nettiyhteyden katkaiseminen? onko muuta keinoa? kerralla poikki?
pahan nettiriippuvuuden ainut hoito
2
934
Vastaukset
- t3423442
No ei varmaan. Joko ajastin että tietyn ajan jälkeen kone sammuttaa itsensä(joku ohjelma esim) tai sitten ihan fyysinen ajastin pistorasiaan. Konettahan ei oikeen saisi sammuttaa "kytkimestä" eli windows saattaa seota pikkuhiljaa mutta onpahan yksi tapa rajoittaa käyttöä. Netissä saattaa olla joitain rajoitinogjelmistojakin joita voisi kokeilla, eli kone hallitusti sammuttaa itsensä tai nettiin ei pääse kuin lyhyen ajan kerrallaan.
Netin täysrajoitus voi olla alun shokkiterapiaa mutta moderni ihminen melkeinpä tarvitsee nettiä jos aikaa tehokkaasti hoitaa asioitaan. Siten normalisointi eli netin käytön mahdollistaminen mutta sen riippuvuuden hoito on paras tapa.
Jos olet aikuinen ja lapset alkavat osoittaa riippuvuutta, pistäisin selvät aikarajat tietokoneen käyttöön. Itse asiassa ihmettelen vanhempia joilla rajoituksia ei ole, on säälittävää miten kesäpäivät lapset viettävät kotona sisällä kun ulkona voisi kehittää paljon liikunnallisia ja reaalisia sosiaalisia kykyjä. Olen aivan satavarma siitä että lapsi jolle on asetettu tiukat rajat tietokoneen käytölle, vielä kiittää tästä vanhempiaan kun on itse aikuisempi.- Waytoomuch
Minua ei ole koskaan heitetty koneelta pihalle ulkoilemaan, eivätkä muutenkaan vanhemmat ole paljon laittaneet ns. terveitä rajoja, mikä on harmi. Pitää kai sitten itse rajoittaa itseään.
Miten saa hankittua ajastuksen koneelle?
Joskus otan seinästä johdon pois, että kone sammuu sitten itsestään, kun virta loppuu, mutta varmaan jokin ajastintoiminto olisi vieläkin kätevämpi, koska se on automaattinen.
P.S. En ole aiheen aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell482318Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1461887Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.571861Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1071456- 291400
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551161- 681075
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.801064Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103881Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54867