Mahtaako kukaan tietää miten nopeasti corolla E12 2007 kuluu kytkin vaihto kuntoon? entä jarrupalat?
Ja toisenlainen asia. Pitäisikö ajovalot sammua kun virta-avaimen poistaa virtalukosta jos valot päällä asennossa?
Kiitos jo etukäteen!
Corollan kytkin
42
9537
Vastaukset
- E14 (sallittu)
Mutta minkä värinen corollasi on?
- Corilla
riippuu jarruttajasta. toisilla kestää jarrut 20vuotta(300 000km) ja kytkin vielä pitempään... ajovalot on päällä jos ne jätetään päälle.
- HAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHA," toisilla kestää jarrut 20vuotta(300 000km) ja kytkin vielä pitempään"
Mitä pillereitä olet oikein napostellut. - pekku222
HAHAHAHAHAHA kirjoitti:
HAHAHAHAHAHA," toisilla kestää jarrut 20vuotta(300 000km) ja kytkin vielä pitempään"
Mitä pillereitä olet oikein napostellut.usko että Corilla on mitään pillereitä ottanut itse olen ajanut samoilla jarrupaloilla 320 tkm ja kun auton vaihdoin pois 560 tkm ajettuna olin siihen siis vaihtanut palat vain kerran. Kytkin oli varmaan kuin uusi. Nykyisessä autossa corolla 1,4 d4d 2005 on vasta 165 tkm ja jappupaloissa hivenen alle puolet jäljellä. Uutena 20 tkm kohdalla viilasin jarrupalojen liukupintoja väljemmiksi ja joka kevät ne olen irroitttanut ja puhdistanut liukupinnat sekä laittanut kuparitanaa liukupintoihin.
- Corolla 2005
105 tkm huollon yhteydessä kerrottiin, että ensi huollossa jarrupalat on vaihdettava ja todennäköisesti myös jarrulevyt. Eikös nyt levyjen pitäisi kestää pikkuisen pitempään kuin jarrupalojen?
- 5+18
Toyota-liikkeen on otettava rahaa sieltä mistä sitä (vielä) saa. Tuulipukukansasta suuri osa uskoo sen mitä "asiantuntijat" valehtelevat työksensä. Omassa ratsussa jarrupalat leimattiin paperilla 50 % kuluneiksi 30 tkm huollossa. Sittemmin olen rullaannut 150 tkm lisää ja samat jarrupalat toimii edelleen ilman että katsastusmieheltä on ollut sanomista. Palat tosin vaativat tosin sen kylkien viilauksen ja kuparirasvat renkaiden kausivaihdon yhteydessä.
- ohi vaikka porolla
meillä 700.0000 ajettu ja alkuperäinen kytkin. Jarrupalat on kerran vaihdettu jotain 300.000 :ssa, samoin takajarrut korjattu. Etuiskarit alkuperäiset ja moottorikin vain kansi aukastu kerran kun tiiviste vuoti.
Kahdesti olen vaihdattanut venttiiliohjarien kumit.
Nyt piti raidetangon pää uusia katsastukseen, mutta yhtään palloniveltäkään ei ole vaihdettu. - subaruSTI
400.000km ajetuissa on vielä oma alkuperäinen kytkin yleensä. jarrupalat n 200.000 ja samalla levyt uusiksi ja taas vaikuttaa ajoympäristö ja tapa erittäin paljon.
- Porotero
Meillä 88 corolla 180000km ja alkuperäinen kytkin ja öljyt.
- Einari Epätoivo
Porotero kirjoitti:
Meillä 88 corolla 180000km ja alkuperäinen kytkin ja öljyt.
Meilläpä on 100000000000km ajettu Toyo ihan priima on joo.
- Toyota kestää
Einari Epätoivo kirjoitti:
Meilläpä on 100000000000km ajettu Toyo ihan priima on joo.
Propsit sinne 100 mrd km ajetun Toyotan haltijalle. Taisi olla hyvä ostos. Onnittelut hyvästä ajosuorituksesta.
- Einari Epätoivo
Toyota kestää kirjoitti:
Propsit sinne 100 mrd km ajetun Toyotan haltijalle. Taisi olla hyvä ostos. Onnittelut hyvästä ajosuorituksesta.
Joo veljmijesten kansa on vuoros ajetthu kylilj ja välis kaupuntisa alkomahooliputiikil.
- mesemies5
Einari Epätoivo kirjoitti:
Joo veljmijesten kansa on vuoros ajetthu kylilj ja välis kaupuntisa alkomahooliputiikil.
Silleen siis toyotalla...
Diesel peli - aikaslailla
mesemies5 kirjoitti:
Silleen siis toyotalla...
Diesel pelivähävikaisia autoja hintaluokassaan, pientä ennakoivaa huoltoa niin aika huoletonta on ajella.
- A.....
aikaslailla kirjoitti:
vähävikaisia autoja hintaluokassaan, pientä ennakoivaa huoltoa niin aika huoletonta on ajella.
Joo ennakoiva pohjanvaihto jottei ole läpimätä jo 5 vuotiaana
- tojo kuski
A..... kirjoitti:
Joo ennakoiva pohjanvaihto jottei ole läpimätä jo 5 vuotiaana
..tojotilla ajeltu yli 6 milj. kilometriä. Hyvin on kestäneet, paitsi ajelujen alkuvaiheessa ne -88-92 corollat mätäni kun oli mittarissa vasta 300 000 km. siitä uudemmista en ole mätävikaa löytänyt! Joten tojon omistajilla on varmasti paljon katkeria kanssa autoilijoita niinkun tästäkin keskustelusta käy ilmi. Naurattaa moisten hölmöjen asenteet.
P.S. jokaisen tojon olen uutena ostanu ja hyvin ovat toimineet. Nykyisenä laitteena avensis vm.-04 2.0 D4D ja 600 000 km raja paukkui joulun tienoilla, ei mitään vikaa. - V 88 jarrari
tojo kuski kirjoitti:
..tojotilla ajeltu yli 6 milj. kilometriä. Hyvin on kestäneet, paitsi ajelujen alkuvaiheessa ne -88-92 corollat mätäni kun oli mittarissa vasta 300 000 km. siitä uudemmista en ole mätävikaa löytänyt! Joten tojon omistajilla on varmasti paljon katkeria kanssa autoilijoita niinkun tästäkin keskustelusta käy ilmi. Naurattaa moisten hölmöjen asenteet.
P.S. jokaisen tojon olen uutena ostanu ja hyvin ovat toimineet. Nykyisenä laitteena avensis vm.-04 2.0 D4D ja 600 000 km raja paukkui joulun tienoilla, ei mitään vikaa.Tojotilla ajettu satoja kilometrejä ja ei ole ollut mitään vikaa. Nyt alla 4D4D4D Terra ja takana ensihuolto ja välihuolto ja nyt mittarissa 15500, ei ole ollut mitään vikaa. Kävin eilen Toyotalla kaupassa ja ei ollut mitään vikaa.
Mulla on jalassa vuoden 88 kalsarit ja niillä ajettu tosi paljon, nyt viime vuosina olen ajanut tosin käsipelillä, mutta ei ole ollut mitään vikaa.
niin ja ei ole ollut mitään vikaa missään koskaan ikinä paitsi oli se jarrujen jumittuminen, mutta sen itse lumihangessa tojolippis päässä herkistin ja ei ole ollut mitään vikaa. - kaikkea sitä
tojo kuski kirjoitti:
..tojotilla ajeltu yli 6 milj. kilometriä. Hyvin on kestäneet, paitsi ajelujen alkuvaiheessa ne -88-92 corollat mätäni kun oli mittarissa vasta 300 000 km. siitä uudemmista en ole mätävikaa löytänyt! Joten tojon omistajilla on varmasti paljon katkeria kanssa autoilijoita niinkun tästäkin keskustelusta käy ilmi. Naurattaa moisten hölmöjen asenteet.
P.S. jokaisen tojon olen uutena ostanu ja hyvin ovat toimineet. Nykyisenä laitteena avensis vm.-04 2.0 D4D ja 600 000 km raja paukkui joulun tienoilla, ei mitään vikaa.olet todella säälittävä ja kehtaat vielä mainostaa, että 600000 Toyotalla. Ei kyllä kaikki muumit laaksossa. Sorry
- Jore 50
mesemies5 kirjoitti:
Silleen siis toyotalla...
Diesel peliJos kytkin menee 103 tkm, niin ajaja voi katsoa itseään peilistä!
- Jore 50
mesemies5 kirjoitti:
Silleen siis toyotalla...
Diesel peliVika löytyy kuskista, jos 103 tkm saa kytkimen hajalle !
- Anonyymi
Einari Epätoivo kirjoitti:
Meilläpä on 100000000000km ajettu Toyo ihan priima on joo.
Harmittaako volkkarimiestä
- Anonyymi
A..... kirjoitti:
Joo ennakoiva pohjanvaihto jottei ole läpimätä jo 5 vuotiaana
Minulla on vuoden 2000 Corolla. Ei ole ollut vielä mitään pohjanvaihtoa eikä remonttia moottorissa tai apulaitteissa, kytkimessä tai vaihteistossa. Myöhemmästä ajasta en vielä tiedä.
- Rp
Miten kannattaa kytkin alkaa vaihtamaan corolla 1,3-93 autoon.Ottamalla kone pois, vaan onko kuitenkin perinteisesti laatikko irroittamalla helpompi?
- laatikko pois
Laatikko pois on normaali tapa. Harvoissa autoissa joutuu irrottamaan koneen.
- Rohkeasti selvin päi
laatikko pois kirjoitti:
Laatikko pois on normaali tapa. Harvoissa autoissa joutuu irrottamaan koneen.
pyöräkoteloon ja alle kun pääse niin jo lähti, vaikeampia autoja kytkimensuhteen on monia.
- Jiikek
Kytkimen ja jarrujen kuluminen riippuu pääasiassa ajetaanko autolla maantiellä vai kaupungissa. Ajatteleppa itsekin jos ajat maantiellä 100 km, parhaassa tapauksessa koko ajan samalla vaihteella, jarruihin koskematta. Kaupungissa 100 km siivu taas tarkoittaa kymmeniä liikkeellelähtöjä, jarrutuksia, kiiihdytyksiä, vaihtamista jnejne --> kytkin ja jarrut kuluvat nopeasti. Ja toki ajotyyli vaikuttaa, kytkintä luistattamalla se menee nopeasti vaihtoon.
- Jakke 50
Mites sä lähdet liikkeelle ilman luistattamista?
- Jakke 49
Kytkimen ja jarrujen kuluminen riippuu pääasiassa ajetaanko autolla maantiellä vai kaupungissa. Ajatteleppa itsekin jos ajat maantiellä 100 km, parhaassa tapauksessa koko ajan samalla vaihteella, jarruihin koskematta. Kaupungissa 100 km siivu taas tarkoittaa kymmeniä liikkeellelähtöjä, jarrutuksia, kiiihdytyksiä, vaihtamista jnejne --> kytkin ja jarrut kuluvat nopeasti. Ja toki ajotyyli vaikuttaa, kytkintä luistattamalla se menee nopeasti vaihtoon.
Corolla 2005 ja jarrulevyt vaihdettu 90tkm ja 140tkm. Autolla ajettu 90%
kaupunkiajoa eli jatkuvaa jarruttamista.
Jäin miettimään, mitä tarkoittaa kytkimen luistatus? Eikös liikkeelle lähdettässä
aina jouduta liuttamaaan kytkintä? Jos autossa on vähän vääntöä niin sehän on ruuhkassa jatkuvaa luistatusta...
- ite jenkkikuski
Firmassa oli farmarikorolloita monta. Kerralla hankittiin. Uudesta asti ikävät kytkimet. Ei tullut mitattua kestoikää kun kytkimien takia muuten autot vaihtuivat muihin merkkeihin. Hlökunta sai valita mieleisensä, niin tuli monia merkkejä, mutta ei yhtään Toyotaa. Sellainen äänestystulos siinä vaalissa.
- Volvolla nytten
Itellä oli uudesta Carina II. Siinä oli kytkintuntuma kiusallinen. Oli yksi syy, miksi vaihdoin auton pois alta vuoden. On kyllä ollut useampi Toyota sen jälkeen, että en tarkoita sen kummemmin haukkua. Ford Escortin ekojen etuvetofarmarien kytkimessä oli muuten kanssa jotain sellaista, että meinasi mennä hermot. Olisiko farmariautojen valmistuksessa joku sellainen uskonto, että ajamisen pitää olla piinallista?
- eurojaaaa...
ostin corolla 07 niin olivat juuri ennen ostoa laitattaneet ympäriinsä levyt paloineen, nais omistajalle oli sanoneet huollossa että nää on loppu ja pitää pistää uutta tilalle, no naikkonen siihen että tehän sen tiedätte niin tehkää vaan, KUSETUS MAKU TÄSSÄ HOMMASSA JA PAHA! kuinka paljon virmat tekee näin, käsketty varmaan johdon puolesta näin teette jos haluutte olla meillä töissä (karkeasti sanottuna) mutta totta..
- SoToy
Toyota-merkkihuollossa jarrupala-kusetus on ollut toimintamallina jo 10 vuoden ajan. 30 tkm huollossa palat leimataan 50 % kuluneiksi. Tollot asiakkaat lentävät lankaan ja hyväksyvät että palat vaihdetaan 60 tkm huollossa. Palojen yhteydessä "kuuluu aina vaihtaa myös levyt" ja taas lampaat kaivaa kuvetta. Levyillä voi ajaa hyvin 300 tkm ja niillä 50 % kulumisasteeseen leimatuilla paloilla voi ajaa vielä 150 tkm ilman että katsastusmiehellä vielä silloinkaan tulee sanomista.
Merkkihuolto on merkkihuolto. Hinnasta ja kustuksista sen tuntee. Vain merkkihuollon huoltomiehillä on puhtaat haalarit. - Jore 50
SoToy kirjoitti:
Toyota-merkkihuollossa jarrupala-kusetus on ollut toimintamallina jo 10 vuoden ajan. 30 tkm huollossa palat leimataan 50 % kuluneiksi. Tollot asiakkaat lentävät lankaan ja hyväksyvät että palat vaihdetaan 60 tkm huollossa. Palojen yhteydessä "kuuluu aina vaihtaa myös levyt" ja taas lampaat kaivaa kuvetta. Levyillä voi ajaa hyvin 300 tkm ja niillä 50 % kulumisasteeseen leimatuilla paloilla voi ajaa vielä 150 tkm ilman että katsastusmiehellä vielä silloinkaan tulee sanomista.
Merkkihuolto on merkkihuolto. Hinnasta ja kustuksista sen tuntee. Vain merkkihuollon huoltomiehillä on puhtaat haalarit.Hah... sellasii jarrulevyjä ei tänä päivänä löydy jotka kestäisivät 100 000 enempää.
- SoToy
Jore 50 kirjoitti:
Hah... sellasii jarrulevyjä ei tänä päivänä löydy jotka kestäisivät 100 000 enempää.
255 tkm on menty samoilla levyillä, eikä vaihdon tarvetta ole näkyvissä. Levyistä olakkeet pois rälläkällä muutamaan kertaan. Etupalat kestivät n 200 tkm. Takapalat vaihdettiin aikanaan maksutta jonkun Toyotan kampanjan puitteissa ilman mitään järkevää syytä. Tarjosivat vaihtoa autoa ja jarrupaloja koskaan näkemättä. Kukapa ei ottaisi uutta osaa autoonsa asennettuna ja maksutta.
- Anonyymi
Jarrujen ja kytkimen kuluminen on paljon kuskikohtaista ja kuinka osaa kytkintä kyttää ja millainen on ajotapa.
- Anonyymi
Tojotien kytkin kuluu alta aikayksikön.
- Anonyymi
Itsellä -07 1,4 bensa corolla jonka heikko kohta pitäisi olla juurikin kytkin vaan yli 200tkm nyt mittarissa ongelmitta , epäilen että menee toisen mokoman , kuinkas tuo imusarjan tiiviste kun semmonen liru nauha jotta luulisi korppuuntuvan ajan myötä , onko kokemusta kestosta ?
- Anonyymi
Kytkintä ei kuluta aika eikä kilometrit vaan paljonko ja miten sitä on käytetty.
- Anonyymi
Onko ollut korjattavaa muuta kuin normihuollot ?
- Anonyymi
Tämä keskustelu on aloitettu v2010. Eiköhän tuo ole jo korjattu.
- Anonyymi
Akun vaihdoin kun pieni 55ah ja ikää n. 14 vuotta eli alkuperäinen , jarrupalat , takalevyt , apulaite hihna yms . normihuolloilla menty nyt yli 200tkm ilman ongelmia.
Harmittaa kun ei hajoo että pääsis autokaupoille , arvoa muutama tonni mut käyttöarvo ihan jotain muuta. - Anonyymi
260000 mittarissa, 08 corolla. Jarrujen palikoita ja öljyjä vaihdettu, aina virheetön katsastus. Miksi ostaa autoa kun voi ajaa Toyotalla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833