SuperSaver haisee!

Lentoheikki

Varasin eilen lentolipun ja tänään SuperSaver lähestyi minua sähköpostitse.

Teknisen ongelman vuoksi emme pysty tekemään sähköistä lippua, joten joudumme perumaan tekemänne varauksen tai veloittamaan lisämaksua 20 euroa.
Emme suosittele uuden samanlaisen varauksen tekemistä internetsivuiltamme (www.travelstart.fi, www.supersaver.fi tai www.seat24.fi), jottei sama ongelma tule uudestaan eteen.

Minkä h---in takia heillä oli sitten kyseinen lento kyseiseen hintaan myynnissä? Olen jo maksanut lipun, joten SuperSaverin on parasta kirjoittaa lipuu juurikin siihen rahaan jota se on jo veloittanut.

Yritin soittaa SuperSaverille, mutta heidän asiakaspalvelunsa on mennyt kiinni klo 15, eikä muutenkaan ole kuin muutaman tunnin päivässä auki. Oli viimeinen lippu jonka noista putiikeista tilasin

51

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk990

      Joo hiukan ihmeellistä,ongelmahan ei johdu sinusta.

    • 15+13

      meininkiä, jos haluat lippusi niin maksa 20 € ylimääräistä... :D Oikeasti tuo kuulostaa oudolta että asiakas joutuisi maksamaan lipusta ylimääräistä kun onglema on heidän järjestelmässä. Oletko jo katsonut muilta sivuilta saako sieltä lippuja samaan hintaan?

      • Lentoheikki

        Valitettavasti Svenska Resegruppenin putiikit, jotka yllä mainittu, ovat huokeimmat. Vaikka hintaan lisää tuon super yllätys sektorin, niin lennot on silti edullisimmat.

        Hieman jää suuhun vedätyksen maku, mutta ei tässä auta kuin maksella. :/


      • ymmärrys
        Lentoheikki kirjoitti:

        Valitettavasti Svenska Resegruppenin putiikit, jotka yllä mainittu, ovat huokeimmat. Vaikka hintaan lisää tuon super yllätys sektorin, niin lennot on silti edullisimmat.

        Hieman jää suuhun vedätyksen maku, mutta ei tässä auta kuin maksella. :/

        toimistojen ehdot kannttaa lukea ja myös ymmärtää ne. jos ei lue ja/tai ymmärrä niin ihan turha itkeä ja valittaa


      • Lentoheikki
        ymmärrys kirjoitti:

        toimistojen ehdot kannttaa lukea ja myös ymmärtää ne. jos ei lue ja/tai ymmärrä niin ihan turha itkeä ja valittaa

        Kannattaisi varmaan tutustua kuluttajansuojalakiin ennen kuin alkaa viisastelemaan. Aloita vaikka 2. luvun 6§ ”Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja”.

        Ts. sellaista tuotetta ei saa markkinoida, jota ei voida toimittaa. Ongelma oli ettei Blue1:lla ja Jet Airwaysilla ole sähköistä e-lippu sopimusta keskenään. Tämä on ollut SS:n tiedossa, enkä usko että olen ensimmäinen asiakas joka heidän konserniltaan tilaa lennon kyseisellä kombolla, ei sellaista tuotetta olisi alunperinkään saanut olla myynnissä.


      • voi tsiisus
        ymmärrys kirjoitti:

        toimistojen ehdot kannttaa lukea ja myös ymmärtää ne. jos ei lue ja/tai ymmärrä niin ihan turha itkeä ja valittaa

        ko. toiminta on täysin harhaanjohtavaa markkinointia. Kannattaisi yrityksen ensin tutustua lakiin ennekuin myy yhtään mitään, tämän on hyvin yksinkertaista. On aivan sama mitä sillä pikkpräntillä yritetään toitottaa jos kusetus on pääasia niinkuin näyttää tuollaisilla nettisivujen tekeleillä olevan.
        Nettisivut kuntoon tai sitten ollaan myymättä niitä lippuja jos oikeaa hintaa ei voi niillä näyttää


    • 4fdhhhhhhhjj

      on ehto siintä,eli tuosta asiasta.Toki ei niitä hölynpölyjä kukaan lue.

      • OsOk

        Jos jo varatuissa lennoissa on yksikin lentomatka, jota varten ei voida kirjoittaa sähköistä lippua johtuen lentoyhtiöstä, joudumme perumaan varauksen ja palauttamaan maksusuorituksesi.

        Sanoo myös http://www.ebookers.fi/info/page?id=BookingTerms vaikka onkin eri firma.


      • tavan tunarit evvk
        OsOk kirjoitti:

        Jos jo varatuissa lennoissa on yksikin lentomatka, jota varten ei voida kirjoittaa sähköistä lippua johtuen lentoyhtiöstä, joudumme perumaan varauksen ja palauttamaan maksusuorituksesi.

        Sanoo myös http://www.ebookers.fi/info/page?id=BookingTerms vaikka onkin eri firma.

        miks v..ssa tuollaisen lennon sitten voi varata, joka täytyy perua? Ongelma on LIPUN MYYJÄN ei asiakkaan. Laittakoot rautansa kuntoon.


