Sairas...sairaampi...sairain..

robotti22

Tilanteeni on sellainen että kohta ajaa täräytän päin puuta...

Olin 10 vuotta työtön sekä välillä toiminimellä, ei menestynyt, aloin sairastaa työuupumista ja taas työtön. Lakkasin saamasta työttömyyspäivärahaa koska jouduin harkinnan varaiselle ja vaimolla tuloja (tosin velkaakin on aivan sikana) Ja siis harkitsivat etten tarvitse rahaa.

Sairastuin krooniseen sairauteen joka on oireillut aiemminkin, mutta nyt se sitten todettiin erikoislääkärin toimesta, tämä sairaus aiheuttaa lisäksi masennusta. Sain B lausuntoja joissa pitkiä saikkuja eli tämä sairaus ja masennus. Sain 60 päivää päivärahaa, sitten loppui. B lausunnoissa kuitenkin omalääkäri kirjoittaa työkyvytön ja pitkän saikun, kela kirjoittaa että on vain vajaakuntoinen ja ei oikeutta sairaspäivärahaan.

Nyt ei ole sitten yhtään rahaa, lääkkeet jää apteekkiin kun ei ole rahaa, hampaat mätänee suuhun, vaatteita ei voi ostaa, laskut jää maksamatta, istun nysvään kotona, olen alkanut myydä joitakin tavaroita jotka menevät kaupaksi jotta saisi edes tuon hammaslääkärilaskun maksettua.

Työhönhän en edelleenkään kykene, säryt ovat aina luonani ja yöt nukun unilääkkeen avulla. En tämän enenpää tästä sairaudesta jaksa kerrata. Yritän pärjätä päivä kerrallaan kipujen kanssa.

Olen ollut nyt helmikuun alusta ilman tuloja, ja sairaus vain pahenee. Saikkua on syksyyn saakka B lausunnolla mutta Kela ei sitä hyväksynyt vaan väittää että olen vain vajaakuntoinen eikä oikeutta sairaspäivärahaan.

Mihin minulla sitten on oikeus. Parempi varmaan olisi tosiaan ajaa täräyttää puuta päin, ei tarvis ympäristön päivitellä.

Jos jokus jaksaisi auttaa ja neuvoa mitä teen. Pitääkö ilmoittautua työkkäriin vajaakuntoiseksi työnhakijaksi (enhan saa enää sieltäkään korvauksia koska se 300 on tullut täyteen tässä 10 vuoden aikajaksolla). Tai voinko hakea osaeläkettä tai mitä.

Menin omalle hoitavalle lääkärille valittamaan ja hän oli hyvin tympeä. Itku kurkussa kävelin ulos. Sain sentään lähetteen erikoislääkärille, jossa olen aiemmin käynyt koska sairaus on selkeästi pahentunut viime diagnoosista eli 1,5 vuotta sitten. Toivottavasti hän kirjoittaa B lausunnolla sairaslomaa, viimeksi ei suostunut kirjoittamaan sitä koska olen työtön.

Auttakaa hyvät kanssasisaret ja - veljet. Tilillä on tällä hetkellä 1 euro 50 c ja sekin miinuksen puolella,
masennuslääkkeet pitäisi saada apteekista ulos, loppuvat kohta, syön myös maksimiannokset särkylääkkeitä ja lisäksi vatsansuojalääkkeet.

2

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläk.

      'työvmatoimistoon ilmoittautumaan vajaakuntoiseksi työnhakijaksi. Oletko valittanut KELA:n päätöksistä vai laittanut sinne uuden hakemuksen uusien lausuntojen kera? (sekoitat nyt KELA:n maksamat pv.rahat, eli 300 vrk tuohon työ.pv.rahaan)

      Sinuna varaisin suoraan erikoislääkärille ajan. Mikä kiireellisyysluokka lähetteessäsi on?

      Oletko edelleen vaimosi kanssa yhdessä? Eikö hän voi hakea lääkkeitäsi? Tai siis maksaa niitä. Ellei sinulla ole ihan parin viime vuoden aikana markkinoille tulleita depressiolääkkeitä niin nythän on lähes kaikilla jo edullinen rinnakkaisvalmiste.

      Mitä mahtanet tarkoittaa omalla hoitavalla lääkärillä? Omalääkärillä? Jos tarkoitat tk:n yleislääkäriä niin ei ole sitten suurikaan ihme ettei hänen kirjoittamansa B-lausunto ole mennyt KELA:ssa läpi.

      Työuupumus on muuten sellainen dg. jonka perusteella KELA ei maksa. Tosin jos olet saanut sieltä pv.rahaa niin diagnoosisi on sitten ollut muu kuin työuupumus, sillä diagnoosilla kun kukaan ei saa päivärahaa (ICD-koodissa kirjain Z...)

      Nyt pikaisesti ilmoittautumaan sinne työvoimatoimistoon!!! Se kannattaa aina tehdä kun eläkeyhtiö tai KELA antaa kielteisen päätöksen. Vaikka sitten hakee uudelleen tai valittaa, mutta sen valitusajankin pitäisi olla siellä työvoimatoimistossa kirjoilla.

      Toivon mukaan asiat järjestyvät.

      Itse olin aikoinani ensin sen 300 vrk sairauspäivärahalla (tai itse asiassa työnantaja maksoi 3 kk täyttä ja 9 kk osapalkkaa), sen jälkeen olin kuntoutustuella (käyden työkyvynarvioinnissa ym.) liki 4 vuotta, nyt olen toistaiseksi eläkkeellä.

      Miten sinun kohdallasi tuo työkyvyn kartoitus, onko sitä tehty? Kuntoutussuunnitelmaa?

    • Ajmwt

      Itteä vahingoittaa. Vedä simputtaja narunjatkeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe