Miten harvaan

10 cm?

voi laittaa krassintaimia laatikkoon - siemenpussin kyljessä ei ollut mitään mainintaa.

8

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelija puuhissa

sillä voihan sitä laittaa vaikka yks per laatikko. Mutta siis 60 cm laatikko - kuinka monta. Nyt on koko laatikko täys taimia - tuli vaan mieleen, että pitäisi harventaa, mutta kuinka tiuhaan. Jostain aikaisemmasta viestiketjusta tuli vastaan että 30 cm - ei kai voi pitää paikkaansa - kyseessä pensaskrassi - eihän tässä sitten tarvis kuin yhden per laatikko. Voi jukra! Jopa mä ihmettelenkin, kun ovat niin honteloita, tosin vähänlaisesti kasteltukin.

Eli 60 cm laatikko - kuinka monta pensaskrassin tainta? 3? 4?

• heippa moi

ottaa kantaa :)))

No, minä pistin nyt sitten sen kuuskytsenttisen kolmelle taimelle, pari otin kakskytsenttiseen omaan ruukkuunsa - että katotaa nyt.

Niin, tiedän, fiksummilla krassit suurin piirtein kukkii jo...

• tipitii..
        heippa moi kirjoitti:

ottaa kantaa :)))

No, minä pistin nyt sitten sen kuuskytsenttisen kolmelle taimelle, pari otin kakskytsenttiseen omaan ruukkuunsa - että katotaa nyt.

Niin, tiedän, fiksummilla krassit suurin piirtein kukkii jo...

minä olen usein kasvatellut krasseja noissa laatikoissa. nytkin tuolla taitaa olla yksi loota, missä on... öö... mitähän tossa olis? ainakin kymmenen tainta. krassini on tosin yleensä köynnöskrassia, mutta eikös tuo oo melkein sama asia xD

kun lannoitat ja kastelet riittävästi, niin kyllä siinä useampikin taimi selviää.

sitten laitoin tommoseen isompaan ruukkuun (halkaisija jotain 25-30cm ehkä) about 8 tainta. voi olla jonkun mielestä liikaa, mut minä tykkään et on tuuheeta :oP
        kaikki krassit mulla on tuolla kukkapenkissäkin noin 10-15cm välein.

• Kiitos.
        tipitii.. kirjoitti:

minä olen usein kasvatellut krasseja noissa laatikoissa. nytkin tuolla taitaa olla yksi loota, missä on... öö... mitähän tossa olis? ainakin kymmenen tainta. krassini on tosin yleensä köynnöskrassia, mutta eikös tuo oo melkein sama asia xD

kun lannoitat ja kastelet riittävästi, niin kyllä siinä useampikin taimi selviää.

sitten laitoin tommoseen isompaan ruukkuun (halkaisija jotain 25-30cm ehkä) about 8 tainta. voi olla jonkun mielestä liikaa, mut minä tykkään et on tuuheeta :oP
        kaikki krassit mulla on tuolla kukkapenkissäkin noin 10-15cm välein.

noo, kattotaan nyt miten käy. Kun ajattelin, että nimi on pensaskrassi, niin se kasvaisi semmoiseksi laajemmaksi kuiteskin - ja puutarhaliikkeessä alkukesästä/loppukeväästä oli taimia myynnissä, niin oli kyllä sen verta komeeta lehtee, että ajattelin, josko nämä mun omani menisi kanssa suuremmaksi. Hih.
        Ja jostain sitten eilen näin vanhan ketjun - joku ihan toinen firma kuin suomi24, niin siellä joku valitteli, että pensaskrassissa 10 cm liian tiukkaa - hih.

Noo, kattotaan nyt. Voi olla että sinä olet oikeassa, mutta sittenhän tiedän ensi kesää varten, kun tulee nyt kokeiltua.. Ja Onhan mulla vielä siemeniä, laitetaan sitten sinne väliin uusia tulemaan, jos nyt näyttää ettei edistystä suurempaan suuntaan näy tulevan. Kun taas jossain kolmannessa ketjussa joku oli kehunut niin tekevänsä eli väliin vaan siemeniä kun alkaa alaosasta näyttää harvemmalta :)))

• kasvattaja
        Kiitos. kirjoitti:

noo, kattotaan nyt miten käy. Kun ajattelin, että nimi on pensaskrassi, niin se kasvaisi semmoiseksi laajemmaksi kuiteskin - ja puutarhaliikkeessä alkukesästä/loppukeväästä oli taimia myynnissä, niin oli kyllä sen verta komeeta lehtee, että ajattelin, josko nämä mun omani menisi kanssa suuremmaksi. Hih.
        Ja jostain sitten eilen näin vanhan ketjun - joku ihan toinen firma kuin suomi24, niin siellä joku valitteli, että pensaskrassissa 10 cm liian tiukkaa - hih.

Noo, kattotaan nyt. Voi olla että sinä olet oikeassa, mutta sittenhän tiedän ensi kesää varten, kun tulee nyt kokeiltua.. Ja Onhan mulla vielä siemeniä, laitetaan sitten sinne väliin uusia tulemaan, jos nyt näyttää ettei edistystä suurempaan suuntaan näy tulevan. Kun taas jossain kolmannessa ketjussa joku oli kehunut niin tekevänsä eli väliin vaan siemeniä kun alkaa alaosasta näyttää harvemmalta :)))

Älä sitten lannoittele paljoa, muuten kasvaa vaan lehdet. Itse lykin taimia kuinka sattuu, en niiden välejä mittaile, taajasta tulee kaunis pöheikkö ;) Kylvin vasta viime viikolla, ovat nyt 5 senttisiä.
        Laitan amppeliin kasvamaan, kaunista kun roikkuu alaspäin, eikä aina ylös.

• tack tack
        kasvattaja kirjoitti:

Älä sitten lannoittele paljoa, muuten kasvaa vaan lehdet. Itse lykin taimia kuinka sattuu, en niiden välejä mittaile, taajasta tulee kaunis pöheikkö ;) Kylvin vasta viime viikolla, ovat nyt 5 senttisiä.

no, kaikesta päätellen tässä syy, miksi ei siinä siemenpussin kyljessä mitään taimivälistä sanottu. Jokainen tekee mitä haluaa, ja krassit kasvavat aina? No, kun itse kuitenkin ottaisin ennemmin isolehtisen ja kookkaan kuin monta luirua - hih. No, kokeilemalla oppii, enkä ennen ole mitään kasvatellutkaan, että katsotaan nyt. Kiitos kokemuksienne kertomisesta.

• tipitii..
        kasvattaja kirjoitti:

onko muilla ollut krasseissa viime vuosina riesana jotkut kumman matoset, jotka tekee "käytäviä" lehtiin (siis lehden sisään) ja lehdet rupee näyttää rumilta. mikähän minimato lienee (pituus 1-2mm), ja mistä se noihin krasseihin aina tulee? nytkin näkyy tuolla lehdissä olevan, hopeavillakkokin on näistä matosista saanut osansa, muut kasvit ei ötöille taida kelvatakkaan..

minä aina riivin ne lehdet pois joissa matoja, mutta siltikin niitä tulee koko ajan lisää. MISTÄ NÄITÄ MATOJA OIKEIN TULEEEEEEEE?????

• tipitii.. kirjoitti:

onko muilla ollut krasseissa viime vuosina riesana jotkut kumman matoset, jotka tekee "käytäviä" lehtiin (siis lehden sisään) ja lehdet rupee näyttää rumilta. mikähän minimato lienee (pituus 1-2mm), ja mistä se noihin krasseihin aina tulee? nytkin näkyy tuolla lehdissä olevan, hopeavillakkokin on näistä matosista saanut osansa, muut kasvit ei ötöille taida kelvatakkaan..

minä aina riivin ne lehdet pois joissa matoja, mutta siltikin niitä tulee koko ajan lisää. MISTÄ NÄITÄ MATOJA OIKEIN TULEEEEEEEE?????

käy yöllä uudet munimassa, sieltä niitä tulee. Minäkin inhoan sitä otusta, tai perhonenhan se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe