Paras öljy uudempaan

20 tkm vaihtoväli

Opeliin on mikä?

Vaihtoehtoina ainakin seuraavat: GM Longlife 5W-30 (nyt koneessa, venttiilit naputtaa kuumana), Mobil 1 0W-40, Teboil Diamond 5W-30, Teboil Diamond 5W-40.

Kaikki paitsi viimeinen omaa GM Longlife luokituksen, kaikki synteettisiä, viimeinen toiminut hyvin toisessa autossa. Vai joku muu?

Auto on Astra H 1,6.

3

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Mikä on ohjekirjan mukainen ACEA-luokitus kyseiselle Astralle?
      Mikäli TB:n 5W30 Diamond sen täyttää, käyttäisin itse sitä, mutta lyhentäisin vaihtoväliä.

• 20tkm vaihtoväli

joko GM-LL-A-025 (2v. tai 35tkm) tai vähintään ACEA A3/B3. Kaikki mainitut öljyt täyttää molemmat luokitukset paitsi Diamond 5W40 jolta puuttuu GM-luokitus. Vaihtovälinä olen pitänyt 1v. ja 20tkm. Toi GM:n "oma" öljy vaan ei oikein vakuuta, siksi ajattelin laittaa jotain muuta laatuöljyä.

Vissiin sitten kaikki käy, mutta pitäiskö ottaa kuuman pään -40 öljyä -30:n sijaan koska venttiilinnostimet raksuttaa kuumana? Mobil 1 0W40 saattaisi olla hyvä valinta? Kaikista kalleinta ainakin ;)

• mä vaan
        20tkm vaihtoväli kirjoitti:

joko GM-LL-A-025 (2v. tai 35tkm) tai vähintään ACEA A3/B3. Kaikki mainitut öljyt täyttää molemmat luokitukset paitsi Diamond 5W40 jolta puuttuu GM-luokitus. Vaihtovälinä olen pitänyt 1v. ja 20tkm. Toi GM:n "oma" öljy vaan ei oikein vakuuta, siksi ajattelin laittaa jotain muuta laatuöljyä.

Vissiin sitten kaikki käy, mutta pitäiskö ottaa kuuman pään -40 öljyä -30:n sijaan koska venttiilinnostimet raksuttaa kuumana? Mobil 1 0W40 saattaisi olla hyvä valinta? Kaikista kalleinta ainakin ;)

Öljy ei korjaa raksuttavia venttiilejä ja notkeampi öljy tunkeutuu paremmin hydraulisentasurin pienistä väleistä.
        Itse tekisin moottorin puhdistuskäsittelyn Forten tai STP:n aineella ja laittaisin sitten TB:n 5w30:set koneeseen. Vaihtovälin lyhentäminen pitää moottorin puhtaampana, kun ne öljyt menee melko pa****siksi longlife-hömpötyksistä huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe