Troijalaisiako?

mufasa770

Minulla on ongelma joka raastaa mieltä pahasti. Koneeni toimii aivan normaalisti, ainakaan en itse ole huomannut mitään vikaa. Kuitenkin kun teen Advancella tarkistuksen, vakoiluohjelmien skannauksessa skannattavat kohteet hiiiukkasen epäilyttävät. Bongannut olen esim. tuon tapaisia:

Trojan.Win32.Fynben.b
TrojanDownloader.Win32.BHO
(Trojan....).Apropos.b
TrojanDownloader.Win32.Swizzor.au
TrojanDownloader.Win32.Comet

Tuntuu siltä että niitä on muitakin, näyttää vaan nimet niin nopeasti ettei pysy perässä. Niin siis ainakin yleensä Advance sitten tyynen rauhallisesti ilmoittaa että on yksi ongelma ja korjaa sen nopeasti, mutta seuraavalla kerralla sama ongelma. Jonkin aikaa sitten päivitin koneelle Avastin mutta koko koneen tarkistuksessa tämä ei löydä mitään. Jossain neuvottiin tarkistusten tekemistä vikasietotilassa mutta tämäkään ei auttanut. Viime aikoina olen kyllä lataillut ja poistellut tavaraa jonkin verran, kuten Google Chromen, QuickTime Playerin, Safarin ja Photo Filtren. Avastilla on viruskaranteenissa vuoden 2009 lopulta VBS:Malware-gen.

En ymmärrä koneista lähestulkoon mitään, joten voiko kukaan kertoa, tarkoittaako tämä että koneellani on pirusti troijalaisia ja onko vaarallista?

Kiitos

3

632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

Mainitsemasi Advance on ilmeisesti itse haittaohjelma, tai ainakin agressiivisesti ja väärin löydöin itseään mainostava ohjelma.
      Koeta vakoiluohjelmien poistoon vaikka 'Malwarebytes' Anti-Malware'-ohjelmaa. Jos se eikä Avast löydä noita, asia on noin.

• mufasa770

Kiitos ja kumarrus, todennäköisesti asian laita oli juuri noin. Olen taas asteen viisaampi :)

• mufasa770_edelleen

Tästä laittamastani keskustelusta on jo aikaa mutta ajattelin nyt kysyä vielä. Siis koneellani ei ollut mitään jne. Advance taitaa olla haittaohjelma, mutta en poistanut sitä silloin, koska mielestäni se toimi hyvin ja itse asiassa sukulaiseni asensi sen ja ajattelin hänen suuttuvan mahdollisesta poistamisesta. Vähän aikaa sitten päivitin advancen, ja edelleen se väittää ohimennen koneeltani löytyvän troijalaisia. Mitä mieltä olette, kannattaako advance poistaa? Sehän siis vain varmaan mainostaa itseään, mutta varmuuden vuoksi? Koneeltani löytyy kyllä tämän lisäksi vielä 12:n mainitsemat Malwarebytes ja Avast että sinänsä poistaminen ei käytännössä vaarantaisi rakasta konettani. Kunhan nyt vain ajankulukseni kysyn. Siis mielipiteitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3295
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3107
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2478
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      2274
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1913
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1415
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82