Minua oikeasti PELOTTAA! Haluisin niin kovasti kokeilla lopettaa pillerit, mutta kauhistuttaa ne kaikki sivuvaikutukset. :/ Eniten pelottaa ihon huonontuminen. Olen murroiässä kärsinyt aika ikävistä iho-ongelmista, ärsyttäviä ihonalaisia paiseita ja rasvainen iho, näppyä täys, myös käsivarsissa ja rinnoissa. Näpyt alkoivat hävitä, kun aloin käyttämään Yasminelle merkkisiä pillereitä ja ikää oli 16. Nyt olen 19, täytän syksyllä 20. Miten ikinä uskallan lopettaa, kun saatan saada takaisin tuon ongelman mikä teki mulle aika huonon itsetunnon. ?! Nyt iho on suht finnitön, ei ole yhtään finniä käsissä tai selässä tai rinnassa. Mitä nyt ihohuokoset tukossa, mutta muuten täysin virheetön iho. Tämä ahdistaa mua toden teolla! Mitä sanotte, yritänkö rohkeasti lopettaa vai haluanko säilyttää "kauneuteni" ja suht hyvän itsetunnon? Aloitin tuossa jokunen aika sitten masennuslääkityksen, mutta jotenkin aina mietin että mitä jos olenkin masentunut vain ehkäisypillereiden takia. :/
Vaakakupissa painaa monenlaisia asioita. Miinusvaikutuksia pillereistä ovat:
Päänsärky, ei oikein ole haluja, kiukkuisuus, äksyily, pinna kireällä, yhdyntäkivut/jälkeinen polttelu, korvat lukkiutuvat ja humisevat, masentuneisuus, ahdistuneisuus
En tiedä ovatko kaikki pillereistä johtuvia, siksi haluisin kokeilla lopettamista. Eniten häiritsee jatkuva päänsärky joka tekee mut myös kiukkuiseksi. Myös yhdyntäkivut on yhtä helvettiä, koska haluja on vähän ja silloin kun on niin helvetti. Ei siitä voi nauttia.
Plussat:
Kuppikoon suureneminen (ellei sitten olisi tapahtunut ilman pillereitäkin, koska kasvua tapahtui ehkä 1-2 kuppia, mutta vaikuttaisi suuresti tuo pieneminen itsetuntooni. :/), ihon parantuminen(!), menkkojen kontrolloiminen, niukempi vuoto.
Vaakakupissa painaa monenlaisia asioita. Miinusvaikutuksia pillereistä ovat:
Päänsärky, ei oikein ole haluja, kiukkuisuus, äksyily, pinna kireällä, yhdyntäkivut/jälkeinen polttelu, korvat lukkiutuvat ja humisevat, masentuneisuus, ahdistuneisuus
En tiedä ovatko kaikki pillereistä johtuvia, siksi haluisin kokeilla lopettamista. Eniten häiritsee jatkuva päänsärky joka tekee mut myös kiukkuiseksi. Myös yhdyntäkivut on yhtä helvettiä, koska haluja on vähän ja silloin kun on niin helvetti. Ei siitä voi nauttia.
Plussat:
Kuppikoon suureneminen (ellei sitten olisi tapahtunut ilman pillereitäkin, koska kasvua tapahtui ehkä 1-2 kuppia, mutta vaikuttaisi suuresti tuo pieneminen itsetuntooni. :/), ihon parantuminen(!), menkkojen kontrolloiminen, niukempi vuoto.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Niin ja jos nyt haluan lopettaa ehkäisypillerit, kannattaisko mun nyt aloittaa vielä yksi liuska ja soittaa heti maanantaina lääkäriaika? Etten mene omin päin niitä lopettelemaan? Onko kenelläkään kokemuksia ehkäisyrenkaasta? Onko se hormonimyllerrys pienempi, jos tavallaan vaihdan vaikkapa pillereistä suoraan ilman taukoa vaikkapa ehkäisyrenkaaseen? Auttaako rengas yhtään ihoon?