Ihan vaan pari havaintoa koskien meneillään olevia kisoja. Ensiksi niistä torvista. Jos pelaajat pystyvät siinä surinassa pelaamaan, emmekö me kalpeanaamat täällä tuhansien kilsojen päässä millään kestä taustalta kuuluvaa surinaa? Se on näiden kisojen erityispiirre. Nyt kun se poistetaan, vaara piilee, että näistä kisoista jää hyvin vähän muistettavaa. Varsinkin, kun katsomoissa ne torvet tulevat soimaan koko skabojen ajan, näin on kuulemma päätetty. Ihan rehellisesti voin todeta keskittyneeni itse matseihin ja kenttätapahtumiin siinä määrin, etten ole kokenut torvien häiritsevän mitenkään. En toivo sellaista joululahjaksi, mutta ei se nyt oikeasti niin iso juttu ole.
Toinen asia on se syvässäistuva kliseemäinen puolueellisuus ts. vihamielisyys joitain joukkueita kohtaan. Jos pelaaja esittää kuinka hienoja ja luovia, sekä tuloksekkaita, ratkaisuja tahansa kentälle, on hän koneen osa, siis aivoton, jos tarkastuksessa selviää, että hän matkustaa Saksan passilla. En ole Saksan ylimmäinen fanittaja, mutta, käsi sydämellä, mikä maa on esittänyt nautittavinta jalkapalloa näissä kisoissa toistaiseksi? Minusta siihen on vain yksi vastaus: Saksa.
Nyt siirryn odottamaan jo vuodesta 1966 oikeasti fanittamani jengin, Brasilian, avausmatsia. Toivon, että brassit kykenevät samaan kuin "Die Deutsche Elf" (suom. Saksan Yksitoista), joka muuten on se nimi, jolla sakemannit itse joukkuettaan kutsuvat. Eikä millään "Mannschaft"-nimellä. Tämä viimeksi mainittu sana tarkoittaa vain yksinkertaisesti "joukkue." Suomisen Tapsa ja kumppanit eivät ole ihmeempiä kielimiehiä. Isosta palkastaan huolimatta.
Nyt vaikenen tältä ja muiltakin foorumeilta ja keskityn seuraamaan otteluita. Nautitaan peleistä. Fanitimmepa sitten mitä jengiä hyvänsä. Ja nostetaan hattua hyvälle suoritukselle. Jopa saksalaisen pelaajan sellaiselle.
Voiko tämä olla totta?
Wanha Futaaja
0
144
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317816
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455370- 594832
- 763537
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322011Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1462005- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441717- 381672