scnic 2

mää 634

kertokaa ny joku..jos et tiedä älä arvaile.. scenic 2 vm 2004 2.0 16v. kylmänä käy hyvin ku lämpiää alkaa TYHJÄKÄYNNILLÄ raksuttamaan pahemmin kun diesel vähänkään ku nostaa kierroksia käynti tasaantuu....obd lukia näyttää et kaikki on kunnossa..

4

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scurnic

ventiilikoneisto väljä

• Jo 3. Grandi

Siellä on itsestään säätyvät venttiilit ja tuo kuvaus että rauhoittuu kierroksilla, viittaisi vähän jonkinlaisiin öljynpaineongelmiin ja säätymisen hitauteen. Oleks vaihtanut hiljattain öljylaatua ? Myös VVT-solenoidi saattaa olla kaputt ja päästää seisoessaan öljynpaineet alas venttiilikopasta. Silloin se kyllä tyhjäkäynnillä iloisesti rallattaa, jos ei jaksa voidella. Koneistokin voi tietysti ajan mittaan väljistyä. Onko paljon kilometrejä jo takana ?

• rallatus

kilometrejä takana 135000 mutta on rallatellu jo 20000km ja tuohon vvt solenoidiin uskoisin ja sen myös tilasin ens viikolla nähhään miten käypi

• ***Scenic***
        rallatus kirjoitti:

kilometrejä takana 135000 mutta on rallatellu jo 20000km ja tuohon vvt solenoidiin uskoisin ja sen myös tilasin ens viikolla nähhään miten käypi

Moi,

Mulla sama auto, 180 tkm mittarissa. Oireet samat eli raksuttaa tosi kovaa tyhjäkäynnillä. Mulle vaihdettiin se vvt- pyörän solenoidi (laitettuna 240 euroa), mutta raksutus jatkuu edelleen. Seuraava uusittava osa on jossain vaiheessa sitten se itse vvt- pyörä, mutta sitten puhutaan jo 350-400 euron hintaluokasta. Tämä on todella yleinen 1.6 ja 2.0 Meganen/scenicin koneissa. Mulla oli vikakoodi päällä siitä vvt- solenoidista, mutta jos oikein käsitin niin korjaamon puheista itse tuo vvt- pyörä ei aiheuta vikakoodia, siksi yleensä vaihdetaan ensin viallinen solenoidi ja jos se auta niin sitten se pyörä. Sinuna ajaisin tuonne 180 tkm lukemiin ja uusittaisin nuo vvt- osat samalla kun uusitat jakopään, pääset helpommalla ja halvemmalla. Mitään sieltä ei mene rikki, oireena on tuo raksutus läpimänä tyhjäkäynnillä kun venttiillien muuttuva ajoitus ei säädy oikein.

Öljyistä sen verran että en ole huomannut eroa eri öljymnerkkien välillä raksutuksen suhteen, on ollut Mobilia, Teboil Diamondia ja Castrolia. Forte- liuostinpuhdistuskäsittelyä suosittelen jokaisen öljyvaihdon yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2417
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      57
      1393
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      929
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      808
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe