Väärä diagnoosi!!!

Helmivauva?

Ollaan Mieheni kanssa yritetty lasta useamman vuoden ajan (olen myös syönyt clomeja vailla toivottua tulosta) ja viimein kun toiveet oli jo jäämässä huomattiin että plussaa tuli. Iloisena soitin neuvolaan ja sain ajan varhaisultraan muutaman viikon päähän.
Neuvolan täti otti melko kylmästi vastaan, ei tervehtinyt eikä hymyillyt kertaakaan.
Ultratessa ei puhunut mitään, ultrasi vaan tosi kauan ja sitten sanoi: "Täällä on kuollut alkio, voit laittaa housut jalkaan" Olin järkyttynyt ja pidättelin kyyneleitä, joka oli jotenkin helppoa tuo hoitajan kylmyyden takia. Sitten hän kertoi miten alkio poistetaan ja että hän varaa ajan ja ilmoittaa sen minulle puhelimitse mahdollisimman pian. Näkemiin!!!
Sain ajan sairaalaan muutaman päivän päähän ja nuo päivät itkin silmäni päästäni. Olin jo tietenkin kuvitellut miten iloinen uutinen otetaan vastaan lähipiirissäni. Käikki ovat myötäeläneet tätä meidän lapsettomuutta.
Sairaalassa sitten istuin surkeana keskellä iloisia odottavia äitejä ja ajattelin että minulle ei sitten tuota iloa suotu....
Pääsin sisään ja ystävällinen mieslääkäri otti vastaan ja aloitti ultran jossa varmistetaan että ensimmäinen diagnoosi oli oikein. Hetken ultrattuaan hän sanoi: "Täällä on yksi sikiö ja sydän lyö reippaasti ".
Itkin onnesta ja sain kutsua mieheni huoneeseen kuuntelemaan lääkärin varmistuksen asialle :)
Tuosta on nyt aikaa muutama viikko ja alan jo tuntea vatsassa uusia tuntemuksia. Olen edelleen pää kylmänä ja toivon että kaikki menee hyvin jatkossa. En uskalla vielä kertoa muille enkä oikein uskalla iloita tästä kun pelottaa meneekö kaikki hyvin.

Noita vääriä diagnooseja tehdään paljon!! Toivottavasti kukaan ei mene kemialliseen alkion poistoon kysymättä toisen lääkärin lausuntoa. Jos tätä virheellistä diagnoosia ei olisi tarkistettu olisin abortoinut kauan odottamamme pienen ihmisalun.

Kaikille jotka ovat kokeneet keskenmenon toivon kaikkea hyvää ja voimia jaksaa yrittää uudelleen.
Minä olin jo hyväksymässä lapsettoman osani mutta Jumala siunasi tälläisellä ihanalla ihmeellä.

3

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 938

      no neuvolantäti ei kyllä pääsääntöisesti ole lääkäri...

      • th.

        täti? En ymmärä miksi aikuiset ihmiset käyttävät termiä neuvolantäti. Olen terveydenhoitaja, työpaikkani tällä hetkellä neuvola. Täti en ole kellekään. Mitä nyt lapset tekevät poikkeuksen, heille olen täti. Mutta en kyllä 28 vuotiaana kellekään raskaana tai ei-raskaana olevalle naiselle. Enkä vanhempanakaan tule olemaan täti aikuisille asiakkaille.

        Millä viikoilla olit aloittaja neuvolan UÄ-tutkimuksessa? Sinullahan on neuvolakortissasi siitä maininta.


      • Helmivauva?
        th. kirjoitti:

        täti? En ymmärä miksi aikuiset ihmiset käyttävät termiä neuvolantäti. Olen terveydenhoitaja, työpaikkani tällä hetkellä neuvola. Täti en ole kellekään. Mitä nyt lapset tekevät poikkeuksen, heille olen täti. Mutta en kyllä 28 vuotiaana kellekään raskaana tai ei-raskaana olevalle naiselle. Enkä vanhempanakaan tule olemaan täti aikuisille asiakkaille.

        Millä viikoilla olit aloittaja neuvolan UÄ-tutkimuksessa? Sinullahan on neuvolakortissasi siitä maininta.

        Ei ole vielä neuvolakorttia. Neuvolassa olen käynyt vain kerran, silloin kun hoitaja sanoi alkion olevan kuolleen! Tälläisissä tapauksissa ei varmaankaan neuvolakorttia kirjoiteta?? Muutama päivä myöhemmin lääkäri sairaalassa sanoi että sydän lyö ja sikiö on elossa. Tämä tapahtui naapurikaupungin sairaalassa jossa myöskään ei neuvolakortteja kirjoitella. Mutta sanottakoon hoitajan puolustukseksi että tuossa ultrassa käydessäni viikot olivat 6 3 joten syke ei varmaan vielä näkynyt. Silti epäammattimaista sanoa heti että kuollut on. Muutaman viikon kuluttua ehkä uskallan uudelleen neuvolaan, mutta ehkä saan toisen hoitajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe