jokin nakuttaa

plondiini

Juuri katsastettu ranskattareni on alkanut pitää nakuttavaa ääntä aina kytkintä/jarrua painettaessa. Normaalissa ajossa ei kuulu mitään. Tosi vaikea paikallistaa mistä ääni tulee eikä se ainakaan vielä ole häiritsevän kova mutta onko kellään ajatusta mistä tuo voisi johtua?!
Ite en autoista tiedä juuri mitään mutta en nyt heti viitsisi sitä huoltoonkaan kiikuttaa. Just vaihdatin jakohihnan ja vesipumpun. Citroen Xsara 1.4 on malli.

7

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto Masentaja 2

      Miksi sinä sen vesipumpun vaihdatit? Oliko siinä jotain rikki - mitä?

      Asia kiinnostaa sen takia, että minulla on samalla moottorilla oleva auto, jossa vesipumppu on alkuperäinen. Matkamittarin lukema 400 000 km.

      Kusettiko joku sinua vai oliko siinä pumpussa oikeasti vikaa?
      Kannattaa pitää se vanha pumppu tallessa varaosana jos sinua on kusetettu. Jos joskus rikkoutuu niin onpahan vaihto-osa jo itsellä.
      Kai sait sen pumpun itsellesi? Sen omistussuhdehan ei muutu miksikään siitä, että sen sijaintipaikkaa vaihdetaan. Vaikkapa autosi moottoritilasta korjaamon pöydälle. Se on ja pysyy yhä sinun omaisuutenasi ellet ole muuta erikseen sopinut.

      • äöpe

        Aina sitä pumppua tyrkytetään hihnanvaihdon yhteydessä vaihtamaan,vaikkei jakoremmi sitä
        puorittäisikäänJa tietämätön maksaa.Tota nakutusta kannattaa käydä näyttämässä JOSSAIN
        HYVÄSSÄ KORJAAMOSSA???,sillä itselle ei tule ihan heti mitään mieleen.Tosin saattaahan jollain
        olla kyseisestä viasta ja autosta kokemuksia.

        AINA VAIHDETUT OSAT MUKAAN!


      • Autokorjaam9

        Mutta toisaalta auton huollattaminen on aina toimivien osien ja öljyjen vaihtaminen vain varmuuden vuoksi.

        Omassakin autossani on mennyt kymmeniä litroja toimivaa öljyä hukkaan vuosien varrella, toimivia sytytystulppia, hihnoja, laakereita, renkaita, suodattamia, jakohihna.. Ei nyt tule enempiä mieleen, mutta kaikennäköistä toimivaa on omastakin autosta kadonnut.


      • Autokorjaam9 kirjoitti:

        Mutta toisaalta auton huollattaminen on aina toimivien osien ja öljyjen vaihtaminen vain varmuuden vuoksi.

        Omassakin autossani on mennyt kymmeniä litroja toimivaa öljyä hukkaan vuosien varrella, toimivia sytytystulppia, hihnoja, laakereita, renkaita, suodattamia, jakohihna.. Ei nyt tule enempiä mieleen, mutta kaikennäköistä toimivaa on omastakin autosta kadonnut.

        Mitäs huollatat sillä lailla, oma vikasi. Huolla itse tarpeen mukaan.

        Öljy kannattaa vaihtaa aina joskus, että lika-aineet poistuvat moottorista. Palamistuotteet ja muut.
        Sytytystulpat voit putsata tarvittaessa ja viilata kärjet tarvittaessa. Kestävät tällä menolle reilusti enemmän kuin satatuhatta km.
        Sellaiset hihnat kannattaa vaihtaa ajallaan, joitten rikkoutuminen tekee pahaa jälkeä.
        Laakerit vasta kun ovat vialla. Samoin renkaat - vialla tai sakkorajalla. Ja niin edelleen.

        Järjen käyttö säästää rahaa - paljon!


      • Autokorjaam9
        sitroen kirjoitti:

        Mitäs huollatat sillä lailla, oma vikasi. Huolla itse tarpeen mukaan.

        Öljy kannattaa vaihtaa aina joskus, että lika-aineet poistuvat moottorista. Palamistuotteet ja muut.
        Sytytystulpat voit putsata tarvittaessa ja viilata kärjet tarvittaessa. Kestävät tällä menolle reilusti enemmän kuin satatuhatta km.
        Sellaiset hihnat kannattaa vaihtaa ajallaan, joitten rikkoutuminen tekee pahaa jälkeä.
        Laakerit vasta kun ovat vialla. Samoin renkaat - vialla tai sakkorajalla. Ja niin edelleen.

        Järjen käyttö säästää rahaa - paljon!

        Eikä pointti ollut siinä, että olisin tyhmyyttäni vaihtanut, vaan tämä:

        Auton huolto on ennaltaehkäisevää, ja silloin vaihdetaan varmuuden vuoksi toimivaa tavaraa, koska epäillään, että ne ovat käyttöikänsä loppupuolella.

        Auton korjaus on taas rikkimenneen esineen korjausta ja vaihtoa.

        Ellet sinä halua huoltaa autoasi, niin mikäs siinä. Itse taas harvoin korjaan mitään, pelkästään huollan.

        Rahaa säästää kun tekee itse, mutta se, että missä vaiheessa oikeasti kannattaa jotain tehdä, onkin sitten paljon häilyväisempi raja. Yleensä itse vaihdan öljytkin ns. turhan usein. Tiedän, että sellainen pikimusta maaöljynkin näköinen moottoriöljy vielä hyvin todennäköisesti voitelee aivan riittävästi. Ainakin jos miettii, että normaali auto saisi kestää sen 300-400 tkm, minkän ne kaikki autot nykyään tuntuvat hyvin taittavan.


      • Autokorjaam9 kirjoitti:

        Eikä pointti ollut siinä, että olisin tyhmyyttäni vaihtanut, vaan tämä:

        Auton huolto on ennaltaehkäisevää, ja silloin vaihdetaan varmuuden vuoksi toimivaa tavaraa, koska epäillään, että ne ovat käyttöikänsä loppupuolella.

        Auton korjaus on taas rikkimenneen esineen korjausta ja vaihtoa.

        Ellet sinä halua huoltaa autoasi, niin mikäs siinä. Itse taas harvoin korjaan mitään, pelkästään huollan.

        Rahaa säästää kun tekee itse, mutta se, että missä vaiheessa oikeasti kannattaa jotain tehdä, onkin sitten paljon häilyväisempi raja. Yleensä itse vaihdan öljytkin ns. turhan usein. Tiedän, että sellainen pikimusta maaöljynkin näköinen moottoriöljy vielä hyvin todennäköisesti voitelee aivan riittävästi. Ainakin jos miettii, että normaali auto saisi kestää sen 300-400 tkm, minkän ne kaikki autot nykyään tuntuvat hyvin taittavan.

        OK


    • Suosittelen, että vaihdat kytkin asetelman, koska tuo nakutus ei kerro mitään hyvää asetelman kunnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe