ulkomaan matkoillaan nauttiessaan isoa ansiosidonnaista päivärahaa. Ei muuten, mutta ottaa päähän kun hän samalla kysyy minulta pienipalkkaiselta myyjältä, että milloin minä pääsen matkustamaan!
Ja tietääkseni hän ei ole ilmoittanut työkkäriin matkalla oloistaan.
Voisikohan nimettömänä käräyttää? Ja kuinka se tapahtuisi.
työtön naapuri kehuskelee
40
1129
Vastaukset
- tyytyväinen2
Mitä luulet käräyttämisestä itsellesi saavasi? Jätä naapurin kyselyt omista matkustusmahdollisuuksistasi omaan arvoonsa - yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Nauti sen sijaan ihan omista asioistasi, varmaan sinunkin omasta elämästä löytyy jotakin hyvää, iloitsemisen arvoista.
- ei kade
....saa vain rupia pyllyynsä, näinhän sanotaan.
- Säännöstelijä
Naapurin akka jaksoi paapottaa niistä Thaimaan matkoistaan. Kun siellä on niin ihanaa ja niin hienoa ja kyllä täytyy kannustaa tsunamin jälkeen kun on jälleenrakennettu ja voi että. Kaks kertaa vuodessa teki matkojaan, ansiosidonnaisellapa hyvinkin, ja hyväpalkkainen ukko.
Sitten oli taas kerran lähtö thaikkuihin edessä ja sitä huolestutti niin kovasti, että miten me tavan naapurit nyt ollenkaan saadaan lasten kerhon kevätjuhtlaa aikaiseksi. Hän kun on ollut aina sitä järjestämässä, mutta kun nyt me lähdetäänkin thaikkuihin.
Soitin naapurikunnan työkkäriin nimettömänä, että mun tietooni on tullut että tämän-ja-tämän niminen henkilö on lähtenyt pitkälle ulkomaanmatkalle ja että hän on tietääkseni tuossa xx kunnan toimistossa työttömänä työnhakijana. Että voisitteko tarkistaa, että mikä hänen statuksensa siellä työkkärissä on. Ihan vaan sen takia että saadaan asiaan varmuus.
Työkkärin täti otti yhteyttä naapuritoimistoon. Epälyjä siis oli, mutta ei varmuutta huhuista. Laittoivat työttömälle kotiin kirjeen, että ottakaa yhteyttä välittömästi työvoimatoimistoon tai muuten työttömyysturvaanne katkeaa. No eihän se mitään yhtyettä voinut ottaa kun ei ollut koko kirjettä näkemässäkään. Reissusta tullessa kotona oli kaksi kirjettä työkkäristä; yhteydenottopyyntö ja pari päivää myöhemmin lähetetty työttömyykorvausten katkaisukirje.
Työkkärissä selvitettiin maktalle lähtöpäivä ja katkaistiin takautuvasti rahat matkan alusta alkaen.
Pakollisia ilmottautumispäiviä lisättiin ja ne pyydettiin aina tekekmään henkilökohtaisella käynnillä, että pystytään pitämään silmällä ettei niitä thaikkumatkoja tulee lisää tehtyä työttömyyskorvauksella.
Laki kun sanoo asiasta aika yksiselitteisesti ja sama laki on kaikille ja samat säännöt seurattavana kaikilla.- kansantauti-
Just näiden "naapureiden" takia en omista matkoistani huutele. Kell onni on se onnen kätkeköön :D
- VAI...
kansantauti- kirjoitti:
Just näiden "naapureiden" takia en omista matkoistani huutele. Kell onni on se onnen kätkeköön :D
Niin ... onko kyseessä kateus vai lainkuuliaisuus?
Lainkuuliaisena ihmisenä en kovin tyytyväisenä tällaisia juttuja lue. Jos se matkustaminen on sinulle niin tärkeää, niin etkö sitä voisi tehdä ns. omilla rahoilla?! - asdfghjklöä-
kansantauti- kirjoitti:
Olet pelkkä varas.
- ei töihin
Tuliko hyvä mieli? Kateus se kaikkea teetättää, minä en myöskään reissuistani huutele - nautin vain ansiosidonnaisesta ja naureskelen naapureille!
- Anonyymi
VAI... kirjoitti:
Niin ... onko kyseessä kateus vai lainkuuliaisuus?
Lainkuuliaisena ihmisenä en kovin tyytyväisenä tällaisia juttuja lue. Jos se matkustaminen on sinulle niin tärkeää, niin etkö sitä voisi tehdä ns. omilla rahoilla?!Ei se leimataan AINA kateudeksi .
Sillä mustamaalataan asian esilletuojaa.
- tämä selvä
Hän rikkoo lakia ja se on sinun tiedossa.
- ei kukaan muu kuin..
laki on kaikkille sama-tulkinta vaihtelee varsinkin kaaleppi kojootilla, minä tiedän se on tietenkin työttömän syytä!.
- ?????????????????
Itse kun alalla työskennellessäni sain ilmiantopuhelun, minä 'unohdin' sen.
Samoin tuntui tekevän työtoverini, jonka kanssa asiasta pöyristyneenä keskustelin.
Minusta ilmiantajat ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. - sossutäti
ilmiannettavia tässä maassa löytyy! oletko tehnyt ilmiantoja vaimoansa pahoinpitelevästänaapurista tai lastensuojeluilmoitusta laiminlyödyistä lapsista? Tuskin...
- Anonyymi
????????????????? kirjoitti:
Itse kun alalla työskennellessäni sain ilmiantopuhelun, minä 'unohdin' sen.
Samoin tuntui tekevän työtoverini, jonka kanssa asiasta pöyristyneenä keskustelin.
Minusta ilmiantajat ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.Miksi jos totta puhuu?
- Tantta työkkärin
Meidän toimistoon otettiin yhteyttä Kelasta. Työtön oli ilmoittanut kelalle uuden osoitteen talviajaksi, minne olisi pitänyt postia kääntää ja se osoite oli Espanjassa.
Kela ilmoitti meille työkkäriin, että asiakkaan oikeus työttömyysturvaan pitäisi selvittää uudelleen. Eli suomeksí sanottuna pyydettiin katkaisemaan työkkärikorvaukset hetimiten.
Näinhän me tehtiin tietysti. Kotiin lähti kirje, jossa pyydettiin pikaisesti käymään työkkärissä uusimassa työnhaku henkilökohtaisesti ja passi mukana.
Sen jälkeen työnhaku oli voimassa vain viikon kerrallaan ja uusiminen joka keskiviikko henk.koht. omassa työkkärissä käynnillä.- postit Epsanjaan
Johan oli tollukka työtön :)
- sick girl
postit Epsanjaan kirjoitti:
Käytännössähän tuo menee niin että jos joku matkustelee liikaa niin se jää kyllä lopulta siitä auttamatta kiinni, jos tulee esim. osoitus työhaastatteluun eikä ole paikalla siihen vastaamassa. Kyseessä ei ole mikään säännöstely siitä mihin tarkoitukseen kukin työttömyyskorvauksensa käyttää, vaan siitä että työttömänä pitää olla käytettävissä työhön. Muusta kuin matkustelusta vaan ei voi jäädä "kiinni" (paitsi ehkä jos saapuu työhaastatteluun kännissä). Varmasti olisitte yhtä kateellisia kun kuulisitte että raha on mennyt johonkin muuhun hienoon.
Mutta toisaalta, jos naapurilla kerran on joku suunnaton tarve kehuskella matkustamisella niin käräyttäkää ihan rauhassa jos teille tulee siitä parempi olo. Vai tuleeko? - Anonyymi
postit Epsanjaan kirjoitti:
Nykyään saa matkustaa kunhan on tavbiitetaessa ketju on 15 vuitta vanhaa tietoo
Asintuntijan
- Kumisaappaat
Mun naapurissa asui työkkätin täti itse, tosin se ei ihan työttömien kanssa asioinut vaan oli joku ihme paperinpyörittäjä muutoin.
Vahtasi hulluna kun tasan kaksi työtöntä oli meidänkin taloon eksynyt, vaikka omiskerrostalo ja kaikki.
(kuinka ne työttömät kehtasivatkin)
Siinä, siis minä olin se toinen työtön, se vahtasi minunkin ikkunasta sen toisen työttömän kulkemista.
Kertoi minulle missä kursseilla se toinen milloinkin vaelsi. Että minua otti se akka suoraan sanoen koppaan.
Ihme kun yleensä ystävystyttiin, mutta ei se ystävyys kauaa kestänyt. Todellakaan.
Minä se vaan valuin alaspäin ja se vaan vissiin kulki ylöspäin niillä muotikengillään ja koko ajan nuuski Vogue-lehdistä uusia trendejä.
Nykyään asutaan eri osoitteessa, ei ole näkevinään enää.
Se on hyvä se.- tippadaidaa
Suomen johtavat virkamiehet ja poliitikot näyttävät hyvää esimerkkiä ja mallia kansalaisille. Jos jää kiinni niin ei muuta kuin "oho".
- jos tiedät
taatusti, ettei naapurisi ole ilmoittanut matkoistaan työkkäriin.
Mitä tekisit minun suhteen, jos olisin naapurisi, ja matkustelen silloin tällöin ympäriinsä ulkomailla, vaikka olenkin työtön, mut en saa puolisoni ansiotulojen vuoksi työmarkkinatukea lainkaan??
Hahhahhaa, ottaako pattiin köyhän myyjän palkkasi, koska se ei riitä ulkomaanmatkailuun?????- Ei ainuttakaan...
...työhönosoitusilmoitusta ole tullut postini tai muunkaan kautta yli vuoteen työvoimatoimistosta.
Miten tilanteeni mukamas muuttuisi ykskaks kuin "salama taivaalta", jos olisinkin ulkomailla vaikkapa puolisen vuotta yhtäjaksoisesti, koska paikkakunnallani ei ole tarjoilla edes ammattitaitoani vastaavaa työtä?
Huom: ja kaikki työttömät eivät matkustele korvauksillaan, on muitakin rahoituskeinoja kuin kämäset työttömyyskorvaukset; niillä summilla nyt ei elätä itseään muutenkaan, jotka niillä yksistään elelevät, sossusta saavat avituksia, jos tarvitsevat paitsi eivät ne työttömät, joiden päivärahaansa vaikuttavat asuinkumppaninsa tulot.
- vesiperän...
... ilmoittaessaan, että mukamas ansiosidonnaisella ulkomaan matka olisi tehty, ei raukka sattunutkaan tietämään, että olinkin välillä lomautuksen ansaitulla kesälomalla ja täydellä palkalla ulkomailla lomailemassa, ja sitä paitsi mikä ihmeen 6 vrk:n raja on työttömälle säädetty ulkomailla lomamatkalla oleiluun menettämättä päivärahaansa tuosta ylittävästä ajasta? Puolisoni ei saa minkäänlaista työttömyyskorvausta ja hänkö ei saisi mukamas ilmoittamatta olla pois maastamme vuorokauttakaan?
Suomen valtio on syvältä säädöksineen, järki puuttuu täysin. - Työmarkkinatuella
Norjaan.Enkä tosiaankaan aijo ilmoittaa asiasta kenellekkään,viimmeksi työkkärille.
- Rockefeller.
Työttömällä työnhakijalla on oikeus hakea työtä ulkomailta 3 kk kerrallaan (koskee ainakin EU-aluetta). Ainoa edellytys on, että kohdemaassa käy naamansa näyttämässä paikallisella työvoimaviranomaisella.
Syksyllä golffia pelaamaan Espanjaan työkkärin rahoilla! - työt on
Rockefeller. kirjoitti:
Työttömällä työnhakijalla on oikeus hakea työtä ulkomailta 3 kk kerrallaan (koskee ainakin EU-aluetta). Ainoa edellytys on, että kohdemaassa käy naamansa näyttämässä paikallisella työvoimaviranomaisella.
Syksyllä golffia pelaamaan Espanjaan työkkärin rahoilla!Pääsiskohä sitä Thaimmaassee työnhakkuu? Kuka maksais?
- wedcfvvgyui,.-
RIKOSLAKI 36 LUKU 1§
"Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
2§
"Jos petoksessa
1) tavoitellaan huomattavaa hyötyä,
2) aiheutetaan huomattavaa tai erityisen tuntuvaa vahinkoa,
3) rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
4) rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa
ja petos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava."- laizkuri
Mites ku löllöttelee koko kesän mökillä töitä hakematta, tulleeko mimmonen tuomio?
- ´´´´´´´´´
laizkuri kirjoitti:
Mites ku löllöttelee koko kesän mökillä töitä hakematta, tulleeko mimmonen tuomio?
Löllöttele ihan rauhassa, kunhan pidät huolta siitä, että joku tarkistelee postisi työkkärin osoitusten varalta. Kyllä kotimaassa saa olla missä tahansa ilman, että työkkärin muijilla on siihen sanomista, kunhan huolehtii siitä, että on nopeasti reagoimassa työkkärin viesteihin.
- Anonyymi
Koko TE keskuksen porukka vankeuteen.
- Anonyymi
Tottakai ilmoitat
- Anonyymi
Eiks viikon matkan saa tehdä mutta jos 2 se liikaa? saat käräyttää tottakai se on kansalaisvelvollisuus
- Anonyymi
Ote TE palvelujen ohjeistuksesta: Ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. TE-toimisto / kokeilualueen kunta ei seuraa työttömän työnhakijan ulkomaanmatkojen määrää tai kestoa eikä matkasta tai sen ajankohdasta tarvitse ilmoittaa etukäteen TE-toimistolle / kokeilualueen kunnalle.
- Anonyymi
Jos hakee ulkomailta töitä niin on pakko matkustaa!minäkin joskus päivärhojen aikaan kävin hommissa ja joku sanoi työkkäriin siitä,ottivat yhteyttä että olenko töissä? Sanoin että uskotteko te kylän juoruakkoja vai minua
- Anonyymi
Provo ?
- Anonyymi
Omalla nimellä sanot jos yksi matka on niin iso asia.
Verraten vuosien työssäkäyntiin. - Anonyymi
Suomalaista kateutta; otetaan vaikka kerran päivässä turpiin, kunhan naapuri vain ei saa mitään kivaa.
- Anonyymi
Kateus on ainoa aito tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus on ainoa aito tunne.
voimpa sanoa että kyse on samoista säännöistä kaikilla. katkerat kiinnijääneet huutaa kateudesta siksi että se ikäänkuin vähentää heidän syyllisyyden taakkaa. ja saadaan mustamaalta muita.
- Anonyymi
Höh, pelkkää panettelua. Ei työttömällä ole varaa matkustella. Itse ollu työttömänä 16 vuotta, eikä mihinkään neljän seinän sisältä ole varaa lähteä. Kouluttautuakaan ei enää voi, kun on korkeakoulutkin jo käytynä ja työkkärin täti sanoi, ettei mitään koulutusta mulle voi enää tarjota.
- Anonyymi
Mun työtön naapuri ajoi eilen Ferrarillaan sossuun kysymään matkarahaa ,että pääsis Space x:n rakettiin ja sillä kuuhun. No mitäs siinä. Sossu laitto naapurille kymppimillit tilille ,että pääsee Elonin projektiin mukaan. Kohtapuoliin naapurista tulee suomen eka työtön astronautti. Se vie kyllä kaikki työpaikat,naiset ja sossunrahat mennessään vaikka ei me ollakaan mikään koko universumin sosiaalitoimisto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999