Olen tässä joutunut uuden auton hankinnan eteen!
oleellinen asia auton valinassa on automaattivaihteisto.
päävaihtoehtona on ollut vw polo, toyota yaris. Näissä on tälläiset uudenaikaiset 7 polvisen laatikot, joista nyt vw:n suurta mannaa saanutta DSG:stä on arvosteltu kestävyydestä sen takia, että se olisi mekaaninen kun taas toyotan kohdalla on sähköinen. Sen verran itse voin epäillä, että onko se sähköinenkään sitten sen kummempi kestoltaan suomen oloissa.
Mutta yksi vaihtoehto tähän porukkaan olisi Ford Fiesta 1,4 , neljänopeuksisella vaihteistolla. Voisko joku kertoa tästä, kuinka se toimisi.
Yleensä ajattelen, että kestävyydessä o turha puhua ajasta, sillä autojen elinkaari on jo turhan pitkä, eikä sen tarvitse periaatteessa 20 vuotta kestää... kunhan nyt edes seuraavat 10v :) *provo*
automaattilaatikko
6
1254
Vastaukset
- Insinööri 110
Uudet monivaihteiset mekanniset ja sähköiset ovat ns. kuiva, niissä on paljon hammaspyöria ja liikkuvia osia. Perinteiset automaatit kuten Fordin 4-vaihteinen on hydraulinen, siis voima välitetään hydrauliöljyn avulla.
Uusien monivaihteisten laatikoiden kestoaon aiheellisesti epäilty, koska niissä on paljon liikkuvia osia, siis hammaspyöriä, akseleita. laakereit, säätöosia jne. Niistä ei ole pitempiaikaista kokemusta.
tkin.
Perinteiset hydrauliset automaatit ovat kehittyneet vuosikymmenten kuluessa suurten valmistiusmäärien myötä erittäin luotettaviksi. Ne ovat ehdotomasti keston suhteen parhaita, parempia kuin manuaalisetkin.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta.
Jotenkin vaan aiemmin tässä o pitänyt Volkkarin DSG:tä sateentekijänä sen kuvan mukaan, että se on hieno... ja tyrmää sitten kaiken muun vastaavan, ja eritoten nuo vanhemmat automaatit.
Vielä enemmän hetki sitten sokaistui, kun Nelosen Startissa Antti Lilinpää sanoi Hundai i20 automaattia vähän rimpulaksi... " ei se noin sanonut, mutta kuvaan sitä näin". Hundailla itseäni kiinnostaa eniten i30, ja siitä sitten muuten kiinnostusta merkkin.
Fordia kohtaan mielenkiintoa on tappanut se, että nämä uudensukupolven vaihteistot on ollut saatavina vain isomopien moottoreiden yhteyteen focuksessa ja mondeossa ja tila-autoissa..
Mutta tämä tieto, että multimodet ja DSG:t eivät ole varmoja, niin lisää kyllä Fiestan takaisin vaihtoehdoksi autojen joukkoon. Totuushan on se, että ei vaihteiden lukumäärä suuresti kerro auton ominasuuksista. - Wr00mWr00m
Uudet automaatit kuluttaa vähemmän polttoainetta ja tarjoavat paremman suorituskyvyn kuin manuaali. Kun taas vanhan malliset automaatit on molemmissa suhteissa huonompia.
- loistava loota!!!!
Wr00mWr00m kirjoitti:
Uudet automaatit kuluttaa vähemmän polttoainetta ja tarjoavat paremman suorituskyvyn kuin manuaali. Kun taas vanhan malliset automaatit on molemmissa suhteissa huonompia.
Niin ja uuteen Fiestaanhan saa jo Powershiftinkin 1.6bensakoneen kanssa!!
Sellanen paketti olisi hankinnassa, jos Focuksen vaihtais uudempaan ja pienempään!
- DeLeon
Toyotan eri mallien automaatteja ja 'automaatteja' vuosikaudet kokeilleena voin kertoa, että pienintäkään vikaa ei ole niissä vastaan tullut. Erinomaisen mukavia ja luotettavia käyttää ovat olleet kaikki aygosta aurikseen.
Ja tämä kaikki suitsutus aiheesta, vaikka Fiestaan vaihtoa juuri nyt harkitsen. :)- akkavakkakin
Uuteen Fiestaan 1.0 100hv saa 6vaihteisen Powershifftin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223057- 402674
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381513- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä401009Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621