Tietääkö joku, mistä saisi nuotiolle sellaisen telineen jossa on koukku kahvipannulle ja vaikka se sellainen makkaranpaistoritilä? Kun aina kaupoissa on sellaisia Kota hässäköitä jossa on paljon kaikkee muutakin...
Nuotiolle pannulle koukku
13
5545
Vastaukset
- Ellep
niitä mieleisiä kaupasta saakaan. Minä tein itse sellaisen,kun on hitsivehkeet sun muut.
Ehkä joku avulias sinullekin sellaisen tekee. Miksi ihmeessä sellainen pitää ostaa ???
Eihän mikään ole niin helppoa kuin tehdä sellainen itse.
Ja voihan sen tehdä paikanpäällä kepeistä jos mukana on koukku ja
ketjunpätkä tai vaikka vaan rautalankaa.
Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
päästään maahan tuettua keppiä ?
Tosin kätevää on kun kuljettaa mukana sopivan kokoista ritilää ja tukee sen kiven päälle.
Sinä voi sitten samalla paistaa makkarat, keitellä ruoat ja kahvit sekä sen päällä voi grillata
vihanneksi, hedelmiä ja lihaa.
Sen voi pistää päivreppuun tai rinkkaan selkää vasten kun tekee sille hopeakankaasta oman pussin.- Nykypäivää retkeilyy
"Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
päästään maahan tuettua keppiä ? "
Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla. - Näin se on
Nykypäivää retkeilyy kirjoitti:
"Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
päästään maahan tuettua keppiä ? "
Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla."Ruma ja sotku" ??? Harakatkin nauraa sun kommentille !
Miten niin rumaa ja sotkua tulee jos nuotiopannu on kepin nokassa?!?!?!
Silleenhän aina tehdään. Parasta että jäät keittelemään siinätapauksessa kahvit
kotiisi kahvinkeittimellä koska et näytä sopivan metsäympäristöön.
Sitäpaitsi tuo niuhottaminen tulenteon kanssa on myös naurettavaa.
Tulet tehdään SILLOIN KUN HALUTAAN ja SINNE MINNE HALUTAAN !
Siksi metsässä mukana pitää AINA olla kirves. Toki paikka ja tilanne
katsotaan ja käytetään järkeä. Esim viimekesänä helteiden aikaan tein
vain pienet tulet.
Nuo määräykset on tehty koko valtakuntaa ja keskivertoihmisiä varten
(mukaanlukien naiset, lapset ja armeijaa käymättömät) sekä kehänkolmosen
sisäpuolta varten.
Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana.
Näin se on, neidit ! - Nykypäivää retkeilyy
Näin se on kirjoitti:
"Ruma ja sotku" ??? Harakatkin nauraa sun kommentille !
Miten niin rumaa ja sotkua tulee jos nuotiopannu on kepin nokassa?!?!?!
Silleenhän aina tehdään. Parasta että jäät keittelemään siinätapauksessa kahvit
kotiisi kahvinkeittimellä koska et näytä sopivan metsäympäristöön.
Sitäpaitsi tuo niuhottaminen tulenteon kanssa on myös naurettavaa.
Tulet tehdään SILLOIN KUN HALUTAAN ja SINNE MINNE HALUTAAN !
Siksi metsässä mukana pitää AINA olla kirves. Toki paikka ja tilanne
katsotaan ja käytetään järkeä. Esim viimekesänä helteiden aikaan tein
vain pienet tulet.
Nuo määräykset on tehty koko valtakuntaa ja keskivertoihmisiä varten
(mukaanlukien naiset, lapset ja armeijaa käymättömät) sekä kehänkolmosen
sisäpuolta varten.
Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana.
Näin se on, neidit !"Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana. "
Tosi miehet, ovat suurimpia metsien polttajia. Enkä vielä koskaan ole tavannut yhtään ukkoa joka myöntäisi että" minun kantotulistahan se metsäpalo sai alkunsa"
Jokusessa metsäpalossa sammuttajana olleena, en sinun mielipiteillesi juurikaan arvoa anna.
Niin se vain on ämmä. - S.R
Nykypäivää retkeilyy kirjoitti:
"Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
päästään maahan tuettua keppiä ? "
Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.no commets
- Kairalta
Metsähallituksen Savottapäivillä 4.9 -10 Savukoskella sellaista oli myynnissä. Rakenne oli hyvä. Laitetta esitteli sen valmistaja, ei tullut nimeä otettua ylös, mutta se löytynee kun soittaa luontokeskukseen joka on arkisin auki.
Kysy sieltä firman nimeä joka esitteli laitetta. - ojusluoma
Kuusamosta Juusolanpaja tekee asiakkan toiveitten mukaa netti sivut ensi viikolla
terv .ey - etyhj
Mulla on tommosia muutama , hyviä tavaroitten ripustamiseen :)
http://www.dx.com/p/multifunction-outdoor-camping-hanging-hook-for-lantern-clothes-orange-silver-258566 - Unabom
Matkavaruste myy eräänlaisia kolmijalkoja nuotiokäyttöön
- pannuporisemaan
Ei mukana kannata kantaa koukkuja tai telineitä. Pari metrinenen ns. keitinselkä on helppo tehdä paikan päällä kun rupeaa kahvia keittämään.kolo vaan kepin päähän johon pannun sanka laitetaan. Toinen pää tökätään maahan tai kivenkoloon ja voi pidellä käsilläkin. Mielikuvitus peliin.
- Vaeltaja-Anttoo
Metsähallituksen sivuilla on ainakin nuotioraudan teko-ohje ja Googlaamalla retkeily nuotiorauta aukeaa joitakin ko .laitteen ostomahdollisuuksia.
- Gumpe
Valtion maila Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Karjalassa saa tehdä nuotion käyttäen irrallisia oksia ja pieniä juurakoita. Kyllä nuotio on ikiajat kuulunut osaksi vaellus- ja eräperinnettä. Nuotiolla on kätevä laittaa ruokaa, loimuttaa kalaa ja kypsentaa foliopaketissa monenlaista hyvää. Nuotio lämmittää, valaisee ja kuivattaa kostuneet varusteet. Yksin kulkiessa tulen äänet ovat parempaa seuraa kuin keittimen kohina. Tietysti on tilanteita joissa keitin on ainoa vaihtoehto.
Keitintanko on kätevä tapa ripustaa astia tulille. Sen korkeutta on helppo säätää ja astia on helppo siirtää sivummalle hautumaan. Tietysti pannun voi työntää nuotion sivuun tulen sisään. Sama se kiehuuko vasi altapäin tulevasta lämmöstä vai sivusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483