Talvi oli ankara minun kahdelle kirsikkapuulleni. Suurempi oli istutettu 4 vuotta sitten ja se oli jo hyvänkokoinen puu. Keväällä kaikki vaikutti olevan kunnossa, muutamia kukkia jaksoi kukkia ja silmut teki. Nyt kuitenkin pienet lehdenalut roikkuvat nuivettuneina. Näinköhän puu kuoli vai jaksaako vielä ponnistaa uudet silmut? Näkyykö kirsikan pakkasvaurio näin? Lajikkeen kehuttiin kestäneen 80-luvun ankarat talvet.
Toinen puu oli viime syksynä istutettu. Se teki silmut vain varren tyviosaan ja leikkasin kuolleen latvuksen pois niin että eläviä silmuja kasvaa nyt 40 sentin mittaisessa varressa. Ajattelin kasvattaa tästä uutta puuta, tai pensasta. Antakaa vinkkejä kuinka monta versoa olisi hyvä jättää kasvamaan ja missä vaiheessa leikata niitä, jos leikata? Tässä vaiheessa lehtiversoja kasvaa viisi. Ajattlin jättää kolme ylintä kasvamaan, onko hyvä idea? Kestäisiköhän pensastyyppinen kirsikka talvet paremmin? Ja voiko normaalista lajikkeesta kasvattaa pensastavaa?
Kirsikat kituu
kirsssi
0
703
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3011238Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3091183Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87924
- 106909
- 101889
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13604- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577