Oon käyttäny tätä kohta neljä päivää (käytin toki kuukausia sitten takaperin myös.)
Noh, iho punoittaa, hilseilee ja sitä kirvelee (nämä pitäisi olla aluksi "normaalit" oireet.) Mutta jostain syystä mun nenä on turvonnut, laitoin siihen illalla geeliä koska halusin mustapäät pois ja humektan rasva pitäisi olla ainut rasva, joka ei kirvele kun sitä laittaa epiduon käytön jälkeen naamalle, mutta ikävä kyllä tämänkin kirvelee.Onkohan aine ns liian tehokas minulle vai pitäisikö odottaa ja katsoa jos naama tottuis paremmin epiduoon?
Epiduo
6
1559
Vastaukset
- miettiväinen12
mitäs tää edes on? :o yllättynyt olen, ku en oo koskaan kuullukkaan :D
- sellasta__
:)
- ,
sellasta__ kirjoitti:
:)
‹ EPIDUO 0,1/2,5 % GEELI 30 g
EPIDUO 0,1/2,5 % GEELI 30 g
EPIDUO 0,1/2,5 % GEELI 30 g
Normaalihinta 24,65 € (821,52 €/kg)
Reseptilääke
Korvattavuus
Lääke ei ole korvattava.
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Galderma
Lääkeopas
Lääkemuoto
Geeli.
Vaikuttava aine
Adapaleeni ja bentsoyyliperoksidi.
Käyttötarkoitus
Valmistetta käytetään aknen eli finnitaudin paikallishoitoon.
Vaikutustapa
Valmiste lievittää akneen liittyvää tulehdusta, ja se myös tappaa ihossa olevia bakteereita.
Annostus
Lääkärin ohjeen mukaan. Yleensä otetaan lääkettä kerran päivässä iltaisin.
Lääkkeen ottaminen
Epiduoa levitetään ohueksi kalvoksi sormenpäillä puhtaalle ja kuivalle iholle koko aknealueelle. Geelin joutumista silmiin, sieraimiin ja huuliin tulee varoa. Silmään vahingossa joutunut geeli pestään heti pois lämpimällä vedellä. Runsasta auringonvaloa on syytä välttää hoidon aikana.
Haittavaikutukset
Lääke voi ärsyttää ihoa. Tällöin sitä voi ottaa vain joka toinen päivä tai hoidon voi myös keskeyttää. Geeli voi muuttaa vaatteiden tai hiusten väriä niihin joutuessaan.
Raskaus ja imetys
Lääkettä ei pitäisi käyttää raskauden aikana, mutta imetyksen aikana sitä voi käyttää muualla kuin rintakehän alueella.
Säilytys
Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Päivitetty
28.4.2008
Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus
täältä lisät. htt://www.yliopistonapteekki.fi
Reseptilääke, ei kuulu korvattaviin
60 gr maksaa 48,23 (sis.reseptinkäsittelymaksun)
- epiduolainen
odottaa ja jatkaa käyttöä. Neljä päivää on vähän. Laitatko geeliä miten paljon kerralla? Sitä pitäisi ainakin alussa laittaa vähän, ihan ohuelti, sellainen herneen kokoinen annos suurinpiirtein riittää koko naamalle. Jos kovasti ärtyy jotkin kohdat (sulla nenä ainakin), pidä taukoa vaikka päivä, tai pari niissä kohdissa, mikesi koko naamassakin. Ja laita vain kerran päivässä ylipäätään. Jotkut käyttää vain joka toinen päivä ylipäätään. Ei ole ihmeellistä jos humektankin kirvelee, ei se ole mikään itsestäänselvyys ettei se kirvelisi, se ehkä on vain sellainen joka mahdollisimman vähän ärsyttää ihoa muihin verrattuna.
Minäkin säikähdin kirvelyä kun käytin ekaa kertaa epiduoa, muutaman päivän jälkeen luovutin. Nyt aloitin taas muutaman kuukauden jälkeen. Ainakin tiedän mitä on odotettavissa, ja monet ovat sanoneet että vaikka alussa tuntuu kamalalta, kohta jo helpottaa ja tulee tulosta. Olen laittanut vain vähän kerrallaan geeliä, ja vältän nenänpieluksia ja poskipäitä missä kirveli eniten. Olen myös odotellut kosteusvoiteen laittoa muutaman kymmenen minuuttia, kun iho on ärtynein kun se on juuri pesty. Älä hankaa ihoa kuivaksi vaan ole erityisen hellä. Harvassa on ne, jotka eivät saa oireita ollenkaan.
Kerrohan sitten kuulumisia! - Oliviaonparas
Yksi mahdollisuus on että epiduo ei sovi ihollesi. Oon ite käyttäny 2 viikkoo viikkoa ja ei kirje ke muutoin kun nenän alueella ja lääkäri mulle kerro että ei saa levittää sellaisille alueille joissa on esim.ihottumaa, naarmuja tai haavoja
- Oliviaonparas
Anteeksi kirjoitusvirheitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364185Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31904Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061770
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411719Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4691578MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4621288