Kysymys

tieturi

Lähteekö ruorijuopolta ajokortti kuivumaan?
Mitä sanktioita ylipäänsä ruorijuopumuksesta voi saada?

14

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähde ei, vaikka urbaanilegenda niin kertookin.
      Päiväsakkoa pukkaa tulojen mukaan ei muuta.

      • vanhaa tietoa

        Pitää vaan huomioida, että autolla ajettaessa humalassa, kortin menetys on osa rangaistusta. Veneellä ruorijuoppoudesta kiinni jäädessä, ei korttia oteta pois, tulee koko rangaistus sakkoina, jolloin päiväsakkojen määräkin on hieman erilainen.


      • tarkennus
        vanhaa tietoa kirjoitti:

        Pitää vaan huomioida, että autolla ajettaessa humalassa, kortin menetys on osa rangaistusta. Veneellä ruorijuoppoudesta kiinni jäädessä, ei korttia oteta pois, tulee koko rangaistus sakkoina, jolloin päiväsakkojen määräkin on hieman erilainen.

        Eli siis voit lähteä heti seuraavana aamuna veneilemään?


    • epätietoinen.

      ...jos ajaa humalassa mopedia....lähteekö kortti kuivumaan?

      • mopolla hölmöilystä, fillarista ei lähde, päältäajettava ruohonleikkuri ja taas lähtee yms


    • sailor...hik

      Olen ollut ruorissa rankassa humalassa. Poliisi puhaluttanut ja todennut törkeän (onko sellaista?) ruorijuopumuksen. Voinko seuraavana päivänä lähteä normaalisti ajeleman kotia kohti?

      • heh62

        Jos olet seuraavana päivänä selvinnyt, ei mikään estä sinua ajamasta venettä. Kotisatamassa voit lisäksi hypätä autoosi ja ajaa kotiin tai minne huvittaa.

        veneilyssä ei tarvita ajokorttia.


      • mitvit?
        heh62 kirjoitti:

        Jos olet seuraavana päivänä selvinnyt, ei mikään estä sinua ajamasta venettä. Kotisatamassa voit lisäksi hypätä autoosi ja ajaa kotiin tai minne huvittaa.

        veneilyssä ei tarvita ajokorttia.

        Venettä saa ajaa vaikka räkäkännissä, seuraamus sakkoja. Ja huomenna uudestaan, jos huono säkä käy.


      • logiikkaa
        mitvit? kirjoitti:

        Venettä saa ajaa vaikka räkäkännissä, seuraamus sakkoja. Ja huomenna uudestaan, jos huono säkä käy.

        Ei saa, koska tulee sakkoja. Miten niin huomenna uudestaan jos huono säkä?


      • tasaarvo
        logiikkaa kirjoitti:

        Ei saa, koska tulee sakkoja. Miten niin huomenna uudestaan jos huono säkä?

        Huomenna olet selvänä. Kaikki ok. Eilen puhalsit 3 promillea ruorissa. OK?


      • tasan
        tasaarvo kirjoitti:

        Huomenna olet selvänä. Kaikki ok. Eilen puhalsit 3 promillea ruorissa. OK?

        Selvänä saa ajaa. Pitäisikö alkaa jakamaan veneenajokieltokortteja?


      • tasa-arvo
        tasan kirjoitti:

        Selvänä saa ajaa. Pitäisikö alkaa jakamaan veneenajokieltokortteja?

        Ei hullumpi idea.


    • paskanmarjat.

      Turpa täyteen ja kone täysille. Rangaistus ei tunnu missään. Wrooommm.... on se niin hienoa veneillä....

    • illuminatus´

      ei saa olla juopunut hänkään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe