TERVEYSTALOUSTIEDE

nannna__

Sain opiskelupaikan Itä-Suomen yliopistosta, Kuopion kampukselta. Pääaineeni on siis terveystaloustiede.

Jonkinlainen käsitys alasta on pääsykoekirjan perusteella toki muodostunut, ja ala kiinnostaa, mutta haluasin tietää konkreettisia esimerkkejä, mihin nämä pääaineena terveystaloustiedettä opiskelleet terveystieteiden maisterit ovat päätyneet.

Onko täällä siis ketään, joka olisi kyseisen tutkinnon suorittanut, ja osaisi valoittaa, missä nykyään työskentelee, mitä työtehtäviin kuuluu yms. Kaikki tieto on tervetullutta :)

4

4378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelijaTt

      Tervetuloa joukkoomme!
      Vasta opiskelija olen, mutta pitänee vastata, kun ei meitä niin hirveästi ole :) Maisterit päätyvät erilaisiin tutkimus ja asiantuntijatehtäviin, esimerkiksi THL. Myös lääketalous vetää paljon terveystaloustieteilijöitä nykyisin. Työllistyy erilaisiin hankkeisiin tai projekteihin, taloudellista arviointia jne. Konkreettisia esimerkkijä hankala sanoa, kun riippuu vähän, mihin itse haluaa ja suuntautuu. Yleensä ottaen hyville terveystaloustieteilijöille on kyllä kysyntää, vaikka joillakin aloilla ei tutkijat meinaa saada töitä. Meillä kuitenkin melko varma työllistyminen valmistumisen jälkeen. Suuri osa opiskelijoista on myös aikuisopiskelijoita, joten opiskelevat työn ohella ja sekin vaikuttaa siihen, että työllistyminen on ollut hyvää. Päättelisin, että olet kohtuullisen nuori vielä, kun täällä kyselet :) Hyvä, että ala alkaa vetää myös nuorempaa porukkaa.

      • juusos

        Kiva huomata tämänkaltainen kysymys. Kerroit, että suuri osa on aikuisopiskelijoita. Itseäni kiinnostaa terveystaloustiede. Kyselin laitokselta, että onko mahdollista päästä sisään ensi vuonna tutkinnon perusteella. Vastauksena oli, että sisäänpääsy on aika varma. En haluaisi jättää työpaikkaa opiskelun ajaksi ja työpaikka sattuu olemaan pikkasen kaukana Kuopiosta. Voiko alaa opiskella kirjatentteinä pääsääntöisesti?


    • lisäkouluttautuja

      Löytyisiköhän joltakulta lisää tietoa alan työllistymismahdollisuuksista, erityisesti julkiselle tai mahdollisesti järjestösektorille? Yt-neuvottelujen aikana ja alla ei THL:ää voine mainita erityisen hyvänä työllistäjänä, mutta millaisiin paikkoihin työllistyminen tämän ulkopuolella tapahtuu? Millainen palkkaus terveystaloustieteilijöillä on? Olen valmistunut maisteriksi hyvin spesifiltä terveystieteen alalta, eivätkä työllisyysnäkymät ole päätähuimaavat. Nykyiseltä koulutusalaltani löytyy lähinnä (todella huonosti palkattuja) väitöskirjatyöntekijän paikkoja, ja kun tutkiminen ei ole itselle erityisen mieluista, eivät nuo huonot työpaikatkaan sen vuoksi houkuttele.

    • Tirlittanitar

      Työskentelen globaalissa lääkeyrityksessä ja meillä on töissä terveystaloustieteilijöitä :-) he laskevat mm lääkkeiden kustannusvaikuttavuuksia lääkkeiden myyntilupia varten yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe