Petsafe haukunestolaite

Sikra

Onko kellään kokemusta Petsafe haukunestolaitteista...Me ostettiin viikkositten tuo ulkokäyttöön tarkoitettu, meillä tuo ei tehoa, samallalailla haukkuvat kulkijat kuin ennenkin...Heh, naapurin koira kyllä hiljeni ;)))

115

11308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä vehje se on? Miten se toimii?

• Tää on sellanen pieni muovitoosa, joka lähettää ultraääntä...koira kun haukkuu, niin tuo laite sieppaa äänen ja aktivoituu automaattisesti ja lähettää terävän ultraäänen jota ei ihminen kuule, mut koira kuulee...pelästyttyään ääntä koiran pitäisi lopettaa haukkuminen...

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Tää on sellanen pieni muovitoosa, joka lähettää ultraääntä...koira kun haukkuu, niin tuo laite sieppaa äänen ja aktivoituu automaattisesti ja lähettää terävän ultraäänen jota ei ihminen kuule, mut koira kuulee...pelästyttyään ääntä koiran pitäisi lopettaa haukkuminen...

sellainen! No sitten ei ole tietoa muusta kuin sitruunapannasta. =)

• Sikra kirjoitti:

Tää on sellanen pieni muovitoosa, joka lähettää ultraääntä...koira kun haukkuu, niin tuo laite sieppaa äänen ja aktivoituu automaattisesti ja lähettää terävän ultraäänen jota ei ihminen kuule, mut koira kuulee...pelästyttyään ääntä koiran pitäisi lopettaa haukkuminen...

Ahaa, toi on siis koirille kehitetty versio kapistuksesta jonka pitäis karkoittaa hiiret ja rotat, tosin mulla ei ole kokemusta koska meillä ei sellaista ongelmaa oo.

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

sellainen! No sitten ei ole tietoa muusta kuin sitruunapannasta. =)

Sitruunapantoja on meilläkin ja ne tehoaa hyvin, mutta kun meillä on nuo pari jotka haukkuu niin pieniä, ettei raski sitä mötikkää niiden kaulaan ripustaa, näyttää niin isolta pienellä koiralla...

• Haukullinen kirjoitti:

Ahaa, toi on siis koirille kehitetty versio kapistuksesta jonka pitäis karkoittaa hiiret ja rotat, tosin mulla ei ole kokemusta koska meillä ei sellaista ongelmaa oo.

En tiedä onko toi samanlainen...meillä on pihassa maahan upotettu myyränkarkotin, ja se piippaa säännöllisinvälein, ja siitä kuuluu hiljainen ääni ihan omaan korvaankin...

• Sikra kirjoitti:

En tiedä onko toi samanlainen...meillä on pihassa maahan upotettu myyränkarkotin, ja se piippaa säännöllisinvälein, ja siitä kuuluu hiljainen ääni ihan omaan korvaankin...

Olen kuullut joskus semmosista joissa on ultraääni semmosella taajuudella jonka pitäisi ärsyttää jyrsijöitä ja ne pysyisivät poissa kun niille tulee epämukava olo siitä äänestä.En kyllä tiedä toimiiko.

• Haukullinen kirjoitti:

Olen kuullut joskus semmosista joissa on ultraääni semmosella taajuudella jonka pitäisi ärsyttää jyrsijöitä ja ne pysyisivät poissa kun niille tulee epämukava olo siitä äänestä.En kyllä tiedä toimiiko.

En tiedä mikä meiltä on saanut myyrät katoamaan, koirien tassujen 'töminä' vai tuo karkotin, myyrät on kyllä häipyneet...tääläkin oli myyriä jonkin verran sillon kun tähän muutettiin...nyt ei ole kyllä...

• Vaikuttaa suoraan ai
        Sikra kirjoitti:

SikraKäyttäjän viestit18.6.2010 22:28 Tää on sellanen pieni muovitoosa, joka lähettää ultraääntä...koira kun haukkuu, niin tuo laite sieppaa äänen ja aktivoituu automaattisesti ja lähettää terävän ultraäänen jota ei ihminen kuule, mut koira kuulee...pelästyttyään ääntä koiran pitäisi lopettaa haukkuminen... VASTAA
        Kerro kaverille:

Musta on aika inhottavaa "pelästyttää" koira noin. Ja ei kai se koira monta kertaa "pelästy".
        Tuo varmaan toimii siten että se ääni on tosi kova, korkea kimeä ääni. Tuollaisia äänijuttuja olen nähnyt missä se ääni on niin kova että se tuottaa kipua. Meillä ei ole käytetty näitä tämäntyyppisiä "koulutus"tarvikkeita.

• Vaikuttaa suoraan ai kirjoitti:

SikraKäyttäjän viestit18.6.2010 22:28 Tää on sellanen pieni muovitoosa, joka lähettää ultraääntä...koira kun haukkuu, niin tuo laite sieppaa äänen ja aktivoituu automaattisesti ja lähettää terävän ultraäänen jota ei ihminen kuule, mut koira kuulee...pelästyttyään ääntä koiran pitäisi lopettaa haukkuminen... VASTAA
        Kerro kaverille:

Musta on aika inhottavaa "pelästyttää" koira noin. Ja ei kai se koira monta kertaa "pelästy".
        Tuo varmaan toimii siten että se ääni on tosi kova, korkea kimeä ääni. Tuollaisia äänijuttuja olen nähnyt missä se ääni on niin kova että se tuottaa kipua. Meillä ei ole käytetty näitä tämäntyyppisiä "koulutus"tarvikkeita.

Voi että sä jaksat vääntää, en tiedä kuinka kova se ääni on, mutta meidän koirat ei sitä ole edes huomioineet...ja nyt voin rauhoittaa sinua tuo '' kipua aiheuttava kidutusväline '' muovilaatikko on eilen poistettu pihasta tehottomana....se on nyt varastossa missä tuo toinenkin kidutusväline on...
        sievästi sitruunapannan vieressä...

• Myy-Pikkuinen
        Vaikuttaa suoraan ai kirjoitti:

Kerro kaverille:

tuota sinun kipu juttuus, katsoskun tuskin suomessa saa myydä sellaista mikä tuottaa koiralle tarpeetonta tuskaa. Luulisin että tuo on vähän samaa juttua kuin koirapillit.

• Vaikuttaa suoraan ai kirjoitti:

Kerro kaverille:

Tarkotatko että esimerkiksi hiiret kokevat tuskaa hiirenkarkottimien takia? Sun täytyy nyt valveutuneena henkilönä pulinapalstalla itkemisen sijaan ottaa yhteyttä MMM:n virkamiehiin saadaksesi kaikki tuollaiset pois markkinoilta.En usko että ministeriön väki lukee pulinapalstalta näitä valituksiasi.

• 27
        Haukullinen kirjoitti:

Tarkotatko että esimerkiksi hiiret kokevat tuskaa hiirenkarkottimien takia? Sun täytyy nyt valveutuneena henkilönä pulinapalstalla itkemisen sijaan ottaa yhteyttä MMM:n virkamiehiin saadaksesi kaikki tuollaiset pois markkinoilta.En usko että ministeriön väki lukee pulinapalstalta näitä valituksiasi.

Missä kysymyksen esittää. Lopeta kingiä leikkiminen.

• 27 kirjoitti:

Missä kysymyksen esittää. Lopeta kingiä leikkiminen.

Ehei höpönassu, en minä määrännyt vaan neuvoin sulle mikä on oikea paikka asian eteenpäin viemiseen kun sinä höpsö et tiennyt etteivät ministeriön virkamiehet työn puolesta lue pulinapalstaa.

• 27
        Haukullinen kirjoitti:

Ehei höpönassu, en minä määrännyt vaan neuvoin sulle mikä on oikea paikka asian eteenpäin viemiseen kun sinä höpsö et tiennyt etteivät ministeriön virkamiehet työn puolesta lue pulinapalstaa.

Jokainen päättää ITSE missä keskustelee.

• 27 kirjoitti:

Sinähän se väitit että ultraäänikapistukset tuottavat tuskaa eläimille, eikö sinun eläinystävänä olisi hyvä ottaa yhteyttä päättäjiin niin saisit ne kielletyiksi.
        Minä en usko että ovat kivuliaita joten en näe mitään syytä viedä asiaa mihinkään mutta jos sulla on muuta tietoa niin eikö se ole oikeastaan eläinsuojelulain mukainen laiminlyönti ellet tee mitään.

• Myy-Pikkuinen
        27 kirjoitti:

määräile mitä toiset saavat sinulle ehdotella.

• Myy-Pikkuinen

on että joillakin koirilla kestää aikansa ennenkuin alkavat inhoon sitä ruittausta, joillekkin tehoo heti. Yhellä koiralla meni useampi pullo ainetta ennenkuin haukkuminen loppui, toki saattaa olla koiria jotka ei välitä ko jutusta vaan jatkaa haukkumista entiseen tapaan.

• Ei tää ole mikään sitruuna tai pippuripanta...tää on sellanen patterilla toimiva toosa mikä viritetään ulos, vastasin tohon haukullisen viestiin...

• onkohan sama?
        Sikra kirjoitti:

Ei tää ole mikään sitruuna tai pippuripanta...tää on sellanen patterilla toimiva toosa mikä viritetään ulos, vastasin tohon haukullisen viestiin...

Meillä oli joskus vuosia vuosia sitten sellainen n. tulitikkuaskin kokoinen tai hiukan pienempi musta mötikkä,mikä laitettiin pantaan ulos mennessä. Mutta siitä kuului sellanen vinkuminen, että myös ihminen sen kuuli. Ei se meillä oikeen pelittänny, tai siis ei ollu meille hyvä.

• onkohan sama? kirjoitti:

Meillä oli joskus vuosia vuosia sitten sellainen n. tulitikkuaskin kokoinen tai hiukan pienempi musta mötikkä,mikä laitettiin pantaan ulos mennessä. Mutta siitä kuului sellanen vinkuminen, että myös ihminen sen kuuli. Ei se meillä oikeen pelittänny, tai siis ei ollu meille hyvä.

Ei tämä ole pantaan vaan sellainen muovilaatikko n. 10x15cm. joka ulkona ripustetaan vaikka aidan seipääseen...tämän ääni ei kuulu ihmiselle, siinä vilkkuu vaan punainen valo sillon kun se antaa sitä ultraääntä kun koira haukkuu...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9150512/44608715

• täytyy tutkia
        Sikra kirjoitti:

Ei tämä ole pantaan vaan sellainen muovilaatikko n. 10x15cm. joka ulkona ripustetaan vaikka aidan seipääseen...tämän ääni ei kuulu ihmiselle, siinä vilkkuu vaan punainen valo sillon kun se antaa sitä ultraääntä kun koira haukkuu...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9150512/44608715

Toihan sitte vois olla tutustumisen arvoinen meilläkin. Meillä kun haukutaan vaan yhteen suuntaan ja yleensä vielä samasta paikastakin.

• täytyy tutkia kirjoitti:

Toihan sitte vois olla tutustumisen arvoinen meilläkin. Meillä kun haukutaan vaan yhteen suuntaan ja yleensä vielä samasta paikastakin.

Sama on meilläkin tuon haukkumisen kanssa, harmivaan kun näille ei vaikuta, ainakaan vielä...mutta naapurin pystykorva kyllä hiljeni...;))))

• 18+12

google kertoo
      Pet safe haukunestopanta

Pet safe haukunestopanta estää tehokkaasti koiran turhan haukkumisen ja ongelmat naapurien kanssa.
      Elektroninen äänianturi reagoi heti kun koira haukkuu suihkauttamalla paineella sitruunaisen nestesuihkun koiran kuonolle. Koira oppii nopeasti yhdistämään suihkauksen haukuntaansa ja lopettaa turhan haukunnan. Pantaa voidaan käyttää niin koiran yksin ollessa, lenkillä, pihassa kuin autossakin. Elektroniikkaa sisältävät pannat saattavat ottaa häiriötä kodin muista laitteista, esimerkiksi matkapuhelimista.
      Panta on kevyt ja pieni kooltaan ja sopii sekä isoille että pienille roduille. Säädettävissä 15-71cm

Panta on erinomainen apuväline muun koulutuksen tukena. Myyntipakkaus sisältää täyttöpullon sekä paristot. Täyttöpulloja voi ostaa myös erikseen.

Paristo mukana pakkauksessa. Saatavana myös paristoja myyvistä liikkeistä.

Käyttöönotettua pantaa ei voi palauttaa. Tuote poikkeaa hieman kuvan tuotteesta, uudistetumpi versio.

99.00 €

• Googlesi toimi vajavaisesti.

• Tämä ei ole panta, vaan sellainen laite joka antaa terävän altraäänen koiran haukkuessa...

• .........

ihan pilipali vehe...ultraääni panta näin mulle on kerrottu useammastakin suusta.... venäjältä saa halvalla ja parempiakin situunapantoja (24e) jos sinnepäin matkaa niin kannattaa käydä ostamassa..ainoastaan täältä ei saa ostettua täyttöpulloja mutta voihan niitäkin ostaa siinä samalla...on vähän eri hintaluokkaa kun täällä....

• Tämä ei ole panta ja tätä ei täytetä millään, ainoastaan joskus pitää vaihtaa patteria...
        Tämä on n. 10x15cm. laatikko, näyttää pieneltä sievältä linnun pöntöltä joka ripustetaan johonkin ulos, äänen kantavuus on 14m....ja tämä on uutuus, tuskin vielä venäjälläkään myynnissä...

• ............
        Sikra kirjoitti:

Tämä ei ole panta ja tätä ei täytetä millään, ainoastaan joskus pitää vaihtaa patteria...
        Tämä on n. 10x15cm. laatikko, näyttää pieneltä sievältä linnun pöntöltä joka ripustetaan johonkin ulos, äänen kantavuus on 14m....ja tämä on uutuus, tuskin vielä venäjälläkään myynnissä...

joo ymmärsin mutta sanoinpahan näin yleisesti ettei suomesta kannta sitruunapantaa ostaa.... jos teitin koissut sit samalla taajuudella kun se pönttö :) no toiv. alkaa jossaan vaiheessa vaikuttamaan...ettei rahat menny kankkulankaivoon mutta autoithan sinä naapuria
        :)

• ............ kirjoitti:

joo ymmärsin mutta sanoinpahan näin yleisesti ettei suomesta kannta sitruunapantaa ostaa.... jos teitin koissut sit samalla taajuudella kun se pönttö :) no toiv. alkaa jossaan vaiheessa vaikuttamaan...ettei rahat menny kankkulankaivoon mutta autoithan sinä naapuria
        :)

No luulin kyllä että tiesit tuosta jotain kun sanoit että on ''pilipali''

Autoin naapuria tai itseäni, ompahan yhden haukut vähemmän ;))) Kukaan ei ole valittanut meidänkään koirien haukuista, mutta kun en ite viitsisi sitä räkyttämistä kuunnella aina kun joku liikkuu aidan takana...

• ............
        Sikra kirjoitti:

No luulin kyllä että tiesit tuosta jotain kun sanoit että on ''pilipali''

Autoin naapuria tai itseäni, ompahan yhden haukut vähemmän ;))) Kukaan ei ole valittanut meidänkään koirien haukuista, mutta kun en ite viitsisi sitä räkyttämistä kuunnella aina kun joku liikkuu aidan takana...

pilipaliksi on sanottu kaveri osti silla on 2 harmaata ei toiminut..sitä laitetta sitten kierrätettiin ja ei toiminut juuri ollenkaan kellään...oliko laitteessa vikaa vai siinä että kaikki "koe kaniinit" olivat metsästys rotuja sitä ei voi tietää mutta pettymys oli suuri.. voihan se ola että koira kohtaistakin että jollaan toimii jollaan ei...mutta sitten ei valmisajankaan pitäisi luvata kuuta taivaalta :)

• ............ kirjoitti:

pilipaliksi on sanottu kaveri osti silla on 2 harmaata ei toiminut..sitä laitetta sitten kierrätettiin ja ei toiminut juuri ollenkaan kellään...oliko laitteessa vikaa vai siinä että kaikki "koe kaniinit" olivat metsästys rotuja sitä ei voi tietää mutta pettymys oli suuri.. voihan se ola että koira kohtaistakin että jollaan toimii jollaan ei...mutta sitten ei valmisajankaan pitäisi luvata kuuta taivaalta :)

Miten olette pystynyt jo kierrättämään tuota, kun se on juuri tullut markkinoille ?

• silenzio!!!!!!

hyvä haukunesto.Minusta itseasiassa paras.Ja toimii niin kotona kuin puutarhassakin,suosittelen.

• Nyt kyllä kyslin ja kerroin tuosta laitteesta...

• silezio!!!!
        Sikra kirjoitti:

Nyt kyllä kyslin ja kerroin tuosta laitteesta...

päätellen ei toimi kuin naapurin koiralle!Kyllä minä ensin koulutan koirat,ja vasta sitten turvautuisin,noihin mielestäni turhiin vempaimiin.Meillä ainakin koirat pysvät hiljaa ja turha rtköttäminen on KIELLETTY ja sitä noudattaa kaiken kokoiset ja ikäiset.Ja koiria on 7kpl ja 3 eri rotua.En pidä tuollaisia hiluvimputtimia minään,turhia laitteita.Koulutus on ainoa toimiva ja pätevä tapa mielestäni.

• silezio!!!! kirjoitti:

päätellen ei toimi kuin naapurin koiralle!Kyllä minä ensin koulutan koirat,ja vasta sitten turvautuisin,noihin mielestäni turhiin vempaimiin.Meillä ainakin koirat pysvät hiljaa ja turha rtköttäminen on KIELLETTY ja sitä noudattaa kaiken kokoiset ja ikäiset.Ja koiria on 7kpl ja 3 eri rotua.En pidä tuollaisia hiluvimputtimia minään,turhia laitteita.Koulutus on ainoa toimiva ja pätevä tapa mielestäni.

Okei sinä et tiedä mitään tuosta.

• 18
        Sikra kirjoitti:

Kuullut että se olisi hyvä, meilläpäin niitä saa vuokrata lemmikkieläinliikkeestä ja ovat aina loppu.

• silenzio!!!!!
        Sikra kirjoitti:

sinä koiran koulutuksesta,tiedän noista laiskan ja kädettömän koiranomistajan hiluvimputtimista.

• silenzio!!!!! kirjoitti:

sinä koiran koulutuksesta,tiedän noista laiskan ja kädettömän koiranomistajan hiluvimputtimista.

No mutta sittenhän sinä tiedät tuosta tosipaljon ?

• silenzio!!!!!
        Sikra kirjoitti:

No mutta sittenhän sinä tiedät tuosta tosipaljon ?

No jos katsot mielipiteen tiedoksi,niin kyllä,mutta sinä et ilmeisesti osaa tai viitsi kouluttaaa koiriasi hiljaisiksi,koska ostat jos jonkinmoista apuvälinettä,jotka ei sitten omien sanojesi mukaan auta tai et niitä raaski käyttää ja koirasi haukkuvat yhä vempaimista huolimatta,ohikulkijoita,eli pitävät TURHAA mekkalaa.

• silenzio!!!!! kirjoitti:

No jos katsot mielipiteen tiedoksi,niin kyllä,mutta sinä et ilmeisesti osaa tai viitsi kouluttaaa koiriasi hiljaisiksi,koska ostat jos jonkinmoista apuvälinettä,jotka ei sitten omien sanojesi mukaan auta tai et niitä raaski käyttää ja koirasi haukkuvat yhä vempaimista huolimatta,ohikulkijoita,eli pitävät TURHAA mekkalaa.

Älä nyt taas sepitä noita valheita ja mielikuvitusjuttujasi, missä olen sanonut mitä koirani haukkuu...Ja kuule...minä hoidan koirani just niinkuin minä tykkään, ja hyvin hoidankin...Ja minä ostan just sitä mitä minä tykkään...Ja koirieni 'metakka' häiritsee ainoastaan minua...joten...ole iloinen...

• silenzio!!!!
        Sikra kirjoitti:

Älä nyt taas sepitä noita valheita ja mielikuvitusjuttujasi, missä olen sanonut mitä koirani haukkuu...Ja kuule...minä hoidan koirani just niinkuin minä tykkään, ja hyvin hoidankin...Ja minä ostan just sitä mitä minä tykkään...Ja koirieni 'metakka' häiritsee ainoastaan minua...joten...ole iloinen...

väännellä omiakin kirjoituksia??"samallalailla haukkuvat kulkijat kuin ennenkin..",tuo on ihan omaa tekstiäsi!!!Koirien kouluttaminenhan ei ole kiinni koiran "hoidosta",ja sitähän tässä ei ole ollut kysymys,vaan kouluttamisesta.Ja jos omistaja ei osaa tai viitsi kouluttaa tai kyseessä on täysin kädetön omistaja tai harvinaisen tyhmiä koiria.

Jokin aika sitten oli kirjoituksia pikkukoirien sisäsiisteydestä ja arvostelit muita kirjoittajaia,koska opetus on niin helppoa ja laiskuutta,ihan samoin on tuon haukkumisen opettamisessa,ihan yhtä helppoa ja jos ei koiriaan saa hiljaseks on se laiskuuttaa ja omistajan osaamattomuutta.

• Keltanokka
        silenzio!!!! kirjoitti:

väännellä omiakin kirjoituksia??"samallalailla haukkuvat kulkijat kuin ennenkin..",tuo on ihan omaa tekstiäsi!!!Koirien kouluttaminenhan ei ole kiinni koiran "hoidosta",ja sitähän tässä ei ole ollut kysymys,vaan kouluttamisesta.Ja jos omistaja ei osaa tai viitsi kouluttaa tai kyseessä on täysin kädetön omistaja tai harvinaisen tyhmiä koiria.

Jokin aika sitten oli kirjoituksia pikkukoirien sisäsiisteydestä ja arvostelit muita kirjoittajaia,koska opetus on niin helppoa ja laiskuutta,ihan samoin on tuon haukkumisen opettamisessa,ihan yhtä helppoa ja jos ei koiriaan saa hiljaseks on se laiskuuttaa ja omistajan osaamattomuutta.

Kertoisitko vielä takuuvarman koulutuskeinon, miten sen turhan äänekkään reviirin puolustamisen saisi loppumaan?? toivoo kädellinen ja viitseliäs, mutta osaamaton

• 8+11
        silenzio!!!! kirjoitti:

Onhan tämä hyvin kärkäs arvostelemaan muita jos he kysyvät neuvoa tai kertovat ongelmista koiriensa kanssa tai miten ongelmia on saatu ratkaistua. Sillon on kyllä aina hänen mielestään ollu koiran omistajassa vika, joka ei ole osannut kouluttaa!

• 8+11 kirjoitti:

Onhan tämä hyvin kärkäs arvostelemaan muita jos he kysyvät neuvoa tai kertovat ongelmista koiriensa kanssa tai miten ongelmia on saatu ratkaistua. Sillon on kyllä aina hänen mielestään ollu koiran omistajassa vika, joka ei ole osannut kouluttaa!

'' Sillon on kyllä aina hänen mielestään ollu koiran omistajassa vika, joka ei ole osannut kouluttaa! ''

Niin on vieläkin....ja edelleenkään koirien paska ja kusipaikka ei ole sisällä !

• ....
        Sikra kirjoitti:

'' Sillon on kyllä aina hänen mielestään ollu koiran omistajassa vika, joka ei ole osannut kouluttaa! ''

Niin on vieläkin....ja edelleenkään koirien paska ja kusipaikka ei ole sisällä !

Omistajassa ja koulutuksessa on vika silloinkin kun koira haukkuu vaikka se ei omistajan mielestä saisi haukkua...... Koulutuksessa on silloin oltu liian laiskoja.

• ytjrgt
        Sikra kirjoitti:

eräässä kerrostalossa asuu perhe, millä monta haukkuherkkää pikku koiraa, haukkua räkyttää perheen koirat naapurit raivossaan omistajat vaan naureskellen toteaa koirat saa päivällä haukkua kerrostalossa omituista touhua eikös.

• Sikra kirjoitti:

Samaa mieltä.Jos aikuinen koira pitää normaalina sisälle asioimista niin kyllä jotain on laiminlyöty koiran koulutuksessa ja pahasti.

• .... kirjoitti:

Omistajassa ja koulutuksessa on vika silloinkin kun koira haukkuu vaikka se ei omistajan mielestä saisi haukkua...... Koulutuksessa on silloin oltu liian laiskoja.

No just niin koulutuksessa on oltu laiskoja täälä, kun ei ole tarvinnut tuota asiaa niille kouluttaa, kun ennen tuossa naapurissa ei ollut taloa ja asukkaita, ja vähän on nyt vaikeata ollut pieniä aikuisia koiria kouluttaa tuosta haukkumisesta...ja sitäpaitsi, nuo koirieni haukut häiritsee vain minua, ei edes noita uusia naapureita jotka ovat todella ihastuneita näihin pieniin haukkujiin, ja sanovat vaan että anna niiden haukkua, heistä on mukavaa kun tulevat tervehtimään heitä aidan taa...

Tärkeintä kuitenkin on minulle, että kun portista mennään ulos, siis pois omasta pihasta, niin koirani käyttäytyvät todella mallikkaasti...

• ytjrgt kirjoitti:

eräässä kerrostalossa asuu perhe, millä monta haukkuherkkää pikku koiraa, haukkua räkyttää perheen koirat naapurit raivossaan omistajat vaan naureskellen toteaa koirat saa päivällä haukkua kerrostalossa omituista touhua eikös.

On todella 'omituista' touhua...jos noin on...

• Haukullinen kirjoitti:

Samaa mieltä.Jos aikuinen koira pitää normaalina sisälle asioimista niin kyllä jotain on laiminlyöty koiran koulutuksessa ja pahasti.

Ja yleensäkkin koiran pidossa, kyllä jokaisen koiran pitää päästä ulos 'edes' tarpeilleen...

• Sikra kirjoitti:

Ja yleensäkkin koiran pidossa, kyllä jokaisen koiran pitää päästä ulos 'edes' tarpeilleen...

Pentutehtaissa syntyneillä ja kasvaneilla pennuillahan on yksi hankalasti korjattavista käytöshäiriöistä sisäsiisteydessä olevat vajavaisuudet kun pentu tottuu elämään ulosteiden keskellä ja pitää sitä normaalina koiran elämänä.

