Nuotiolle pannulle koukku

retkelle...

Tietääkö joku, mistä saisi nuotiolle sellaisen telineen jossa on koukku kahvipannulle ja vaikka se sellainen makkaranpaistoritilä? Kun aina kaupoissa on sellaisia Kota hässäköitä jossa on paljon kaikkee muutakin...

13

5545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellep

      niitä mieleisiä kaupasta saakaan. Minä tein itse sellaisen,kun on hitsivehkeet sun muut.
      Ehkä joku avulias sinullekin sellaisen tekee.

    • Miksi ihmeessä sellainen pitää ostaa ???

      Eihän mikään ole niin helppoa kuin tehdä sellainen itse.
      Ja voihan sen tehdä paikanpäällä kepeistä jos mukana on koukku ja
      ketjunpätkä tai vaikka vaan rautalankaa.

      Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
      päästään maahan tuettua keppiä ?

      Tosin kätevää on kun kuljettaa mukana sopivan kokoista ritilää ja tukee sen kiven päälle.
      Sinä voi sitten samalla paistaa makkarat, keitellä ruoat ja kahvit sekä sen päällä voi grillata
      vihanneksi, hedelmiä ja lihaa.

      Sen voi pistää päivreppuun tai rinkkaan selkää vasten kun tekee sille hopeakankaasta oman pussin.

      • Nykypäivää retkeilyy

        "Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
        päästään maahan tuettua keppiä ? "
        Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
        Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
        Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
        Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.


      • Näin se on
        Nykypäivää retkeilyy kirjoitti:

        "Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
        päästään maahan tuettua keppiä ? "
        Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
        Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
        Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
        Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.

        "Ruma ja sotku" ??? Harakatkin nauraa sun kommentille !

        Miten niin rumaa ja sotkua tulee jos nuotiopannu on kepin nokassa?!?!?!
        Silleenhän aina tehdään. Parasta että jäät keittelemään siinätapauksessa kahvit
        kotiisi kahvinkeittimellä koska et näytä sopivan metsäympäristöön.

        Sitäpaitsi tuo niuhottaminen tulenteon kanssa on myös naurettavaa.
        Tulet tehdään SILLOIN KUN HALUTAAN ja SINNE MINNE HALUTAAN !

        Siksi metsässä mukana pitää AINA olla kirves. Toki paikka ja tilanne
        katsotaan ja käytetään järkeä. Esim viimekesänä helteiden aikaan tein
        vain pienet tulet.

        Nuo määräykset on tehty koko valtakuntaa ja keskivertoihmisiä varten
        (mukaanlukien naiset, lapset ja armeijaa käymättömät) sekä kehänkolmosen
        sisäpuolta varten.

        Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
        se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
        sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
        ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana.

        Näin se on, neidit !


      • Nykypäivää retkeilyy
        Näin se on kirjoitti:

        "Ruma ja sotku" ??? Harakatkin nauraa sun kommentille !

        Miten niin rumaa ja sotkua tulee jos nuotiopannu on kepin nokassa?!?!?!
        Silleenhän aina tehdään. Parasta että jäät keittelemään siinätapauksessa kahvit
        kotiisi kahvinkeittimellä koska et näytä sopivan metsäympäristöön.

        Sitäpaitsi tuo niuhottaminen tulenteon kanssa on myös naurettavaa.
        Tulet tehdään SILLOIN KUN HALUTAAN ja SINNE MINNE HALUTAAN !

        Siksi metsässä mukana pitää AINA olla kirves. Toki paikka ja tilanne
        katsotaan ja käytetään järkeä. Esim viimekesänä helteiden aikaan tein
        vain pienet tulet.

        Nuo määräykset on tehty koko valtakuntaa ja keskivertoihmisiä varten
        (mukaanlukien naiset, lapset ja armeijaa käymättömät) sekä kehänkolmosen
        sisäpuolta varten.

        Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
        se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
        sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
        ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana.

        Näin se on, neidit !

        "Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
        se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
        sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
        ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana. "

        Tosi miehet, ovat suurimpia metsien polttajia. Enkä vielä koskaan ole tavannut yhtään ukkoa joka myöntäisi että" minun kantotulistahan se metsäpalo sai alkunsa"
        Jokusessa metsäpalossa sammuttajana olleena, en sinun mielipiteillesi juurikaan arvoa anna.
        Niin se vain on ämmä.


      • S.R
        Nykypäivää retkeilyy kirjoitti:

        "Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
        päästään maahan tuettua keppiä ? "
        Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
        Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
        Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
        Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.

        no commets


    • Kairalta

      Metsähallituksen Savottapäivillä 4.9 -10 Savukoskella sellaista oli myynnissä. Rakenne oli hyvä. Laitetta esitteli sen valmistaja, ei tullut nimeä otettua ylös, mutta se löytynee kun soittaa luontokeskukseen joka on arkisin auki.
      Kysy sieltä firman nimeä joka esitteli laitetta.

    • ojusluoma

      Kuusamosta Juusolanpaja tekee asiakkan toiveitten mukaa netti sivut ensi viikolla
      terv .ey

    • etyhj
    • Unabom

      Matkavaruste myy eräänlaisia kolmijalkoja nuotiokäyttöön

    • pannuporisemaan

      Ei mukana kannata kantaa koukkuja tai telineitä. Pari metrinenen ns. keitinselkä on helppo tehdä paikan päällä kun rupeaa kahvia keittämään.kolo vaan kepin päähän johon pannun sanka laitetaan. Toinen pää tökätään maahan tai kivenkoloon ja voi pidellä käsilläkin. Mielikuvitus peliin.

    • Vaeltaja-Anttoo

      Metsähallituksen sivuilla on ainakin nuotioraudan teko-ohje ja Googlaamalla retkeily nuotiorauta aukeaa joitakin ko .laitteen ostomahdollisuuksia.

    • Gumpe

      Valtion maila Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Karjalassa saa tehdä nuotion käyttäen irrallisia oksia ja pieniä juurakoita. Kyllä nuotio on ikiajat kuulunut osaksi vaellus- ja eräperinnettä. Nuotiolla on kätevä laittaa ruokaa, loimuttaa kalaa ja kypsentaa foliopaketissa monenlaista hyvää. Nuotio lämmittää, valaisee ja kuivattaa kostuneet varusteet. Yksin kulkiessa tulen äänet ovat parempaa seuraa kuin keittimen kohina. Tietysti on tilanteita joissa keitin on ainoa vaihtoehto.
      Keitintanko on kätevä tapa ripustaa astia tulille. Sen korkeutta on helppo säätää ja astia on helppo siirtää sivummalle hautumaan. Tietysti pannun voi työntää nuotion sivuun tulen sisään. Sama se kiehuuko vasi altapäin tulevasta lämmöstä vai sivusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe