Nikon Coolpix L110

DDDeitabeis

Tällanen tuli tilattua, kokemuksia?

54

5470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiiloNikon

      No perhana, niin tilasin minäkin, oli Anttilassa tarjouksessa 199 Ekee. Minkä värisen otit, minä otin sen viininpunaisen?

      Kokemukset vähäisiä vielä mutta esim tuo 15x zoomaus asettaa kyllä vaatimuksia käsien vakaudelle (jussin jälkeen turha yrittää...) vaikka on kuvanvakaajia 2 kpl. Eli ei tule skarppia!

      Valovoima 3.5-5.4 ei ole kaksinen (mulla pienempi Coolpix L5 jossa n. sama) ja kennon koko yhtä pieni kuin pikkupokkareissa!

      Ai että miksi otin noin "rupisen" vehkeen? No on siinä kunnon optiikka ja se NÄYTTÄÄ KAMERALTA!

      • DDDeitabeis

        Mä otin mustan, kanssa Anttilasta samalla tarjouksella. Hitto soikoon, toivottavasti tuo nyt on edes jonkunlainen.. Ensin meinasin ottaa jonkun Canonin samanhintaisen, mutta toi juuri näytti kunnon kameralta niin sen halusin.

        Noh, entäpä tuo patterijuttu. Onko tullut vaikeuksia, kestävätkö patterit kamerassa kuinka kauan?

        Oliko huono ostos?


      • NiiliNikon
        DDDeitabeis kirjoitti:

        Mä otin mustan, kanssa Anttilasta samalla tarjouksella. Hitto soikoon, toivottavasti tuo nyt on edes jonkunlainen.. Ensin meinasin ottaa jonkun Canonin samanhintaisen, mutta toi juuri näytti kunnon kameralta niin sen halusin.

        Noh, entäpä tuo patterijuttu. Onko tullut vaikeuksia, kestävätkö patterit kamerassa kuinka kauan?

        Oliko huono ostos?

        No eihän tuohon hintaan saa näillä (15x zoom, 12,3 mpxl...) ominaisuuksilla parempaa! Seuraavaksi mennään ominaisuuksissa jo järjestelmäkampruihin.

        Kamerassahan tulee mukana ne litium patterit jotka pitäis kestää n. 800 kuvaa. Itse räpläsin pari viikkoa kaikenlaista kuvakokeilua ja videota, eikä patteri ilmaisin vielä ilmaantunut. Joten noi patterit jo kestää hyvin mutta itse olen jotenkin "kertakäyttö sydeemejä" vastaan.
        Ostin ladattavat NiMh akut eli ladattavat sormiparistot ja näilläkin olen testaillut kaikenlaista "zoomia ja makroa" eikä se ilmaisin ole vielä ilmestynyt (joka siis kertoo että akku/paristo kohta finaalissa).

        Tämä on minulla kolmas Nikon ja paras tähän asti eli voin sanoa, että on HYVÄ OSTOS!


      • DDDeitabeis
        NiiliNikon kirjoitti:

        No eihän tuohon hintaan saa näillä (15x zoom, 12,3 mpxl...) ominaisuuksilla parempaa! Seuraavaksi mennään ominaisuuksissa jo järjestelmäkampruihin.

        Kamerassahan tulee mukana ne litium patterit jotka pitäis kestää n. 800 kuvaa. Itse räpläsin pari viikkoa kaikenlaista kuvakokeilua ja videota, eikä patteri ilmaisin vielä ilmaantunut. Joten noi patterit jo kestää hyvin mutta itse olen jotenkin "kertakäyttö sydeemejä" vastaan.
        Ostin ladattavat NiMh akut eli ladattavat sormiparistot ja näilläkin olen testaillut kaikenlaista "zoomia ja makroa" eikä se ilmaisin ole vielä ilmestynyt (joka siis kertoo että akku/paristo kohta finaalissa).

        Tämä on minulla kolmas Nikon ja paras tähän asti eli voin sanoa, että on HYVÄ OSTOS!

        No huhhuh hyvä =) Jännittyneenä odotan, milloin postista ilmoitetaan, että paketti on saapunut. En meinaa malttaa odottaa juhannuksen yli!


      • Miten kamaran väri

        vaikuttaa kuvanlaatuun???


      • pojpojpojnp
        Miten kamaran väri kirjoitti:

        vaikuttaa kuvanlaatuun???

        No tuosta en tiedä, mutta jos kamara on vaikkapa vihreää tai sinistä, elukka on varmasti sairas.


    • newnikon

      Itekin olen harkinut ostavani tämä kameran tohon pokkarin ja järkkärin rinnalle. Ku kuvailen paljon keikoilla nii tahtoisin saada vähän paremman laatusia kuvia tossahan on 15 kertainen zoomi ku mun pokkarissa on 4 kertainen, suuri ero. että saisi pikkasen kauampaakin hyviä kuvia eikä vaan eturivistä :D Ja täähän näyttää kameralle. ku edelliset sanoivat. onhan tässä muitakin paljon hyviä ominaisuuksia. Ja hyvä kuulla että tämä olisi hyvä ostos että tää nikon on sitten aika varma ostolistalla. Ja niin tänään porin anttilassa tämä Nikon löyty 169€ hintaan :D

      • on tuo viininpunainen versio. Automaattipokkarihan tämä on ja entiseen Minolta pokkariin verrattuna auttamattomasti huonompi ostos.
        Kuvanvakaaja suorastaan huono, melko utopistinen yritys, jos aikoo saada terävän kuvan käsivaralta zuumin kärjellä.
        Näppäilykamerana menettelee, mutta ei sovi taskuun. Jos haluaa kuvata tosissaan, pitää ostaa järkkäri joiden kokokaan ei ole paljoa suurempi.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        on tuo viininpunainen versio. Automaattipokkarihan tämä on ja entiseen Minolta pokkariin verrattuna auttamattomasti huonompi ostos.
        Kuvanvakaaja suorastaan huono, melko utopistinen yritys, jos aikoo saada terävän kuvan käsivaralta zuumin kärjellä.
        Näppäilykamerana menettelee, mutta ei sovi taskuun. Jos haluaa kuvata tosissaan, pitää ostaa järkkäri joiden kokokaan ei ole paljoa suurempi.

        600-sarjaa suosittelen, käykäähän kiinni, näin ainakin itse meinottelin.


    • R

      Käykö tähän kysessä olevaan kameraan SD-HC muistikortti (joku class 4)? Koska ostin Anttilasta kun oli tarjouksessa 8GB:n muistikortti ja se ei käynytkään nykyiseen kameraani, mutta nyt olisin tilaamassa tämän kameran, niin käyhän se siihen?

    • randommmmm

      .. samallaisen kameran, viininpunaisen, mutta ei ole vielä saapunut ! :--) toivottavasti nyt jonkunlainen kamera tulee että saa tarkkoja kuvia tms.

    • daaaario

      Pystyykö sillä kuvata videoita? Tuli ostettua joululahjaksi =)

      • tsadamdidi

        oon kans harkinnu ton tilaamista jo jonkun aikaa, eli Te ketkä olette tilanneet, niin tulkaa ihmeessä kertomaan, että onko hyvä vai huono kamera... kahen vaiheilla oon, otanko järkkärin vai just ton NikonCoolpix L110...


      • grfwhreshjtr
        tsadamdidi kirjoitti:

        oon kans harkinnu ton tilaamista jo jonkun aikaa, eli Te ketkä olette tilanneet, niin tulkaa ihmeessä kertomaan, että onko hyvä vai huono kamera... kahen vaiheilla oon, otanko järkkärin vai just ton NikonCoolpix L110...

        te jotka ostitte anttilasta, mitä paketissa tuli mukana ?


      • 543546543543354
        tsadamdidi kirjoitti:

        oon kans harkinnu ton tilaamista jo jonkun aikaa, eli Te ketkä olette tilanneet, niin tulkaa ihmeessä kertomaan, että onko hyvä vai huono kamera... kahen vaiheilla oon, otanko järkkärin vai just ton NikonCoolpix L110...

        tuskin tuota voi mihinkään järkkäriin verrata, on sen verran eri (=kurjemmalta) planeetalta.


      • Nikon vai canon
        grfwhreshjtr kirjoitti:

        te jotka ostitte anttilasta, mitä paketissa tuli mukana ?

        mukaan tuli linssin suojus, kantohihna, patterit, ohjekirjoja, cd, ite kamera ja öö patterit. Jos en vääri muista :)


    • Nikon vai canon

      Itte tilasin net.anttilasta ja kamera on UNELMA! Ainoo vaan, että nyt sain laittaa kameran takas anttilaan, koska siitä hajos SALAMA! Anttilassa sanottiin, että jos on takuuvika, ni varmaan laittavat uuden kameran tulemaan, mutta jos ei ole takuuvika ni eivät korjaa sitä, mutta silti laittavat 50€ laskun mukaan! :) Ihanata.

    • Aliissa

      Hei,
      jos kuvaa paljon ja ymmärtää kameran asetusten, suljinaikojen ja aukkojen, ISO-lukujen jne. päälle, kannattaa tilata ehdottomasti järkkäri, ihan ok järkkärin saa kohtuuhinnalla, täyskennoisesta joutuu maksamaan jo tuhansia. Jos haluaa järkkärin, mutta ei ymmärrä asetusten päälle, koen vähän hassuksi kuvata sitten pelkällä automaattiasetuksella, kun voisi saada kamerasta niin paljon enemmänkin irti hintaa vastaan.

      "Peruskuvaajalle" tämä on oiva valinta, kohtuuhintainen ja kuitenkin laadukas ja tarkkoja hyviä kuvia tulee. Vaikka olisi mikä tärinänvaimennin/tärinänesto täysillä zoomatessa on aina tosi vaikea saada kuvia mitkä ei ole tärähtäneitä, se on vaan niin :) Jalustan kanssa eri juttu, jos haluaa keikolla hyviä kuvia, kannattaa rynniä eteen.

      • Nikon vai Canon

        Joo mä en ymmärrä noit ihmisii jotka ostaa järkkärin ja käyttää vaan automaattiasetuksilla! :D Mun mielestä kannattaa pysyy perus pokkareissa jos sitä järkkäriä ei aio hyödyntää kokonaan :D No tapansa kullakin heittää rahaa xD Ite tässä odottelen, että sais järkkärin. Nikonilla harjotellu ja hyödyntäny sen kaikkia ominaisuuksia, niin nyt järkkäriä odotan, että pääsisin sen kanssa hyödyntää kaikki mahdollinen :D


      • Nikon D90
        Nikon vai Canon kirjoitti:

        Joo mä en ymmärrä noit ihmisii jotka ostaa järkkärin ja käyttää vaan automaattiasetuksilla! :D Mun mielestä kannattaa pysyy perus pokkareissa jos sitä järkkäriä ei aio hyödyntää kokonaan :D No tapansa kullakin heittää rahaa xD Ite tässä odottelen, että sais järkkärin. Nikonilla harjotellu ja hyödyntäny sen kaikkia ominaisuuksia, niin nyt järkkäriä odotan, että pääsisin sen kanssa hyödyntää kaikki mahdollinen :D

        Järkkärin etu on vaikka olisikin automaattiasennolla kuvaaja iso kenno, monin kertainen pokkariin ja bridgeen verrattuna. Pienellä harjoituksella, varsinkin jos on kiinnostunut asiasta, havaitsee P, S ja A ohjelmien edut siihen inteligent auto:n verrattuna.

        Tosin niin pokkareilla kuin bridgeilläkin saa ihka hyviä kuvia albumiin ja nettiin ynnä A4 kokoisiin printteihin ja isompiinkin jos valoa on riittävästi. Järkkäreiden etu kasvaa eniten kun valo vähenee. pokkareilla tahtoo kuvaan tulla kohinaa yli ISO 400 herkkyyksillä kun ainakin Nikon D90 ja D300s kestävät varsin hyvin ISO 1600 herkkyyden käytön. Siinä se suurin ero lienee. Nyt kuulemma uudella D7000 pääsee korkeammille herkkyyksille eikä runko niin kovin kallis ole noin tonnin putki. Täyskennoinen on huisisti kalliimpi mutta taas paranee kuvausominaisuudet joskin jotain menetetäänkin eli kulmakerroin, Nikon kropeissahan se on 1,5x eli 100 mm optiikassa on sama kuvakulma kuin 150 mm täyskennolla. Siitä on sekä etua että haittaa, etuna on saada halvemmalla "lintuputki" 300 mm kun muuttuu 450 mm mutta laajakulmissa häviää kun 20 mm muuttuu 30 mm putkeksi. Suo siellä vetelä täällä!

        Kuvausretkillä pidän yleensä mukana sekä järkkäriä (Nikon) että bridgeä (Pana), järkkäri on kulkiessa repussa mutta kevyt Pana roikkuu kaulalla ja on nopea tilanteen niin vaatiessa.


    • Aliissa

      Minkalaisen jarkkarin tilasit??
      Ja anteeksi suomen aakkosien puutos, on jenkkinappis :)

    • Nikon vai Canon

      Vielä en oo saanu tilata järkkäriä, kun on raha-asiat rempallaan, mutta tässä vertailen ja salaa toivon, että hinnat tulee alas ;)

      • Nikon D90

        Sitä sitä yleensä saa odottaakin ja kannattaa etukäteissäästä koko hinta ja maksaa ilman lisäkustannuksia, se on vaurastumisen alku!

        Nyt saa tosin tosi edullisesti Nikon D90 runkoa ja jos prime optiikka 35 mm F1,8 riittää niin Rajala myy melkein ilmaiseksi, putkia voi sitten tilata joulupukilta lisää. Yleiskäyttöön suosittelen Nikkorin 18 - 200 mm VR optiikkaa sillä hoituvat kohtuudella useimmat kuvaustarpeet (kokemusta on).


    • en kyllä osta

      anttila myy tätä nyt 150 eurolla.

    • ÄLÄ OSTA

      VITUN PASKA KAMERA
      1) Kuvat heilahtavat AINA
      2) Makroa käyttäessä tulee vitunmoinen zoomi argh
      JA MUUTENKIN IHMISET -...- OSTAKAA CANON!!!! CANONILLA KUVAT EI HEILAHDA. MULLA OLLU OIKEESTI TOI L110 N. 2 VUOTTA JA PASKAAAAAA :OO

      • kenkku kamera kyllä

        mutta ei se heilahtaminen kamerasta johdu. mutta en ole kyllä nähnyt yhtäkään L110:lla otettua kuvaa jossa ei olisi jotakin urputtamista.


    • Panoramio???

      Onks L110.ssä sisäinen panoraama toiminto. eli saako kameralla otettua "tosi leveitä" kuvia. ? Vai pitääkö jollain ohjelmalla yhdistää kuvat ??

      • km

        onn


    • en osta vieläkään

      tänään anttilassa oli hintana 129 eur.

    • Minulla on 5Mp Minolta, joka on parempi kuin tuo 12,1 Mp Nikon L110.
      Molemmat ovat suunnilleen samankokoisia, mutta ominaisuudet kallistuvat Minoltaan ja selvästi.
      Eikö ole ihmeellistä, pixelimääristä välittämättä Minolta vie vertailuvoiton ja kaikenlisäksi on vuosia vanhempi kumppaniaan?

    • sunnuntai kuvailija

      Aivan helvetin hyvä hintalaatusuhde!! Saa kyllä tosi hyviä kuvia ja vielä helppo käyttää... (ammattilais kamerat sitten omalukunsa!!)

    • km

      Aivan mahtava kamera!

    • Maola

      Mietinpä ton Nikon L110 ja Canon Ixus 130 välillä että kummassa olis paremmat ominaisuudet? Nikonin hinta on vähän tyyriimpi, mutta kertooko se mitään? Peruskuvaaja olen, mutta olis kiva saada "vähän" edes parempia kuvia ja mm. macro ominaisuus on tärkee tässä valinnassa...

      • 56966679867868768678

        Nikon L110 on kuvanlaadultaan sontaa vertasi sitä mihin hyvänsä.


    • Maola
      • 64243243243243243243

        hienoahan se on vertailla tuollaisia vähän kehitysmaan postimerkkiä isompia kuvia : D

        saa oikein todellisen käsityksen kameroiden keskinäisestä paremmuudesta...


      • originaalia kehiin

        olisihan tuo aivan kätevä jos kuvat saisi näkymään suurempina ja mielellään myös originaalikoossa.


    • eveomg

      ite tilasin nikon coolpix l110 marraskuun lopulla / joulukuun alussa, en muista tarkalleen, mutta tyytyväinen olen ollut ! :) vaikka kyllä haluaisin vaihtaa tuon viininpunaisen mustaan nyt kun en tykkää tuosta väristä, mutta hyvä kamera on. :)

    • Nikon vai Canon

      Sen sanon, että L110:llä saa kyllä hyviä kuvia. Se ei ole kamerasta kiinni vaan kuvaajasta ;) On kamera mikä tahansa, niin aina kannattaa käsitellä kuvat kuvaamisen jälkeen. http://www.123kotisivu.fi/T-TAM1/56798599 äkkiseltään löysin tollasen sivun. Kannattaa tuolta katsoa kuvat ennen, kun väittää, että L110:llä otetut kuvat "heilahtaa" :)

      • käsittelyyn vaan...

        todellakin. "käsiteltyjä" kuvia... : D


    • Nikon vai Canon

      Jep, mut kaikki kuvat käsitellään ennen kun julkastaan ;) Ei ne malleista otetut kuvat ole "raakoja", kyl nekin muokataan ;)

    • Satunnainen kuvailij

      Mun mielestä on kyllä ihan kivoja kuvia tuolla. Ja on ainakin osannut muokata :)

    • nikonisti

      Mulla on tää samainen Nikon coolpix L110 ja täytyy sanoa että on hyvä kamera. Edellinen kamera Canon ja tulin siihen tulokseen, ettei enää ikinä Canonia.

      Ja mitä väriin tullee ..viininpunainen on. Joku ihmetteli mitä värillä on tekoa kuvan laadun kanssa? no ei niin mitään mutta kiva valita joku muukin väri kuin se ainainen musta .

      Kyllähän autokaupoillakin ollessa sopivan merkin löytyessä valitsee vielä värin josta tykkää, jos se on mahdollista. Eikä vaikuta ajo-ominaisuuksiin :DD

      ja onhan nuo kännykätkin valmistettu eri värisiin kuoriin..jotta ois moneen makuun.

    • harrastelijakuvaaja
      • 76567646546546546565

        no jos ei ole tarvetta muuhun kuin tuollaiseen vähän-kehitysmaan-postimerkkiä-isompaan-nettikuvaan niin miksei. mutta sellaisen vielä halvemmallakin, noilla viidenkympin kameroilla, miksei kännykamerallaki.


    • Satunnainen kuvailij

      Jep, hyviä kuvia tolla Nikonilla saa. Se on kuvaajasta kiinni! :) Mitä noihin käsiteltyihin kuviin tulee, niin lähes kaikki kuvat käsitellään ennen kuvan julkaisua :)

    • harrastelijakuvaaja

      Minä en kyllä muokkaa koskaan kuvia , kun en sitä osaa. Eikä mulla ole tarvettakaan, kun harrastelen vain. Ja nää kuvat oli mun omia kuvia :)

    • kuuvaanvaan

      En mäkään muuta, kun kontrastia ja kirkkautta :)

    • snuyoda

      mikä menee vikaan kun harmaata(oikeesti pippuri&suola) koiraa yrittää kuvata, ni kuvista tulee sieltä täältä rakeisia. millä tän saa pois?

      • nööörös

        Sulla on varmaan "kopio" asetus,niistä tulee mustavalkoisia kuvia. tai sellaisia rakeisia.. :)


    • neuvo?

      Onko mahdollista, että kamera olisi heilahtanut? Tai kuvattava liikahtanut? :) Oletko kokeillu ottaa jalustan kanssa kuvia? :)

    • apuoiskiva

      mulla on kans toi l110 mut onko kellään muulla tullut tälläistä ongelmaa : kun lata kuvia koneeseen niin jossain noin puolessa välissä kameran näytölle ilmestyy punainen teksti jossa lukee "järjästelmä virhe" ja sitten lataus keskeytyy ja tuo tapahtuu monta kertaa peräkäin ja sitten saan kuvat koneeseen

      onko kellään mitään vinkkei miten saisi kuvattua tällä kameralla paremmin sisä tiloissa kun mulla kuvat aina tärähtää vaikka kamera olisi pöydän päällä ja kaikka kamerassa olisi sisätila-asetus päällä

      vielä yksi ongelma :) mitä asetuksia kannatais käyttää jos yrittäää ottaa esim kuvaa hevosta eikä salamaa voi käyttää kun en tuota urheiluasetusta haluaisi käyttää kun kuvista tulee niiin epätarkkoja juu ois kiva saada apua :))

    • nööräs

      Hei! mulla on ollut joulukuusta asti nikon coolpix l110,teen youtubeehen videoita,mutta jostain syystä movie maker ei suostu hyväksyyn tämän kameran videokuvaa,onko kenelläkään kokemuksia? Miten saan kameran asetukset sillain että pystyisin tekemään videoita youtubeehen,kun siihen tulee aina joku 2297.MOV
      pliis auttakaa!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe