jokin nakuttaa

plondiini

Juuri katsastettu ranskattareni on alkanut pitää nakuttavaa ääntä aina kytkintä/jarrua painettaessa. Normaalissa ajossa ei kuulu mitään. Tosi vaikea paikallistaa mistä ääni tulee eikä se ainakaan vielä ole häiritsevän kova mutta onko kellään ajatusta mistä tuo voisi johtua?!
Ite en autoista tiedä juuri mitään mutta en nyt heti viitsisi sitä huoltoonkaan kiikuttaa. Just vaihdatin jakohihnan ja vesipumpun. Citroen Xsara 1.4 on malli.

7

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto Masentaja 2

Miksi sinä sen vesipumpun vaihdatit? Oliko siinä jotain rikki - mitä?

Asia kiinnostaa sen takia, että minulla on samalla moottorilla oleva auto, jossa vesipumppu on alkuperäinen. Matkamittarin lukema 400 000 km.

Kusettiko joku sinua vai oliko siinä pumpussa oikeasti vikaa?
      Kannattaa pitää se vanha pumppu tallessa varaosana jos sinua on kusetettu. Jos joskus rikkoutuu niin onpahan vaihto-osa jo itsellä.
      Kai sait sen pumpun itsellesi? Sen omistussuhdehan ei muutu miksikään siitä, että sen sijaintipaikkaa vaihdetaan. Vaikkapa autosi moottoritilasta korjaamon pöydälle. Se on ja pysyy yhä sinun omaisuutenasi ellet ole muuta erikseen sopinut.

• äöpe

Aina sitä pumppua tyrkytetään hihnanvaihdon yhteydessä vaihtamaan,vaikkei jakoremmi sitä
        puorittäisikäänJa tietämätön maksaa.Tota nakutusta kannattaa käydä näyttämässä JOSSAIN
        HYVÄSSÄ KORJAAMOSSA???,sillä itselle ei tule ihan heti mitään mieleen.Tosin saattaahan jollain
        olla kyseisestä viasta ja autosta kokemuksia.

AINA VAIHDETUT OSAT MUKAAN!

• Autokorjaam9

Mutta toisaalta auton huollattaminen on aina toimivien osien ja öljyjen vaihtaminen vain varmuuden vuoksi.

Omassakin autossani on mennyt kymmeniä litroja toimivaa öljyä hukkaan vuosien varrella, toimivia sytytystulppia, hihnoja, laakereita, renkaita, suodattamia, jakohihna.. Ei nyt tule enempiä mieleen, mutta kaikennäköistä toimivaa on omastakin autosta kadonnut.

• Autokorjaam9 kirjoitti:

Mutta toisaalta auton huollattaminen on aina toimivien osien ja öljyjen vaihtaminen vain varmuuden vuoksi.

Omassakin autossani on mennyt kymmeniä litroja toimivaa öljyä hukkaan vuosien varrella, toimivia sytytystulppia, hihnoja, laakereita, renkaita, suodattamia, jakohihna.. Ei nyt tule enempiä mieleen, mutta kaikennäköistä toimivaa on omastakin autosta kadonnut.

Mitäs huollatat sillä lailla, oma vikasi. Huolla itse tarpeen mukaan.

Öljy kannattaa vaihtaa aina joskus, että lika-aineet poistuvat moottorista. Palamistuotteet ja muut.
        Sytytystulpat voit putsata tarvittaessa ja viilata kärjet tarvittaessa. Kestävät tällä menolle reilusti enemmän kuin satatuhatta km.
        Sellaiset hihnat kannattaa vaihtaa ajallaan, joitten rikkoutuminen tekee pahaa jälkeä.
        Laakerit vasta kun ovat vialla. Samoin renkaat - vialla tai sakkorajalla. Ja niin edelleen.

Järjen käyttö säästää rahaa - paljon!

• Autokorjaam9
        sitroen kirjoitti:

Mitäs huollatat sillä lailla, oma vikasi. Huolla itse tarpeen mukaan.

Öljy kannattaa vaihtaa aina joskus, että lika-aineet poistuvat moottorista. Palamistuotteet ja muut.
        Sytytystulpat voit putsata tarvittaessa ja viilata kärjet tarvittaessa. Kestävät tällä menolle reilusti enemmän kuin satatuhatta km.
        Sellaiset hihnat kannattaa vaihtaa ajallaan, joitten rikkoutuminen tekee pahaa jälkeä.
        Laakerit vasta kun ovat vialla. Samoin renkaat - vialla tai sakkorajalla. Ja niin edelleen.

Järjen käyttö säästää rahaa - paljon!

Eikä pointti ollut siinä, että olisin tyhmyyttäni vaihtanut, vaan tämä:

Auton huolto on ennaltaehkäisevää, ja silloin vaihdetaan varmuuden vuoksi toimivaa tavaraa, koska epäillään, että ne ovat käyttöikänsä loppupuolella.

Auton korjaus on taas rikkimenneen esineen korjausta ja vaihtoa.

Ellet sinä halua huoltaa autoasi, niin mikäs siinä. Itse taas harvoin korjaan mitään, pelkästään huollan.

Rahaa säästää kun tekee itse, mutta se, että missä vaiheessa oikeasti kannattaa jotain tehdä, onkin sitten paljon häilyväisempi raja. Yleensä itse vaihdan öljytkin ns. turhan usein. Tiedän, että sellainen pikimusta maaöljynkin näköinen moottoriöljy vielä hyvin todennäköisesti voitelee aivan riittävästi. Ainakin jos miettii, että normaali auto saisi kestää sen 300-400 tkm, minkän ne kaikki autot nykyään tuntuvat hyvin taittavan.

• Autokorjaam9 kirjoitti:

Eikä pointti ollut siinä, että olisin tyhmyyttäni vaihtanut, vaan tämä:

Auton huolto on ennaltaehkäisevää, ja silloin vaihdetaan varmuuden vuoksi toimivaa tavaraa, koska epäillään, että ne ovat käyttöikänsä loppupuolella.

Auton korjaus on taas rikkimenneen esineen korjausta ja vaihtoa.

Ellet sinä halua huoltaa autoasi, niin mikäs siinä. Itse taas harvoin korjaan mitään, pelkästään huollan.

Rahaa säästää kun tekee itse, mutta se, että missä vaiheessa oikeasti kannattaa jotain tehdä, onkin sitten paljon häilyväisempi raja. Yleensä itse vaihdan öljytkin ns. turhan usein. Tiedän, että sellainen pikimusta maaöljynkin näköinen moottoriöljy vielä hyvin todennäköisesti voitelee aivan riittävästi. Ainakin jos miettii, että normaali auto saisi kestää sen 300-400 tkm, minkän ne kaikki autot nykyään tuntuvat hyvin taittavan.

OK

• Suosittelen, että vaihdat kytkin asetelman, koska tuo nakutus ei kerro mitään hyvää asetelman kunnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      3429
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1683
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      98
      1547
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1374
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1306
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1238
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      124
      1059
    9. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      27
      1039
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      962
    Aihe