itsellä nyt häät suunnitteilla ja pienessä mielessäni olen jo alkanut asiaa jos toista sumplimaan.
nyt mietinnässä se,että..
onko joillain ollut perinteisten hääkarkkien sijaan jotain muuta yllättävää kutsuvieraille?? olis kiva kuulla että mitä muilla ollut jos jotain muuta kuin karkit ja mielelläni kuulen myös muita uusia jännittäviä ideoita häiden toteutukseen! :)
hääkarkit vai kenties jotain uutta?
17
3506
Vastaukset
- Mie vaan
Tästä varmaa nää pahimmat "kriitikot" tälläkin alueella saa jotkuu ihmeen raivarit...mut IHA SAMA. Mut myö meinataa karkkien sijaan antaa pienet taskulamput. Idea tuli siitä ko juhlapaikalla on aika pimeetä tai siis jos sinne jää yöks, ni jossai vaihees liikkuminen vaatii lampun ettei kävele puita päin :D. Meil tehää kaikki eritavalla :D :D.
- 22
kankaiset lautasliinat ja skumppalasit.miks se pitäs aina olla se hääkarkki aforismillä??
22 kirjoitti:
kankaiset lautasliinat ja skumppalasit.miks se pitäs aina olla se hääkarkki aforismillä??
ei tämäkään huono idea :)
- 22
rebekka85 kirjoitti:
no on ainaki omaperäinen valinta! :D mut ei yhtään hullumpi idea!
sitä paitsi mitä me tehään 60 skumppalasilla ja lautasliinalla häitten jälkeen :D..ku ei niitä voi oikeen myydä...kun liinoihin tulee kirjailut ja lasit ne pöllii kuiteskin :D.eli annetaan ne sit saman tien vieraille.
- morsian 2010
22 kirjoitti:
sitä paitsi mitä me tehään 60 skumppalasilla ja lautasliinalla häitten jälkeen :D..ku ei niitä voi oikeen myydä...kun liinoihin tulee kirjailut ja lasit ne pöllii kuiteskin :D.eli annetaan ne sit saman tien vieraille.
Pitäisiköhän muistaa, että hääkarkki on lahja vieraille ja lahjan sisälle yleensä kuuluva mietelause tms on morsiusparin ohje vieraalle? Meidänkin häissä siirrellään kyllä rajoja ja tehdään asioita hieman toisin kuin yleensä mutta yritän säilyttää myös perinteitä. Perinteitähän hääjuhla on täynnä ja se on kaunis ja herkkäkin tilaisuus. Pienillä asioilla voi muuttaa paljon mutta en näe syytä miksi juuri hääjuhlassa täytyisi heittäytyä rebelliksi. Tunnelma säilyy mielissä loputtomiin,ei se mitä oli tehty erilailla kuin toisissa häissä.
- nykyaikaa...
morsian 2010 kirjoitti:
Pitäisiköhän muistaa, että hääkarkki on lahja vieraille ja lahjan sisälle yleensä kuuluva mietelause tms on morsiusparin ohje vieraalle? Meidänkin häissä siirrellään kyllä rajoja ja tehdään asioita hieman toisin kuin yleensä mutta yritän säilyttää myös perinteitä. Perinteitähän hääjuhla on täynnä ja se on kaunis ja herkkäkin tilaisuus. Pienillä asioilla voi muuttaa paljon mutta en näe syytä miksi juuri hääjuhlassa täytyisi heittäytyä rebelliksi. Tunnelma säilyy mielissä loputtomiin,ei se mitä oli tehty erilailla kuin toisissa häissä.
...pitäisiköhän muistaa, että monen vieraankin mielestä hääkarkki on turhanpäiväistä ripellystä ja se jää taskunpohjalle sulamaan? Melko naurettavaa jos näet hääkarkin perinteenä jota ei voi rikkoa. Hääkarkki ei liity millään tavalla hääjuhlan tunnelmaan tai herkkyyteen, aivan turhaa askartelua jota morsiamet pitävät tärkeänä mutta vieraat harvoin.
nykyaikaa... kirjoitti:
...pitäisiköhän muistaa, että monen vieraankin mielestä hääkarkki on turhanpäiväistä ripellystä ja se jää taskunpohjalle sulamaan? Melko naurettavaa jos näet hääkarkin perinteenä jota ei voi rikkoa. Hääkarkki ei liity millään tavalla hääjuhlan tunnelmaan tai herkkyyteen, aivan turhaa askartelua jota morsiamet pitävät tärkeänä mutta vieraat harvoin.
itse sen takia aloitin tämän keskustelun koska kaipaisin uusia ideoita. ja MINUN mielestäni olisi kivampi laittaa karkin sijasta jotain mikä jäisi muistoksi meidän häistä.
ja jos perinteistä puhutaan niin jos karkit vaihtaa johki muuhun kivaan niin ei se sitä tarkoita et meidän häät olisi kaikella mahdollisella muullakin tavalla erilaiset. kyllä, meillä on hyvinkin perinteikkäät häät tulossa.- morsian2010
rebekka85 kirjoitti:
itse sen takia aloitin tämän keskustelun koska kaipaisin uusia ideoita. ja MINUN mielestäni olisi kivampi laittaa karkin sijasta jotain mikä jäisi muistoksi meidän häistä.
ja jos perinteistä puhutaan niin jos karkit vaihtaa johki muuhun kivaan niin ei se sitä tarkoita et meidän häät olisi kaikella mahdollisella muullakin tavalla erilaiset. kyllä, meillä on hyvinkin perinteikkäät häät tulossa.Voi kylläpä täällä nyt taas on heikkohermoisia liikenteessä. Oletteko muka olleet häissä joissa karkit eivät tekisi kauppaansa? viimeistään lapset käyvät läpi ne viimeisetkin rasiat mitä löytävät. Me ollaan tunnetusti kansaa joka on perso makealle. Omiin häihimme tulee hääkarkkien lisäksi karkkibuffet. Onhan toki selvää ettei kukaan rupea hääkarkkia säilömään,sillähän on tarkoitus saada vaan suut makiaksi=) Ja perinteet säilyvät minusta hienosti jos käytössä on "hääkarkkirasia", eli sisältä löytyy jokin muistoesine tai vastaava. Valokuvausliikkeet yrittivät minullekin kaupitella kaikkea pientä somaa krääsää ja se olisikin ollut varmasti aivan kiva juttu, mutta me päädyimme jo aiemmin siihen,että meillä itse rasia on se mikä jää muistoksi ja muru sieltä sisältä syödään. Rasia on valokuvasta tehty. Ja kaikkia ei voi koskaan miellyttää,sekin pitää muistaa.
- morsian 2010
morsian2010 kirjoitti:
Voi kylläpä täällä nyt taas on heikkohermoisia liikenteessä. Oletteko muka olleet häissä joissa karkit eivät tekisi kauppaansa? viimeistään lapset käyvät läpi ne viimeisetkin rasiat mitä löytävät. Me ollaan tunnetusti kansaa joka on perso makealle. Omiin häihimme tulee hääkarkkien lisäksi karkkibuffet. Onhan toki selvää ettei kukaan rupea hääkarkkia säilömään,sillähän on tarkoitus saada vaan suut makiaksi=) Ja perinteet säilyvät minusta hienosti jos käytössä on "hääkarkkirasia", eli sisältä löytyy jokin muistoesine tai vastaava. Valokuvausliikkeet yrittivät minullekin kaupitella kaikkea pientä somaa krääsää ja se olisikin ollut varmasti aivan kiva juttu, mutta me päädyimme jo aiemmin siihen,että meillä itse rasia on se mikä jää muistoksi ja muru sieltä sisältä syödään. Rasia on valokuvasta tehty. Ja kaikkia ei voi koskaan miellyttää,sekin pitää muistaa.
Se tuli nyt vielä mieleeni, että paljon ratkaisee myös se paljonko rahaa ajattelitte käyttää hääkarkkirasioihin? Vierasmäärä ratkaisee varmasti kuinka uniikit tai erilaisemmat voitte tehdä. Pienelle vierasmäärälle on helppo toteuttaa "vaikka mitä" mutta suurelle ei niinkään...ellei sitten ole takataskussa euroja enemmänkin.
- morsian2010
morsian 2010 kirjoitti:
Se tuli nyt vielä mieleeni, että paljon ratkaisee myös se paljonko rahaa ajattelitte käyttää hääkarkkirasioihin? Vierasmäärä ratkaisee varmasti kuinka uniikit tai erilaisemmat voitte tehdä. Pienelle vierasmäärälle on helppo toteuttaa "vaikka mitä" mutta suurelle ei niinkään...ellei sitten ole takataskussa euroja enemmänkin.
ja sitäpaitsi...morsiamilla on oikeus pitää tärkeänä mitä tahtovat....se on heidän päivänsä.
morsian2010 kirjoitti:
ja sitäpaitsi...morsiamilla on oikeus pitää tärkeänä mitä tahtovat....se on heidän päivänsä.
itse oisin halunnut ne rasiat mihin tulis meidän nimet ja päivämäärä mutta ainoot mitä oon löytäny netissä niin on saanu tilata vaan 100kpl ja me ku ei tarvittaisi kun -30 :/
tietääks kukaan myydäänkö niitä jossain verkkokaupassa pienemmissä erissä??- morsian2010
rebekka85 kirjoitti:
itse oisin halunnut ne rasiat mihin tulis meidän nimet ja päivämäärä mutta ainoot mitä oon löytäny netissä niin on saanu tilata vaan 100kpl ja me ku ei tarvittaisi kun -30 :/
tietääks kukaan myydäänkö niitä jossain verkkokaupassa pienemmissä erissä??Kuule, Käyhän katsomassa nowandforever.fi sivuilta. Itse tilasin sieltä satiininauhaa joissa nimet ja päivämäärä. Sieltä saa myös hääkarkkirasioita nimillä ja paivämäärällä ja niissä on kaikissa minimitilaus 50kpl. Varsinkin hääkarkkirasioita saa mun mielestä olla muutama ylimääräinenkin, kyllä ne varmasti kauppansa tekee juhlassa..=)
- nykyaikaa
morsian2010 kirjoitti:
Voi kylläpä täällä nyt taas on heikkohermoisia liikenteessä. Oletteko muka olleet häissä joissa karkit eivät tekisi kauppaansa? viimeistään lapset käyvät läpi ne viimeisetkin rasiat mitä löytävät. Me ollaan tunnetusti kansaa joka on perso makealle. Omiin häihimme tulee hääkarkkien lisäksi karkkibuffet. Onhan toki selvää ettei kukaan rupea hääkarkkia säilömään,sillähän on tarkoitus saada vaan suut makiaksi=) Ja perinteet säilyvät minusta hienosti jos käytössä on "hääkarkkirasia", eli sisältä löytyy jokin muistoesine tai vastaava. Valokuvausliikkeet yrittivät minullekin kaupitella kaikkea pientä somaa krääsää ja se olisikin ollut varmasti aivan kiva juttu, mutta me päädyimme jo aiemmin siihen,että meillä itse rasia on se mikä jää muistoksi ja muru sieltä sisältä syödään. Rasia on valokuvasta tehty. Ja kaikkia ei voi koskaan miellyttää,sekin pitää muistaa.
Ei tässä heikkohermoisia olla, mutta toki naurattaa, että jonkun mielestä hääkarkit voivat olla noin tärkeitä. Ja kyllä, olen ollut monissakin häissä missä niitä naurettavia tyllipussukoita on ympäriinsä kun ihmiset eivät viitsi ottaa karkkia mukaansa eivätkä halua syödä sitä paikan päälläkään. Lisäksi mun mielestä karkkibuffet on lastenjuhlien juttu (vaikka tiedän toki, että monet morsiamet sellaisen häihinsä haluavat), ei hienon juhlan osa. Lisäksi esim. meidän häitämme juhlitaan pääasiassa aikuisten kesken, joten niitä hääkarkkeja himoitsevia lapsia ei juuri paikalla ole. Aikuiset taas saavat suunsa makeaksi hääkakulla, joten mitään räpellyskarkkirasioita ei tarvita. Mutta jokainen tosiaan tyylillään, ei minulla mitään sitä vastaan ole, että toiset hääkarkkeja haluavat vieraille tarjota: siihen lähinnä tartuin, että hääkarkit olisivat jotenkin olennainen osa häätunnelmaa. Kyllä se tunnelma luodaan vähän isommilla asioilla.
- morsian2010
nykyaikaa kirjoitti:
Ei tässä heikkohermoisia olla, mutta toki naurattaa, että jonkun mielestä hääkarkit voivat olla noin tärkeitä. Ja kyllä, olen ollut monissakin häissä missä niitä naurettavia tyllipussukoita on ympäriinsä kun ihmiset eivät viitsi ottaa karkkia mukaansa eivätkä halua syödä sitä paikan päälläkään. Lisäksi mun mielestä karkkibuffet on lastenjuhlien juttu (vaikka tiedän toki, että monet morsiamet sellaisen häihinsä haluavat), ei hienon juhlan osa. Lisäksi esim. meidän häitämme juhlitaan pääasiassa aikuisten kesken, joten niitä hääkarkkeja himoitsevia lapsia ei juuri paikalla ole. Aikuiset taas saavat suunsa makeaksi hääkakulla, joten mitään räpellyskarkkirasioita ei tarvita. Mutta jokainen tosiaan tyylillään, ei minulla mitään sitä vastaan ole, että toiset hääkarkkeja haluavat vieraille tarjota: siihen lähinnä tartuin, että hääkarkit olisivat jotenkin olennainen osa häätunnelmaa. Kyllä se tunnelma luodaan vähän isommilla asioilla.
Ruuvit sinulla tuntuu olevan silti enempi liika kireällä kuin löyhällä. Ei täällä kukaan ole sanonut että jotkut hääkarkit ovat aivan ehdoton osa koko hääjuhlaa, itselläsi vain tuntuu olevan niin suuri inho niitä kohtaan että olet aivan sokaistunut kaikelta muulta. Käytöksesi perusteella voin sanoa,että kyllä häissänne tulee olemaan ainakin yksi lapsi. Paitsi jos olet äijä, pystyn ymmärtämään tylliräpellyskammosi. Ei meidänkään häissä tulla näkemään tylleistä/pitseistä senttiäkään. Huomasitko,että lainaat minun kirjoitustani tuossa tunnelma -asiassa?
Jos joku kysyy täällä hääkarkeista niin varmaan asia on hänelle sitten tärkeä. Eikä kannata arvostella toisten ajatuksia häistään jos ne eivät ole identtiset sinun häittesi kanssa. Eihän tuollaista ole kiva lukea ollenkaan. Joillekin hääkarkit ovat tärkeä osa juhlaa, joku haluaa laittaa rasiaan jotain muuta,joku toinen ei piittaa muuta kuin siitä että pääsee äkkiä sahtiteltalle. Kunnioitetaan jokaisen morsiamen toiveita omaan juhlaansa! - nykyaikaa
morsian2010 kirjoitti:
Ruuvit sinulla tuntuu olevan silti enempi liika kireällä kuin löyhällä. Ei täällä kukaan ole sanonut että jotkut hääkarkit ovat aivan ehdoton osa koko hääjuhlaa, itselläsi vain tuntuu olevan niin suuri inho niitä kohtaan että olet aivan sokaistunut kaikelta muulta. Käytöksesi perusteella voin sanoa,että kyllä häissänne tulee olemaan ainakin yksi lapsi. Paitsi jos olet äijä, pystyn ymmärtämään tylliräpellyskammosi. Ei meidänkään häissä tulla näkemään tylleistä/pitseistä senttiäkään. Huomasitko,että lainaat minun kirjoitustani tuossa tunnelma -asiassa?
Jos joku kysyy täällä hääkarkeista niin varmaan asia on hänelle sitten tärkeä. Eikä kannata arvostella toisten ajatuksia häistään jos ne eivät ole identtiset sinun häittesi kanssa. Eihän tuollaista ole kiva lukea ollenkaan. Joillekin hääkarkit ovat tärkeä osa juhlaa, joku haluaa laittaa rasiaan jotain muuta,joku toinen ei piittaa muuta kuin siitä että pääsee äkkiä sahtiteltalle. Kunnioitetaan jokaisen morsiamen toiveita omaan juhlaansa!No eipä tuo sinunkaan tekstisi nyt kovin aikuismaiselta kuulosta. :) Alkuperäinenhän nimen omaan kyseli mahdollisia vaihtoehtoja hääkarkeille, sinun mielestäsi taas se että jättää hääkarkit pois tai korvaa ne jollakin muulla on jotenkin kapinallista. Kyllä täällä saa kirjoittaa napakastikin ja arvostella tai kyseenalaistaa tapoja, jotka itsestä tuntuvat typeriltä. En minäkään loukkaannu jos joku arvostelee jotain minulle tärkeää perinnettä. Ja ihan nainen olen ja minulla on silti tylliräpellyskammo. Etköhän nyt itse ota nämä asiat vähän liian vakavasti?
- pöö6
Serkku oli aikansa kuluksi veistellyt jokaiselle vieraalle kaarnalaivat (häissä oli muutenkin merihenkinen teema) ja siihen oli liitetty aforismi. Kiva idea, ja tulee halvaksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768