o-- KEVYESTI --o

6

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee.

      Kaunis oli runosi, surullisuudesta huolimatta. Pidin.

      • *MURUKULTA*

        Olin jo aamulla saanut kaksi runoa kirjoitettua, hieman erilaisempia kuin tämä,
        ja tämä oli jo kolmas, joka virtasi kynästäni, joten päätin laittaa sen jo sivulle.
        Kirjoitin ''Kevyesti'' suoraa sivulle ja sinne hyppäsi tieten virhekin, 'iheilen' pitäisi lukea 'ihaillen',
        mutta emmeköhän kestä tämän erheen. :)

        Runo syntyi oikeasta tilanteesta, kun join aamuista kahviani ja katselin siinä sitten ulos ikkunasta, niin huomasin tintin hyppelevän oksilla ja väliin puunrungoa kiertäen, jotenkin silmiinpistävän kevyesti, kontrasti ihmiseen, sekä yleensäkin tähän eloonmme, kuinka väliin on kevyempää ja väliin raskaampaa, tämä ajatus kolkutteli mielen ovea - ja - kynä vain lähti liikkeelle, teksti tuli sitten suoraan muuttelematta sivulle noin minuutissa.
        Näin spontanisesti (harvemmin kuitenkin nykyään) kun kirjoittaa suoraa esille, jälkikäteen sitä miettii epävarmanakin, että kuinkahan sitä oikein tulikaan kirjoitettua, oliko se sittenkään sujuvaa luettavaa, miten ajatus tuliko esille, oliks siinä mitään järkeekään, tökkikö ym. ja näitä minä sitten mietin ajaessani pohjoiseen.
        No, kirjoitettu mikä kirjoitettu ja kotiin tullessani tarkistinkin vielä ja en minä sitä lähtisi muuttelemaan enää.

        Kiitos sinulle että huomioit runoni Tee ja piditkin! :) Vastaukseni vain siirtyi tänne aamuun, kun piti kiireenvilkkaa ottaa takaisin tuota päivää eli katsoa koosteita V&D häistä, :)) ne kun jäin minulla tyysti livenä katsomatta. Voi sitä ihanaa onnea!!

        Aamu tasaisen harmaa, kun ikkunasta katsoo, mutta vietetään silti mukava ja hyväntuulinen pvä! :)


    • Kalle K

      mukavan kevväesen runon oot näköjään laettannu ruuvvulle...
      Minulla on ikävä sitä viimekevväestä piäsky pariskuntoo kun ne on
      kaet suunnistanneet muualle pesimään....

      Tässä on männy hukkaan paljo hyvvee keittoaikoo nuitte Vikun ja Tanielin
      hiätouhuja kahtoessa ja jalakapallon takia mutta runnoen lukeminen on
      kuitennii tärkeenpöö....
      Laettovat muuten sähköpostiin kutun sinne Lahen runomatinejjaan....en
      taejja jootoo lähtemään.....
      Nyt pittää lähtee kiireellä kahtomaan ettei oo vuan pohjaan palaneet....
      Ei muuta kun kiitoksia Murukulta kevyestä linturunosta....

      • *MURUKULTA*

        Kyll miekii sit kahtelin niit häitä ja ihan niin kyynelkii pit miun vierittöö,
        ol se vuaan nii kaanist ja herkkee - ja ennen kaikkea - onnellista!
        Vai jo tuommosta kahtoo ihan mielellään usseeempaan kertoon.
        Vaikka oishan se arvojuoma niillä saanunna olla jottain hienompaa,vai mittee...
        jottain suomalaista, lisäaineetonta luonnontuotetta, mutta se teijän ponsorimatka
        tasi tyssätä jo aika alakuun,,Kitteelle asti ku työ pääsittä? Eekä siitä etteenpäin..
        Mie en kyll ymmärrä mitä työ sinne lähittä, ku ois pitännä lähtee aivan toiseen suuntoon!
        Vaan teijän evustusmatkat on aina vähän hämäränpeitos, eekä niistä välttämättä ota Eerikkään selevee.
        Muuten mie olin huomaavinani jotta Erik von oll siel juhlis mukana, mitä luulet?
        Katoppa ku näättivät sitä kuvoo sielt, jossa keikku niitä purkkeja joill ne muut kunikaalliset oll tullunna,
        niin siellä miust keikku Eerikin huvijahti kas. Nii ku näky, palavelu pelas hyvin,
        ja näätti siltä ku olisivat hienosti ohjaamas sitä jonnekin selevimmille vesille..
        Turvallisuus ennen kaikkea, onko siit Eerikist muuten kuulunna mitteen?
        Ettei se vain uoo lähtennä tutkiin uteliaisuuttaan sitä linnaa, sinneko suattoo heleposti eksyy.
        Tiiä vaikkei löyvetä ollenkaan ja ku muistettaan hänen viini-innostuksensa,,
        jospa se on männyt sinne kellariin ja jäänynnä lukkoloitten taakse!
        Soittakee nyt heti sille Ruottin-Kallelle K:lle ja käskekkää sen männä kahtoon sinne kellariin ja vikkelään!
        Vaan asseesta kolomanteen, miekii sain sen kuhtu, oikeestaan kahteen kertaan,,
        mut mie voin laittoo kirjeen siul ja huiskauttoo sen tulle Möttösen-linja-kuskille jotta ottoo ja tuop sinne.

        Kuuntele! Voi ku kaanisti lintuloinen lauloo... ja kirkonkellot kumisoo.. se oh -tätä- elämää tiell...
        Kiitos Kalle K ja toivottaan, jotta ne piääskyt tulloo takasi sinne siul.
        Miulla on tuo lempi_västäräkki-pariskunta,,Viktooria ja Tanieli, vielä..
        roosa on kyllä huomannut nekii...kyllä se oh kuule melekonen kissa, ee voi muuta ku nauroo sille!

        Ja nyt kahville, kylläpä tuoksuuki... :D naatittaan ny! \_/?


    • Runo ja kuva kuin yhtä että hyvin sointuvat
      yhteen,juuri sillä taidolla millä niitä tänne luot.

      Suvea sinne suuntaan.

      • *MURUKULTA*

        ooooooooooooooooooooooo

        Kesäyö on hiljainen
        vain kevyet yöperhoset
        kaartelevat oksien välissä
        hennoin siivin

        Tässä hetkessä
        syntyy siivet minullekin

        Hetkessä,
        kun kukaan ei näe
        lennän kuin perhonen
        tai kuin lintu

        Se pienen hetken vain

        Ja sitten -

        Katoan

        ooooooooooooooooooooooo

        http://www.perhostutkijainseura.fi/kuvat/linkit_murtosaari.gif


        Valoisan yön kiitokset sinulle Dolan käynnistäsi! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe