sitä en tunnusta vaan tolkutan että ootte katteellissii, alan itekkii kohta sen uskoo. On niin tärkiitä saaha palstan tietoon minun syömiset ja mökillä käynnit ja ennen kaikkee ossaan opettaa teitä tolloja olemaan ihmisiksi. Ja ees jottain taiteista ja muusta inhimillisyyvestä voin jakkaa hyvästä sytämmestäin teille vähä osssaiset.

      • *Kukkahame*

        Minut saa nyt kirjoittamaan vapaa-aika, odottelen että klo tulee sen verran että treffikaveri tulee hakemaan, tänään onkin tullut huomiota tuutin täydeltä, minkäs mahtaa kun....
        olen niin lahjakkaasti kirjoitellut ja kirjoitan edelleenkin..
        nikkini on kuin punainen vaate ..
        kirjoitan tekstiä jota voi tulkita tai jättää väliin..
        jollakin on loppuneet kaikki kunnon aiheet..
        seurailee vain *Kukkahametta* suurella ilolla, ja saa muutkin hyvälle tuulelle..
        Tässä minun pieni ja vaatimaton raapustukseni tähän ketjuun.


      • Ts **
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Minut saa nyt kirjoittamaan vapaa-aika, odottelen että klo tulee sen verran että treffikaveri tulee hakemaan, tänään onkin tullut huomiota tuutin täydeltä, minkäs mahtaa kun....
        olen niin lahjakkaasti kirjoitellut ja kirjoitan edelleenkin..
        nikkini on kuin punainen vaate ..
        kirjoitan tekstiä jota voi tulkita tai jättää väliin..
        jollakin on loppuneet kaikki kunnon aiheet..
        seurailee vain *Kukkahametta* suurella ilolla, ja saa muutkin hyvälle tuulelle..
        Tässä minun pieni ja vaatimaton raapustukseni tähän ketjuun.

        Hyvällä tuulella taitavat olla, olet inspiroinnut nyt monet:D Jatka vain hyväntuulista kirjoitteluasi, kaikki me saadaan osaksemme milloin mitäkin. Ainakaan pahansuopaa ei nyt ole ollut, tulppaanit vain kukkivat!

        Kesä näyttää taas olevan tulossa, iloitaan säästäkin!


      • *Kukkahame*
        Ts ** kirjoitti:

        Hyvällä tuulella taitavat olla, olet inspiroinnut nyt monet:D Jatka vain hyväntuulista kirjoitteluasi, kaikki me saadaan osaksemme milloin mitäkin. Ainakaan pahansuopaa ei nyt ole ollut, tulppaanit vain kukkivat!

        Kesä näyttää taas olevan tulossa, iloitaan säästäkin!

        Nyt olen huipulla, tuuleekin niin että tukka heiluu!
        Olen saanut osakseni enemmän kuin olen koskaan odottanut, mutta kun se tulee joltain yksinkertaiselta niin ei se paljon paina ;-DDDD, tässä iässä.

        Eletään vaan rennosti, laidat on veneessäni korkeat, on koeajettukin.


    • Kyllä lähtee

      - ja kaikki tähtisilmät saavat minut kirjoittamaan. Tietysti nämä viisaat miehetkin vaikka heitä on harmillisen vähän täällä, ei silti etteikö kaikki tähti silmätkin olisi viisaita kirkkautensa ohella.
      Peruuta'nappi, on tuhonnut monta kirjoitustani kun olen tullut niin iteriittiseksi etten osaa lähettää oikein mitään ja tuskin tämäkään lähtee, saapahan vain tuonki nähä.

      Sitä ajan kulua ja huvia yritän löytää täältä, sitä huvia ja mielihyvää omaankin kirjoitukseen pitäisi löytää, jos ei niin peruuta.

      • X amateus

        minkätähden kirjoitan,jopa heitit pahan.
        Ehkä joskus puran omaa pahaaoloani,joskus jopa pikku hiprakassa,kun velatkin saatavia.Ehkä joskus,kun alooitus hyvä ja kannustava,että minullakin jotain sanottavaa täältä kesäiseltä rantatilaltani.
        Harvoin aloituksia teen,olen niin monta kertaa saanut löylytystä,ihan tyrhaan,että jotenkin pohja pudonnut kirjoittelulta.
        Joskus tuntuu,että olisinko uhka jollekin,kun kirjoitan täydellä sydämmellä,siis että miltä minusta nyt tuntuu,kun omaishoitajan elämäntehtävää täytän palkatonna ja osatonna kaikkeen vinoiluun,joita osakseni tulee joskus tuutintäydeltä.
        Olen niin turhautunut,etten enää näe aihetta enempään ruikutukseen,voispa päivä vielä paistaa..risukasaankin amateus


      • Ts **

        ihan onnellinen olo kun on saanut kirjoittaa mieluisesta aiheesta:D Päinvastaistakin on koettu, tippa on tullut linssiin. Elämäähän tämäkin on ja itsekin olen joskus peruuttanut kirjoitukseni, jos on tullut liikaa" sappea "

        mukaan. Jotkut kirjoitukset kun saattavat ylittää sietokynnyksen ! Oppiihan sitä sivuuttamaan turhat jutut, jotka selvästi on tarkoitettu ilkeilyksi. Sen arvoisia ne ei ole.

        Mutta huumori saa joskus niin iloiselle mielelle, että ihan siunaa mielessään sellaisia ihmisiä, joilla välähtää:D
        Aikaahan meillä onneksi on valita missä vietämme aikaamme, missä viihdymme.

        Aamupäivä, jos ei ole menoa, on kiva istua koneella n. 10, sen jälkeen on muita hommia, 3 jälkeen saatan piipahtaa, ja illalla 7 jälkeen jos ei ole vierailuja tai mahdottoman kiinnostavaa luettavaa.

        Mukavasti se aika menne näissäkin tunnelmissa.


      • X amateus
        Ts ** kirjoitti:

        ihan onnellinen olo kun on saanut kirjoittaa mieluisesta aiheesta:D Päinvastaistakin on koettu, tippa on tullut linssiin. Elämäähän tämäkin on ja itsekin olen joskus peruuttanut kirjoitukseni, jos on tullut liikaa" sappea "

        mukaan. Jotkut kirjoitukset kun saattavat ylittää sietokynnyksen ! Oppiihan sitä sivuuttamaan turhat jutut, jotka selvästi on tarkoitettu ilkeilyksi. Sen arvoisia ne ei ole.

        Mutta huumori saa joskus niin iloiselle mielelle, että ihan siunaa mielessään sellaisia ihmisiä, joilla välähtää:D
        Aikaahan meillä onneksi on valita missä vietämme aikaamme, missä viihdymme.

        Aamupäivä, jos ei ole menoa, on kiva istua koneella n. 10, sen jälkeen on muita hommia, 3 jälkeen saatan piipahtaa, ja illalla 7 jälkeen jos ei ole vierailuja tai mahdottoman kiinnostavaa luettavaa.

        Mukavasti se aika menne näissäkin tunnelmissa.

        oikein noitakaapuun pukeutunut evakko on saanut minut poistamaan oman rekatun nikkini.
        En ole ainoa,joka on poistunut palstalta hiljaa,kuihtuen,kuin aron kukkanen.
        En voi sanoa,että nopeat syövät hitaat.Paremminkin että törkeimmät,itsekeskeiset syövät kaikki aloitekykyiset.
        Tämä palstasyöppö ei edes ole sivistynyt.Ei hän puhu dostojevskistä,eikä muistakaan kirjallisuuden suurmiehistä.
        Hän yrittää vetää ketjuja joissa tyhmyys ei niin kauas loista.
        Kaiketi minunkin pitäisi vain kirjoitella omaishoitajien palstalle,meillä on omamme onneksi.
        amateus omaishoitaja ei kiukuttelija


      • X amateus kirjoitti:

        oikein noitakaapuun pukeutunut evakko on saanut minut poistamaan oman rekatun nikkini.
        En ole ainoa,joka on poistunut palstalta hiljaa,kuihtuen,kuin aron kukkanen.
        En voi sanoa,että nopeat syövät hitaat.Paremminkin että törkeimmät,itsekeskeiset syövät kaikki aloitekykyiset.
        Tämä palstasyöppö ei edes ole sivistynyt.Ei hän puhu dostojevskistä,eikä muistakaan kirjallisuuden suurmiehistä.
        Hän yrittää vetää ketjuja joissa tyhmyys ei niin kauas loista.
        Kaiketi minunkin pitäisi vain kirjoitella omaishoitajien palstalle,meillä on omamme onneksi.
        amateus omaishoitaja ei kiukuttelija

        kun heräsin puoli kahen aikaan omituiselta tuntuvan jalkani takia, siis todella aikaisin, vaikka aamuvirkku olenkin. No soitin kuitenkin lääkärineuvontaan, koska yksinasuessa kieltämättä vähän hätääntyy, kysyin neuvoja, jos jalkatilanteeni muuttuu enemmälti. Joka tapauksessa pitäsi ohjeen saaneena aamulla mennä näyttämään lääkäriin.
        Niin, siis hyvin saa ajatukset siirtymään muualle, jos on probleemi, lueskelemalla tai kirjoittamalla täällä, nytkään en kuuntele koko ajan tuota jalkaani.
        Johan olen viidettä vuotta minäkin tämän ihan hyvän kaverini kanssa läheisessä yhteistyössä ollut ja monta apua saanut. Jopa voi sanoa, että aika tavalla on koulinut minua, suoraan sanon,että kehittänyt, opettanut jonkin verran maltillisuutta, sosiaalisuuttakin, jossa olen ollut aika huono.
        Virosta silloin tultuani, ja miehenihän kuoli siellä, oli minunkin kuten monen muun, ruvettava keksimään uutta elämänalkua. Eläväinen ihminen kun olen aina ollut, en missään nimessä voisi elää ilman ihmiskontakteja. Enkä todellakaan fakkiutunut äiti, joka päivittäin olisi yhteydessä lapsiinsa.
        Poikani, joka on tietokonealalla, hommasi minulle tämän vehkeen, siitä alkoi opettelu minulle, joka en ole lainkaan mikään tekniikan loistokukkanen.
        Nyt tullee mahoton sepustus, mut tulkoon, saan tämän hurjan aikaisen aamun kulumaan.
        Aivan outoa oli opettelu, miten netissä kirjoitetaan, siihenkin kun pitää olla taitoa, ei mitä tahansa, mitä mieleen juolahtaa. Chatissa olin aluksi ja tiedän erittäinkin itsekeskeisesti siellä kirjoitelleeni, mutta vähän kerassaan aloin ns. sopeutua, alkaa ottaa muitakin huomioon, että erittäin suuri on ihmisten kirjo. Kaipasin kyllä ns järkevämpää keskustelua.
        Mitäs Ts kyselikään...niin, kyllä, alussa aika riippuvainen olin, olihan tämä sitä terapiaa, mitä olin vailla. Varmasti sama juttu muillakin aina alussa, no luonteensa mukaisesti.No nyt voinen sanoa päässeeni konekaverini määrääjäksi, eei ole "pakko" turvautua enää ihmisten kanssa kommunikointiin tätä kautta.
        Alussa tein niin paljon "virheitä", sain hurjia haukkuja, nyt jo naurattaa nämä desantttikin nimitykset yms.
        Alettuani päästä koneeni pomoksi, aloin oppia edes jotain, vaikka ihan samana omana itsenäni kirjoitan aina. Kun olen se kaiken tekemänsä intohimoisesti ottava, kyllä minä täällä "tosissani", siis ns. rehellisesti, jopa naiivin, kirjoitan.Kaiken sanomani allekirjoitan, vaikka paljonkin olen toista oppinut.
        Nyt rasitin teitä todella liiallisesti, mutta syynä tuo alussa mainitsemani asia.


      • susmorsian kirjoitti:

        kun heräsin puoli kahen aikaan omituiselta tuntuvan jalkani takia, siis todella aikaisin, vaikka aamuvirkku olenkin. No soitin kuitenkin lääkärineuvontaan, koska yksinasuessa kieltämättä vähän hätääntyy, kysyin neuvoja, jos jalkatilanteeni muuttuu enemmälti. Joka tapauksessa pitäsi ohjeen saaneena aamulla mennä näyttämään lääkäriin.
        Niin, siis hyvin saa ajatukset siirtymään muualle, jos on probleemi, lueskelemalla tai kirjoittamalla täällä, nytkään en kuuntele koko ajan tuota jalkaani.
        Johan olen viidettä vuotta minäkin tämän ihan hyvän kaverini kanssa läheisessä yhteistyössä ollut ja monta apua saanut. Jopa voi sanoa, että aika tavalla on koulinut minua, suoraan sanon,että kehittänyt, opettanut jonkin verran maltillisuutta, sosiaalisuuttakin, jossa olen ollut aika huono.
        Virosta silloin tultuani, ja miehenihän kuoli siellä, oli minunkin kuten monen muun, ruvettava keksimään uutta elämänalkua. Eläväinen ihminen kun olen aina ollut, en missään nimessä voisi elää ilman ihmiskontakteja. Enkä todellakaan fakkiutunut äiti, joka päivittäin olisi yhteydessä lapsiinsa.
        Poikani, joka on tietokonealalla, hommasi minulle tämän vehkeen, siitä alkoi opettelu minulle, joka en ole lainkaan mikään tekniikan loistokukkanen.
        Nyt tullee mahoton sepustus, mut tulkoon, saan tämän hurjan aikaisen aamun kulumaan.
        Aivan outoa oli opettelu, miten netissä kirjoitetaan, siihenkin kun pitää olla taitoa, ei mitä tahansa, mitä mieleen juolahtaa. Chatissa olin aluksi ja tiedän erittäinkin itsekeskeisesti siellä kirjoitelleeni, mutta vähän kerassaan aloin ns. sopeutua, alkaa ottaa muitakin huomioon, että erittäin suuri on ihmisten kirjo. Kaipasin kyllä ns järkevämpää keskustelua.
        Mitäs Ts kyselikään...niin, kyllä, alussa aika riippuvainen olin, olihan tämä sitä terapiaa, mitä olin vailla. Varmasti sama juttu muillakin aina alussa, no luonteensa mukaisesti.No nyt voinen sanoa päässeeni konekaverini määrääjäksi, eei ole "pakko" turvautua enää ihmisten kanssa kommunikointiin tätä kautta.
        Alussa tein niin paljon "virheitä", sain hurjia haukkuja, nyt jo naurattaa nämä desantttikin nimitykset yms.
        Alettuani päästä koneeni pomoksi, aloin oppia edes jotain, vaikka ihan samana omana itsenäni kirjoitan aina. Kun olen se kaiken tekemänsä intohimoisesti ottava, kyllä minä täällä "tosissani", siis ns. rehellisesti, jopa naiivin, kirjoitan.Kaiken sanomani allekirjoitan, vaikka paljonkin olen toista oppinut.
        Nyt rasitin teitä todella liiallisesti, mutta syynä tuo alussa mainitsemani asia.

        toista oppinut....po.toisista oppinut. On tämä kielemme niin omalaatuinen, yksi kirjain voi ajatuksen muuksi muuttaa. No, voishan sanoo yhtä sun toista toisista oppinut.
        Hyvää aamun alkua, onkin ollut kylmä yö, katselin uutisia, sanottiin mm. että Pohojanmaalla ankaraakin hallaa. Jalkani unohin tässä kokonaan, ei ainakaan vielä mitään hätää, ihan vetreytynyt on, jotain jalkaveritulppaa nimittäin aattelin aluksi.
        Tuliskohan älliä päähän siinäkään suhteessa, että tupakointi ois lopetettava, oon kyllä jo noin puoleen saanut vähennettyä, hyvä niinkin, ja sellasia poskareita puhaltelemaan.


    • Minulla on lähes tavaton kirjoitusinto, joka on vuosien mittaan tuonut jonkun ystävän ja monta "vihollista".

      Katson olevani nettiriippuvainen, joka johtuu yksinäisyydestäni. Onhan minulla tuttuja, joita olen tuntenut paljonkin vuosien aikana, mutta valtaosaltaan niin pinnallisia ns. hyvänpäivän tuttuja.

      Nettituttuja on vuosien mittaan kertynyt runsaastikin. Naispuolisia nettituttuja on useita, monet jopa rakkaita. Nimiä en tohdi mainita. Joskus olen "siltä istumalta" sopinut tapaamisesta ja ampaissut seuraavana päivänä kuin Anttila ylös vuoteeltaan tapaamaan tuota sydämeni valittua.

      Ihan hyvissä merkeissä onkin yleensä sujunut. On se "ikuinen rakkaus" ruostunutkin. Noin ne karsiutuvat Onnen onkijatkin. Teidän sulostuttajien joukossa on noitakin.


      Kirjoittanut olen paljon, jopa liikaa. Kirjoitan kuulemma kummallisista aiheista, vaikkapa yhdestä sanasta.

      Paljon enemmän tekstiä syntyisi jos palsta sallisi!

      Yritän taas tunkeutua suosioonne

      • ai olet ampaissut tapaamaan....uskon kyllä, sellanen veijari ikuinen pikkupoika oot sinäkii.


      • X amateus
        susmorsian kirjoitti:

        ai olet ampaissut tapaamaan....uskon kyllä, sellanen veijari ikuinen pikkupoika oot sinäkii.

        siinä sun koivessas.Janottaako?se on varma merkki jos janottaa.Se voi myös olla penikkatautia,siis hermoratasärkyä jos se kohdistuu lähelle sääriluuta.
        Sinulle Ruune,aina luen joka sanan jonka kirjoitat,että anna palaa,kyllä lukijoita riittää amateus


      • X amateus kirjoitti:

        siinä sun koivessas.Janottaako?se on varma merkki jos janottaa.Se voi myös olla penikkatautia,siis hermoratasärkyä jos se kohdistuu lähelle sääriluuta.
        Sinulle Ruune,aina luen joka sanan jonka kirjoitat,että anna palaa,kyllä lukijoita riittää amateus

        Olen muutaman päivän aikana katsellut tätä Tähtisilmän aloitetta. Otanko osaa vai annan olla? Nythän yritän.

        Tietokoneen kanssa olen temmeltänyt vain pari vuotta. Ihan periaatteella: tyvestä puuhun noustaan. Näin vanhempana se puuhun nousu tietysti käy hitaammin. Miksikö kirjoitan? Aloitin aivan itsekkäistä oppimiseen liittyvistä syistä ja uteliaisuudesta. Tottahan minulla on vanhaa kirjoittelutaustaakin. Lähinnä pännällä ja mekaanisella kirjoituskoneella. Enempää en kehu - sehän ei ole hyväksyttävää täällä. Kuitenkin sen verran, että pakinoiden novellien tapainen kirjoittelu jäi vuosikymmeniä sitten. Ennemmän väsäilin "asiatekstiä" niissä puitteissa, kun se liittyi tehtäviini. Mikään päätoiminen "sampraatti" en ole ollut. Paljolti puuhani on liittynyt ay- liikkeeseen. Se lohkaisi suuren osan myös vapaa-ajastani viimeisinä työvuosikymmeninäni. Täälläkin kirjoitteluni jonkinlainen "rytminmuutos." Ainakin yritys.

        Riippuvaiseksi tähän kirjoitteluuni en ole tullut. Enkä usko tulevanikaan. Muita harrastelumuotoja olen kehitellyt niin, että kumpahan joskus aina täälläkin poikkean. Mitäkö tämä on antanut? Ainakin sen, että olen jonkun verran oppinut tiekkarin käyttöä. Kahvipirttiinhän tulin alkujaan toskaamaan. Syynä oli ihan hyvä vastaanotto, mainiot kirjoittajat ja sopivan hyvät, ymmärtävät "käytöstavat" tällaiselle harjoittelijalle.

        Olenhan oppinut täällä "virtuaalimaailmasta" jotakin. Ainakin sen, että tämä ei vastaa lähellekään sitä kanssakäymistä, joka tapahtuu silmäkkäin. Olen työelämäni aikana ollut joukkojen keskellä ja nähnyt elämän kirjoa ja tapoja laidasta laitaan. Ehkäpä siinä sivussa kouluttanut ja tullut koulutetuksi, saanut "turpahöylää" ja joskus tunnustustakin. Siinä mielessä en pahemmin hätkähtä "rajumpaakaan" tekstiä, kunhan yhteisön tavat on tiedossani. Rääväsuisuudella ei kyllä yleensä saa mitään hyödyllistä aikaisiksi.

        Kartan keskusteluissa aiheita, jotka koen turhaksi. Miksi keskustelisin esim. uskonnosta, jos se kaikki on tieto on ankkuroitu yhteen kirjaan? Miksi kiinnostuisin maahanmuuttopolitiikasta, joka on vain rääväsuista heittelyä? Kriittinen tarkastelu on paikallaan ja mielestäni perusteltuakin, mutta asiallisesti ja asiaperustein. Sama pätee kestoaihe kielikysymykseen. On siihen aihetta mielestäni ihan asiaperusteinkin, mutta sehän ei etene, koska molemmat suunnat on tiukasti lukkiintuneet.

        Otin vain esimerkkinä "rajoittuneisuuteni." Olen myös rajoittunut siksikin, että tunnen jotenkin hallitsevani vain pieniä asia-alueita. Niissäkin joudun tuunnustamaan, että tietoni saattavat olla vanhentuneita.

        Näillä eväillä jatkan. En hae erityisemmin mitään, kunhan joukossa tohellan kun sattuu sopivasti aikaa.


      • Ts **
        ynnämuu kirjoitti:

        Olen muutaman päivän aikana katsellut tätä Tähtisilmän aloitetta. Otanko osaa vai annan olla? Nythän yritän.

        Tietokoneen kanssa olen temmeltänyt vain pari vuotta. Ihan periaatteella: tyvestä puuhun noustaan. Näin vanhempana se puuhun nousu tietysti käy hitaammin. Miksikö kirjoitan? Aloitin aivan itsekkäistä oppimiseen liittyvistä syistä ja uteliaisuudesta. Tottahan minulla on vanhaa kirjoittelutaustaakin. Lähinnä pännällä ja mekaanisella kirjoituskoneella. Enempää en kehu - sehän ei ole hyväksyttävää täällä. Kuitenkin sen verran, että pakinoiden novellien tapainen kirjoittelu jäi vuosikymmeniä sitten. Ennemmän väsäilin "asiatekstiä" niissä puitteissa, kun se liittyi tehtäviini. Mikään päätoiminen "sampraatti" en ole ollut. Paljolti puuhani on liittynyt ay- liikkeeseen. Se lohkaisi suuren osan myös vapaa-ajastani viimeisinä työvuosikymmeninäni. Täälläkin kirjoitteluni jonkinlainen "rytminmuutos." Ainakin yritys.

        Riippuvaiseksi tähän kirjoitteluuni en ole tullut. Enkä usko tulevanikaan. Muita harrastelumuotoja olen kehitellyt niin, että kumpahan joskus aina täälläkin poikkean. Mitäkö tämä on antanut? Ainakin sen, että olen jonkun verran oppinut tiekkarin käyttöä. Kahvipirttiinhän tulin alkujaan toskaamaan. Syynä oli ihan hyvä vastaanotto, mainiot kirjoittajat ja sopivan hyvät, ymmärtävät "käytöstavat" tällaiselle harjoittelijalle.

        Olenhan oppinut täällä "virtuaalimaailmasta" jotakin. Ainakin sen, että tämä ei vastaa lähellekään sitä kanssakäymistä, joka tapahtuu silmäkkäin. Olen työelämäni aikana ollut joukkojen keskellä ja nähnyt elämän kirjoa ja tapoja laidasta laitaan. Ehkäpä siinä sivussa kouluttanut ja tullut koulutetuksi, saanut "turpahöylää" ja joskus tunnustustakin. Siinä mielessä en pahemmin hätkähtä "rajumpaakaan" tekstiä, kunhan yhteisön tavat on tiedossani. Rääväsuisuudella ei kyllä yleensä saa mitään hyödyllistä aikaisiksi.

        Kartan keskusteluissa aiheita, jotka koen turhaksi. Miksi keskustelisin esim. uskonnosta, jos se kaikki on tieto on ankkuroitu yhteen kirjaan? Miksi kiinnostuisin maahanmuuttopolitiikasta, joka on vain rääväsuista heittelyä? Kriittinen tarkastelu on paikallaan ja mielestäni perusteltuakin, mutta asiallisesti ja asiaperustein. Sama pätee kestoaihe kielikysymykseen. On siihen aihetta mielestäni ihan asiaperusteinkin, mutta sehän ei etene, koska molemmat suunnat on tiukasti lukkiintuneet.

        Otin vain esimerkkinä "rajoittuneisuuteni." Olen myös rajoittunut siksikin, että tunnen jotenkin hallitsevani vain pieniä asia-alueita. Niissäkin joudun tuunnustamaan, että tietoni saattavat olla vanhentuneita.

        Näillä eväillä jatkan. En hae erityisemmin mitään, kunhan joukossa tohellan kun sattuu sopivasti aikaa.

        ennenkuin siirryn muihin puuhiin on, että olen kokenut monet kerrat iloa siitä, että ihmiset kertovat elämästään, jakavat ajatuksiaan asioista ja elämästä. Kiitos.

        Se on sittenkin luottamusta toiseen normaalisti,iloinen olen niin monen *tutun* nimimerkin kertovan kuinka suhtautuvat tähän yhteiseen viestintä mahdollisuuteen.

        Yksinäisillekin jotka ovat löytäneet lämpimiä ihmiskontakteja on palsta antanut mahdollisuuden.
        Mikä sen kauniinpaa....


      • Tähtisilmä **

        onnenonkija Ruuneperin mielestä....


      • kysyn vaan

        keneltä täällä pitäisi lupa pyytää, ai niin, onhan täällä niitä kuuluisia listoja .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1745
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1365
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1167
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      193
      961
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      941
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      903
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      798
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe