Pihassamme on pensasaitana Unkarinsyreeniä, joka on saanut kasvaa aika lailla vapaasti puumaiseksi. Kukkii paraikaa komeasti. Rehottaa aika rumana ja hoitamattoman näköisenä silloin kun ei ole kukassa. Ajatuksena on leikata aitaa vähän muotoon tänä kesänä/syksyllä kukinnan jälkeen. Aita on parikymmentä vuotta vanha. Jos nyt leikkaan sen metrin korkeudelta alas, huono idea?
Unkerinsyreenin leikkaaminen
2
473
Vastaukset
- Gardener
Vapaasti kasvava Unkarinsyreeniaidanne ei juuri leikkausta kaipaa, mutta sietää hyvin myös alasleikkausta. Se versoaa uudelleen hyvinkin nopeasti. Tosin kukintaa tulee leikkauksen jälkeen tauko. Voit leikata sen jo nyt jos siltä tuntuu, mutta minä antaisin sen kukkia nyt rauhassa jos kukinta kerran on runsasta. Leikkaa aiadanne vasta kun kukinta on päättynyt.
On kuitenkin huimoitava, että syreenin kasvu takaksin nykyiseen kokoon vie vuosia.- Hortonoomi
Ajattelinkin leikata syreenin vasta kukinnan jälkeen. Kukinta on todella runsasta. Aidanne on nyt tällaisenaan liian korkea ja rehottava, joten ei ole tarkoituskaan kasvattaa sitä enää noin isoksi vaan pitää kuosissa verrattuna muhin aidanteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1134304- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah883435Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291730
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371568Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140