• kyllästynyt poodeli
        Sikra kirjoitti:

ei kylläkään käyttäydy esim. näyttelypaikoilla kovinkaan äänettömästi,video otettu sinun ja ystäviesi ollessa vieressä ja teidän koirat piti sen tuhannnen turhaa huutoo koko päivän sinun asiaan mitenkään puuttumatta,joten ei se ole vain sinun ongelma,eikä siellä koti kulmillakaan.

• kyllästynyt poodeli kirjoitti:

ei kylläkään käyttäydy esim. näyttelypaikoilla kovinkaan äänettömästi,video otettu sinun ja ystäviesi ollessa vieressä ja teidän koirat piti sen tuhannnen turhaa huutoo koko päivän sinun asiaan mitenkään puuttumatta,joten ei se ole vain sinun ongelma,eikä siellä koti kulmillakaan.

Voi kuule lopeta tuo naurettava valehtelu, siis minun koirat kun ei ikinä ole ääntä päästäneet näyttelyissä,
        ja ovat käyttäytyneet todella upeasti AINA.

• ytuu
        Sikra kirjoitti:

Voi kuule lopeta tuo naurettava valehtelu, siis minun koirat kun ei ikinä ole ääntä päästäneet näyttelyissä,
        ja ovat käyttäytyneet todella upeasti AINA.

kauniit villakoirasi, kukaan ei kestä räkyttäviä griffoneita missään

• silenzio!!!! kirjoitti:

"samallalailla haukkuvat kulkijat kuin ennenkin.." juu mutta naapureita pihassaan nuo kulkijat ovat, ei mitään kadulla ohikulkijoita, joten........... ;))))

Juu vieläkin sanon että omistajan laiskuutta jos koiraa ei opeteta sisäsiistiksi, kyllähän se nyt on ensimmäinen asia mikä koiralle pitää opettaa kun ihmisen kanssa asuu ettei sisälle kusta ja paskota...

Ehkä noin sitten...
        " kyseessä on täysin kädetön omistaja tai harvinaisen tyhmiä koiria."
        Mutta luulen kyllä että olen vähän kädellisempi kuin sinä koirien suhteen ainakin...koiristasi en sano mitään, sehän ei ole koiran vika jos omistaja on mitä on...

• ytuu kirjoitti:

kauniit villakoirasi, kukaan ei kestä räkyttäviä griffoneita missään

juu omat koiransa on siellä räkyttäneet...

• Myy-Pikkuinen

näköinen kapistus. Mut ottaakohan se yhteyttä pantaan siitä paikasta missä se nyt on? Teeppä piruuttas pieniä kokeita sen lootan kanssa, siis kun koirat alkaa haukkuun niin mene sen kaa lähemmäs koiria niin näet miten ne reagoi...Kunhan vaan mietin... =)))

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

näköinen kapistus. Mut ottaakohan se yhteyttä pantaan siitä paikasta missä se nyt on? Teeppä piruuttas pieniä kokeita sen lootan kanssa, siis kun koirat alkaa haukkuun niin mene sen kaa lähemmäs koiria niin näet miten ne reagoi...Kunhan vaan mietin... =)))

Ei se ota yhteyttä mihinkään pantaan...vaan kun koira haukkuu, niin se haukun ääni laukaisee ihmiskorvalle kuulumattoman kimeän ultraäänen, joka pitäisi olla koiralle epämiellyttävä...tossa on kantomatka 14m. mä oon nyt siirtänyt tuon aidantolppaan puolenmetrin korkeuteen, nyt se laite olisi samalla tasolla kun nuo haukkuvat pikku-tirpat...ja se on laitettu nyt siihen aitaan missä nuo käyvät haukkumassa...

• Henk.kohtasta kokemusta ei ole,koska meillä noit asiat on hoidettu koulutuksella pois päiväjärjestyksestä,mutta se mitä olen kuullut muitten kautta,niin sekalaista vaikutusta.Toimii ja ei toimi.
      Sellainen epäilys jotenkin,että jos on kyseessä vähänkään "ääniherkkä" koira,niin tuntuu,että niillä toimii paremmin.

• No en tiedä, kyllä nää meijän pikkukirput on tosi ääni ja haukkuherkkiä, mut ei tunnu toimivan. Ekan kerran tuo toy kun hakahti ja sai ultraäänen vastaukseksi, niin juoksi sisälle ...mutta naapurin pystykorva ei ole täälä meidän puolella enään haukkunut, se uskoi kerralla...
        Täytyy nyt suunnitella vielä tuon laitteen siaintia uusiksi, jos se tarvisi sioittaa vielä alemmaksi, näiden pienten tasolle...

• Sikra kirjoitti:

No en tiedä, kyllä nää meijän pikkukirput on tosi ääni ja haukkuherkkiä, mut ei tunnu toimivan. Ekan kerran tuo toy kun hakahti ja sai ultraäänen vastaukseksi, niin juoksi sisälle ...mutta naapurin pystykorva ei ole täälä meidän puolella enään haukkunut, se uskoi kerralla...
        Täytyy nyt suunnitella vielä tuon laitteen siaintia uusiksi, jos se tarvisi sioittaa vielä alemmaksi, näiden pienten tasolle...

En siis tarkoittanut haukkuherkkää,vaan pelkästään ääniherkkää.
        Mutta toi oli siis vaan vähän pikemminkin olettamus,kun on noita kokemuksia kuulostellut.

Tuossa voi olla myös sellanen juttu,että esim.kun vertaa sinun porukkaa ja tuota pystistä,niin voi tehota pystikseen osaltaan (nyt siis pohdintaa) paremminkin,koska sillä ei ole joukkohenkeä.
        Porukassa,kun tuppaa olemaan se,että kiihdytään jo toisten tohinasta niin,että mennään sen verran kierroksille,että asioihin on vaikeampi puuttua,esim.tuo ääni.
        Porukassa myöskin kun on se porukan turva,niin ei asiat välttämättä samoin hätkäytä,kun yksinään.
        Koita ihan mielenkiinnosta pistää vaan yksi pihalle,ja katsoa mitä tapahtuu.
        Tosin,jos ei ihan pehmeä koira ole,niin se yllätysmomentti on jo mennyt,eli välttämättä ei ole sama juttu,jos osaa yhdistää jo tapahtuneeseen.

• molossi kirjoitti:

En siis tarkoittanut haukkuherkkää,vaan pelkästään ääniherkkää.
        Mutta toi oli siis vaan vähän pikemminkin olettamus,kun on noita kokemuksia kuulostellut.

Tuossa voi olla myös sellanen juttu,että esim.kun vertaa sinun porukkaa ja tuota pystistä,niin voi tehota pystikseen osaltaan (nyt siis pohdintaa) paremminkin,koska sillä ei ole joukkohenkeä.
        Porukassa,kun tuppaa olemaan se,että kiihdytään jo toisten tohinasta niin,että mennään sen verran kierroksille,että asioihin on vaikeampi puuttua,esim.tuo ääni.
        Porukassa myöskin kun on se porukan turva,niin ei asiat välttämättä samoin hätkäytä,kun yksinään.
        Koita ihan mielenkiinnosta pistää vaan yksi pihalle,ja katsoa mitä tapahtuu.
        Tosin,jos ei ihan pehmeä koira ole,niin se yllätysmomentti on jo mennyt,eli välttämättä ei ole sama juttu,jos osaa yhdistää jo tapahtuneeseen.

No nyt on kokeiltu yhdessä ja yksin, ei mitään eroa...

Huomena naulaan sen aidantolppaan alas, noiden haukkuvien koirien korkeudelle, nythän se on ollut metrinkorkeudella...

• Keltanokka

Kertoisiko joku vielä takuuvarman koulutuskeinon, miten sen turhan äänekkään reviirin puolustamisen saisi loppumaan??

• Keltanokka kirjoitti:

Kertoisiko joku vielä takuuvarman koulutuskeinon, miten sen turhan äänekkään reviirin puolustamisen saisi loppumaan??

No takuuvarmasta on vähän vaikea puhua :D,kun puhutaan elävistä olennoista ja vielä kummassakin narun päässä.Varsinkin jos jonkun pitäisi nimenomaan muulle kuin itselle sitä jossain asiassa antaa :D

Mutta,jos nyt vaan kerron miten meillä asia on hoidettu,niin jokusen kun jokusen eri rodunkin kanssa :)

Eli ei tämä,kuten mielestäni moni muukaan,ole mitään kikkakolmosjuttuja.Vaan viime kädessä perustuu kokonaisvaltaiseen toimintaan koiran kanssa.Voisi jokseenkin sanoa,että mitä paremmin koira on ylipäätään henkisesti hallinnassa,sen paremmin hommat hoituu (lyhyesti sanottuna).Tuo on kaiken A ja O minun mielestäni,ja ainakin omasta kokemuksestani :)

Muuten homma toimii,kuin muukin koulutus.Oikea malli opetetaan/ohjataan ja siitä aina hyvin palkitaan.Se myös vaaditaan tarvittaessa ja viimekädessä.Missään vaiheessa ei mistään tingitä,sitkeys on tärkeää (omistajan enemmän kuin koiran siis :D ),ei toimita toisin tai olla puuttumatta tilanteeseen,kun mahdollisuus varsinkin on.Tilanteita myös "haetaan" tarvittaessa,että päästään niitä harjoittelemaan ja tarvittaessa puuttumaan.Itse,vaikka kaikki perustuukin positiiviseen palkkaamiseen minulla,voimakkaaseen vahvistamiseen,niin käytän tarvittaessa negatiivista palautettakin.Eli jos koira toimii väärin,se sille kerrotaan myös.
        Tärkeää on myös varsinkin alussa päästä puuttumaan mahdollisimman paljon ennaltaehkäisevästi.Eli ennenkuin se koissu räjähtää,niin se on "otettava" tilanteesta pois ja näytettävä vaikka tietty tapa toimia ja taaaaas myös palkita.Myöhemmin ,ainakin meillä ei enää sitä ole tarvittu/tarvinnut koiran tehdä,kun se on sisäistänyt,että haluttu toiminta on "ei metelöiminen".Eli olen antanut jokaisen mennä haluttaessa aidalle,mutta siellä ei metelöidä.
        En itse sen ihmeempiä kikkoja osaa antaa,kuten sanoin,kokonaisvaltaisuus koira suhteessa omistajaan tekee sen suurimman pointin.Ja kun se on riittävässä tai pitäiskö sanoa tietynlaisessa mallissa (vaikea sanoa),niin koira toimii samalla tavalla tuossa melskaamisessa tai siis ei-melskaamisessa :D,oli omistaja paikalla tai ei.

Niin ja kuten kaikessa,"nuoresta se on vitsa väännettävä" ,pätee tähänkin siinä mielessä,että heti pupelosta kun aloittaa,kuten muunkin koulimisen,niin helpommalla pääsee.Kyllä se vanhemmallakin onnistuu,mutta voi vaatia pitemmän prosessin.Tai toisaalta, jos luottamus/kunnioitus/hyvä hanskassa olo ja kiellon merkitys on jo paremmin vanhemman kanssa sisäistetty(mistä itse lähden siis kaiken a ja o),että ei välttämättä vaikeampaakaan.
        Ja jos on useammasta kyse,niin helpoiten se käy,kun aina uusi tulokas opetetaan heti remmiin.Siitä ekasta lähtien :)

• Keltanokka
        molossi kirjoitti:

No takuuvarmasta on vähän vaikea puhua :D,kun puhutaan elävistä olennoista ja vielä kummassakin narun päässä.Varsinkin jos jonkun pitäisi nimenomaan muulle kuin itselle sitä jossain asiassa antaa :D

Mutta,jos nyt vaan kerron miten meillä asia on hoidettu,niin jokusen kun jokusen eri rodunkin kanssa :)

Eli ei tämä,kuten mielestäni moni muukaan,ole mitään kikkakolmosjuttuja.Vaan viime kädessä perustuu kokonaisvaltaiseen toimintaan koiran kanssa.Voisi jokseenkin sanoa,että mitä paremmin koira on ylipäätään henkisesti hallinnassa,sen paremmin hommat hoituu (lyhyesti sanottuna).Tuo on kaiken A ja O minun mielestäni,ja ainakin omasta kokemuksestani :)

Muuten homma toimii,kuin muukin koulutus.Oikea malli opetetaan/ohjataan ja siitä aina hyvin palkitaan.Se myös vaaditaan tarvittaessa ja viimekädessä.Missään vaiheessa ei mistään tingitä,sitkeys on tärkeää (omistajan enemmän kuin koiran siis :D ),ei toimita toisin tai olla puuttumatta tilanteeseen,kun mahdollisuus varsinkin on.Tilanteita myös "haetaan" tarvittaessa,että päästään niitä harjoittelemaan ja tarvittaessa puuttumaan.Itse,vaikka kaikki perustuukin positiiviseen palkkaamiseen minulla,voimakkaaseen vahvistamiseen,niin käytän tarvittaessa negatiivista palautettakin.Eli jos koira toimii väärin,se sille kerrotaan myös.
        Tärkeää on myös varsinkin alussa päästä puuttumaan mahdollisimman paljon ennaltaehkäisevästi.Eli ennenkuin se koissu räjähtää,niin se on "otettava" tilanteesta pois ja näytettävä vaikka tietty tapa toimia ja taaaaas myös palkita.Myöhemmin ,ainakin meillä ei enää sitä ole tarvittu/tarvinnut koiran tehdä,kun se on sisäistänyt,että haluttu toiminta on "ei metelöiminen".Eli olen antanut jokaisen mennä haluttaessa aidalle,mutta siellä ei metelöidä.
        En itse sen ihmeempiä kikkoja osaa antaa,kuten sanoin,kokonaisvaltaisuus koira suhteessa omistajaan tekee sen suurimman pointin.Ja kun se on riittävässä tai pitäiskö sanoa tietynlaisessa mallissa (vaikea sanoa),niin koira toimii samalla tavalla tuossa melskaamisessa tai siis ei-melskaamisessa :D,oli omistaja paikalla tai ei.

Niin ja kuten kaikessa,"nuoresta se on vitsa väännettävä" ,pätee tähänkin siinä mielessä,että heti pupelosta kun aloittaa,kuten muunkin koulimisen,niin helpommalla pääsee.Kyllä se vanhemmallakin onnistuu,mutta voi vaatia pitemmän prosessin.Tai toisaalta, jos luottamus/kunnioitus/hyvä hanskassa olo ja kiellon merkitys on jo paremmin vanhemman kanssa sisäistetty(mistä itse lähden siis kaiken a ja o),että ei välttämättä vaikeampaakaan.
        Ja jos on useammasta kyse,niin helpoiten se käy,kun aina uusi tulokas opetetaan heti remmiin.Siitä ekasta lähtien :)

Huoh...! Ennaltaehkäisy on varmasti paras, mutta useimmiten tilanne pihalla on sellainen ettei omistaja näe lähestyvää koiraa kuusiaidan takaa ja tilanne on jo päällä ennekuin ehtii korvaansa lotkauttaa. Mitä siinä sitten pitäisi tehdä?? Rynnätä koiran perään ja kiskoa sisään?? Rupeamalla huutamaan koiralle vaan kertoos ille että niin sitä pitää, mammakin räksyttää mukana. Olen yrittänyt kaiken maailman herkkupaloilla yms houkutella pois aidan luota, mutta mikään ei kiinnosta kun tilanne on "päällä". Sitten olen vuolaasti kehunut, kun koira on hetkekesi hiljentynyt, mutten tiedä onko siitäkään mitään apua... Ei pitäis vissiin päästää pihalle ollenkaan :-(

• Keltanokka kirjoitti:

Huoh...! Ennaltaehkäisy on varmasti paras, mutta useimmiten tilanne pihalla on sellainen ettei omistaja näe lähestyvää koiraa kuusiaidan takaa ja tilanne on jo päällä ennekuin ehtii korvaansa lotkauttaa. Mitä siinä sitten pitäisi tehdä?? Rynnätä koiran perään ja kiskoa sisään?? Rupeamalla huutamaan koiralle vaan kertoos ille että niin sitä pitää, mammakin räksyttää mukana. Olen yrittänyt kaiken maailman herkkupaloilla yms houkutella pois aidan luota, mutta mikään ei kiinnosta kun tilanne on "päällä". Sitten olen vuolaasti kehunut, kun koira on hetkekesi hiljentynyt, mutten tiedä onko siitäkään mitään apua... Ei pitäis vissiin päästää pihalle ollenkaan :-(

Ennaltaehkäsy on yksi,jos se vaan on mahdollista.Juu,eikä aina varmaan ole,ainakaan usein.Mutta,monessa voi tilanteita myös järjestää.Pyytää vaikka jotain koirakaveria koirineen avuksi.

Mutta jos tilanne on päällä,niin silloin toimitaan sen tilanteen mukaan.Eli kuten sanoin,itse en toimi pelkästään aina pos.vahvistamisella,vaikka siihen pyrinkin,vaan tarvittaessa tulee kuvaan "muistutus".
        Mutta tää on asia,jossa en koskaan ketään neuvo,varsinkaan näkemättä ja tuntematta niin ihmistä,kuin koiraa.Ihan kuin omillakin,niin lähtökohta pakotteissa lähtee koirasta täysin yksilöllisesti.

Huutaminen ei ole hyvä asia,kuten epäilitkin.Se vaan vahvistaa,kuten epäilit.Tai sitten se täytyy olla tietynlaista "oikeaoppista".Vaikea kuvata,eikä kuitenkaan varsinaisesti huutamista,pikemmin rähähdys.Mutta kuten sanoin,en neuvo tietämättä.
        Jos koira ei yhtään kuuntele,kun käy kierroksilla tuossa tilanteessa,niin edel.viestissäni mainitut asiat ei ole kohdallaan,eli kokonaishommaa pitää petrata vähintäänkin.Kun koissu siis tietää jo missä mennään,niin jos se "erehtyy" joskus sinne pärisemään,niin se on silti sen verran kuulolla,eikä enää niin täpinöissään,että pystyy ja haluaa reagoida omistajan pieneenkin signaaliin.Tai homma menee niin,että korkeintaan koiralta pärähdys,ja sitten itsestään finito.

Ja on siitä jotain apua,että hiljenemisestä kehut.Tosin kehut ei kaikille riitä,joten siihen kannattaa liittää palkka.Mutta taas kerran,se on vaan yksi juttu prosessissa.

"Ei pitäis..." Niin no,periaatteessa koulutuksen kannalta yleisestikkin olis hyvä pystyä elimoimaan/ehkäisemään epäonnistumisia niin paljon kuin mahdollista.Tuppaa muuten menemään aina homma takapakkia,varsinkin siis alkutaipaleella :/

• 12+3

Vaikuttaa siltä että koulutus puuttuu sinunkin buudeleiltasi vaikka oletkin täällä usein väittänyt omaavasi kouluttajan työn kasvatuksen lomassa.

Ja kun mikään keino ei tepsi sosiaalisten tapojen muuttamisessa parempaan, niin hankitaan joku haukunestopanta.

Meinaatko sillä saada koirasi ruotuun?

Hallo hei,siihen en usko.

• Ensin, en ole kouluttaja enkä sellaista ole väittänyt, ainoa mitä olen harrastanut on näyttelykoulutus, sitä olen vetänyt joskus.
        Ja toiseksi tuo ei ole mikään panta, minun koirat käyttäytyy aivan mallikelpoisesti yleisillä paikoilla heti portin ulkopuolella, ainoa missä ne haukkuu on omapiha jota kai vahtivat...ja niiden haukku ei ole häirinnyt muita kun minua...

En tiedä saanko ne 'ruotuun' eikä sillä niin väliä ole, haukkukoon sitte pihassa jos haukkuvat..

• Hannu ja Terttu

• 207
        Sikra kirjoitti:

Ensin, en ole kouluttaja enkä sellaista ole väittänyt, ainoa mitä olen harrastanut on näyttelykoulutus, sitä olen vetänyt joskus.
        Ja toiseksi tuo ei ole mikään panta, minun koirat käyttäytyy aivan mallikelpoisesti yleisillä paikoilla heti portin ulkopuolella, ainoa missä ne haukkuu on omapiha jota kai vahtivat...ja niiden haukku ei ole häirinnyt muita kun minua...

En tiedä saanko ne 'ruotuun' eikä sillä niin väliä ole, haukkukoon sitte pihassa jos haukkuvat..

Eihän sillä pienten koirien omistajille olekkaan väliä. Millon ne ei opi sisäsiistiks, millon ne ei opi olemaan pihassa haukkumatta, millon ne ei opi kulkemaan riuhtomatta remmissä. Ei mitään väliä, kun ne on pieniä koiria. ;-(

• 207 kirjoitti:

Eihän sillä pienten koirien omistajille olekkaan väliä. Millon ne ei opi sisäsiistiks, millon ne ei opi olemaan pihassa haukkumatta, millon ne ei opi kulkemaan riuhtomatta remmissä. Ei mitään väliä, kun ne on pieniä koiria. ;-(

Tai milloin ne päästetään puremaan varastoon suljettua lasta, ketäs siitä syyttäisit vai etkö ketään?

• ytjrgt
        207 kirjoitti:

kaikki eivät opeta sisäsiisteiksi, ei opeta riuhtomatta oloa ,eivätkä välitä haukuukos koirat kerrostalossa laumana yksin, haukuvatko ulkona, saavat tehdä mitä haluaa oksettaa vastuutunnottomat pikkukoirien koiranomistajat

• 207 kirjoitti:

Noh,nyt menee taas roimasti yleistyksen puolelle.Aina kannattaa muistaa,että jotkut ei ole = kaikki.
        Eiköhän noita mainittuja löydy koosta kuin koosta,niin vähemmän kuin enemmän.
        Itse en suinkaan kaikkia muailman koiria tunne :D,mutta jo pelkästään tunnen/olen autellut ihan noissa mainitsemissa kaikissa asioissa ihan kaiken kokoisia.

• 1+13
        Haukullinen kirjoitti:

Tai milloin ne päästetään puremaan varastoon suljettua lasta, ketäs siitä syyttäisit vai etkö ketään?

Pystytkö sä ajattelemaan yhtään mitään ilman että se sun päässäs liittyy jotenkin umalehtiseen? 8=))

• 7+3
        1+13 kirjoitti:

Pystytkö sä ajattelemaan yhtään mitään ilman että se sun päässäs liittyy jotenkin umalehtiseen? 8=))

Ei ku ihan sattumalta sillä tuli mieleen varasto ja sisälle kusevat koirat, ei toi voinu umaan liittyä mitenkään.

• 1+13 kirjoitti:

????????????
        Missäs minä hänet mainitsin? Onko hän ainoa jonka koirat pureskelevat lapsia?

• 207 kirjoitti:

Taidat olla joku roturasisti...
        Kyllä pienet koirat on oltava hansakassa ihan siinä missä isotkin... meillä ei kusta ja paskota sisälle...meillä ei riuhdota hihnassa...meillä ei haukuta vastaantulijoita eikä mennä haistelemaan niitä...meillä ei irvistellä eikä murista kellekkään...ainoa paha tapa on tuo naapurin haukkuminen, mutta sekin hoituu sillä, kun haukkuvat niin joutuvat sisälle...

• 7+3 kirjoitti:

Ei ku ihan sattumalta sillä tuli mieleen varasto ja sisälle kusevat koirat, ei toi voinu umaan liittyä mitenkään.

Sanos nyt sinä tietäväisenä onko hän ainoa jolla on sisälle ulostavia koiria?

• 7+3
        Haukullinen kirjoitti:

????????????
        Missäs minä hänet mainitsin? Onko hän ainoa jonka koirat pureskelevat lapsia?

mitäs mä sanoin? ;)) Ihan sattumaa se oli.

• Haukullinen kirjoitti:

Heh...tietenkin hän syyttää sitä pientä lasta ;))))))

• 7+3
        Haukullinen kirjoitti:

Sanos nyt sinä tietäväisenä onko hän ainoa jolla on sisälle ulostavia koiria?

eiei tietenkään, ihan yleisellä tasolla sä tietysti tarkoitit

• 1+13 kirjoitti:

Pystytkö itse ;)))

• 16+5
        Sikra kirjoitti:

Pystytkö itse ;)))

Iiiiihanaa! ;))))))))

Onks vähä ilta nyt pelastettu!

• 7+3 kirjoitti:

eiei tietenkään, ihan yleisellä tasolla sä tietysti tarkoitit

Missäs minä muka niin olen sanonut? Joko taas luet jotain mitä ei ole kirjoitettu, aikamoinen mielikuvitus sulla ja uskot itse niihin kuvitelmiisi.

• 7+3 kirjoitti:

mitäs mä sanoin? ;)) Ihan sattumaa se oli.

Sattumaa? Mikä on sattumaa, sekö että en ymmärrä ihmisiä jotka päästää koiransa pureksimaan lapsia? Sinäkö ajattelet että se on ihan ok jos joku päästää koiransa esimerkiksi sinun lapsesi kimppuun?

• 12+2
        Haukullinen kirjoitti:

Sattumaa? Mikä on sattumaa, sekö että en ymmärrä ihmisiä jotka päästää koiransa pureksimaan lapsia? Sinäkö ajattelet että se on ihan ok jos joku päästää koiransa esimerkiksi sinun lapsesi kimppuun?

En mäkään ymmärrä oikeen mitään ihmisiä, en ees niitä jotka ampuu pihaan tulevan irtokoiran vaikkei se tee mitään uhkaavaa.

• 12+2 kirjoitti:

En mäkään ymmärrä oikeen mitään ihmisiä, en ees niitä jotka ampuu pihaan tulevan irtokoiran vaikkei se tee mitään uhkaavaa.

No minä en tunne sellasia ihmisiä, huonosti sinä tuttavasi valitset jos sellaisten porukassa pyörit.

Mitä mieltä olet sellaisista ihmisistä jotka usuttavat koiransa ihmisten kimppuun?

• =)))))))))))))))))))
        Haukullinen kirjoitti:

No minä en tunne sellasia ihmisiä, huonosti sinä tuttavasi valitset jos sellaisten porukassa pyörit.

Mitä mieltä olet sellaisista ihmisistä jotka usuttavat koiransa ihmisten kimppuun?

En tunne sellaisia ihmisiä jotka usuttaisivat koiransa minkään elävän kimppuun.
        Joko sä olet tutustunut metsästyslakiin vai vieläkö luulet että tontinomistajan luvalla saa ampua pihalle tulevan irtokoiran?

• =))))))))))))))))))) kirjoitti:

En tunne sellaisia ihmisiä jotka usuttaisivat koiransa minkään elävän kimppuun.
        Joko sä olet tutustunut metsästyslakiin vai vieläkö luulet että tontinomistajan luvalla saa ampua pihalle tulevan irtokoiran?

Tontinomistajan luvalla? Mitä höpöjä taas puhut.
        Sulla on taas ollut kädessä Aku Ankka kun luulit lukevasi metsästyslakia.

Mitä mieltä olet sellaisesta että koira päästetään ihmisen tai eläimen kimppuun?

• =))))))))))))))))))
        Haukullinen kirjoitti:

Tontinomistajan luvalla? Mitä höpöjä taas puhut.
        Sulla on taas ollut kädessä Aku Ankka kun luulit lukevasi metsästyslakia.

Mitä mieltä olet sellaisesta että koira päästetään ihmisen tai eläimen kimppuun?

maanomistajan.

• vempeleistä,,,,mut eihän se haukku haavaa tee,,ne vaain puolustavat reviiriään:))

• Noh,en minäkään tykkää,että koirat louskuttaa aidalla.Kun ylipäätään en tykkää turhista louskutuksista.
        Vahtia voi vähän hiljaisemminkin ;D

• lalabella
        molossi kirjoitti:

Noh,en minäkään tykkää,että koirat louskuttaa aidalla.Kun ylipäätään en tykkää turhista louskutuksista.
        Vahtia voi vähän hiljaisemminkin ;D

No niin, kun täällä nyt kerta näyttää olevan muutama sellainen henkilö jotka ovat saaneet koiransa kouluttamalla olemaan haukkumatta, niin kerrotteko myös meille muille ne koulutustapanne, kiitos!

Mun koira (saksanpaimenkoira) on tarhassa ja haukkuu ohi menevät koirat ja kissat. Muulloin ei hauku, eli koiran haukunta ei ole häiritsevää. Olisi silti kiva opettaa tuo, ettei tosiaan niille tiellä ohi käveleville toisille koirille tarvi haukkua.
        Jos olen itse pihalla kun koirani alkaa tarhassa haukkua ohi menevälle koiralle niin hiljenee kyllä heti kun komennan olemaan hiljaa. Monesti vaan ku sisällä touhailen niin eihän sitä kuule ku koira haukkuu. Ja sillon ku olen töissä...

Eli kertokaas nyt ne neuvot, kiitos jo etukäteen! :)

• lalabella kirjoitti:

No niin, kun täällä nyt kerta näyttää olevan muutama sellainen henkilö jotka ovat saaneet koiransa kouluttamalla olemaan haukkumatta, niin kerrotteko myös meille muille ne koulutustapanne, kiitos!

Mun koira (saksanpaimenkoira) on tarhassa ja haukkuu ohi menevät koirat ja kissat. Muulloin ei hauku, eli koiran haukunta ei ole häiritsevää. Olisi silti kiva opettaa tuo, ettei tosiaan niille tiellä ohi käveleville toisille koirille tarvi haukkua.
        Jos olen itse pihalla kun koirani alkaa tarhassa haukkua ohi menevälle koiralle niin hiljenee kyllä heti kun komennan olemaan hiljaa. Monesti vaan ku sisällä touhailen niin eihän sitä kuule ku koira haukkuu. Ja sillon ku olen töissä...

Tänään kävi erikoinen juttu, olen ihmetellyt että miksi tämä turilas on alkanut haukkumaan ohikulkijoita ja huomasin hiljattain että joku mummu RÄKSYTTI tuolle jo kaukaa tullessaan. Totta hitossa koira siitä innostuu haukkumaan. Tänään yllätin sen muorin itseteossa ja kerroin mielipiteeni siitä että aikuinen ja tuon ikäinen ihminen viitsii tahallaan härnätä koiraa, sanoin että joltain 15-vuotiailta teinipojilta tuon ymmärtäisin mutta että mummoikäinen ihminen.
        Mummu pisti suunsa tiukalle ja jatkoi ääneti matkaa sanomatta sanaakaan. Jutun jujuna on se että mummu räksytti ennen koiraa, härnäsi siis ihan tahallaan.

• Haukullinen kirjoitti:

Tänään kävi erikoinen juttu, olen ihmetellyt että miksi tämä turilas on alkanut haukkumaan ohikulkijoita ja huomasin hiljattain että joku mummu RÄKSYTTI tuolle jo kaukaa tullessaan. Totta hitossa koira siitä innostuu haukkumaan. Tänään yllätin sen muorin itseteossa ja kerroin mielipiteeni siitä että aikuinen ja tuon ikäinen ihminen viitsii tahallaan härnätä koiraa, sanoin että joltain 15-vuotiailta teinipojilta tuon ymmärtäisin mutta että mummoikäinen ihminen.
        Mummu pisti suunsa tiukalle ja jatkoi ääneti matkaa sanomatta sanaakaan. Jutun jujuna on se että mummu räksytti ennen koiraa, härnäsi siis ihan tahallaan.

Ihmisen tyhmyydellä ei ole rajoja,ja maalaisjärki on häviävä luonnonvara...

Sen lisäksi,että olen jooookusellekkin sanonut,että "ei ole kovin kivaa ja fiksua jäädä seisoskelemaan ja ihmettelemään aidan tai portin taa,ja pihalla olevia koiria................",
        niin totaaliflopit on meillä ollut :
        Pikkukoira oli yksin etupihalla makoilemassa.Täti päästi keskikokoisen,siis keskikokoisen o_O tunkemaan väkisin portin alta tervehtimään pikkukoiraa fleksissä.ONNEKSI minä olin se,joka ensimmäisenä homman huomasi...

Tapaus kaksi : Nykyinen viiminen taloon tullut (siis iso),haukkui ihan nuorena kimeää räkytystä aidalla.Vähän ihmettelin,kun oppi oli jo aika hyvässä mallissa,joten toki ripeästi tsekkaamaan.
        Siellä eräs täti ihminen piti VÄKISIN pientä tärisevää (muistaakseni sheltin pentua)kyykyssä sylissään nokka kiinni meidän aidassa, nenä suurinpiirtein aidan välissä....
        Hän kun halusi sosiaalistaa pentuaan...

Että aina välillä tulee mieleen,että josko sittenkin muuttaisi johonkin lapin korpeen.

• Pukeli 1
        lalabella kirjoitti:

korvasta vääntäen opettaa, että koiran luontaisiin taipumuksiin kuuluu haukkuminen ja on luonnon vastaista kitkeä koiran itsensä ilmaiseminen kokonaan pois.
        Sama jos ihmiseltä kiellettäisiin itkeminen, nauraminen ja huutaminen.
        Kaikkein äänekkäimpiä ovat juuri kytketyt ja tarhakoirat, jotka kovaäänisesti vakuuttavat lähistöllä liikkuville, että täällä on julmettu peto ja juuri siitä syystä, että lieka ja tarha estää pakenemisen jos vaikka tulija olisi vieläkin mahtavampi ilmestys.

• try6u
        Pukeli 1 kirjoitti:

korvasta vääntäen opettaa, että koiran luontaisiin taipumuksiin kuuluu haukkuminen ja on luonnon vastaista kitkeä koiran itsensä ilmaiseminen kokonaan pois.
        Kaikkein äänekkäimpiä ovat juuri kytketyt ja tarhakoirat, jotka kovaäänisesti vakuuttavat lähistöllä liikkuville, että täällä on julmettu peto ja juuri siitä syystä, että lieka ja tarha estää pakenemisen jos vaikka tulija olisi vieläkin mahtavampi ilmestys.

Muistanko oikeen kehoitit imuroimalla ottamaan koirien korvasta elukat. koiren ei kuulu häiritsevästi haukkua missään!! keinot löydettävä kuinka saadaan kitkettyä haukunnat koirista, vaikka välillä vaikeata epätoivoista, pikkuhiljaan myös vanhakin koira uusille tavoille oppii.

Työkoirien koulutukseenkin menee kahdesta vuodesta kolmeen vuoteen, välillä melkein itkua väännellen saadaan tulosta aikaiseksi

• Pukeli 1
        try6u kirjoitti:

Muistanko oikeen kehoitit imuroimalla ottamaan koirien korvasta elukat. koiren ei kuulu häiritsevästi haukkua missään!! keinot löydettävä kuinka saadaan kitkettyä haukunnat koirista, vaikka välillä vaikeata epätoivoista, pikkuhiljaan myös vanhakin koira uusille tavoille oppii.

Työkoirien koulutukseenkin menee kahdesta vuodesta kolmeen vuoteen, välillä melkein itkua väännellen saadaan tulosta aikaiseksi

muista imuroineeni koirani korvia, mutta voihan se olla hyvä konsti jos esim. pumpulituppo menee liian syvälle, eikä sitä saa sormilla pois ?
        Lyhyt tujaus se kaiketi olisi se imaisu sieltä korvasta.
        Muuten hyvä konsti ihmiselläkin jos menee vettä korvaan eikä sitä saa sieltä pois, niin ohut kumiletku korvaan ja toinen pää suuhun, niin kylläpäs vesi lähtee veks.

• Pukeli 1 kirjoitti:

No meijän koirat ei ainakaan kuuluta et täälä on 'julmettu peto'...päinvastoin, nämä haukkuvat naapureita iloisesti häntäheiluen luokseen...

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

No meijän koirat ei ainakaan kuuluta et täälä on 'julmettu peto'...päinvastoin, nämä haukkuvat naapureita iloisesti häntäheiluen luokseen...

sitten pitää hommata joku vekotin joka estää niiden iloisen hyvää päivää toivotuksen ?

• Pukeli 1 kirjoitti:

sitten pitää hommata joku vekotin joka estää niiden iloisen hyvää päivää toivotuksen ?

No koska niiden hyvänpäivän toivotukset jatkuvat ja jatkuvat, ei kukaan voi tykätä et ainakun tulee omaan pihaansa niin naapurin koira on kimeällä haukulla morjestamassa ja vaatimassa luokseen...

Ja on nämä senverran kovapäisiä koiria ettei niihin tuollaiset 'vekoittimet, mitään vaikuta...haukku jatkuu...

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

No koska niiden hyvänpäivän toivotukset jatkuvat ja jatkuvat, ei kukaan voi tykätä et ainakun tulee omaan pihaansa niin naapurin koira on kimeällä haukulla morjestamassa ja vaatimassa luokseen...

Ja on nämä senverran kovapäisiä koiria ettei niihin tuollaiset 'vekoittimet, mitään vaikuta...haukku jatkuu...

naapurissa on kolme koiraa ja kova mekkala, mutta ylimmäisenä kuuluu niiden emännän särisevä ääni, että HILJAA. .... Olen usein sanonut, että anna haukkua sillä muistissa on hyvin, ettei sieltäpäin koskaan maristu vaikka meidän rakkaat hurjat vasta meteliä pitivätkin.
        Elivät, kun elo pellossa :)))))))))))

• Pukeli 1 kirjoitti:

naapurissa on kolme koiraa ja kova mekkala, mutta ylimmäisenä kuuluu niiden emännän särisevä ääni, että HILJAA. .... Olen usein sanonut, että anna haukkua sillä muistissa on hyvin, ettei sieltäpäin koskaan maristu vaikka meidän rakkaat hurjat vasta meteliä pitivätkin.
        Elivät, kun elo pellossa :)))))))))))

Minä en noille huuda, koska mun ääni ei kuuluisi, mulla on koirapilli, siihen puhallan äkäseen ovelta, sitä nuo usein uskovatkin ja tulevat pois, mutta ei aina ja jokainen...

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

Minä en noille huuda, koska mun ääni ei kuuluisi, mulla on koirapilli, siihen puhallan äkäseen ovelta, sitä nuo usein uskovatkin ja tulevat pois, mutta ei aina ja jokainen...

nyt tekisi mieli viheltää pillillä peli poikki. Juhannuksena sataa ja muutenkin on luvassa melkoisen viileä kesä.
        Kauan odotettu, kauan kaivattu kesä ja lämpö ?

• Pukeli 1 kirjoitti:

nyt tekisi mieli viheltää pillillä peli poikki. Juhannuksena sataa ja muutenkin on luvassa melkoisen viileä kesä.
        Kauan odotettu, kauan kaivattu kesä ja lämpö ?

Mä olen jo antanut periksi, että tämäkin kesä menee tässä kesää odotellessa...jos nyt sattuisi kuitenkin vielä helteitä pukkaamaan ja oikeaa kesää tulemaan mikä kestäisi pitempään kuin päivän tai viikon, niin olisihan se aika mukava yllätys...

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

Mä olen jo antanut periksi, että tämäkin kesä menee tässä kesää odotellessa...jos nyt sattuisi kuitenkin vielä helteitä pukkaamaan ja oikeaa kesää tulemaan mikä kestäisi pitempään kuin päivän tai viikon, niin olisihan se aika mukava yllätys...

kuitenkin on saanut elää sen ajan jolloin kesät olivat pitkät ja lämpimät.
        Ilmaston muutostahan tämä on. Talvella paljon lunta ja kesällä sataa ja sataa VETTÄ.
        Niin se satoi viime kesänäkin ja sitä edellisenäkin.
        Ei ihmiselle riitä se lohdutukseksi, että tuleepahan sieniä :))))))))))))

• Pukeli 1 kirjoitti:

kuitenkin on saanut elää sen ajan jolloin kesät olivat pitkät ja lämpimät.
        Ilmaston muutostahan tämä on. Talvella paljon lunta ja kesällä sataa ja sataa VETTÄ.
        Niin se satoi viime kesänäkin ja sitä edellisenäkin.
        Ei ihmiselle riitä se lohdutukseksi, että tuleepahan sieniä :))))))))))))

No ei todella sienet riitä...vaihtaisin ilomielin kaikki sienet vanhaan kunnon kesään...

• s.p.k.
        lalabella kirjoitti:

Mietippäs ihan itse hiljakseen;

1) Miksi sulla on saksanpaimenkoira ?

2) Miksi se on häkissä ?

3) Miksi et ole kouluttanut sitä?

4) Miksi se ei ole puutarhassa vapaana muun perheen seassa ?

• lalabella
        s.p.k. kirjoitti:

Mietippäs ihan itse hiljakseen;

1) Miksi sulla on saksanpaimenkoira ?

2) Miksi se on häkissä ?

3) Miksi et ole kouluttanut sitä?

4) Miksi se ei ole puutarhassa vapaana muun perheen seassa ?

Mitäs se nimimerkki "s.p.k." siinä oikein sekoilee. Sanot, että "erittäin helppo vastata" mutta, et anna mitään vastausta vaan esitätä mulle kysymyksiä. Eli et näköjään osaa itekkään antaa neuvoa... =)
        Noh, tässäpä sulle nuo vastaukset:

1. Tämä on toinen saksanpaimenkoirani. Harrastan paljon: toko, suojelu, jälki..joten tämä rotu sopii loistavasti minulle, tykkään myös saksanpaimenkoirien luonteesta. Meidän molemmat koirat oli ja on hyväluonteisia, vietikkäitä, energisiä, sopeutuvaisia ja iloisia koiria.

2. Miksi ei olisi tarhassa? Meillä on siksi koska lapselle tuli koirasta allergia sekä astma. Meillä koiralla on iso tarha, osassa tarhaa on katto, iso lämmineristetty kaksiosainen koppi jonka voi myös talvella erikseen lämmittää, kopin edustalla "terassi" missä koira tykkää makoilla. Tarha siivotaan joka päivä. Mikäli koira on tarhassa 24/7 eikä sen kanssa tehdä kuin pieni lenkki niin silloin koira ei varmasti ole tyytyväinen! Kuten sanoin meidän koiran kans harrastetaan ja touhutaan paljon joten on ihan tyytyväinen tarhassa. Päivittäin koira saa myös juosta vapaana lähellä olevassa metsässä. Haukkuu siis tarhassa vain ja ainoastaan silloin kun tiellä menee toinen koira tai näkee jossain kissan.

3. Todellakin olen kouluttanut koirani ja se myöskin on erittäin tottelevainen. Kun harrastetaan suojelua ym. niin koira todellakin on ja pitää olla koulutettu! Mutta, kerrohan sinä nyt mulle, et miten mä koulutan koirani olemaan haukkumatta niille ohi meneville toisille koirille? Kun kerta sanoit, että erittäin helppo vastata... =)

4. Meillä ei ole puutarhaa. Asumme kaupungissa ja vaikka meillä on omakotitalo, talon ohi menee vilkas tie jossa menee paljon autoja, ihmisiä ja toisia koiria. Meidän talo on uusi joten pensasaidat eivät ole vielä kasvaneet eli pihan ympärillä ei ole vielä kunnon aitaa. Koira ei karkaa pihasta minnekkään mutta, silloin kun teemme pihatöitä niin emme voi pitää koiraa kanssamme irti pihalla. Ei siinä vois töitä tehdä kun pitäis vain itse vahtia, ettei mistään tule toista koiraa koska silloin meidän koira varmasti juoksis tielle vaik muuten tottelee.. Koiramme on pihalla irti vain silloin kun koulutan tai leikin sen kanssa.

No niin, siinä oli noi mun vastauksen. Vastaahan sinä nyt mulle!=)

• lalabella kirjoitti:

Sorry,en huomannut aiemmin viestiä,mutta nyt kun huomasin,niin kts.vastaus nim.keltanokalle.

• issu56

Ei mitään käsitystä moisesta. Meillä nuo haukkuu kaikkia sen tietyn hetken ja sitte hiljenee, eivätkä piittaa enää huutahaata ;).

• 1+12

vempeleen naapurin pihalle, auttaiskohan se sitten teidä koirii:)

• Tuskin auttaa, mutta hauska idea ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe