Nika-lasin kootut selitykset

kalliiksi tuli

Kaikki alkoi siitä, kun ahdistava/painostava "myyjä" tuli tekemään mittaukset ja tarjouksen.
Kaupat kuitenkin tehtiin, koska lasitus piti saada nopeasti.

Asentajat saivat työnsä lähes luvatulla aikataululla tehdyksi, sillä seurauksella että lasit olivat lähes joka suuntaan vinossa ja pykälsivät rumasti.
Ruuveja törrötti siellä täällä, raotuksen lukitus ei pitänyt lasia paikallaan, toisen rivin lasit eivät menneet kiinni ollenkaan ja muutenkin työjälki oli tökeröä.

Reklamaatioon vastattiin, ja samat "masentajat" tulivat korjaamaan lasien käyntiä.
Siinä keskusteltuamme heikosta työstä ja sen korjauksista, halusivat "masentajat" myyjän tarkistamaan asian.
Myyjän tullessa ja "masentajien" palatessa ruokatauoltaan, esitin asiasta korjausehdotuksen että irroittaisivat lasit ja kiskot, asentaisivat kiskot uudestaan niin että ne olisivat edes parvekkeen suuntaisesti ja laittaisivat lasit takaisin. Kaikki töröruuvit vaihdettaisiin sopivan pituisiksi, silikonikittaukset ym. siivottaisiin ja lukituksien toimivuus tarkistettaisiin.

Siitä alkoi myyjä riemastua ja alkoi huutamaan ulkopuolisesta tavaran tarkastajasta ja oikeusprosessista.
Ilmoitin että olemme valmiit kutsumaan itsevalitsemamme tavarantarkastajan ja myös mahdollinen oikeudenkäynti tulee tällöin tarpeelliseksi.

Myyjän rauhoituttua, jatkoimme keskustelua jonka lopputulos oli 6.n lasin vaihtaminen uusiin joista 2 lasi tehtäisiin senverran kartioiksi että niiden kiilamainen muoto kompensoi lasituksien ulkokulmassa olevan ylöspäin avautuvan raon umpeen.
"Masentaja" ehdotti itse että jos teemme alapään vinouden peittävät listat samanvärisestä pellistä.
Ko. pellit peittävät nykyään rumat silikonit ja osan töröruuveista ja samalla peittyi osittan myös alakiskojen vinoon asennus.

Tarinaa joisi jatkaa vielä pitkään, mutta Nika-lasit myyjän ja "masentajien" kuusi käyntiä alkavat olla jo hieman liikaa tommoisen työn loppuun saattamiseksi.


Lopputuloksena voin vain suositella, (ettei tulisi vastaavaa mieliharmia/lisäkustannuksia)
VALITSEMAAN TOISEN VALMISTAJAN TUOTTEEN

26

9425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on

      aivan toisin?

      • Totuus on,

        että ihmispolo on joutunut neuvostoliittolaisten "työmiesten" uhriksi. Pitäisi aina tarkistaa, että työtä eivät tule tekemään neuvostoliittolaiset vaan suomalaiset.


    • masa 65

      lumonin myyjät samaan kastiin kuin edellä mainittu tapaus
      En tilannut , epämielyttävä myyjä

      • rtgbfdf

        Ehkä niillä on niin paljon uudisasiakkata, että ei korjaukset kiinnosta. Olen tässä itsekin odotellut Nikalta korjaajaa repsottaviin parvekelaseihin, muttei ole kuulunut ja viikot vierivät.


      • kokemusta on
        rtgbfdf kirjoitti:

        Ehkä niillä on niin paljon uudisasiakkata, että ei korjaukset kiinnosta. Olen tässä itsekin odotellut Nikalta korjaajaa repsottaviin parvekelaseihin, muttei ole kuulunut ja viikot vierivät.

        Sanoisin, että kun olet vuoden odottanut niin ollaan "viisaampia" :oDDD


    • Törkeyden huippu!

      Juu!!!! Mulla myös tosi huonot kokemukset Nikasta. Kattokaa, hyvät ihmiset, tarkasti mistä lasinne tilatte. Sen firman kanssa ei mene kuin ikä, terveys ja RAHAT!!!!

      • Underdog

        Onneksi sentään henki säilyi.=)


    • keu keu

      Mikähän siinä on...kun ilmoittavat mainoksessaan referenssi kohteekseen ne Tahkon Suitet (kaarevat kerrostalon parvekelasit) ja kyseisissä talossa vieraillessani luki parvekelaseissa kutenkin rehvakkaasti "lumon"... ei hjummarra?

      • emman

        Taisit vieraillessasi asua siinä toisessa kaarevassa talossa, siinä toisessa on kyllä Nikan lasitukset. Nyt sitten hjummarrat.


    • Lärpytin

      meille tuli viikon etukäteen ja kaikki meni mukavasti.

    • Svenkka lokakuussa 1

      Parvekelaseissamme on pystysuoria rantuja jotka eivät lähde millään aineella tai mekaanisesti raaputtamalla pois. Mitä oikein pitäsi tehdä?. Lasitus on 5 vuotta vanha

    • Tällä alalla

      Itse olen ollut alalla töissä useamman vuoden. Työskentelen omalla toiminimellä ja olen tehnyt töitä kaikille edellämainituille yrityksille ja myös mainitsemattomille. Tuotteissa ja yrityksissä työskentelevissä henkilöissä on todella suuria eroja. Ja varsinkin tuotteen osalta vanha totuus siittä että halvin ei yleensä ole paras, pitää tässä kohtaa täysin paikkaansa.

      Valmistajasta riippumatta kannattaa tosiaan aina varmistaa että saat kotimaisen alan ammattilaisen asentamaan sinun lasituksesi. Kaikki valmistajat eivät näitä ulkolaisia onneksi käytäkkään. Huono asentaja saa hyvänkin tuotteen asennettua niin, ettei lopputulos ole kelvollinen. Hyvä asentaja ei saa huonosta tuotteesta täydellistä, mutta ei meidän markkinoilla niin huonoja tuotteita ole, etteikö niistä käyttökelpoisia saisi kunhan oikeasti paneutuu asiaan ja tekee työnsä hyvin.

      Asentajilla on urakkapalkka, joten joillan asentajilla tahtoo toisinaan olla tärkeämpää saada homma nopeasti "valmiiksi" kun saada lasitus toimimaan kunnolla. Ja kun ongelmia ilmenee niin ollaankin jo lahden toisella puolella eikä varmasti tulla korjaamaan näitä jälkiä. Seurauksena se että minä tai joku muu saa korjata näitä räpellyksiä ja tästä maksetaan tuntipalkkaa (mielumin tekisin tämänkin aikaa urakkaa jossain muualla) ja asiakas huutaa minulle kiukkuisena korvaan vaikken ole tällä parvekkeella vielä käynytkään.

      z3r0(a)netti.fi kautta voi kysellä asiasta lisää jos tuntee siihen tarvetta.

    • Huono asiakaspalv.

      Tilasin Nika lasit koska olivat edulliset. Toimitus viivästyi ensin 2 viikkoa, joka selvisi kun itse soitin sinne. Kahden viikon päästä soitin uudestaan ja kysyin toimtusta. Nyt vastasi eri ihminen, koska aikaisempi henkilö olikin lomalla, joka hoiti asiaani. Tämä toinen ihminen vastasi että hän itse henk.kohtaisesti soittaa mulle kahden päivän päästä ja kertoo toimituspäivän kun tavoittaa "lomalaisen". Noh..soittoa ei kuitenkaan kuulunut, eli soitin kolmannen kerran sinne, ja sitten lomalainen kertoi vihdoinkin toimituspäivän. Asentaja oli etelämaalainen käkkäräpää, jolloin epäilykseni taas heräsi, että meneeköhän putkeen ollenkaan. Mutta onneksi asennus meni hyvin ja lasit ovat tyylikkäät. Huonoa asiakaspalvelua on kyllä se että joutuu itse soittelemaan perään useita kertoja, eikä yrityksestä kukaan ilmoita aikataulusta!!
      Asennus on tapahtunut neljä päivää sitten ja nyt odottelen laskua,,,ilmeisesti se tulee joskus sähköpostiin kai....sitä ihmetellessä.!

    • pettynyt5

      Yrityksen toimintatapa on sama vielä 2014! Tilasimme lasitukset elokuussa 2013, parvekemitat otettiin syyskuussa 2013. Lasitusasetus piti tulla marraskuun alkupuolella. Ei kuulunut mitään toimituksesta. Kun kysyttiin, niin vastasivat, että olivat unohtaneet lähettää tilauuksen lasien toimittajalle, mutta lupasivat, että valmista tulee tammikuussa 2014. No tulivat sitten helmikuun 2014 alussa asentamaan lasit, mutta silloin huomattiin, että lasien mittaukset olivat tehneet väärin. Ja ei kun uusia laseja odottamaan. Lupasivat maaliskuun alkuun, ei ole näkynyt, ei kuulunut.
      Älkää kukaan ostako Nikanilta yhtään mitään, jos haluatte, että saatte mitä tilasitte siinä ajassa, mitä teille luvattiin. Huijareita ja osaamattomia tunareita.

    • Nikalumon

      Olisiko uudempia kokemuksia Nikasta ja Lumosta Turun seudulta ?

    • Halvallasaahosumista

      Umpisurkeita ovat kyllä kaikki varsinaiset toimijat. Liian kova kiire kaiken kanssa ja ylityöllistävät omat toimihenkilönsä jokaisessa yrityksessä.
      Tuotteet ovat kyllä kaikilla ihan kelpo kamaa, mutta mittaaminen ja työntoteutus aivan perseestä(johtunee kiireestä). Valitkaa siis joku yksinäinen susi, joka myy ja asentaa jotain tunnetumpaa merkkiä niin saatte parhaimman tarjolla olevan toteutuksen ja laadun. Tosin nämä valmistajat kusevat myös näiden pikkuedustajien hommat pitkittyneillä toimitusajoilla.

    • KIKA111

      Annan palautetta tänne saiteille noista Nikan laseista/työnlaadusta kun lopputarkastus ja pöytäkirja on tehty. Lasit näyttävät ainakin kirkkailta:-)
      Jäämme jännityksellä odottamaan.

    • snickare

      Talon lasitus ja saneeraustyö on 2 kk myöhässä ja työnlaatu ei täytä mitään kriteereitä, muuta kuin vain itä-euroopanmaiden laatua mitat miten sattuu, vedet ja lumet tulevat varmasti sisään koska lasien ja parvekeseinän välinen tiiviste 30 mm ei yllä edes seinään saakka vaan väliin jää nielä 10-15 mm rako josta kaikki tulee sisään.
      Kiskot joissa lasi liikkuu on noin 70 mm liian lyhyt ja tippapelti jatkettu pellin paloilla, ei hyvä.

    • roope00

      Tuolle firmalle tulisi antaa mitali hyvin kovasta yrittämisestä;-)

    • Anonyymi

      Kesällä - 18 ostin Nikan terassilasit ja itse asensin. Hyvät ovat ja toimivat moitteettomasti

    • Anonyymi

      Kyllä tuote on ok, mutta asennustyöt ei edes Romanian slummeissa ole niin huonosti sopivia kiertoon laitettuja osia myöhässä 6 kk ja ei vieläkään ole sopivat, eli ylä ja ala kaide 5 cm liian lyhyt tiivisteet ei yllä seiniin paikattu/jatkettu solumuovilla ja saumausmassalla. Ainoastaan lasit ehjät ja kirkkaat

    • Anonyymi

      Kyllä lait ja kaiteet on ok, mutta asentajat osaamattomia elämäntapa intiaaneja korjailtu 4 kertaa ja matka jatkuu eikä rahat liikahda aiemmin kuinnes kaikki kunnossa.

    • Anonyymi

      Näissä ei missään selviä onko lasitukset ostettu suoraan Nikalta vai heidän jälleenmyyjiltä.

      Minulla ei ole huonoja kokemuksia Nikan tuotteista, mutta heidän jälleenmyyjästä kylläkin. Todetaan myös se, että ulkomaalainen sai enemmän aikaan kuin suomalainen.

    • Anonyymi

      Tervetuloa partsilleni tutustumaan Nikan laseihin jotka asensi kotimainen asentaja joka tehnyt reilun tuhannen vastaavanlaista parveketta.
      Ei ole vikaa löydetty vaikka etsitty.
      Ei lasi eikä alumiini maksa 500 euroa neliö vaikka kuljetettaisiin paikanpäälle , kisko missä lasi liikkuu ei ole teknisesti vaativa kohde . Monikin maksaa turhaan reilun tonnin "paremmista " laseista muille firmoille hehe

    • Anonyymi

      Entiset lasit Lumonilta ja toimi hyvin. Nyt taloyhtiön remontin vuoksi tulle Nikan lasit ja TL works toimittaa. Oma rakennus Oy käyttää tätä Lahtelaista firmaa toimituksissa.
      Ensin TL Works: työ on kuukausia myöhässä ja 2 miestä nysvää viikkotolkulla lasitusta paikalleen. Lasituksen olisi voinut aloittaa jo viime vuoden puolella mutta työstä vastaava Lappi ei vain kyennyt tekemään mitään asian hyväksi. Ensin odotettiin 4 kuukautta eikä tapahtunut mitään. Sitten töitä on tehty satunnaisesti muutama tunti viikossa. Nyt 2 miestä asentaa noin lasin päivässä. Parvekkeeni piti olla valmis 10 kk sitten. Oma rakennus Oy vastaa urakasta.
      Nika lasit sitten: laseissa noin 1 cm raot joka välissä. Lumonin laseissa ei rakoja ollut. Nyt sitten jatkossa vesi ja tuiskulumi tulee sisälle parvekkeelle joka raosta ja parvekkeella ei voi pitää tavaroita suurimman osan vuodesta. Jos otat Nikan lasit, käy ostamassa lumilapio valmiiksi.
      Oma rakennus Oy: tämän firman kanssa kannattaa sopia erilliset sanktiot jos remonttia tilaa täältä. Kun sanktiot on tapissa, työn teko hidastuu ja remontti myöhästyy kuukausia. En suosittele yhdellekkään taloyhtiölle sillä remontti on nyt10 kk myöhässä.
      Tiedoksi taloyntiöille, jotka suunnittelevat julkisivuremonttia. Välttäkää näitä firmoja!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe