Kotivakuutus

Omavastuu sossusta?

Sossu maksaa kotivakuutuksen. Jos sattuu jotakin, jonka kotivakuutus korvaa, niin maksaako sossu vakuutuksen omavastuuosuuden, vai pitääkö se maksaa toimeentulotuen perusosasta?

19

1236

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diidaa...

      Riippuu siitä mitä kaikkea vakuutus kattaa.

      Jos vakuutus kattaa yhden hengen taloude lusikan haaruka, veitsen ja lautaset sekä lasin niin silloin soosu maksaa omavastuun, mutta jos vakuutuksesta saa vaikka 500 € ja omavastuu 200€ ja tuolla 300 €:lla on tarkoitus ostaa esim. juustohöylä (ei v'älttämätön) niin ei maksa.

      • Omavastuu sossusta?

        Saisiko vähän helpommin ymmärrettävän vastauksen, kiitos...? Jos mahdollista.


      • varmaan
        Omavastuu sossusta? kirjoitti:

        Saisiko vähän helpommin ymmärrettävän vastauksen, kiitos...? Jos mahdollista.

        että sen silakan ja perunan syöntiin riittää veitsi ja haarukka, juusto olisi liian hienoa työttömälle, joten ei tarvita juustohöylääkään.
        Rättipäille tosin täytyy kustantaa oikein tapetut elukat sun muut välttämättömyydet ulkomailta, mutta sehän onkin toinen juttu.


      • ugujkerthjk
        Omavastuu sossusta? kirjoitti:

        Saisiko vähän helpommin ymmärrettävän vastauksen, kiitos...? Jos mahdollista.

        kotivakuutus pitäisi hyväksyä laskelmaan.

        Käytännössä minä en saanut toimeentulotukea yhteenkään kotivakuutuslaskuun vaan maksoin sen perusosalla, jolloin se oli muusta kulutuksesta pois.

        Oikeastaan köyhä ei tarvitse kotivakuutusta ... kun esim. tulipalon sattuessa mitään vanhaa rääsää ei korvata.


      • Mitä ihmettä?
        ugujkerthjk kirjoitti:

        kotivakuutus pitäisi hyväksyä laskelmaan.

        Käytännössä minä en saanut toimeentulotukea yhteenkään kotivakuutuslaskuun vaan maksoin sen perusosalla, jolloin se oli muusta kulutuksesta pois.

        Oikeastaan köyhä ei tarvitse kotivakuutusta ... kun esim. tulipalon sattuessa mitään vanhaa rääsää ei korvata.

        Kyllähän tuo kotivakuutus on mainittu sossun ohjeissa, että se korvataan erikseen (kohtuullinen summa). Saitko siis toimeentulotukea muuten, mutta et kotivakuutukseen? Saitko siihen jonkin selityksen, miksi kotivakuutusta ei korvattu?


      • Seuraavasti
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Kyllähän tuo kotivakuutus on mainittu sossun ohjeissa, että se korvataan erikseen (kohtuullinen summa). Saitko siis toimeentulotukea muuten, mutta et kotivakuutukseen? Saitko siihen jonkin selityksen, miksi kotivakuutusta ei korvattu?

        Kotivakuutuksen huomioimatta jättäminen onnistuu yksinkertaisesti siten ettei laskua huomioida. Mitään selityksiä ei anneta .... eikä tietenkään kirjata, että kotivakuutuslasku on esitetty.


      • Mitä ihmettä?
        Seuraavasti kirjoitti:

        Kotivakuutuksen huomioimatta jättäminen onnistuu yksinkertaisesti siten ettei laskua huomioida. Mitään selityksiä ei anneta .... eikä tietenkään kirjata, että kotivakuutuslasku on esitetty.

        Tuostahan kannattaisi tehdä valitus ylemmälle tasolle. En sitten tiedä, kuinka monimutkaista valituksen tekeminen on? Varmaan se ainakin vie aikaa.


      • niiiiin
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Tuostahan kannattaisi tehdä valitus ylemmälle tasolle. En sitten tiedä, kuinka monimutkaista valituksen tekeminen on? Varmaan se ainakin vie aikaa.

        seuraavaksi huomaat kuinka vaikeaksi sosutädit voivat toimeentulotukea tarvitsevan elämän tehdä. Näet, toimeentulotuen maksatusta voidaan viivyttää yhä uusilla selityspyynnöillä, joilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen laskelman kanssa. Ja vaikka toimittaa selitykset, niin parhaassa tapauksessa saat kielteisen toimeentulotukipäätöksen. Kun saa kielteisen toimentulotukipäätöksen, niin röyhkemmin lakia rikkovat päätökset oikaistaan hallinto-oikeudessa eli saa toimeentulotuen noin vuoden kuluttua.


      • Mitä ihmettä?
        niiiiin kirjoitti:

        seuraavaksi huomaat kuinka vaikeaksi sosutädit voivat toimeentulotukea tarvitsevan elämän tehdä. Näet, toimeentulotuen maksatusta voidaan viivyttää yhä uusilla selityspyynnöillä, joilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen laskelman kanssa. Ja vaikka toimittaa selitykset, niin parhaassa tapauksessa saat kielteisen toimeentulotukipäätöksen. Kun saa kielteisen toimentulotukipäätöksen, niin röyhkemmin lakia rikkovat päätökset oikaistaan hallinto-oikeudessa eli saa toimeentulotuen noin vuoden kuluttua.

        En ole hakenut tähän mennessä toimeentulotukea, vaikka olisin sitä varmaan saanutkin, kun olen ajatellut, että se on monimutkaista. Monimutkaiselta tämä kyllä vaikuttaakin! Pärstäkerroin varmaankin vaikuttaa näissä asioissa paljon...


      • kannattaa....
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        En ole hakenut tähän mennessä toimeentulotukea, vaikka olisin sitä varmaan saanutkin, kun olen ajatellut, että se on monimutkaista. Monimutkaiselta tämä kyllä vaikuttaakin! Pärstäkerroin varmaankin vaikuttaa näissä asioissa paljon...

        käydä testauttamassa.

        Toisille annetaan kaikki ja vähän lisääkin - toisille ei anneta edes perusosaa ilman hallinto-oikeuden päätöstä.

        Eräs yksinhuoltaja oli hyvää pataa sosiaalityöntekijän kanssa... ja ei jäänyt naapureilta huomaamatta kyseisen henkilön uusien tavaroiden hankinta ja muu rahankäyttö.

        Tiedättehän, että eräs 50 vuotta täyttävä sai pojaltaan rahaa syntymäpäiväkahvituksen järjestämiseen. Sossu otti rahat tulona huomioon, kun poika oli mennyt laittamaan rahat tilille. Olisi pitänyt antaa rahana käteen tai antaa kahvia sun muuta.


      • Kattavin vakuutus?

        Onko sossuilla jokin yläraja, minkä tasoisen ja hintaisen kotivakuutuksen ne maksavat toimeentulotukea hakevalle? Eli jos otan kaikkein kattavimman kotivakuutuksen, joka on tarjolla, niin maksaako sossu sen kokonaan, vai korvaako se vain sen määrän, mitä suppein kotivakuutus maksaisi?


      • SKP
        kannattaa.... kirjoitti:

        käydä testauttamassa.

        Toisille annetaan kaikki ja vähän lisääkin - toisille ei anneta edes perusosaa ilman hallinto-oikeuden päätöstä.

        Eräs yksinhuoltaja oli hyvää pataa sosiaalityöntekijän kanssa... ja ei jäänyt naapureilta huomaamatta kyseisen henkilön uusien tavaroiden hankinta ja muu rahankäyttö.

        Tiedättehän, että eräs 50 vuotta täyttävä sai pojaltaan rahaa syntymäpäiväkahvituksen järjestämiseen. Sossu otti rahat tulona huomioon, kun poika oli mennyt laittamaan rahat tilille. Olisi pitänyt antaa rahana käteen tai antaa kahvia sun muuta.

        Tästä tulikin mieleen...

        Eli jos elää toimeentulotuella, on kotivakuutus ja vaikka parempina aikoina hankittu kallis TV hajoaa ja vakuutusyhtiö maksaa tilille 500 euroa, niin taitaapa käydä niin, että seuraavasta toimeentulotuessa tuo lasketaan tuloksi..


      • En oo katkera.
        Kattavin vakuutus? kirjoitti:

        Onko sossuilla jokin yläraja, minkä tasoisen ja hintaisen kotivakuutuksen ne maksavat toimeentulotukea hakevalle? Eli jos otan kaikkein kattavimman kotivakuutuksen, joka on tarjolla, niin maksaako sossu sen kokonaan, vai korvaako se vain sen määrän, mitä suppein kotivakuutus maksaisi?

        Kotivakuutus otetaan huomioon ainoastaan irtaimiston osuus,ei vastuuvakuutusta eikä oikeus turvaa,eli oikeusturva on se turva joka käydään oikeudessa tai lakimiehen palvelut tai taistelet toista ihmistä tai vakuutus yhtiötä vastaan,vastuuvakuutus on Kotivakuutuksiin kuuluu vastuuvakuutus, jonka perusteella korvataan vakuutuksenottajan ja hänen perheenjäsentensä ulkopuolisille aiheuttamia henkilö- ja esinevahinkoja joista nämä lain mukaan ovat korvausvastuussa eli SOPPA ottaa huomioon vain ainoastaan koti-irtaismisto vakuutuksen ja sen osan mitä se maksaa ja sielläkin kannattaa ottaa se vaihtoehto mikä korvaa sen hetkisen(siis kun on tapahtunut vahinko se hetki) osto arvon nain ollen saat paremman hinnan vanhoista rytkyistä.Taas kerran köyhää kyykytetään ja kumarretetutaan mutta me piru elämme vaikka piruttaan hyvä meidän joukkue siirretään kärsimystä myös rahaahneille paskoille ja kustaan niiden autojen päälle talvella niin ettei ne saa kuin kusta kynsille kun avaa oven ja eikun meidän dnaat jyllää.


      • RUTISKAA
        En oo katkera. kirjoitti:

        Kotivakuutus otetaan huomioon ainoastaan irtaimiston osuus,ei vastuuvakuutusta eikä oikeus turvaa,eli oikeusturva on se turva joka käydään oikeudessa tai lakimiehen palvelut tai taistelet toista ihmistä tai vakuutus yhtiötä vastaan,vastuuvakuutus on Kotivakuutuksiin kuuluu vastuuvakuutus, jonka perusteella korvataan vakuutuksenottajan ja hänen perheenjäsentensä ulkopuolisille aiheuttamia henkilö- ja esinevahinkoja joista nämä lain mukaan ovat korvausvastuussa eli SOPPA ottaa huomioon vain ainoastaan koti-irtaismisto vakuutuksen ja sen osan mitä se maksaa ja sielläkin kannattaa ottaa se vaihtoehto mikä korvaa sen hetkisen(siis kun on tapahtunut vahinko se hetki) osto arvon nain ollen saat paremman hinnan vanhoista rytkyistä.Taas kerran köyhää kyykytetään ja kumarretetutaan mutta me piru elämme vaikka piruttaan hyvä meidän joukkue siirretään kärsimystä myös rahaahneille paskoille ja kustaan niiden autojen päälle talvella niin ettei ne saa kuin kusta kynsille kun avaa oven ja eikun meidän dnaat jyllää.

        Eli toisin sanoen jos haluat tehdä niin sanotun vakuutus petoksen niin silloin tarvitsisi olla jotain näyttöä että sinulla on erittäin kalliit tamineet kotona ja sossu ihmettelee että mikset myy niitä älä tänne tule mankumaan,kuin myös vakuutus yhtiö ihmettelee missä on kalliit kamat,jos haluat sen tehdä hipoen vakuutus petosta niinkuin on tapana selittelet ummet ja lammet se on siinä,mutta jos teet niikuin pitäisi ja olet onneton köyhän kuvatus ja vähättelet kamojasi niin ne syyttää sinua kirpputorin pitämisestä kotonasi ei hyvä,näin ollen älä ota mitään vakuutusta niin ei ole huolta ei murhetta kamoista missä ovat ja missä muodossa.
        PS:todella vaikeita laskuja tuossa alla,yritin monta kertaa vetää koko litaniaa mut sit vasta ymmärsin lukea sen kokonaan ja kas pelkkä tulos siihen kuuluu,heh heh.


      • 12+3
        RUTISKAA kirjoitti:

        Eli toisin sanoen jos haluat tehdä niin sanotun vakuutus petoksen niin silloin tarvitsisi olla jotain näyttöä että sinulla on erittäin kalliit tamineet kotona ja sossu ihmettelee että mikset myy niitä älä tänne tule mankumaan,kuin myös vakuutus yhtiö ihmettelee missä on kalliit kamat,jos haluat sen tehdä hipoen vakuutus petosta niinkuin on tapana selittelet ummet ja lammet se on siinä,mutta jos teet niikuin pitäisi ja olet onneton köyhän kuvatus ja vähättelet kamojasi niin ne syyttää sinua kirpputorin pitämisestä kotonasi ei hyvä,näin ollen älä ota mitään vakuutusta niin ei ole huolta ei murhetta kamoista missä ovat ja missä muodossa.
        PS:todella vaikeita laskuja tuossa alla,yritin monta kertaa vetää koko litaniaa mut sit vasta ymmärsin lukea sen kokonaan ja kas pelkkä tulos siihen kuuluu,heh heh.

        sain kotivakuutuksen maksut sossusta.Pitää vain muistaa,jotta luottotiedottomalle ei kyseistä vakuutusta myönnetä ikinä.Vakuutusyhtiön ei tarvitse sitä myöntää kenellekkään kuten liikennevakuutusta.


      • Luottotiedotmenneet1
        12+3 kirjoitti:

        sain kotivakuutuksen maksut sossusta.Pitää vain muistaa,jotta luottotiedottomalle ei kyseistä vakuutusta myönnetä ikinä.Vakuutusyhtiön ei tarvitse sitä myöntää kenellekkään kuten liikennevakuutusta.

        Minä, luottotiedoton, sain hyvinkin vakuutuksen ilman mitään mutinoita. =)


      • Kotivakuutus
        12+3 kirjoitti:

        sain kotivakuutuksen maksut sossusta.Pitää vain muistaa,jotta luottotiedottomalle ei kyseistä vakuutusta myönnetä ikinä.Vakuutusyhtiön ei tarvitse sitä myöntää kenellekkään kuten liikennevakuutusta.

        Sinä 12 3, maksoiko sossu kotivakuutuksen lisäksi myös siihen kuuluvan vastuuvakuutuksen ja oikeus- turvan?
        Minulle sossu maksoi vain koti- ja palovakuutuksen osuuden, vaikka kotivakuutusta ei saa ainakaan If-vakuutusyhtiöstä ilman vastuuvakuutusta ja oikeusturvaa.


      • 32
        Kotivakuutus kirjoitti:

        Sinä 12 3, maksoiko sossu kotivakuutuksen lisäksi myös siihen kuuluvan vastuuvakuutuksen ja oikeus- turvan?
        Minulle sossu maksoi vain koti- ja palovakuutuksen osuuden, vaikka kotivakuutusta ei saa ainakaan If-vakuutusyhtiöstä ilman vastuuvakuutusta ja oikeusturvaa.

        Helsingissä maksavat 110e asti.
        Eivät erittele vakuutuksen sisältöä.


      • Kotivakuutus
        32 kirjoitti:

        Helsingissä maksavat 110e asti.
        Eivät erittele vakuutuksen sisältöä.

        Tuokin asia menee sitten ilmeisesti eri kaupungeissa eri tavalla, koska mulle korvattiin tosiaan vain tuo koti- ja palovakuutuksen osuus. Asun Länsi-Suomessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe