Hei
Onko käytännössä mitään eroa teknikolla ja työteknikolla? Koska nykyisin ei voi valmistua teknikoksi, niin kannattaako työteknikoksi lukeminen? Onko hirmu vaativaa?
Teknikko vs. työteknikko
5
1092
Vastaukset
- jkuih
Työteknikolla ei ole mitään varsinaista merkitystä, eli olet vain hieman koulutetumpi työntekijä. Tosin jos olet mies ja omaat pomolle sopivan habituksen ja kovat kyynärpäät, voit päästä pomoksi. Mutta älä sitten mainosta ns. koulutustasi, pomon paikat ovat nykyään insinööreille koska teknikoita ei enää valmisteta.
- MuuK
Kyllä kannattaa! Olen työteknikko vm. 1988 ja nykyisin IT-alan järjestelmäasiantuntija ja tiiminvetäjä, peruspalkka 4000 e/kk. Tuntemiani ammattikoulusta tekuun (muinainen "aito" teknikkokoulutus) menneitä ei ole sijoittunut kummoisestikaan työelämänsä aikana. Tottakai se on ihmisestä itsestään kiinni, miten mennään, mutta mikään koulutus ei yksin takaa mitään.
- Anonyymi
Paskapuhetta. Et vaan ole päässyt oikeaan kouluun.
- Pygnikko
Työteknikko on arvonimi, ei tutkinto. Arvonimeä voivat käyttää Rastor Oy:n työteknikkokoulutusohjelman hyväksyttävästi suorittaneet, jotka täyttävät tietyt muut ehdot. Ero on siis se, että työteknikko ei ole tutkinto, teknikko taas oli opistoasteen tutkinto 1990-luvun alkupuolelle.
Virallinen tutkinto on tekniikan erikoisammattitutkinto, joka on tarkoitettu työnjohto- tai esimiestehtävissä työskenteleville tai sellaisiksi omalla työpaikallaan halajaville. Ilman tätä tutkintoa ei irtoa Rastoriltakaan työteknikko-arvonimeä.
Tarkoitus ei ole vähätellä tekniikan erikoisammattitutkintoa/ työteknikkoa. Itselläni on se käsitys, että työelämässä tekniikan erikoisammattitutkinto voi olla ihan käypä juuri noihin yllämainittuihin tehtäviin. - Anonyymi
Ei ole vaativaa eikä koulutus vastaa entisajan teknikko, on helppo ja koulutus kestää vain 8 kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1044641Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743911391- 1861072
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11892tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866