Eläkkeensaajan asumistuen käsittelyaika?

p.a.

Hain jatkoa määräaikaisena myönnettyyn eläkkeensaajan asumistukeen. Edellinen tuki on myönnetty 30.6.2010 asti, ja näkyy vielä voimassaolevana kelan verkkopalvelussa, vaikka olen siis viimeiset rahat jo saanut. Lähetin uuden hakemuksen, ja se on saapunut perille, seuraavaan vuokranmaksupäivään on n. 2 viikkoa aikaa.

Mitä veikkaatte - kannattaako alkaa kysellä lainaksi rahaa vuokraa varten, vai voisiko kela olla inhimillinen ja käsitellä hakemuksen nyt, kun se on saapunut, eikä vasta virallisen tuen päättymispäivän jälkeen? Kelan sivuilla käsittelyajaksi on sanottu 4 viikkoa, mutta kyseessä on periaatteessa jatkohakemus, ilman että mitään muutoksia on olosuhteisiin tullut.

3

2316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa venheessä:

Käsittääkseni eläkkeen saajan asumistuki tulee nopsaan, nyt vaan on kesä ja silloin tahtoo jumittaa. Olosuhteiden ollessa ennallaan se kyllä tulee sieltä.
      Lainaa on turha hakea. jos se päätös viipyy:
      - soita Kelaan tai
      - vuokranantajalle että tulee pieni viive maksuun.
      Rentoudu.

• ,ls,flfs,dlö

oletko eläkkeellä esim. sairauden takia vai miten?

itselle ainakin kun myönnettiin lisää sairaslomaa niin automaattisesti tuli kelalta että tukea on jatkettu, ei tarvinnut edes uutta hakemusta laittaa.

• tuki tuli!

Minulla kesti käsittely 2 päivää! Ja piruvie, vein hakemuksen vielä myöhässä, mutta nopeaa oli toiminta. Uskon, että hakemuksesi käsitellään ajoissa. Voithan käydä kysymässä kelalta, kuinka asia on edistynyt. Jos sinulla on nettitunnukset, voit kelan sivuilta seurata, onko hakemus käsitelty. Postissa kun se tulee vähän myöhässä.
      Viimeiselle kirjoittajalle: kyllä asumistuen tarkistus eläkeläisille tehdään kahden vuoden välein. Itse saan työkyvyttömyyseläkettä, mutta esim. äitini on jo vanhuuseläkkeellä ja hänelle myös tehtiin kahden vuoden päästä edellisestä tarkistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      70
      2432
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1586
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1355
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1349
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1245
    6. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      153
      1129
    7. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      141
      1091
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      88
      1039
    9. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1028
    10. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      74
      997
    Aihe