Kokemuksia Medikinet-lääkkeestä?

Syönkö turhaan

Olen aloittelemassa Medikinet -lääkkeen syömistä. Huippaa vähän ja psyykeen ei ainakaan vielä ja tällä määrällä 10 mg ole ollut mitään vaikutusta.

Onko teillä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?

14

35608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuinen addi.

      satunnaisesti. Sen vaikuttava aine on tismalleen sama kuin Medikinetin. Aika näyttää auttaako lääke sinua vai ei

      • Syönkö turhaan

        Miten pitkä aika siihen vaaditaan? Minulla on diagnostisoitu ahdistuneisuushäiriö joskus sata vuotta sitten. Nyt en käytä enää paljoa ahdistuslääkettä, lähinnä Medikinetiä, jolla ei tunnu olevan yhtään mitään vaikutusta. Ahdistus on aphentunut, kun olen vähentänyt ahdistuslääkettä.

        Lääkärille seuraava aika vasta elokuussa lomien takia. Siksi kyselen täällä kokemuksia.


      • Syönkö turhaan
        Syönkö turhaan kirjoitti:

        Miten pitkä aika siihen vaaditaan? Minulla on diagnostisoitu ahdistuneisuushäiriö joskus sata vuotta sitten. Nyt en käytä enää paljoa ahdistuslääkettä, lähinnä Medikinetiä, jolla ei tunnu olevan yhtään mitään vaikutusta. Ahdistus on aphentunut, kun olen vähentänyt ahdistuslääkettä.

        Lääkärille seuraava aika vasta elokuussa lomien takia. Siksi kyselen täällä kokemuksia.

        Lopetin sen lääkityksen, kun sillä ei ollut yhtään mitään vaikutusta. Lisäsin annostusta lääkärin ohjeen mukaan maksimiin, puputin ja puputin niitä - ei mitään.

        Lääkärille aika vasta elokuussa.

        Onko kellään järjellistä selitystä, miksei lääke vaikuta yhtään mitään????


      • aapo1234
        Syönkö turhaan kirjoitti:

        Lopetin sen lääkityksen, kun sillä ei ollut yhtään mitään vaikutusta. Lisäsin annostusta lääkärin ohjeen mukaan maksimiin, puputin ja puputin niitä - ei mitään.

        Lääkärille aika vasta elokuussa.

        Onko kellään järjellistä selitystä, miksei lääke vaikuta yhtään mitään????

        Itse huomasin saman ongelman, enkä tämän johdosta ole syönyt enää niitä.
        Kaiken lisäksi Medikinet tekee minulle hiukka masennúksen ja ahdistuksen alkuoireita.
        Toivon mukaan vaihto Ritaliiniin onnistuu.


    • Lyhytvaikuitteiseen Medikinet -valmisteeseen on SAATAVA SE Kelan peruskorvaus!!!
      Tälle "vain lasten taudille" on tehtävä lopullinen piste!!! Mutten taaskaan voi yksin sitä ajaa!!!
      Kaikki on kiinni meistä kaikista!!! Nyt jo tiedetään ettei se ole mikään sokerin aiheuttama levottomuus!!!
      Moni pärjää ilman näitä sivuvaikutuksia omaavia lääkkeitä, se on hieno asia! Kuitenkin jos vaikea-asteista ADHD:ta "poteva" ei saa lääkitystä...niin uskon miten paljon enemmän yhteiskunta joutuu maksamaan vuosien kuluttua hoitamattomuuden aiheuttamien seurauksien HOIDOSTA...kun moni juuri lääkityksen avulla kykenee opiskelemaan jopa korkeakoulussa yms..ja myöhemmin jollain tavalla tuo yhteiskunnalle enemmän hyötyä ja tällä tavalla usein se lääkkeisiin käytettävä raha saadaan maksettua takaisin...
      Siis kuka nyt hyötyy tästä ettei anneta apua sitä tarvitseville??? Minusta tämä aiheuttaa vain tappiota!!!

      • Mustuaiset

        Minua kummastuttaa, miten jotkut saavat heti lääkkeen ja vielä monenlaisia. Toiset pääsevät hyvin harvoin edes kokeilemaan mitään. Todella olisi hienoa nähdä kuinka lääkkeet voisivat vaikuttaa toimintaan. Sain nyt vihdoin omalääkäriltä lähetteen paikkaan, jossa mietitään minun lääkitystä.


      • Nasu25

        Käytin Ritalinia monta vuotta, ensin iltalukiossa ja nyt pari vuotta yliopistossa opiskellessani, lääke vaihtui kesällä syystä tai toisesta Medikinettiin. Mielestäni Medikinetissä on hieman lievemmät sivuvaikutukset kuin Ritalinissa, lääke aiheuttaa edelleen päänsärkyä, ääreisverenkierron heikkenemistä ja hikoilua sekä ruokahaluttomuutta. Sekä tietysti hyperaktiivista oloa kun parantaa keskittymistä. Lääkettä uusin edelleen saman lääkärin kautta joka minut yli 10 vuotta sitten diagnosoi, ja hän toimii toisella puolella suomea joten reseptin uusiminen tapahtuu sähköpostitse. Kyseinen lääkäri ei kuitenkaan pidä vakituista praktiikkaa, joten reseptin uusiminen on aina epävarmaa. Nykyisestä asuinkaupungistani, jossa olen asunut ja opiskellut yliopistossa yli kaksi vuotta en ole vieläkään löytänyt psykiatria/lääkäriä, joka pystyisi ko. lääkettä minulle määräämään. Opiskelijana olen jumissa YTHS:ssä, josta ei voida mitään huumausainelääkkeitä määräämään, eikä sieltä myöskään voida antaa lähetettä yksityiselle puolelle, jolloin siellä käynti olisi halvempaa. Myöskään julkisen terveydenhuollon puolelle minua ei huolita, koska olen opiskelija ja siellä on muutenkin niin täyttä ja resurssipulaa. Tuntuu todellakin siltä että olen heittopussina eri tahojen välillä, kaikkien kädet ovat sidotut ja en saa apua mistään. Lääkitystäni ei ole siis tarkastettu tai sen vaikutuksia seurattu moneen vuoteen, olen vain uusinut reseptiä sähköpostitse, enkä ole tavannut reseptiä uusivaa lääkäriä yli kymmeneen vuoteen.

        Ritalin/Medikinet on minulle aika kriittinen lääke opintojen suhteen, ja käytänkin sitä vain ja ainoastaan tenttiin lukemisen yhteydessä, harjoituksissa ja itse tenteissä. Päivittäiseen arkeen lääkkeellä ei ole mitään vaikutusta, en esimerkiksi innostu siivoamisesta yhtään sen enempää lääkityksen alaisena (vaikka poikaystävä sitä varmasti toivoisi :D ) Luulen, että saisin opiskeltua myös ilman lääkettä, mutta luultavasti arvosanat tippuisivat merkittävästi ja joutuisin tekemään tuplasti enemmän töitä että pystyisin keskittymään lukemiseen ja painettua asioita muistiin. Luultavasti myös keskeyttäisin enemmän kursseja ja opintopisteet jäisivät pahasti pisterajojen alle ja saisin kelalta postia. Lääkkeen avulla saan siis hyviä arvosanoja ja toivottavasti saan suoritettua FM-tutkinnonkin ainakin lähes vaaditussa ajassa.

        Annostukseni on yksi 20 mg:n tabletti 1-2 kertaa päivässä, harvoin joudun ottamaan toista tablettia myöhemmin. Olenkin huomannut että lääkkeen paras vaikutus on "motivaatiopotkun" antaminen, lääkkeen ottamisen jälkeen tylsempikin aihe alkaa (melkein) kiinnostaa, ja pystyn opiskelemaan tuntikaupalla vaikka itse lääkkeen vaikutus olisikin loppunut jo aikoja sitten. Opiskelutaktiikkani onkin se, että pidän vapaapäivän koulusta (lintsaan muutenkin lähes kaikki ei-pakolliset luennot), ja otan Medikinetin 9-10 aikaan aamulla, istun sohvalle tai rötkähdän sängylle opiskelumateriaali vieressä ja limsamuki sekä suklaapatukka käden ulottuvilla, ja saatan lukea yhteen pötköön viisikin tuntia ilman vessa- ja ruokataukoja. :) Välillä lääkkeen käyttäminen tuntuu hieman huijaukselta, koska se tekee opiskelusta niin mukavaa, tosin se myös nostaa keskittymiskykyni normaalin tasolle jota en muuten voisi koskaan saavuttaa.

        Onko joku saanut kuntoutustukea/kuntoutusrahaa ADHD:n/ADD:n takia korkeakouluopintojen ajaksi? Hain kyseistä tukea lukioon mutta sen ajaksi sitä ei saanut kun ei ole ammattiin johtava koulutus. Toisaalta, näyttää olevan niin vaikea löytää adhd-tajuista psykiatria muualta kuin eteläsuomesta, joten taidan ehtiä valmistua ennenkuin kukaan haluaa ottaa tapaustani hoidettavakseen...


      • kohta DI
        Nasu25 kirjoitti:

        Käytin Ritalinia monta vuotta, ensin iltalukiossa ja nyt pari vuotta yliopistossa opiskellessani, lääke vaihtui kesällä syystä tai toisesta Medikinettiin. Mielestäni Medikinetissä on hieman lievemmät sivuvaikutukset kuin Ritalinissa, lääke aiheuttaa edelleen päänsärkyä, ääreisverenkierron heikkenemistä ja hikoilua sekä ruokahaluttomuutta. Sekä tietysti hyperaktiivista oloa kun parantaa keskittymistä. Lääkettä uusin edelleen saman lääkärin kautta joka minut yli 10 vuotta sitten diagnosoi, ja hän toimii toisella puolella suomea joten reseptin uusiminen tapahtuu sähköpostitse. Kyseinen lääkäri ei kuitenkaan pidä vakituista praktiikkaa, joten reseptin uusiminen on aina epävarmaa. Nykyisestä asuinkaupungistani, jossa olen asunut ja opiskellut yliopistossa yli kaksi vuotta en ole vieläkään löytänyt psykiatria/lääkäriä, joka pystyisi ko. lääkettä minulle määräämään. Opiskelijana olen jumissa YTHS:ssä, josta ei voida mitään huumausainelääkkeitä määräämään, eikä sieltä myöskään voida antaa lähetettä yksityiselle puolelle, jolloin siellä käynti olisi halvempaa. Myöskään julkisen terveydenhuollon puolelle minua ei huolita, koska olen opiskelija ja siellä on muutenkin niin täyttä ja resurssipulaa. Tuntuu todellakin siltä että olen heittopussina eri tahojen välillä, kaikkien kädet ovat sidotut ja en saa apua mistään. Lääkitystäni ei ole siis tarkastettu tai sen vaikutuksia seurattu moneen vuoteen, olen vain uusinut reseptiä sähköpostitse, enkä ole tavannut reseptiä uusivaa lääkäriä yli kymmeneen vuoteen.

        Ritalin/Medikinet on minulle aika kriittinen lääke opintojen suhteen, ja käytänkin sitä vain ja ainoastaan tenttiin lukemisen yhteydessä, harjoituksissa ja itse tenteissä. Päivittäiseen arkeen lääkkeellä ei ole mitään vaikutusta, en esimerkiksi innostu siivoamisesta yhtään sen enempää lääkityksen alaisena (vaikka poikaystävä sitä varmasti toivoisi :D ) Luulen, että saisin opiskeltua myös ilman lääkettä, mutta luultavasti arvosanat tippuisivat merkittävästi ja joutuisin tekemään tuplasti enemmän töitä että pystyisin keskittymään lukemiseen ja painettua asioita muistiin. Luultavasti myös keskeyttäisin enemmän kursseja ja opintopisteet jäisivät pahasti pisterajojen alle ja saisin kelalta postia. Lääkkeen avulla saan siis hyviä arvosanoja ja toivottavasti saan suoritettua FM-tutkinnonkin ainakin lähes vaaditussa ajassa.

        Annostukseni on yksi 20 mg:n tabletti 1-2 kertaa päivässä, harvoin joudun ottamaan toista tablettia myöhemmin. Olenkin huomannut että lääkkeen paras vaikutus on "motivaatiopotkun" antaminen, lääkkeen ottamisen jälkeen tylsempikin aihe alkaa (melkein) kiinnostaa, ja pystyn opiskelemaan tuntikaupalla vaikka itse lääkkeen vaikutus olisikin loppunut jo aikoja sitten. Opiskelutaktiikkani onkin se, että pidän vapaapäivän koulusta (lintsaan muutenkin lähes kaikki ei-pakolliset luennot), ja otan Medikinetin 9-10 aikaan aamulla, istun sohvalle tai rötkähdän sängylle opiskelumateriaali vieressä ja limsamuki sekä suklaapatukka käden ulottuvilla, ja saatan lukea yhteen pötköön viisikin tuntia ilman vessa- ja ruokataukoja. :) Välillä lääkkeen käyttäminen tuntuu hieman huijaukselta, koska se tekee opiskelusta niin mukavaa, tosin se myös nostaa keskittymiskykyni normaalin tasolle jota en muuten voisi koskaan saavuttaa.

        Onko joku saanut kuntoutustukea/kuntoutusrahaa ADHD:n/ADD:n takia korkeakouluopintojen ajaksi? Hain kyseistä tukea lukioon mutta sen ajaksi sitä ei saanut kun ei ole ammattiin johtava koulutus. Toisaalta, näyttää olevan niin vaikea löytää adhd-tajuista psykiatria muualta kuin eteläsuomesta, joten taidan ehtiä valmistua ennenkuin kukaan haluaa ottaa tapaustani hoidettavakseen...

        Tota just tänään tulin (jo toistamiseen) YTHS:n psykiatrilta ja määräsi kyseistä lääkeainetta (Medikinet). Eli ei opiskelu tai YTHS ole esteenä lääkityksen saantiin.


      • Jos hyvin käy
        Nasu25 kirjoitti:

        Käytin Ritalinia monta vuotta, ensin iltalukiossa ja nyt pari vuotta yliopistossa opiskellessani, lääke vaihtui kesällä syystä tai toisesta Medikinettiin. Mielestäni Medikinetissä on hieman lievemmät sivuvaikutukset kuin Ritalinissa, lääke aiheuttaa edelleen päänsärkyä, ääreisverenkierron heikkenemistä ja hikoilua sekä ruokahaluttomuutta. Sekä tietysti hyperaktiivista oloa kun parantaa keskittymistä. Lääkettä uusin edelleen saman lääkärin kautta joka minut yli 10 vuotta sitten diagnosoi, ja hän toimii toisella puolella suomea joten reseptin uusiminen tapahtuu sähköpostitse. Kyseinen lääkäri ei kuitenkaan pidä vakituista praktiikkaa, joten reseptin uusiminen on aina epävarmaa. Nykyisestä asuinkaupungistani, jossa olen asunut ja opiskellut yliopistossa yli kaksi vuotta en ole vieläkään löytänyt psykiatria/lääkäriä, joka pystyisi ko. lääkettä minulle määräämään. Opiskelijana olen jumissa YTHS:ssä, josta ei voida mitään huumausainelääkkeitä määräämään, eikä sieltä myöskään voida antaa lähetettä yksityiselle puolelle, jolloin siellä käynti olisi halvempaa. Myöskään julkisen terveydenhuollon puolelle minua ei huolita, koska olen opiskelija ja siellä on muutenkin niin täyttä ja resurssipulaa. Tuntuu todellakin siltä että olen heittopussina eri tahojen välillä, kaikkien kädet ovat sidotut ja en saa apua mistään. Lääkitystäni ei ole siis tarkastettu tai sen vaikutuksia seurattu moneen vuoteen, olen vain uusinut reseptiä sähköpostitse, enkä ole tavannut reseptiä uusivaa lääkäriä yli kymmeneen vuoteen.

        Ritalin/Medikinet on minulle aika kriittinen lääke opintojen suhteen, ja käytänkin sitä vain ja ainoastaan tenttiin lukemisen yhteydessä, harjoituksissa ja itse tenteissä. Päivittäiseen arkeen lääkkeellä ei ole mitään vaikutusta, en esimerkiksi innostu siivoamisesta yhtään sen enempää lääkityksen alaisena (vaikka poikaystävä sitä varmasti toivoisi :D ) Luulen, että saisin opiskeltua myös ilman lääkettä, mutta luultavasti arvosanat tippuisivat merkittävästi ja joutuisin tekemään tuplasti enemmän töitä että pystyisin keskittymään lukemiseen ja painettua asioita muistiin. Luultavasti myös keskeyttäisin enemmän kursseja ja opintopisteet jäisivät pahasti pisterajojen alle ja saisin kelalta postia. Lääkkeen avulla saan siis hyviä arvosanoja ja toivottavasti saan suoritettua FM-tutkinnonkin ainakin lähes vaaditussa ajassa.

        Annostukseni on yksi 20 mg:n tabletti 1-2 kertaa päivässä, harvoin joudun ottamaan toista tablettia myöhemmin. Olenkin huomannut että lääkkeen paras vaikutus on "motivaatiopotkun" antaminen, lääkkeen ottamisen jälkeen tylsempikin aihe alkaa (melkein) kiinnostaa, ja pystyn opiskelemaan tuntikaupalla vaikka itse lääkkeen vaikutus olisikin loppunut jo aikoja sitten. Opiskelutaktiikkani onkin se, että pidän vapaapäivän koulusta (lintsaan muutenkin lähes kaikki ei-pakolliset luennot), ja otan Medikinetin 9-10 aikaan aamulla, istun sohvalle tai rötkähdän sängylle opiskelumateriaali vieressä ja limsamuki sekä suklaapatukka käden ulottuvilla, ja saatan lukea yhteen pötköön viisikin tuntia ilman vessa- ja ruokataukoja. :) Välillä lääkkeen käyttäminen tuntuu hieman huijaukselta, koska se tekee opiskelusta niin mukavaa, tosin se myös nostaa keskittymiskykyni normaalin tasolle jota en muuten voisi koskaan saavuttaa.

        Onko joku saanut kuntoutustukea/kuntoutusrahaa ADHD:n/ADD:n takia korkeakouluopintojen ajaksi? Hain kyseistä tukea lukioon mutta sen ajaksi sitä ei saanut kun ei ole ammattiin johtava koulutus. Toisaalta, näyttää olevan niin vaikea löytää adhd-tajuista psykiatria muualta kuin eteläsuomesta, joten taidan ehtiä valmistua ennenkuin kukaan haluaa ottaa tapaustani hoidettavakseen...

        KELA voi harkintansa mukaan tukea lukio-opintoja ammatillisena kuntoutuksena, jos yleissivistävä koulutus on edellytyksenä seuraaviin opintoihin pyrkimiselle; se aikomus tulee mainita ammatillisen kuntoutuksen hakemuksessa.

        Korkeakouluopintoja voidaan myös tukea ammatillisena kuntoutuksena (kuntoutusraha/kuntoutuskorotus kuntoutustukeen koulutarvikemääräraha), mikäli lääkäri on todennut ko.sairauden (on se sitten astma, selkäsairaus, masennus tai adhd) aiheuttavan lähitulevaisuudessa (n.5 seuraavan vuoden aikana) työkyvyttömyyden uhkaa ja että ko. koulutuksella voidaan työkyvyttömyyden uhka poistaa/vähentää. Lisäksi lääkärin olisi hyvä ottaa kantaa aiotun koulutukseen soveltuvuuteen terveydentilan kannalta.

        Lopullisen kannanoton tekee sitten KELAn/työeläkelaitoksen asiantuntijalääkäri käytettävissä olevien asiakirjatietojen (oma hakemus, B-lausunto, mahd. neuropsykologin lausunto) pohjalta.

        Oliko muuta kysyttävää ? :))
        En tarkoita esittää asiantuntijaa, mutta saan kuitenkin leipäni em. prosessien työstämisestä.


      • Anonyymi
        Mustuaiset kirjoitti:

        Minua kummastuttaa, miten jotkut saavat heti lääkkeen ja vielä monenlaisia. Toiset pääsevät hyvin harvoin edes kokeilemaan mitään. Todella olisi hienoa nähdä kuinka lääkkeet voisivat vaikuttaa toimintaan. Sain nyt vihdoin omalääkäriltä lähetteen paikkaan, jossa mietitään minun lääkitystä.

        itse lapsesta asti kärsinyt adhdn tuomista vaikeuksista, eikä todellakaan ollut helppo saada lääkitystä skulaamaan. useampia tapaamisia ja testejä ja sitten vasta sain lääkkeen käyttöön.


    • sain avun

      tervehdys minulla todetiin adhd vasta45v sain ritaliinia ja ensimmäistä kertaa tunsin olevani normaali sen jälkeen elämä muuttui todella paljon lääkelaitos kielsi ritaliinin myynnin suomessa nyt olen syönnyt medikinettiä ja se tuntuu sopivan minulle aika hyvin .Ennen lääkitystä en kyennyt keskittymään mihinkään en ollut työ elämässä eikä mikään kiinnostanut. Tällähetkellä olen pien yrittäjä ja opiskelen iltaisin alaani liittyviä asioita minäkin jouduin menemään yksityislääkärille saadakseni apua ja lääkityksen. Olen miettinyt kuinka paljon olisin saanut kokea elämässäni hyviä asioita ja onnistumisen iloa, jos adhd olisi todettu nuorempana. Mutta nyt 53v aion niitä kokea mutta olen joutunut lisäämään lääke annosta kun on lyhyt vaikutteinen ja pitää pystyä toimimaan koko päivä . ilman lääkitystä en olis jaksanu edes elää.Toivoisin että julkinen terveyden huolto ottais ADHDN tosissaan päihde ongelmat vähentyis varmaan kun ei yritettäis lääkitä itseään päihteillä. minä sain avun

    • fjfyugnhjmhnhhj

      kyllä mun mielestä se medikinet tuo sellasen rauhallisen olon ku 1,5 tablettia vetää 20mg mut joo noi lääkkeet on iha paskoi

    • ADHD-ARSKA!?!

      Onks Medikinet jo nykyään korvattava lääke?

    • Syön just..

      Mulla todettiin vasta viime vuonna ADD ja sain heti lääkkeet !(koska yo kirjotukset edessä, niihin piti saada haettuja erikoisjärjestelyitä-> lääkärin todistus oltava) ja olen nyt syönyt vissiin 2 läpyskää 30mg lääkkeitä, aluksi luulin että ne eivät toimi ollenkaan, koska en huommanut mitään eroa keskittymisessäni. Syötyäni lääkkeitä aloin huomata selviä eroja; tunneilla olen suorastaantietoa janoava ja keskityn lukemiseen paljon paremmin. Sivuoireita ei juurikaan ole, mutta äkkinäistä kovaa hikoilua ja sykkeen nousua on ollut. Toivon ettei lääke pahenna mennyttä masennustani ( niinkuin lääketiedoissa mainitaan, että lääke voi pahentaa masennuksen oireita). Pelkään, että olen tullut lääkkeeseen riippuvaiseksi, sillä päivinä, joina EN ole ottanut lääkettä, oloni on ollut mitä paskin. Aion kuitenkin jatkaa lääkkeen syömistä. Toivottavasti tää teksti autto jotakuta:D

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe