Tuppisuinen kauris on kaikkein ihanin kauris

tuppisuut kunniaan

Mikä siinä voi olla, että tuppisuut ovat puoleensavetäviä?! No höh, sehän on käytännön esimerkein selvitettävissä. Minulle on käynyt niin, että juuri tuppisuukauriilta, monikkomuoto huom., olen saanut apua käytännön elämässä. Juuri kun olen luullut, että "onpa siinä ylimielinen, puhumaton, omissa maailmoissaan elävä tyyppi ja - ihme ja kumma - kauris!, olen käytännön arkielämän tilanteissa juuri sellaisilta kauristyypeiltä saanut arvokasta apua, siis ihan oikeasti. Eivät nuo tuppisuut ole mitään päivänpaisteita eikä seuraihmisiä, ei erikoisen ystävällisiä eikä päläpälä-tyyppejä, mutta apua ne osaavat antaa ja se tapahtuu heiltä käden käänteessä, ilmeettömästi ja ilman vaivaa!

Ihanat kauriit, tuppisuut, auttavaiset ja ymmärtäiset! Kiitos, että olette olemassa! Teitä tarvitaan!

14

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pläääh

      Ei tuppisuu voi puoleensavetävä olla, jos ei nyt heti pälättäjäkään. Mutta ymmärrän ajatuksen, ei seuraihmisen rooli ja auttajan rooli useinkaan "asu" samojen korvien välissä. Seuraihmisen aika ja resurssit menee siihen, kun he yrittävät tuoda itseään julki ja loistaa joka kahvikutsuilla. Tuppisuu taas on syrjään vetäytyvä filosofi, joka ei jaa ajatuksiaan kaikkien kanssa, vaan haluaa pitää ajatukset ominaan. Heidän energiansa ehkä sitten riittää muiden auttamiseenkin paremmin. Tai sitten ei.

      Tällaisia mietteitä tässä tuli mieleen.

      • energiaa riittää

        lueskelin tuli tapaus mieleen.Kaurisnainen auttelee päiväpeiton alla hiljaisesti filosovoiden, todella suupaltti kalamiestä joka tuo pienimmäkin ajatuksen kuuluvasti hölöttäen julkisuuteen.
        Niin mikään tuppisuu ei tämä kaurisnainen ole, kiero luonne puo leensavetävä on mutta mitä vetää.....?
        Hyvin sopivat yhteen kumpikin puhuu muunneltua totuutta.
        Arvokasta se apu on, kun tarvitsijan pitäisi saada joka juhlakakusta palanen...


    • Kala-ukko

      Niin, miten menee tie hiljaisen Kauris-naisen sydämeen? Puhumattomuus tarkoittaa sitä, että hän tarkkailee ympäristöään. Siinä voi joutua miehen kärsivälisyys koetukselle, mutta sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja, joilla saa ihailijan luonteen selville.
      Ei puhumattomuus ole Kauriin ongelma, vaan siitä voi tulla meille muille onkelmia ja harmaitahiuksia ;)))
      Sen mitä minä Kauris-naista tunnen, niin hän on rehellinen, luotettava ja salaperäinen.

      • jalkarätti

        minun kala-mies pettää varatun kaurisnaisen kanssa, tiedä sitten mitä ovat hyvinkin puheliaita ovat.
        kaurisnainen ei vielä tiedä millä kyydillä sitä viedään, tämä kala- mies osaa puhua ammattivalehtelija.
        sen sanovat muutkin en vain minä, kaurisnainen tietää ukon olevan varattu.
        siellä he olivat ärrällä olleet äsken tupakkaa ostamassa naiselle, kala-mies pitää enempi pullosta kiinni.
        no vuosia kylässäkin käynyt, klasit on kyllä päässä pitäis nähdä, järjenkin kulkea mutta valitettavasti se kulkee alemmalla tasolla.

        nainen vei vuosien uurastuksen, ja hyvän " ystävän " varjolla auttoi aina parhaalla mahdollisella tavalla.
        kumpikin käyttää toistansa hyväksi mies saa mitä tahtoo, nainen ostaa ja mies maksaa.
        ammatti ei ole varsinaisesti tarjoilija, läheltä liippaa kummallakin.
        kotimme menee mitä tässä on nyt saanut lapsille vähän kerättyä sitä perintöä.
        minulla kun ei ole ollut minkäänlaista arvostusta, minä olen vain ihminen joka rakastaa kotia.


      • Kala-ukko
        jalkarätti kirjoitti:

        minun kala-mies pettää varatun kaurisnaisen kanssa, tiedä sitten mitä ovat hyvinkin puheliaita ovat.
        kaurisnainen ei vielä tiedä millä kyydillä sitä viedään, tämä kala- mies osaa puhua ammattivalehtelija.
        sen sanovat muutkin en vain minä, kaurisnainen tietää ukon olevan varattu.
        siellä he olivat ärrällä olleet äsken tupakkaa ostamassa naiselle, kala-mies pitää enempi pullosta kiinni.
        no vuosia kylässäkin käynyt, klasit on kyllä päässä pitäis nähdä, järjenkin kulkea mutta valitettavasti se kulkee alemmalla tasolla.

        nainen vei vuosien uurastuksen, ja hyvän " ystävän " varjolla auttoi aina parhaalla mahdollisella tavalla.
        kumpikin käyttää toistansa hyväksi mies saa mitä tahtoo, nainen ostaa ja mies maksaa.
        ammatti ei ole varsinaisesti tarjoilija, läheltä liippaa kummallakin.
        kotimme menee mitä tässä on nyt saanut lapsille vähän kerättyä sitä perintöä.
        minulla kun ei ole ollut minkäänlaista arvostusta, minä olen vain ihminen joka rakastaa kotia.

        Miksi et eroa sellaisesta pettäjämiehestä?? . . . Ainakin minä olen ennemmin yksin, kuin huonossa suhteessa. . . Eroamisessa on tietysti omat vaikeutensa, mut pidemmällä aikavälillä se helpottaisi oloasi. . . Miksi alistut huonoon kohteluun? Ota elämäsi hallinta omiin käsiisi.


      • syön toisen kädestä
        Kala-ukko kirjoitti:

        Miksi et eroa sellaisesta pettäjämiehestä?? . . . Ainakin minä olen ennemmin yksin, kuin huonossa suhteessa. . . Eroamisessa on tietysti omat vaikeutensa, mut pidemmällä aikavälillä se helpottaisi oloasi. . . Miksi alistut huonoon kohteluun? Ota elämäsi hallinta omiin käsiisi.

        ero tulee, mutta se vaatii selvittelyä myös toisten tukea.
        tämä mies heittäisi minut tosta noin ulos, tämä uusi rakkaus teki miehestä entistäkin kovemman.
        tämä kauiris nainen on mukana ja säätelee mitä minulle annetaan, ja mitä he ottavat.

        heidän touhu on sairasta, siinä vuosia " ystävänä " ollut kaurisnainen on kartoittanut omaisuutensa
        kyläreissullaan, minulle hän on ollutkin ylimielinen. miehelleni yli-ystävällinen.

        kun saan tähän osittajan ja muita puoluettomia apuja, ja voimia jaksaa kyllä kait se onnistuu.
        oletetaan jos tapaisin ihmisen joka arvostaisi, miten minä osaisin suhtautua .....
        en tiedä enään mitä on hellyys avioliitossa? " pieni huumori onko se syötävää "....


      • Kala-ukko
        syön toisen kädestä kirjoitti:

        ero tulee, mutta se vaatii selvittelyä myös toisten tukea.
        tämä mies heittäisi minut tosta noin ulos, tämä uusi rakkaus teki miehestä entistäkin kovemman.
        tämä kauiris nainen on mukana ja säätelee mitä minulle annetaan, ja mitä he ottavat.

        heidän touhu on sairasta, siinä vuosia " ystävänä " ollut kaurisnainen on kartoittanut omaisuutensa
        kyläreissullaan, minulle hän on ollutkin ylimielinen. miehelleni yli-ystävällinen.

        kun saan tähän osittajan ja muita puoluettomia apuja, ja voimia jaksaa kyllä kait se onnistuu.
        oletetaan jos tapaisin ihmisen joka arvostaisi, miten minä osaisin suhtautua .....
        en tiedä enään mitä on hellyys avioliitossa? " pieni huumori onko se syötävää "....

        Nyt aluksi on tärkeintä, että saat eron pettävästä miehestä! . . . Sen jälkeen kasaat itsesi ajankanssa, sillä hetkessä se ei tapahdu. Toivottavasti sinulla on ystäviä, jotka ovat tukenasi.
        Aika parantaa haavat ja vielä tulee aika, jolloin voit kääntää vaikeudet vahvuudeksesi!!
        Uusi rakkaus tulee sitten, kun aika on ;))) . . . Voimia Sinulle ja sisua ja sinnikkyyttä, sillä niitä tarvitset vielä!! Ole rohkeasti oma itsesi ja toteuta toiveesi sellaisesta elämästä, kuin mitä itse haluat!!!


    • raivo raappana

      ole mikään tuppisuu, osaa kyllä arvostella ja olla hyvin, hyvin, ilkeä.
      lanttiakaan ei toiselle anna, kyllä toisen on kukkaron nyörit avattava maksun aikana.
      kyllä kauriilla ne pahatkin puolet on, niinkö meillä kaikilla.
      kiitos että on meitä muitakin ettei menisi yksitoikkoiseksi kehuskeluksi.......

      • 1+1=?

        enpä ole tähän mennessä tiennytkään,
        että eituppisuisuus ja pihiys korreloivat keskenään.


    • loppupeleissä.

      Se voi olla, että seurassa jossa ei ole kovin paljoa hyviä tuttuja, niin kauris jää hieman taka-alalle. Kauris ei kerjää huomiota, niin kuin esim leijonat, jolla joilla on kaikki kuosissa ja valpas katse oikein huutaa "kai sä näet mut!" Ei kauris viihdy valokeilassa pitkään, eikä halua olla joukon keskipiste.

      Kauriin vahvuus on filosofisuus/elämän katsomus ja vaikka me ollaan hieman sivummalla, niin kokoajan tarkkaillaan mitä ympärillä tapautuu. Usein muut koittaa lukea pidättyvää kaurista kuin avointa kirjaa, mutta sortuvat turhan mustavalkoiseen ajatteluun. Kauris haluaa aina nähdä seuraavan mutkan taakse, ennen kuin on käänteessä, pyritään ottaa monta asiaa huomioon yhtäaikaa.

      Tietenkin me kauriit tarjotaan mielellämme apua ja kannustetaan niitä eteenpän, jotka apua tarvitsee. Kauris pystyy olemaan hyvin avulias, koska näkee ongelmat usealta kantilta ja ammentaa menneisyyden tietopankista mahdollisia ratkaisumalleja.

    • häräkä

      siksi juuri tykkäänkin kauriista merkkinä, kun ne ovat fiksuja (yleensä) ja vielä eivät ole koko ajan äänessä. merkki, joka on koko ajan äänessä, on minusta typerän tuntuinen. kauriin seura on rauhoittavaa ja mukavaa, juuri sen takia kun ovat rauhallisia.

    • Kaurismies.

      tuo kuulosti tutulta. Tässähän meinaa jo uskoa näitä horoskooppi-hömpötyksiä...
      Olen tuppisuu, antisosiaalinen, mutta aina valmis auttamaan ihmisiä. Vaikutan töykeältä ja jurolta tai ujolta, mutta sanattomaksi en jää mistäkään edellä mainituista, en vaan tykkää jauhaa turhia, etenkään tuntemattomille tai puoltutuille. Kuitenkin olen perimmiltäni kiltti luonne, ja menee vastoin kaikkea mitä olen, se, jos en auttaisi lähimmäistäni.

      • K-Nainen

        Juui näin kuin Sinä ja Kaurislisko kerrotte! Minäkin olen ylättynyt, kuinka hyvin nuo määritelmät luonteeseeni sopivat. Siis vähäpuheisuus ja lähimmäisen auttaminen. En voi sietää, että joku toinen katsoo toimettomana vierestä, vaikka voisi auttaa tai edes kuunnella...Ja tuo tarkkailu, just niin :)
        Sen sijaan en ole koskaan ymmärtänyt, kun kauriita pidetään itsekeskeisinä, materialistisina urapyrkyreinä. Ei sovi ainakaan minuun. Ei niin etteikö olisi taitoja, kykyjä ja mahdollisuuksia korkeammalle uralla, mutta en halua täyttää koko elämääni työllä. Sen tunnistan kyllä, että liian tunnollinen olen töissäni, löysäämisen tarvetta on kovastikin.


    • Kaurislisko

      Joudut kyllä ottamaan ensimmäisen askelen itse ja näkemään vähän vaivaa, mutta kyllä se suukin jossain vaiheessa aukeaa. Tuppisuu saattaa myös olla hyvä ilmaisemaan itseään sanattomasti, vaikkapa siellä missä sanat ovat vain tiellä. Kokeileppa joku kerta kuinka vaivattomasti ja käden käänteessä hän hoitelee sinut sängyssä. Voit yllättyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe