Miten harvaan

10 cm?

voi laittaa krassintaimia laatikkoon - siemenpussin kyljessä ei ollut mitään mainintaa.

8

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelija puuhissa

      sillä voihan sitä laittaa vaikka yks per laatikko. Mutta siis 60 cm laatikko - kuinka monta. Nyt on koko laatikko täys taimia - tuli vaan mieleen, että pitäisi harventaa, mutta kuinka tiuhaan. Jostain aikaisemmasta viestiketjusta tuli vastaan että 30 cm - ei kai voi pitää paikkaansa - kyseessä pensaskrassi - eihän tässä sitten tarvis kuin yhden per laatikko. Voi jukra! Jopa mä ihmettelenkin, kun ovat niin honteloita, tosin vähänlaisesti kasteltukin.

      Eli 60 cm laatikko - kuinka monta pensaskrassin tainta? 3? 4?

      • heippa moi

        ottaa kantaa :)))

        No, minä pistin nyt sitten sen kuuskytsenttisen kolmelle taimelle, pari otin kakskytsenttiseen omaan ruukkuunsa - että katotaa nyt.

        Niin, tiedän, fiksummilla krassit suurin piirtein kukkii jo...


      • tipitii..
        heippa moi kirjoitti:

        ottaa kantaa :)))

        No, minä pistin nyt sitten sen kuuskytsenttisen kolmelle taimelle, pari otin kakskytsenttiseen omaan ruukkuunsa - että katotaa nyt.

        Niin, tiedän, fiksummilla krassit suurin piirtein kukkii jo...

        minä olen usein kasvatellut krasseja noissa laatikoissa. nytkin tuolla taitaa olla yksi loota, missä on... öö... mitähän tossa olis? ainakin kymmenen tainta. krassini on tosin yleensä köynnöskrassia, mutta eikös tuo oo melkein sama asia xD

        kun lannoitat ja kastelet riittävästi, niin kyllä siinä useampikin taimi selviää.

        sitten laitoin tommoseen isompaan ruukkuun (halkaisija jotain 25-30cm ehkä) about 8 tainta. voi olla jonkun mielestä liikaa, mut minä tykkään et on tuuheeta :oP
        kaikki krassit mulla on tuolla kukkapenkissäkin noin 10-15cm välein.


      • Kiitos.
        tipitii.. kirjoitti:

        minä olen usein kasvatellut krasseja noissa laatikoissa. nytkin tuolla taitaa olla yksi loota, missä on... öö... mitähän tossa olis? ainakin kymmenen tainta. krassini on tosin yleensä köynnöskrassia, mutta eikös tuo oo melkein sama asia xD

        kun lannoitat ja kastelet riittävästi, niin kyllä siinä useampikin taimi selviää.

        sitten laitoin tommoseen isompaan ruukkuun (halkaisija jotain 25-30cm ehkä) about 8 tainta. voi olla jonkun mielestä liikaa, mut minä tykkään et on tuuheeta :oP
        kaikki krassit mulla on tuolla kukkapenkissäkin noin 10-15cm välein.

        noo, kattotaan nyt miten käy. Kun ajattelin, että nimi on pensaskrassi, niin se kasvaisi semmoiseksi laajemmaksi kuiteskin - ja puutarhaliikkeessä alkukesästä/loppukeväästä oli taimia myynnissä, niin oli kyllä sen verta komeeta lehtee, että ajattelin, josko nämä mun omani menisi kanssa suuremmaksi. Hih.
        Ja jostain sitten eilen näin vanhan ketjun - joku ihan toinen firma kuin suomi24, niin siellä joku valitteli, että pensaskrassissa 10 cm liian tiukkaa - hih.

        Noo, kattotaan nyt. Voi olla että sinä olet oikeassa, mutta sittenhän tiedän ensi kesää varten, kun tulee nyt kokeiltua.. Ja Onhan mulla vielä siemeniä, laitetaan sitten sinne väliin uusia tulemaan, jos nyt näyttää ettei edistystä suurempaan suuntaan näy tulevan. Kun taas jossain kolmannessa ketjussa joku oli kehunut niin tekevänsä eli väliin vaan siemeniä kun alkaa alaosasta näyttää harvemmalta :)))


      • kasvattaja
        Kiitos. kirjoitti:

        noo, kattotaan nyt miten käy. Kun ajattelin, että nimi on pensaskrassi, niin se kasvaisi semmoiseksi laajemmaksi kuiteskin - ja puutarhaliikkeessä alkukesästä/loppukeväästä oli taimia myynnissä, niin oli kyllä sen verta komeeta lehtee, että ajattelin, josko nämä mun omani menisi kanssa suuremmaksi. Hih.
        Ja jostain sitten eilen näin vanhan ketjun - joku ihan toinen firma kuin suomi24, niin siellä joku valitteli, että pensaskrassissa 10 cm liian tiukkaa - hih.

        Noo, kattotaan nyt. Voi olla että sinä olet oikeassa, mutta sittenhän tiedän ensi kesää varten, kun tulee nyt kokeiltua.. Ja Onhan mulla vielä siemeniä, laitetaan sitten sinne väliin uusia tulemaan, jos nyt näyttää ettei edistystä suurempaan suuntaan näy tulevan. Kun taas jossain kolmannessa ketjussa joku oli kehunut niin tekevänsä eli väliin vaan siemeniä kun alkaa alaosasta näyttää harvemmalta :)))

        Älä sitten lannoittele paljoa, muuten kasvaa vaan lehdet. Itse lykin taimia kuinka sattuu, en niiden välejä mittaile, taajasta tulee kaunis pöheikkö ;) Kylvin vasta viime viikolla, ovat nyt 5 senttisiä.
        Laitan amppeliin kasvamaan, kaunista kun roikkuu alaspäin, eikä aina ylös.


      • tack tack
        kasvattaja kirjoitti:

        Älä sitten lannoittele paljoa, muuten kasvaa vaan lehdet. Itse lykin taimia kuinka sattuu, en niiden välejä mittaile, taajasta tulee kaunis pöheikkö ;) Kylvin vasta viime viikolla, ovat nyt 5 senttisiä.
        Laitan amppeliin kasvamaan, kaunista kun roikkuu alaspäin, eikä aina ylös.

        no, kaikesta päätellen tässä syy, miksi ei siinä siemenpussin kyljessä mitään taimivälistä sanottu. Jokainen tekee mitä haluaa, ja krassit kasvavat aina? No, kun itse kuitenkin ottaisin ennemmin isolehtisen ja kookkaan kuin monta luirua - hih. No, kokeilemalla oppii, enkä ennen ole mitään kasvatellutkaan, että katsotaan nyt. Kiitos kokemuksienne kertomisesta.


      • tipitii..
        kasvattaja kirjoitti:

        Älä sitten lannoittele paljoa, muuten kasvaa vaan lehdet. Itse lykin taimia kuinka sattuu, en niiden välejä mittaile, taajasta tulee kaunis pöheikkö ;) Kylvin vasta viime viikolla, ovat nyt 5 senttisiä.
        Laitan amppeliin kasvamaan, kaunista kun roikkuu alaspäin, eikä aina ylös.

        onko muilla ollut krasseissa viime vuosina riesana jotkut kumman matoset, jotka tekee "käytäviä" lehtiin (siis lehden sisään) ja lehdet rupee näyttää rumilta. mikähän minimato lienee (pituus 1-2mm), ja mistä se noihin krasseihin aina tulee? nytkin näkyy tuolla lehdissä olevan, hopeavillakkokin on näistä matosista saanut osansa, muut kasvit ei ötöille taida kelvatakkaan..

        minä aina riivin ne lehdet pois joissa matoja, mutta siltikin niitä tulee koko ajan lisää. MISTÄ NÄITÄ MATOJA OIKEIN TULEEEEEEEE?????


      • tipitii.. kirjoitti:

        onko muilla ollut krasseissa viime vuosina riesana jotkut kumman matoset, jotka tekee "käytäviä" lehtiin (siis lehden sisään) ja lehdet rupee näyttää rumilta. mikähän minimato lienee (pituus 1-2mm), ja mistä se noihin krasseihin aina tulee? nytkin näkyy tuolla lehdissä olevan, hopeavillakkokin on näistä matosista saanut osansa, muut kasvit ei ötöille taida kelvatakkaan..

        minä aina riivin ne lehdet pois joissa matoja, mutta siltikin niitä tulee koko ajan lisää. MISTÄ NÄITÄ MATOJA OIKEIN TULEEEEEEEE?????

        käy yöllä uudet munimassa, sieltä niitä tulee. Minäkin inhoan sitä otusta, tai perhonenhan se on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe