AD/HD tai ADD? tyttö 18v

dilled0nGGGGG

Voisiko mulla olla ad/hd? vai add? asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei niin vaan järjestetä mitään testejä.. olen yrittäny päästä mutta kunnallinen lääkäri on sitä mieltä että oon masentunu. mutta enhän mä sille kaikkee edes kerro ja eihän se mua tunne ? itse en tunne itseäni masentuneeks, pettyneeks kylläkin. ketipinoreita ja mirtsoja niin elämä kuulema alkais rullaa, ei kiitos ! syksyllä pääsis vasta kunnalliselle masennuspsykalle, joten päätin että kerään mahdollisimman paljon matskuu ja mielipiteitä ja sit meen yksityiselle neurologille testeihin. makso mitä makso. haluan saada itteni hallintaa ja tiedon asiasta onko jompikumpi noista!
* Ei keskity yksityiskohtiin tai tekee tarkkaavaisuusvirheitä läksyissä, töissä tai muissa tehtävissä? - kyllä, koulussa monet kokeet meni pieleen siinä kun en lukenu tehtävän antoo oikein.
* Ei kykene säilyttämään keskittymiskykyä leikeissä tai tehtävissä? - vaan mielenkiintoisissa tehtävissä, ei tajua kyllä sit mitä ympärillä tapahtuu....
* Ei tunnu kuuntelevan puhuteltaessa? - kuuntelen mutta en kuuntele, ynnälläilen vaa. ellei oo jotain pätevää mikä kiinnostais.
* Ei seuraa ohjeita eikä kykene saattamaan loppuun läksyjä, koulutehtäviä tai töitä työpaikalla? - ala-aste: tein tehtävät siihen asti mihin osasin, ja jos en ymmärtynyt jotain asiaa niin en ymmärrä koskaa! eli luovutan todella helpolla. lupailen aina kaikille esim. kelassa. Tuo tää ja tää ja tää lappu tänne, kirjota tähän tähän ja tähän se ja se ja se. ööööö???? ei tajuaa.sama työkkäris ja sossus. sossussa onneks pääsee paikan päälle niin ei tarvii hermoilla semmoste lappuste kaa mistä ei vaa ymmärrä! eli en paljo oo palautellu lappusia enkä mitään.... työkkäristä kehotti tutkimaan onko ad/hd.... :D

* Tehtävien ja toimien organisointi on usein vaikeaa
- kyllä vain, teen eka toista tehtävää puolee välii, ja sit toista puolee väliii jnejne..... vai mitäs toi organisointi tarkottaakaaa????

* Ei halua aloittaa tehtäviä, jotka vaativat pitkää keskittymiskykyä
-voihan sitä aina yrittää mutta jos ei onnistu nii ei onnistu, yks lysti.

* Usein hukkaa tehtäviin tarvittuja välineitä (leluja, työkaluja, koulukirjoja)
-ala-asteella aina puuttu jotain joku kirja, kynä, terotin, kumi.... liikunta vaatteet... ylä-asteella ei tarvinnu kantaa mitää mukana ku tarkkiksella. kaikki tavarat koulus, mut silti kaikki aina katos :o

* Häiriintyy helposti ulkopuolisista ärsykkeistä
-KYLLÄ. yläasteel mut laitettiin yleensä yksin opiskelee, jos jouduin menee ison ryhmän mukana matikan tai fysiikan tunneille, niiiin mun mukana piti olla apuopettaja "vartioimassa", mutta ei sekään oikee auttanu

* Unohtelee usein päivittäisiä tehtäviä
jep...

1. Ylivilkkaus tai impulsiivisuus
1. Ylivilkkaus
* Hypistelee käsiä, koukistelee jalkoja tai pyörii paikallaan
- koukistelen jalkoja, taputtelen reisiä, naksauttelen sormia... jne.... nytkin jalat ihan ihmeellises solmus :D
* Poistuu paikaltaan luokassa tai paikassa, jossa paikallaan pysyminen on odotettua
-jälkiistunnosta lähin yleensä noin vartin istumisen jälkee, joko heitettiin pihalle tai sit lähin ite menee.... monia mun tempauksia on vaa katottu läpi sormien...
* Juoksentelee tai kiipeilee tilanteissa, joissa se ei ole soveliasta (aikuisten tapauksessa levottomuuden tunnetta) - olen todella levoton.
* Vaikeuksia leikkiä hiljaa
- ööö. joooo. leikin melkeen neljä vuotta joka päivä koiraa, istuin ihmisten jalois läähätin, nostin jalkaa, haukuin, en suostunu syömää ku lattialta lautaselta yhteen vaiheesee.....

* On usein "menossa", ei pysty olemaan kauan paikallaan.
- oon aika paljon kotona, mutta täällä sit duunaan menee kaikenlaista :D
* Puhuu paljon
- jep. mutta vain tutuille. jos jossain porukas semmosia ketä en tunne niin en paljoo hölise ja tulee vaivautunu olo...
2. Impulsiivisuus
* Vastaa kysymykseen ennakkoon
- en oo huomannu tommosta piirrettä.
* Ei jaksa odottaa vuoroaan
öö. joo. kaupassa en osaa päättää mille kassalle menisin ja vaihtelen siinä aina välillä kassaa. joskus tiuskin että eikö saa palvelua ja yritän vähä etuilla... :s
* Keskeyttää tai häiritsee muita (kesken keskustelujen, pelien)
- sometimes. ylä-asteella kyllä joo.



voisiko noilla perustein jo päästä testeihin ? en oo lääkärille noita kertonut. Lisäksi on ongelmia päihteiden kanssa.pentsoja päivittäin... kannabis... 12v-15v join melkee joka vkl ja viikollakin, monesti poliisien kanssa tekemisis. nykyään en oikeen juo. muut päihteet kylläkin. niistä en halua puhua ku en haluu mitää a-klinikka merkintää.

4

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että näin

      parasta kertoa kaikki oireilu jos testeihin haluaa. Netissä ei kukaan voi ketään diagnosoida.

      Ei se neurologi niitä testejä tee, ne tekee neuropsykologi jolle saadaan neurologilta lähete.

      • AD/HD jo vuonna 1954

        Eli joo jos sulla on AD/HD kannattaa kuunnella AD/HD musaa. Kuuntele kaikki levyt läpi ja mieti uudelleen onko sulla AD/HD.

        AD/HD on scotlandlainen hard rock -yhtye. Se tunnetaan soolokitaristi Angus Jongin koulupuvun ohella energisestä esiintymisestään ja tehokkaasta hard rock -soundistaan, joka pohjautuu yksinkertaisiin sointukulkuihin ja voimasointujen käyttöön ilman efektejä.


    • sensomoto

      Kannattaisi vilkaista Suur-Helsingin sensomotorinen keskus nettisivuja.Suosittelen.

      • mb

        Kerro lääkärille nuo kaikki rehellisesti (ei se ole valehtelua jos ei puhu esim. huumeista jos ei kysytä.

        Lääkäris kirjoittaa lähetteen tutkimuksiin.


        Ps. neuropsykologille ole täysin rehellinen ja kerro huumeista! Saat sitten oikeen hoidon/lääkityksen ja sitten elämä hymyilee.


        -mb


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe