Kysymyksessä on vanha Asan transistoriradio, josta ei kuulu muuta kuin sähnää. Ula antenni on sisäänrakennettuna, ja takapahvista tulee piuha ulos. Se ilmeisesti kytketään radion takana olevaan ula -antennireikään. Siinä on myös ant - reikä ja maa -reikä. Pitääkö niihinkin laittaa erillinen antenni tai johdonpätkä kiinni jotta kuuluu?
Vanha radio
4
2351
Vastaukset
- Radioaktiivinen
Ant. ja maa liitännät ovat AM-alueita varten, eikä niitä tarvita Ula-kuunteluun. Radio on rikki, ellei kuulu.
- - -..--
Jos kuuluu vain kovaa kohinaa, niin esim. Ula-etupään taransistori rikki. Kannattaa myös senverran avata, että katsoo, mihin se johdonpätkä menee. Eli onko kiinni oikeassa kohdassa. Olisko ulalle ollut alunperin teleskooppipiiska-antenni. Remppaa myös Ula-/AM-vaihtokytkintä, jos se olis hapettunut.
Voihan siinä olla paljon muutakin, esim. joku "kiristänyt" kaikkia viritysruuveja...
Jos nämä vinkit ei auta, etsi käsiisi kokenut harrastaja ja sovi diili korjauksesta.- Radioaktiivinen
Jos kuuluu pelkkää kohinaa, epäilisin ensimmäiseksi, että asemanhaku mekanismi ei liiku. Ulaetuasteen transistorit rikkoutuvat tuiki harvoin. Jos st-vahvistin trankku on rikki, radiosta kuuluu kuitenkin vaimeasti, mutta oskillaattori/sekoittaja vika luonnollisesti vaimentaa kokonaan. Elkot ne muodostavat isoimman vikaryhmän kuitenkin. Vian haarukoiminen ilman muutamaa testiä on turhaa arvelua, eikä sitä paitsi tuollaisen radion korjaaminen onnistu ilman jonkinlaista ammattitaitoa.
- Anonyymi
Ääni mennyt Grundig.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352206
- 841293
- 561288
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...351215- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39884Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122769- 31721
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21572Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565