Nuotiolle pannulle koukku

retkelle...

Tietääkö joku, mistä saisi nuotiolle sellaisen telineen jossa on koukku kahvipannulle ja vaikka se sellainen makkaranpaistoritilä? Kun aina kaupoissa on sellaisia Kota hässäköitä jossa on paljon kaikkee muutakin...

13

5545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellep

      niitä mieleisiä kaupasta saakaan. Minä tein itse sellaisen,kun on hitsivehkeet sun muut.
      Ehkä joku avulias sinullekin sellaisen tekee.

    • Miksi ihmeessä sellainen pitää ostaa ???

      Eihän mikään ole niin helppoa kuin tehdä sellainen itse.
      Ja voihan sen tehdä paikanpäällä kepeistä jos mukana on koukku ja
      ketjunpätkä tai vaikka vaan rautalankaa.

      Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
      päästään maahan tuettua keppiä ?

      Tosin kätevää on kun kuljettaa mukana sopivan kokoista ritilää ja tukee sen kiven päälle.
      Sinä voi sitten samalla paistaa makkarat, keitellä ruoat ja kahvit sekä sen päällä voi grillata
      vihanneksi, hedelmiä ja lihaa.

      Sen voi pistää päivreppuun tai rinkkaan selkää vasten kun tekee sille hopeakankaasta oman pussin.

      • Nykypäivää retkeilyy

        "Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
        päästään maahan tuettua keppiä ? "
        Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
        Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
        Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
        Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.


      • Näin se on
        Nykypäivää retkeilyy kirjoitti:

        "Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
        päästään maahan tuettua keppiä ? "
        Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
        Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
        Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
        Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.

        "Ruma ja sotku" ??? Harakatkin nauraa sun kommentille !

        Miten niin rumaa ja sotkua tulee jos nuotiopannu on kepin nokassa?!?!?!
        Silleenhän aina tehdään. Parasta että jäät keittelemään siinätapauksessa kahvit
        kotiisi kahvinkeittimellä koska et näytä sopivan metsäympäristöön.

        Sitäpaitsi tuo niuhottaminen tulenteon kanssa on myös naurettavaa.
        Tulet tehdään SILLOIN KUN HALUTAAN ja SINNE MINNE HALUTAAN !

        Siksi metsässä mukana pitää AINA olla kirves. Toki paikka ja tilanne
        katsotaan ja käytetään järkeä. Esim viimekesänä helteiden aikaan tein
        vain pienet tulet.

        Nuo määräykset on tehty koko valtakuntaa ja keskivertoihmisiä varten
        (mukaanlukien naiset, lapset ja armeijaa käymättömät) sekä kehänkolmosen
        sisäpuolta varten.

        Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
        se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
        sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
        ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana.

        Näin se on, neidit !


      • Nykypäivää retkeilyy
        Näin se on kirjoitti:

        "Ruma ja sotku" ??? Harakatkin nauraa sun kommentille !

        Miten niin rumaa ja sotkua tulee jos nuotiopannu on kepin nokassa?!?!?!
        Silleenhän aina tehdään. Parasta että jäät keittelemään siinätapauksessa kahvit
        kotiisi kahvinkeittimellä koska et näytä sopivan metsäympäristöön.

        Sitäpaitsi tuo niuhottaminen tulenteon kanssa on myös naurettavaa.
        Tulet tehdään SILLOIN KUN HALUTAAN ja SINNE MINNE HALUTAAN !

        Siksi metsässä mukana pitää AINA olla kirves. Toki paikka ja tilanne
        katsotaan ja käytetään järkeä. Esim viimekesänä helteiden aikaan tein
        vain pienet tulet.

        Nuo määräykset on tehty koko valtakuntaa ja keskivertoihmisiä varten
        (mukaanlukien naiset, lapset ja armeijaa käymättömät) sekä kehänkolmosen
        sisäpuolta varten.

        Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
        se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
        sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
        ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana.

        Näin se on, neidit !

        "Esim metsäammattilaiset ja metsätyöntekijät tekevät aina tulet halutessaan
        se on normaali käytäntö tosi metäsmiesten keskuudessa. Esim tässä pari kesää
        sitten tein raivaussahahommaa ja jokapäivä palstalla potkaisin pari tervaskantoa
        ylös ja pidin tulia ruokatauon aikana. "

        Tosi miehet, ovat suurimpia metsien polttajia. Enkä vielä koskaan ole tavannut yhtään ukkoa joka myöntäisi että" minun kantotulistahan se metsäpalo sai alkunsa"
        Jokusessa metsäpalossa sammuttajana olleena, en sinun mielipiteillesi juurikaan arvoa anna.
        Niin se vain on ämmä.


      • S.R
        Nykypäivää retkeilyy kirjoitti:

        "Mutta miksi et käytä vain klassista ratkaisua eli toisesta
        päästään maahan tuettua keppiä ? "
        Ottamatta kantaa sen enempää tuohon ongelmaan, tahdon vain muistuttaa, että koska tulenteko on pääsääntöisesti maanomistajan luvan varaista, ja keitiskeppien tekokin vaatii jo maanomistajan luvan.
        Ei kannata ehkä ihan ensimmäiseksi, lähteä omin luvin noita asioita touhuamaan.
        Jos kohtaan jonkun istumassa nuotiolla ja tärvelleen minun omistamalla maalla puita tai pensaita, voin taata että se käy kalliiksi.
        Mielestäni sen tulisi käydä kalliiksi myös valtion ja kuntien mailla, paitsi siellä missä se on luvallista, siis rakennetuilla tulipaikoilla.

        no commets


    • Kairalta

      Metsähallituksen Savottapäivillä 4.9 -10 Savukoskella sellaista oli myynnissä. Rakenne oli hyvä. Laitetta esitteli sen valmistaja, ei tullut nimeä otettua ylös, mutta se löytynee kun soittaa luontokeskukseen joka on arkisin auki.
      Kysy sieltä firman nimeä joka esitteli laitetta.

    • ojusluoma

      Kuusamosta Juusolanpaja tekee asiakkan toiveitten mukaa netti sivut ensi viikolla
      terv .ey

    • etyhj
    • Unabom

      Matkavaruste myy eräänlaisia kolmijalkoja nuotiokäyttöön

    • pannuporisemaan

      Ei mukana kannata kantaa koukkuja tai telineitä. Pari metrinenen ns. keitinselkä on helppo tehdä paikan päällä kun rupeaa kahvia keittämään.kolo vaan kepin päähän johon pannun sanka laitetaan. Toinen pää tökätään maahan tai kivenkoloon ja voi pidellä käsilläkin. Mielikuvitus peliin.

    • Vaeltaja-Anttoo

      Metsähallituksen sivuilla on ainakin nuotioraudan teko-ohje ja Googlaamalla retkeily nuotiorauta aukeaa joitakin ko .laitteen ostomahdollisuuksia.

    • Gumpe

      Valtion maila Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Karjalassa saa tehdä nuotion käyttäen irrallisia oksia ja pieniä juurakoita. Kyllä nuotio on ikiajat kuulunut osaksi vaellus- ja eräperinnettä. Nuotiolla on kätevä laittaa ruokaa, loimuttaa kalaa ja kypsentaa foliopaketissa monenlaista hyvää. Nuotio lämmittää, valaisee ja kuivattaa kostuneet varusteet. Yksin kulkiessa tulen äänet ovat parempaa seuraa kuin keittimen kohina. Tietysti on tilanteita joissa keitin on ainoa vaihtoehto.
      Keitintanko on kätevä tapa ripustaa astia tulille. Sen korkeutta on helppo säätää ja astia on helppo siirtää sivummalle hautumaan. Tietysti pannun voi työntää nuotion sivuun tulen sisään. Sama se kiehuuko vasi altapäin tulevasta lämmöstä vai sivusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe