Hei,
Sain sivustavedettävän kauniin puusohvan, joka on 70-luvulla "korjattu". Kansi on tehty uudelleen sisaruspaneelista ja kulmia vahvistettu ruuveilla ja nauloilla. Pinnassa on ruma ruskea maali. Omaan kyllä taidot puusepäntöihin ja olen poistanut ruuvit ja vahvistanut liitokset uusin puunauloin sekä tehnyt uuden kannen. Lisäksi olen poistanut vanhan maalin ja hionut sohvan.
Tarvitsisin nyt kovasti apua pintakäsittelyn suhteen. Haluaisin pinnasta "vanhan" näköisen, siis ruskean niin että puun syyt näkyvät. En halua maalata. Mitä pintakäsittelyä neuvoisitte?
Neuvoja kiitollisena odotellen
Juha
Neuvoja pintakäsittelyyn?
Juhaxxxx
2
689
Vastaukset
- puuseppä...
vaikka puolipeittävä vaha, esim. Osmo Color. Tarjolla on myös antiikkivahoja perinnevärikartan mukaisina sävyinä.
- HIRSINÖÖRI
Kokeileppa petsata vaalealla tammella ja sitten lakkaus päälle .Ite käytän unicaa...vaikka onkin venelakkaa ,se antaa syvyyttä lisää väriin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka323355Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032555Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv702516- 1022117
- 111808
- 411408
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3781036Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos38849TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation
Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje28808Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6780