Opeliin on mikä?
Vaihtoehtoina ainakin seuraavat: GM Longlife 5W-30 (nyt koneessa, venttiilit naputtaa kuumana), Mobil 1 0W-40, Teboil Diamond 5W-30, Teboil Diamond 5W-40.
Kaikki paitsi viimeinen omaa GM Longlife luokituksen, kaikki synteettisiä, viimeinen toiminut hyvin toisessa autossa. Vai joku muu?
Auto on Astra H 1,6.
Paras öljy uudempaan
3
348
Vastaukset
- mä vaan
Mikä on ohjekirjan mukainen ACEA-luokitus kyseiselle Astralle?
Mikäli TB:n 5W30 Diamond sen täyttää, käyttäisin itse sitä, mutta lyhentäisin vaihtoväliä.- 20tkm vaihtoväli
joko GM-LL-A-025 (2v. tai 35tkm) tai vähintään ACEA A3/B3. Kaikki mainitut öljyt täyttää molemmat luokitukset paitsi Diamond 5W40 jolta puuttuu GM-luokitus. Vaihtovälinä olen pitänyt 1v. ja 20tkm. Toi GM:n "oma" öljy vaan ei oikein vakuuta, siksi ajattelin laittaa jotain muuta laatuöljyä.
Vissiin sitten kaikki käy, mutta pitäiskö ottaa kuuman pään -40 öljyä -30:n sijaan koska venttiilinnostimet raksuttaa kuumana? Mobil 1 0W40 saattaisi olla hyvä valinta? Kaikista kalleinta ainakin ;) - mä vaan
20tkm vaihtoväli kirjoitti:
joko GM-LL-A-025 (2v. tai 35tkm) tai vähintään ACEA A3/B3. Kaikki mainitut öljyt täyttää molemmat luokitukset paitsi Diamond 5W40 jolta puuttuu GM-luokitus. Vaihtovälinä olen pitänyt 1v. ja 20tkm. Toi GM:n "oma" öljy vaan ei oikein vakuuta, siksi ajattelin laittaa jotain muuta laatuöljyä.
Vissiin sitten kaikki käy, mutta pitäiskö ottaa kuuman pään -40 öljyä -30:n sijaan koska venttiilinnostimet raksuttaa kuumana? Mobil 1 0W40 saattaisi olla hyvä valinta? Kaikista kalleinta ainakin ;)Öljy ei korjaa raksuttavia venttiilejä ja notkeampi öljy tunkeutuu paremmin hydraulisentasurin pienistä väleistä.
Itse tekisin moottorin puhdistuskäsittelyn Forten tai STP:n aineella ja laittaisin sitten TB:n 5w30:set koneeseen. Vaihtovälin lyhentäminen pitää moottorin puhtaampana, kun ne öljyt menee melko pa****siksi longlife-hömpötyksistä huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076