Moi. Olen kärsinyt useamman vuoden issiastyyppisestä kivusta vasemmassa pakarassa. Myös alaselkäni väsyy ja erityisesti maatessa selkää ja vasenta jalkaa jomottaa. Joskus varpaisiin asti. Olen käynyt näiden vuosien aikana useilla hierojilla, fysioterapeuteilla, naprapaatilla, jäsenkorjaajalla ja kiropraktikolla, mutta vaiva ei ole helpottanut.
Viime aikoina kivut ovat voimistuneet ja kun särkylääkkeetkään eivät auta, käännyin työterveyslääkärin puoleen. Ensin tehtiin hermoratatutkimus - ei poikkeavaa. Sitten Ls-rangan natiiviröntgen - ei poikkeavaa. Eilen tehtiin Ls-rangan magneettikuvaus ja lausunnossa lukee:
"L3 nikaman korpuksessa todetaan läpimitaltaan n. 3 cm, benigniksi hemangioomaksi sopiva fokaalimuutos. Pressaarivälin diskuksessa todetaan degeneraatioon sopivaa vesipitoisuuden alenemaa."
Näen työterveyslääkäriä vasta viikon päästä, mutta olisi kiva saada jotain käsitystä mistä on kyseessä. Olen tietysti yrittänyt kaivaa tietoa netistä, mutta voisiko joku alan terminologiasta tietävä suomentaa minulle mistä on kyse, mitä sille voi tehdä ja kuka olisi Suomessa pätevin lääkäri sitä jotain tekemään?
kasvain nikamassa
makorpus
0
979
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854