= koronaarispasmi = sepelvaltimospasmi.
Minulla todettiin tämä sairaus varjoainekuvauksessa. Onko muita kohtalotovereita? Miten sairauttanne hoidetaan? Miten olette selvinneet? Olettko voineet jatkaa työssä?
Prinzmetalin angiina
5
4298
Vastaukset
- Huonekaveri
Tämä ei nyt varmaan auta sinua paljoa, koska itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta huonekaverillani (ikäisesi nainen) oli ko. sairaus ja hänellä hoitona oli verenpainelääkitys, kolesterolilääkitys, tupakoinnin lopettaminen (altistaa kohtauksille) ja nitrosuihke tarvittaessa, kun tuntee kohtauksen tulevan. Muuten sai jatkaa normaalia elämää, kunhan elämäntaparemontti tuli päätavoitteeksi.
- 2011
Niin,meitähän on vain n.2-3% väestöstä... ;kyllä tämänkin kanssa pärjää,itse tarvitsen lääkityksen jotta suonet pysyvät auki. On Ormox 50mg ; kalsiumsalpaaja;kolestrolilääkitys;ja pika Nitrot. Askel vain hiukan hidastunut ,no siihenkin tottuu... tällähetkellä sl:lla. Jaksamista ja huumoria elämään se on elämän eliksiiriä
- Anonyymi
Miten kauan jouduit odottamaan että pääset tutkimuksiin. Olen odotellut n 10 kk about 30 ambulanssi kertaa nykyään sanovat ekana mones kerta vuoden sisällä sit ottavat ekg hidastelken.
Toivon että te muut ootte saaneet apua ja eikä ole tarvinnut kärvistellä.
Mulla levossa vannemainen kipu joka päivä ja rintakipua ja vasen käsi tuskin toimii ku rintakipua. Pitää vain kestää .
Voimia kaikille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kauan jouduit odottamaan että pääset tutkimuksiin. Olen odotellut n 10 kk about 30 ambulanssi kertaa nykyään sanovat ekana mones kerta vuoden sisällä sit ottavat ekg hidastelken.
Toivon että te muut ootte saaneet apua ja eikä ole tarvinnut kärvistellä.
Mulla levossa vannemainen kipu joka päivä ja rintakipua ja vasen käsi tuskin toimii ku rintakipua. Pitää vain kestää .
Voimia kaikillemulla on suht samat oireet ja sama diagnoosi, levossa tulee paineentunne, pahoinvointi ja varsin huono-olo, yleensä nukkuessa ja se herättää varmasti, lääkitys on kova, verenpaine, nitrot sr ja pika, beetasalpaajat, statiini, verenohennus, ja hyytymisen esto. Kivut katosivat puolisen vuotta sitten, olen 60 vuotias mies, vahva sydän sairaustausta suvussa.
Välillä flimmeri ja extroja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla on suht samat oireet ja sama diagnoosi, levossa tulee paineentunne, pahoinvointi ja varsin huono-olo, yleensä nukkuessa ja se herättää varmasti, lääkitys on kova, verenpaine, nitrot sr ja pika, beetasalpaajat, statiini, verenohennus, ja hyytymisen esto. Kivut katosivat puolisen vuotta sitten, olen 60 vuotias mies, vahva sydän sairaustausta suvussa.
Välillä flimmeri ja extroja.Mulla on selkeästi stressiperäisenä prinzmetalin angina. Todettu n. 4 vuotta sitten. Varjoainekuvauksessa ei pienintäkään ahtaumaa tuolloin eikä sydämen seinämissä paksuuntumaa. Verenpainetta on ollut jo nuoresta asti. Olen kuusikymppinen ja työelämässä. Ikäni olen liikuntaa harrastanut ja edelleen, mutta kontrolloidusti. Lääkityksenä pitkävaikutteinen nitro, verenpainetabu, beetasalpaaja ja varmuuden vuoksi kolesterolilääke, koska arvo on aina ollut hieman koholla *sukurasite. Tauti on pysynyt hyvin hallinnassa toistaiseksi, tiedän milloin kannattaa relata. Mulla ilmenee sekamuotoisena, liikkeessä ja levossa, mutta stressi selkeästi aiheuttaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk913829Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921989Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871803- 1441672
- 1621493
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1021493Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671432Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001344- 861297