Onko kellään kokemusta Evra-ehkäisylaastarin käytöstä, lähinnä siitä, miten se on sopinut ja onko tullut mitä sivuvaikutuksia mieliala, unettomuus, ahdistuneisuus jne? Itse aloitin sen talvella ja neljä kuuria olen kaikkiaan käyttänyt, mutta aluksi nousi verenpaine ja alkoi ahdistaa, lopetin kuukaudeksi ja aloitin uudelleen helmikuussa. Nyt on 3 kuuria takana ja taas on olo ihan ailahtelevainen; unettomuutta, kireyttä, itkukohtauksia, ahdistuneisuutta, aivan kuten sivuoireiksi on kuvattu Evran käyttöohjeessa. Oletko huomannut samaa? Aiemmin käytin kierukkaa 6 vuotta ja pillereitä sitä ennen, eikä moista ollut. Olisi kiva kuulla muiltakin Evrankäyttäjiltä kommentteja, koska se on ollut markkinoilla vasta niin vähän aikaa, ettei lääkäreiltäkään tunnu löytyvän vielä käyttäjäkokemuksia paljoakaan.
Evra -ehkäisylaastari
Kirsikka
2
4886
Vastaukset
- Venlis
Olen käyttänyt 2 vuotta ehkäisylaastaria ja olen ollut todella tyytyväinen. Mitään mielialanmuutoksia ei ole ilmennyt paitsi normaalin ennen kuukautisia tulevat pienet ailahtlut. Koen laastarinkäytön erittäin millyttäväksi ja helpoksi koska laastari tarvitsee vaihtaa vain viikottain.
itse olen käyttänyt vasta yhden kuukauden laastaria eikä minulla ole mitää noista oireista ja tätä ennen söin 6wee pillereit eikä niistkä tullu mitään oireita.. suosittelisin menee ehkäisyneuvolaan jos ne siellä tietäis asiasta paremmin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky164879Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot444774Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2073957Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty523675Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1233624Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm693121Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1172061Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121100Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63917- 93822