      • tyhmäkö oot
        tavan tunarit evvk kirjoitti:

        miks v..ssa tuollaisen lennon sitten voi varata, joka täytyy perua? Ongelma on LIPUN MYYJÄN ei asiakkaan. Laittakoot rautansa kuntoon.

        kun varaat lipun niin hyväksyt ne ehdot samalla, myös sen pikkupräntin. jälkeenpäin on ihan turha tulla tänne itkemään kuin kurjaa elämä on.
        siellä on varaus lippujen peruuttamisesta jonka sinäkin olet hyväksynyt. joten ongelma lienee ymmärryksessä ei järjestelmän toimivuudessa.


      • hitot asiakkaista
        tyhmäkö oot kirjoitti:

        kun varaat lipun niin hyväksyt ne ehdot samalla, myös sen pikkupräntin. jälkeenpäin on ihan turha tulla tänne itkemään kuin kurjaa elämä on.
        siellä on varaus lippujen peruuttamisesta jonka sinäkin olet hyväksynyt. joten ongelma lienee ymmärryksessä ei järjestelmän toimivuudessa.

        Järjestelmän toimivuus. On toki täydellinen. Kusetusmielessä. Ehkä joku ostaa pakkotilanteessa
        ylihintaisen korvikkeen.
        Miksi myydään mitä ei ole. On aivan sama mitä siellä oppaissa lukee neljä sivua millin korkuista
        lakilöpinää. Yleensä lennot tai muut palvelut ostetaan olettamalla,että kyseessä ei ole kusetus.
        Turhien ostomaksujen palautus on viritetty myös huippuunsa. Ettei kenenkään kannattaisi
        syventyä hakumenettelyyn. Niin , ja siitäkin laskutetaan palveluraha.


      • öähjugtf432345678
        hitot asiakkaista kirjoitti:

        Järjestelmän toimivuus. On toki täydellinen. Kusetusmielessä. Ehkä joku ostaa pakkotilanteessa
        ylihintaisen korvikkeen.
        Miksi myydään mitä ei ole. On aivan sama mitä siellä oppaissa lukee neljä sivua millin korkuista
        lakilöpinää. Yleensä lennot tai muut palvelut ostetaan olettamalla,että kyseessä ei ole kusetus.
        Turhien ostomaksujen palautus on viritetty myös huippuunsa. Ettei kenenkään kannattaisi
        syventyä hakumenettelyyn. Niin , ja siitäkin laskutetaan palveluraha.

        ei täs mistään muusta kinata,kuin luetun ymmärtämisestä.Ostaa liput sit muualta,jollei käyttöehtoja hyväksy


      • fasfsa
        öähjugtf432345678 kirjoitti:

        ei täs mistään muusta kinata,kuin luetun ymmärtämisestä.Ostaa liput sit muualta,jollei käyttöehtoja hyväksy

        Piilo kusetusta, ei yhtään mitään muuta.


      • vali vali vali
        fasfsa kirjoitti:

        Piilo kusetusta, ei yhtään mitään muuta.

        ei mitään piilokusetusta, vaan puhtaasti tuntuu olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Jos ei ymmärrä niin siten kannattaa pyytää vaikka isi tai äiskä paikalle.
        Täytyy vaan jaksaa lukea vahän enemmän kuin Aku Ankan sivulla on tekstiä.


      • ota lääkkees
        vali vali vali kirjoitti:

        ei mitään piilokusetusta, vaan puhtaasti tuntuu olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Jos ei ymmärrä niin siten kannattaa pyytää vaikka isi tai äiskä paikalle.
        Täytyy vaan jaksaa lukea vahän enemmän kuin Aku Ankan sivulla on tekstiä.

        olet joku matkatoimiston tampio, jolle varmasti on aivan selvää tuollaiset asiat, mutta 99% lippujen tilaajista ei tuollaista kusetusta tajua ja varsinkaan sulata. Täysin laitonta toimintaa. Eikun kuluttajavirasto asialle.


      • vali vali vali
        ota lääkkees kirjoitti:

        olet joku matkatoimiston tampio, jolle varmasti on aivan selvää tuollaiset asiat, mutta 99% lippujen tilaajista ei tuollaista kusetusta tajua ja varsinkaan sulata. Täysin laitonta toimintaa. Eikun kuluttajavirasto asialle.

        Jos jo varatuissa lennoissa on yksikin lentomatka, jota varten ei voida kirjoittaa sähköistä lippua johtuen lentoyhtiöstä, joudumme perumaan varauksen ja palauttamaan maksusuorituksesi.

        Mikä tässä on epäselvää, jos ei jaksa lukea, ei osaa lukea tai ei ymmärrä luettua niin sillehän matkanmyyjä mitään.
        Täällä notkuu niin paljon tällaisiä typeryksiä jotka ensin ostavat innoissaan halpaa ja kun tulee ongelmia niin sitten on aina vika jossain muualla.
        Jos ei ymmärrä, ei pidä ostaa. Mutta täällä itkeä ja parkua kuin pikkulapsi on ihan turhaa.


      • Kuluttajavirasto
        vali vali vali kirjoitti:

        Jos jo varatuissa lennoissa on yksikin lentomatka, jota varten ei voida kirjoittaa sähköistä lippua johtuen lentoyhtiöstä, joudumme perumaan varauksen ja palauttamaan maksusuorituksesi.

        Mikä tässä on epäselvää, jos ei jaksa lukea, ei osaa lukea tai ei ymmärrä luettua niin sillehän matkanmyyjä mitään.
        Täällä notkuu niin paljon tällaisiä typeryksiä jotka ensin ostavat innoissaan halpaa ja kun tulee ongelmia niin sitten on aina vika jossain muualla.
        Jos ei ymmärrä, ei pidä ostaa. Mutta täällä itkeä ja parkua kuin pikkulapsi on ihan turhaa.

        Kyseessä oleva toiminta on täysin verrattavissa mm. Directan huijarifirman toimintaan, josta lähetään oikeuteen. Epämääräisistä markkinointia ja sillä sipuli.


    • I'm the law

      Onnea kaikille, jotka kommentoivat täällä "luetun ymmärtämisestä" ja "lue se pikkupräntti" ja "olet hyväksynyt ehdot" jne. Teillä ei selkeästikään ole käsitystä kauppiaan velvollisuuksista, eikä kuluttajan oikeuksista. Juuri teidän takianne me kaikki kärsimme, koska te nielette mitä vain ja vielä puolustatte huijareita. Loistavaa! Luuletteko että kauppiaat lopettavat huijauksiaan, ellei kuluttajat vaadi oikeuksiaan tai viranomaiset puutu asiaan (kuten ovat matkatoimistojen suhteen tehneet)

      Voisitte aluksi vaikka tutustua kuluttajansuojalakiin ja pohtia saako lakia rikkoa? Lain mukaan SuperSaverilla oli juridisesti oikeus purkaa kauppa (se on varannut oikeuden ehdoissaan), mutta se ei olisi alunperin saanut näyttää saati myydä sellaista tuotetta, jota se ei pysty toimittamaan ilmoittamaansa hintaan.

      • juu juu juu

        Hakukoneisiin tulee kaikki liput, myös sellaiset joita Suomessa ei voi edes kirjoittaa. Itse yritin monen hakukoneen kautta edullisia lippuja, onnistumatta siihen hintaan mitä sanottiin. Soitin lopulta yhteen palvelunumeroon ja niissä lennoissa oli yksi lentoyhtiö jonka lippuja Suomessa ei voi kirjoittaa. Mutta ei ne hakukoneet sitä tiedä. Kaikkea sitä eteen tulee.


      • ei ihan kaikkea saa
        juu juu juu kirjoitti:

        Hakukoneisiin tulee kaikki liput, myös sellaiset joita Suomessa ei voi edes kirjoittaa. Itse yritin monen hakukoneen kautta edullisia lippuja, onnistumatta siihen hintaan mitä sanottiin. Soitin lopulta yhteen palvelunumeroon ja niissä lennoissa oli yksi lentoyhtiö jonka lippuja Suomessa ei voi kirjoittaa. Mutta ei ne hakukoneet sitä tiedä. Kaikkea sitä eteen tulee.

        ja siksi näillä on huomautus/varaus siitä että lippuja ei voida kirjoittaa. Näille pikkunilkeille olis varmaan parempi että ei olis kuin muuta yhtiö jotta pienissä aivoissa mahtuisi ajattelemaankin.
        ja jos elämä olisi täydellistä niin


      • yläpää infaliti
        ei ihan kaikkea saa kirjoitti:

        ja siksi näillä on huomautus/varaus siitä että lippuja ei voida kirjoittaa. Näille pikkunilkeille olis varmaan parempi että ei olis kuin muuta yhtiö jotta pienissä aivoissa mahtuisi ajattelemaankin.
        ja jos elämä olisi täydellistä niin

        "Kuin muuta yhtiö" tarkoitit varmaan Finnairia. Työnantajaasi.

        Keskimäärin ihmisillä on niin paljon sivistystasoa,että eivät käytä typeriä pikkunilkki ja pieniä aivoja
        keskusteluissa. Ymmärrän toki,että on kiva päristä, harmi ettet tajua asiasta mitään.


      • Infantiili
        yläpää infaliti kirjoitti:

        "Kuin muuta yhtiö" tarkoitit varmaan Finnairia. Työnantajaasi.

        Keskimäärin ihmisillä on niin paljon sivistystasoa,että eivät käytä typeriä pikkunilkki ja pieniä aivoja
        keskusteluissa. Ymmärrän toki,että on kiva päristä, harmi ettet tajua asiasta mitään.

        ollaanko täällä jotenkin vainoharhaisia vai mistä tuo Finnair tähän nyt tuli. Eikö täällä ole alusta saakka haukuttu www.travelstart.fi, www.supersaver.fi tai www.seat24.fi. Mutta harhassa tulee nyt kohdennettua asiat mihin vaan.


      • ei haukuttu
        Infantiili kirjoitti:

        ollaanko täällä jotenkin vainoharhaisia vai mistä tuo Finnair tähän nyt tuli. Eikö täällä ole alusta saakka haukuttu www.travelstart.fi, www.supersaver.fi tai www.seat24.fi. Mutta harhassa tulee nyt kohdennettua asiat mihin vaan.

        Palstaemännän aktiivisuus pisti miettimään syitä. Mitä varten kova poru jostain toisarvoisesta.


      • pihi vai saita vai
        ei haukuttu kirjoitti:

        Palstaemännän aktiivisuus pisti miettimään syitä. Mitä varten kova poru jostain toisarvoisesta.

        sitä sopii ihmetllä, jos nyt jonkun reppanan liput on peruttu, ei kait siihen nyt maailma kaadu. täällä tuntuu vaan olean kaikki ihan maailman lopu asiaa.


      • pikkujuttuja vain
        pihi vai saita vai kirjoitti:

        sitä sopii ihmetllä, jos nyt jonkun reppanan liput on peruttu, ei kait siihen nyt maailma kaadu. täällä tuntuu vaan olean kaikki ihan maailman lopu asiaa.

        Kunhan rupatellaan. Sulla se maailmanloppu päässä huitoo. Ota kantaa asiaan,
        kun kerran pitää viestiä työntää.


      • saunan taa jne.
        juu juu juu kirjoitti:

        Hakukoneisiin tulee kaikki liput, myös sellaiset joita Suomessa ei voi edes kirjoittaa. Itse yritin monen hakukoneen kautta edullisia lippuja, onnistumatta siihen hintaan mitä sanottiin. Soitin lopulta yhteen palvelunumeroon ja niissä lennoissa oli yksi lentoyhtiö jonka lippuja Suomessa ei voi kirjoittaa. Mutta ei ne hakukoneet sitä tiedä. Kaikkea sitä eteen tulee.

        Vika on tällöin hakukoneen ja sitä pyörittävän yrityksen. Pikkupräntillä ei näitä asioita korjailla. Eikö pysty hakukoneeseen ohjelmoimaan tällaiseen hakuun että "lentoja ei löytynyt" ja homma on sitten siinä. Ihminen on käynyt kuussakin, mutta tällaisia pilipaliasioita ei viitsitä laiskuuttaan hoitaa kuntoon.


      • tyhmäkö on
        saunan taa jne. kirjoitti:

        Vika on tällöin hakukoneen ja sitä pyörittävän yrityksen. Pikkupräntillä ei näitä asioita korjailla. Eikö pysty hakukoneeseen ohjelmoimaan tällaiseen hakuun että "lentoja ei löytynyt" ja homma on sitten siinä. Ihminen on käynyt kuussakin, mutta tällaisia pilipaliasioita ei viitsitä laiskuuttaan hoitaa kuntoon.

        no on se hyvä että jollekin tuli mieleen, ei varmaan ole tullut korjaus mieleen yhtiöille, laita nyt ihmeessä niille tuo korjauksehtotuksesi. Kyllä ne tuleekin onnelliseksi, kun on jo funtsinut noin helpon ja yksiketaisen ratkaisun.


      • harmittavaa toki
        tyhmäkö on kirjoitti:

        no on se hyvä että jollekin tuli mieleen, ei varmaan ole tullut korjaus mieleen yhtiöille, laita nyt ihmeessä niille tuo korjauksehtotuksesi. Kyllä ne tuleekin onnelliseksi, kun on jo funtsinut noin helpon ja yksiketaisen ratkaisun.

        Harvoimpa yhtiöt ja kaupat korjaa tuottavia kusetuksia. Eriton kun on saatu muodollisesti
        sopimaan liki asialinjalle. ( ei tule sakkoja )


      • OMG OMG
        harmittavaa toki kirjoitti:

        Harvoimpa yhtiöt ja kaupat korjaa tuottavia kusetuksia. Eriton kun on saatu muodollisesti
        sopimaan liki asialinjalle. ( ei tule sakkoja )

        mutta kyllä me ollaan tyhmiä, jos kerran niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta ja niiiiiiiiiiiiiiiin väärin niin miksi ei lopeteta käyttöä. ei kait tuo nut ole ainoa matkojen myyjä. täällä vaan kaikki uhoaa erilaisista asioista, mutta ainoa toimiva on sitten kuitenkin se että lopetetaan äyttö, vai onko kuitenkin niin että se niissä ole oikeastaan mitään vikaan. täällä uhoaminen ja tuuletus on vaan niin kivaa.........


      • teknodinosaurus
        saunan taa jne. kirjoitti:

        Vika on tällöin hakukoneen ja sitä pyörittävän yrityksen. Pikkupräntillä ei näitä asioita korjailla. Eikö pysty hakukoneeseen ohjelmoimaan tällaiseen hakuun että "lentoja ei löytynyt" ja homma on sitten siinä. Ihminen on käynyt kuussakin, mutta tällaisia pilipaliasioita ei viitsitä laiskuuttaan hoitaa kuntoon.

        Koska tämä sama tuntuu toistuvan muillakin nettimatkatoimistoilla, saattaa vika olla Amadeus-järjestelmässä, jota lähes kaikki tuntuvat käyttävän sekä hakuun että e-lippujen kirjoittamiseen. Tai sitten nettimatkatoimistot eivät vain osaa käyttää sen rajapintoja oikealla tavalla. Sinänsä kyllä outoa, koska Amadeus myös kirjoittaa e-liput, siellä pitäisi tasan tarkkaan olla tieto millä yhdistelmillä se onnistuu. Tosin koska he palvelevat myös perinteisiä matkatoimistoja, jotka kirjoittavat paperilippuja, pitää heidän osata löytää myös e-lippukelvottomat yhdistelmät.

        Mutta joka tapauksessa eivät nämä asiat aina yksinkertaisia ole. Selvää on, että matkatoimisto ei voi alkaa yrittää kirjoittamaan e-lippua kaikille hakutuloksille, vain saadakseen tietää onko se mahdollista. Jos vika on Amadeuksessa, ja kuluttajaviranomaiset puuttuvat tähän, niin voi olla että sen jälkeen suomalaisten pitää etsiä lentonsa kivijalkamatkatoimistoista heidän palkkioillaan, tai käyttää ulkomaisia nettimatkatoimistoja. Siinä ei ainakaan voita kukaan.


      • tuuleta kunnolla
        OMG OMG kirjoitti:

        mutta kyllä me ollaan tyhmiä, jos kerran niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta ja niiiiiiiiiiiiiiiin väärin niin miksi ei lopeteta käyttöä. ei kait tuo nut ole ainoa matkojen myyjä. täällä vaan kaikki uhoaa erilaisista asioista, mutta ainoa toimiva on sitten kuitenkin se että lopetetaan äyttö, vai onko kuitenkin niin että se niissä ole oikeastaan mitään vikaan. täällä uhoaminen ja tuuletus on vaan niin kivaa.........

        Ei tuo muilla ole tyhmyyttä,sinusta en tiedä. Virheistä ja harmeista täällä pyritään
        keskustelemaan. Haittana on tietysti tuollaiset tyhjän kaakattajat, jotka saavat
        asian pois linjoilta.
        Ellei asiat korjaannu pikku viesteillä, sitten vaihdetaan toimijaa,yhtiötä,palvelun tarjoajaa.

        Erinomaisena esimerkkinä kotimainen ylpeydemme. Auringomatkat. Myynti laskenut
        yli 30 % viime talvesta.
        Taantumasta ei ole muille matkatoimistoille ollut varsinaista haittaa. Kilpailu on kovaa,
        ja pientä kausiluontoista värinää asiakasmäärissä.


      • vaihto vaan
        tuuleta kunnolla kirjoitti:

        Ei tuo muilla ole tyhmyyttä,sinusta en tiedä. Virheistä ja harmeista täällä pyritään
        keskustelemaan. Haittana on tietysti tuollaiset tyhjän kaakattajat, jotka saavat
        asian pois linjoilta.
        Ellei asiat korjaannu pikku viesteillä, sitten vaihdetaan toimijaa,yhtiötä,palvelun tarjoajaa.

        Erinomaisena esimerkkinä kotimainen ylpeydemme. Auringomatkat. Myynti laskenut
        yli 30 % viime talvesta.
        Taantumasta ei ole muille matkatoimistoille ollut varsinaista haittaa. Kilpailu on kovaa,
        ja pientä kausiluontoista värinää asiakasmäärissä.

        ei kiinnosta AM myynnin väheneminen, käytän sitä jos silla on hyvä ja sopiva matka, ja jos ei ole niin käytän jotain muuta.
        Kuten yllä todettiin, että jos ei tyyditä niin vaihdetaan, ihan turhaa kerta kerran jälkeen tulla tänne kitisemään.


      • Näsän Matti
        teknodinosaurus kirjoitti:

        Koska tämä sama tuntuu toistuvan muillakin nettimatkatoimistoilla, saattaa vika olla Amadeus-järjestelmässä, jota lähes kaikki tuntuvat käyttävän sekä hakuun että e-lippujen kirjoittamiseen. Tai sitten nettimatkatoimistot eivät vain osaa käyttää sen rajapintoja oikealla tavalla. Sinänsä kyllä outoa, koska Amadeus myös kirjoittaa e-liput, siellä pitäisi tasan tarkkaan olla tieto millä yhdistelmillä se onnistuu. Tosin koska he palvelevat myös perinteisiä matkatoimistoja, jotka kirjoittavat paperilippuja, pitää heidän osata löytää myös e-lippukelvottomat yhdistelmät.

        Mutta joka tapauksessa eivät nämä asiat aina yksinkertaisia ole. Selvää on, että matkatoimisto ei voi alkaa yrittää kirjoittamaan e-lippua kaikille hakutuloksille, vain saadakseen tietää onko se mahdollista. Jos vika on Amadeuksessa, ja kuluttajaviranomaiset puuttuvat tähän, niin voi olla että sen jälkeen suomalaisten pitää etsiä lentonsa kivijalkamatkatoimistoista heidän palkkioillaan, tai käyttää ulkomaisia nettimatkatoimistoja. Siinä ei ainakaan voita kukaan.

        Ei perinteisetkään matkatoimistot kirjoita enää paperilippuja. Taisi olla 2008 kun paperilippujen kirjoittaminen loppui.


      • jfskafjasö
        OMG OMG kirjoitti:

        mutta kyllä me ollaan tyhmiä, jos kerran niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta ja niiiiiiiiiiiiiiiin väärin niin miksi ei lopeteta käyttöä. ei kait tuo nut ole ainoa matkojen myyjä. täällä vaan kaikki uhoaa erilaisista asioista, mutta ainoa toimiva on sitten kuitenkin se että lopetetaan äyttö, vai onko kuitenkin niin että se niissä ole oikeastaan mitään vikaan. täällä uhoaminen ja tuuletus on vaan niin kivaa.........

        Sen takia, että jokainen haluaisi käyttää toimivaa palvelua. Kyseessä on huijaus yritys, jolla yritetään saada asiakas koukkuun. Haku kone etsii esim. vertaa ym. palveluiden kautta halvimmat lennot -> tämä sattuu kas kummaa tällaiselle huijarifirmalle kun kaikki hinnat eivät ole vertailussa mukana - > kuluttaja ostaa tuotteen, asiakas koukutettu -> jälkikäteen aloitetaan jälkilypsy lisähinnan maksamisesta -> moni turhautuu ja maksaa muutaman kympin ylimääräistä, tosin äärettömän vihaisena -> lento ei enää olekkaan välttämättä halvin.

        Mitä muuta tämä on kuin kusetusta?

        Lentojen hinnat ovat kaikille nettitoimistoille samat. Niiden edelleen välittäimisestä he kilpailevat verisesti ottamalla tästä välityksestä pikkusiivut itselleen. Huijaamalla saadaan näyttämään omat lennot hiukan halvemmilta kuin toisten. Marginaalit näissä on todella pienet.


      • ei pelitä ei
        teknodinosaurus kirjoitti:

        Koska tämä sama tuntuu toistuvan muillakin nettimatkatoimistoilla, saattaa vika olla Amadeus-järjestelmässä, jota lähes kaikki tuntuvat käyttävän sekä hakuun että e-lippujen kirjoittamiseen. Tai sitten nettimatkatoimistot eivät vain osaa käyttää sen rajapintoja oikealla tavalla. Sinänsä kyllä outoa, koska Amadeus myös kirjoittaa e-liput, siellä pitäisi tasan tarkkaan olla tieto millä yhdistelmillä se onnistuu. Tosin koska he palvelevat myös perinteisiä matkatoimistoja, jotka kirjoittavat paperilippuja, pitää heidän osata löytää myös e-lippukelvottomat yhdistelmät.

        Mutta joka tapauksessa eivät nämä asiat aina yksinkertaisia ole. Selvää on, että matkatoimisto ei voi alkaa yrittää kirjoittamaan e-lippua kaikille hakutuloksille, vain saadakseen tietää onko se mahdollista. Jos vika on Amadeuksessa, ja kuluttajaviranomaiset puuttuvat tähän, niin voi olla että sen jälkeen suomalaisten pitää etsiä lentonsa kivijalkamatkatoimistoista heidän palkkioillaan, tai käyttää ulkomaisia nettimatkatoimistoja. Siinä ei ainakaan voita kukaan.

        Tyypillinen huijausyritys on myös sellainen, että varausta jatkettaessa hinta muuttuu yhtäkkiä esim. 50 euroa kalliimmaksi mitä se oli varauksen alussa (ja syy ei todellakaan ole siinä, että joku sattuu just sillä hetkellä varaamaan samaa lentoa, koska sama ilmiö toistuu kuukausi tolkulla saman lipun myynnin yhteydessä eikä se, että veroja ym. maksuja puuttuu hinnasta).

        Samat lennot ko. lentoyhtiön sivulta tulee suoraan samalla hinnalla kuin on nettitoimiston lopullinen hinta, eikä siellä hinta pompsahda mihinkään niin kuin käy nettitoimiston hinnalle.


      • tyhymä
        OMG OMG kirjoitti:

        mutta kyllä me ollaan tyhmiä, jos kerran niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta ja niiiiiiiiiiiiiiiin väärin niin miksi ei lopeteta käyttöä. ei kait tuo nut ole ainoa matkojen myyjä. täällä vaan kaikki uhoaa erilaisista asioista, mutta ainoa toimiva on sitten kuitenkin se että lopetetaan äyttö, vai onko kuitenkin niin että se niissä ole oikeastaan mitään vikaan. täällä uhoaminen ja tuuletus on vaan niin kivaa.........

        Sinun mielestä laiton toiminta loppuu vaihtamalla palvelun tarjoaa? Silloinko on kaikki hyvin?

        Jos minulta kaupassa veloitetaan väärä hinta ostoksista niin en vaihda kauppaa vaan käyn hakemassa omani pois.


      • OMG OMG
        tyhymä kirjoitti:

        Sinun mielestä laiton toiminta loppuu vaihtamalla palvelun tarjoaa? Silloinko on kaikki hyvin?

        Jos minulta kaupassa veloitetaan väärä hinta ostoksista niin en vaihda kauppaa vaan käyn hakemassa omani pois.

        alussahan tuolle tarjottiin kaksi vaihtoehtoa, peruutetaan lippu tai 20 € käsinkirjoitetuista lipuista. ei tarvinnut edes hakea pois kun ihan ovelle tuotiin.
        Tämän jälkeen ei sitten olisi tarvinnut enään mennä samaan myymälään vaan niihin muihin ja parempiin.
        Eikä tässä ole kukaan kyennyt osoittamaan itää laitonta, valitettavaan korkeintaan.


      • OMG OMG
        ei pelitä ei kirjoitti:

        Tyypillinen huijausyritys on myös sellainen, että varausta jatkettaessa hinta muuttuu yhtäkkiä esim. 50 euroa kalliimmaksi mitä se oli varauksen alussa (ja syy ei todellakaan ole siinä, että joku sattuu just sillä hetkellä varaamaan samaa lentoa, koska sama ilmiö toistuu kuukausi tolkulla saman lipun myynnin yhteydessä eikä se, että veroja ym. maksuja puuttuu hinnasta).

        Samat lennot ko. lentoyhtiön sivulta tulee suoraan samalla hinnalla kuin on nettitoimiston lopullinen hinta, eikä siellä hinta pompsahda mihinkään niin kuin käy nettitoimiston hinnalle.

        nyt ne lapset on niin innostuneita että pian saadaan kaikki yhtiöt rikollisiksi ja laittomiksi. melkein säälittäväää


      • 18+12 tai jotain
        vaihto vaan kirjoitti:

        ei kiinnosta AM myynnin väheneminen, käytän sitä jos silla on hyvä ja sopiva matka, ja jos ei ole niin käytän jotain muuta.
        Kuten yllä todettiin, että jos ei tyyditä niin vaihdetaan, ihan turhaa kerta kerran jälkeen tulla tänne kitisemään.

        Täähän on typerämpi muija kuin oletin.
        Yhtään ei kiinnosta,mutta joka rivinpäässä paukuttaa älyvapaita turauksiaan.


      • EiVoiMitään
        OMG OMG kirjoitti:

        alussahan tuolle tarjottiin kaksi vaihtoehtoa, peruutetaan lippu tai 20 € käsinkirjoitetuista lipuista. ei tarvinnut edes hakea pois kun ihan ovelle tuotiin.
        Tämän jälkeen ei sitten olisi tarvinnut enään mennä samaan myymälään vaan niihin muihin ja parempiin.
        Eikä tässä ole kukaan kyennyt osoittamaan itää laitonta, valitettavaan korkeintaan.

        jos ei aukee niin ei aukee....


      • EVVKEVVKEVVK
        OMG OMG kirjoitti:

        nyt ne lapset on niin innostuneita että pian saadaan kaikki yhtiöt rikollisiksi ja laittomiksi. melkein säälittäväää

        Tämä on tämän päivän totuus nettilafkojen toiminnasta. Sontaa suoltavat, todella säälittävää ja kaukana lapsellisuudesta.


      • OMG OMG
        EVVKEVVKEVVK kirjoitti:

        Tämä on tämän päivän totuus nettilafkojen toiminnasta. Sontaa suoltavat, todella säälittävää ja kaukana lapsellisuudesta.

        hilveen kalmeen kamalaa kuin likollisiaa ne onkaan. Ei ne toimini näinpitkän ja niin monessa maassa jos olis.
        Mutta on se hilveen kalmeen kamalaa kuin pahoja ne on


      • jfslöjfask
        OMG OMG kirjoitti:

        hilveen kalmeen kamalaa kuin likollisiaa ne onkaan. Ei ne toimini näinpitkän ja niin monessa maassa jos olis.
        Mutta on se hilveen kalmeen kamalaa kuin pahoja ne on

        siis te ootte. Ja matkatoimiston nimi oli?


      • pehmeä puu laho
        ei ihan kaikkea saa kirjoitti:

        ja siksi näillä on huomautus/varaus siitä että lippuja ei voida kirjoittaa. Näille pikkunilkeille olis varmaan parempi että ei olis kuin muuta yhtiö jotta pienissä aivoissa mahtuisi ajattelemaankin.
        ja jos elämä olisi täydellistä niin

        Jos elämä olisi täydellistä niin.

        Täytyy lainata. Ei pienissä aivoissa mahdu järin paljon tuollaista lahopäätä ymmärtämään.


      • inhokkiko
        jfslöjfask kirjoitti:

        siis te ootte. Ja matkatoimiston nimi oli?

        kyllä ihan sääliks käy kun seuraavaks pitää kait valita pulkka tai reki. Yks itkee että travellink kusi, kilroy kusi, ebookers kusi, supersaver kusi kaikk ne vaan kuseskelee.

        et firmat loppu nyt kesken.
        Sit pitää istua kotona vai lähtee rekiretkelle.


      • Lentoheikki
        OMG OMG kirjoitti:

        alussahan tuolle tarjottiin kaksi vaihtoehtoa, peruutetaan lippu tai 20 € käsinkirjoitetuista lipuista. ei tarvinnut edes hakea pois kun ihan ovelle tuotiin.
        Tämän jälkeen ei sitten olisi tarvinnut enään mennä samaan myymälään vaan niihin muihin ja parempiin.
        Eikä tässä ole kukaan kyennyt osoittamaan itää laitonta, valitettavaan korkeintaan.

        Hahahahahah!!! Luuletko että lipunkirjoitus tarkoittaa lipun käsinkirjoitusta?!?!?!?!

        Ei, vaan lippu tuli tismalleen samalla tavalla kuin muista palveluista ostettuani, sähköpostitse!


      • Lentoheikki
        OMG OMG kirjoitti:

        hilveen kalmeen kamalaa kuin likollisiaa ne onkaan. Ei ne toimini näinpitkän ja niin monessa maassa jos olis.
        Mutta on se hilveen kalmeen kamalaa kuin pahoja ne on

        Ja sun mielestä on varmaan täysin sattumaa, että kuluttajaviranomaiset ovat yli kolmen vuoden ajan yrittäneet saada lentolippujen nettimyyntiä ruotuun?

        Jos ostat TV:n ja kauppias soittaa jälkikäteen kotiisi että haluaakin lisää rahaa, niin maksatko?

        (Mistä näitä idiotteja oikein sikiää, ja miksi ne pilaa meidän muiden elämän olemalla idiootteja?)


      • halpisyhtiöt ongelma
        Lentoheikki kirjoitti:

        Ja sun mielestä on varmaan täysin sattumaa, että kuluttajaviranomaiset ovat yli kolmen vuoden ajan yrittäneet saada lentolippujen nettimyyntiä ruotuun?

        Jos ostat TV:n ja kauppias soittaa jälkikäteen kotiisi että haluaakin lisää rahaa, niin maksatko?

        (Mistä näitä idiotteja oikein sikiää, ja miksi ne pilaa meidän muiden elämän olemalla idiootteja?)

        ongelmahan on ollut muualla kuin näissä nettimatkatoimistoissa. Halpalentoyhtiöthän ilmoittelevat hintoja ilman veroja ja kuluja, tämä on pääosin ollut kuluttajaviranomaisten ongelma, ei nettimatkatoimistot.
        Halpayhtiöiden sekavat peruutusehdot ja verottomat hinnat. Näitä halpisyhtiöitä kannattaisin boikotoida, että saataisiin hinnoittelu kuriin.


      • kaiiki on
        Lentoheikki kirjoitti:

        Ja sun mielestä on varmaan täysin sattumaa, että kuluttajaviranomaiset ovat yli kolmen vuoden ajan yrittäneet saada lentolippujen nettimyyntiä ruotuun?

        Jos ostat TV:n ja kauppias soittaa jälkikäteen kotiisi että haluaakin lisää rahaa, niin maksatko?

        (Mistä näitä idiotteja oikein sikiää, ja miksi ne pilaa meidän muiden elämän olemalla idiootteja?)

        finnair paska kun kallis, BA kallis kun veloittaa istumapaikasta, ebookers huijaa, travellink on ihan paska, kilroy kusettaa, supersaver huijaa, blue1 pkaska kun maksaa vaihtaa, easyjet paska kun nimenmuutos maksaa, airbaltic paska kun matkalaukku maksaa, ryanair paska kun on vaan paska. näitä on loputtomasti täällä, vuorotellen jokainen on ihan paska.

        Mitä löytyis nyt se joka on halpa, hyvä ja antaa kaikkien muutella ja peruutella niin kuin ne haluaa eikä koskaa tarkista laukkujen painoja ja korvaa aina kaiken eikä kysy oliko matkustajan myöhässä.
        Hyvä lentoyhtiöhän on aina aikataulussa ja vaikka matkustajan olisi kuinka paljon myöhässä niin aina ottaa mukaan eikö koskaan myöhästy. olikos muita vaatimuksia................


      • fsffsa
        kaiiki on kirjoitti:

        finnair paska kun kallis, BA kallis kun veloittaa istumapaikasta, ebookers huijaa, travellink on ihan paska, kilroy kusettaa, supersaver huijaa, blue1 pkaska kun maksaa vaihtaa, easyjet paska kun nimenmuutos maksaa, airbaltic paska kun matkalaukku maksaa, ryanair paska kun on vaan paska. näitä on loputtomasti täällä, vuorotellen jokainen on ihan paska.

        Mitä löytyis nyt se joka on halpa, hyvä ja antaa kaikkien muutella ja peruutella niin kuin ne haluaa eikä koskaa tarkista laukkujen painoja ja korvaa aina kaiken eikä kysy oliko matkustajan myöhässä.
        Hyvä lentoyhtiöhän on aina aikataulussa ja vaikka matkustajan olisi kuinka paljon myöhässä niin aina ottaa mukaan eikö koskaan myöhästy. olikos muita vaatimuksia................

        istutko täällä yötäpäivää paskaa päivystämässä? Miten olisi elämä hankkiminen?


    • Anonyymi

      Halvat lennot - https://search.jetradar.com/?marker=12084&currency=EUR&locale=sq
      Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      38
      1691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1627
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1368
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      236
      1311
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      196
      1199
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe