raskaus ja painon nousu

.l.l.l.

Hellurei!
Miten teille tuota painoa on kertynyt nyt raskausaikana? Mulla lähtöpaino oli 46 kg. Ja nyt 22 rv se on jo 53,5 kg... Elikkäs painoa on tullut 7,5 kg..
Onkohan liikaa?..

11

1334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljättäpukkaa

Ei oo liikaa. Eikö se oo sillai että suurinpiirtein 12kg ois niiku normaali painonnousu raskauden aikana.
      Mulla kans itellä normaalipaino on 45kg ja odotan neljättä lastani (rv10). Aikaisemmissa raskauksissa paino on noussut kokonaisuudessaan vaan noin 5-8kg eli tosi vähän. Olisinkohan painavimmillani painanut 53kg.
      Sitten kun vauvat on syntyneet niin olen viikon sisällä ollut takaisin lähtöpainossa. Ensimmäisen lapseni sain 20v ja nyt neljättä odottaessani olen 29v. Eli kymmenen vuotta ja neljä lasta ja paino pysynyt samana =).
      Ainiin, ja lapset olleet ihan normaalipainoisia: 3,5kg - 3,8kg.

• .....

Mulla myös lähtöpaino 46kg. Nyt rv 39 ja painan 63kg. Eli 17kg tullut painoa. Ja ei oo yhtään liikaa tuo sun painonnousu.

• :l.l.l.l

että muillakin on paino noussut... Katsotaan millainen "valas"sitä on sitten lopussa :)

• .......
        :l.l.l.l kirjoitti:

että muillakin on paino noussut... Katsotaan millainen "valas"sitä on sitten lopussa :)

Niin mäkin ajattelin aikasemmin, että minkälainen valas olet sit lopussa ;) Kun raskauden alusta noin puoleenväliin raskautta mulla paino nousi ihan hirveetä vauhtia. Saattoi kyllä aikalailla johtua kaikenmaailman herkuttelusta yms. Mutta muistan, että 25. viikon tienoilla mulla oli painoa tullut jo 10kg. Siitä eteenpäin se sit lähti tasottumaan, ja nyt loppusuoralla paino ei ole enää niin älyttömästi noussut. Tai ei ainakaan niin hurjaa vauhtia. Tietty nyt viime viikot on muutamia kiloja taas keräillyt, kun pukkaa niin hirveetä turvotusta koko ajan. Ja ei musta sillälailla edes huomaa tuota 17kg painonnousua, mitä nyt tietty vähän pyöristynyt olen ;) Monestihan kuitenkin suurinosa kiloista jää pois synnytyksen jälkeen, ja imetys myös vie omansa mukanaan..

• JiiK.

Lähtöpaino 42kg ja nyt viikkoja 33, kiloja 5

• ......

Hoikalle saakin kertyä painoa enemmän kuin valmiiksi isokokoisemmalle. Hoikemmalle normaali painonnousu on noin 15 kiloa. Jos on valmiiksi iso, sopiva painonnousu olisi mieluiten alle 10 kg. Poikkeuksia toki on. Itse painoin ennen esikoista 50 kg ja ennen synnytystä painoa oli 66 kg, eli 16 kiloa tuli. Toisen kanssa painoa kertyi 12 kiloa.

• nen iloi

Ite olin ylipainonen jo valmiiks (81kg/168cm). Painoa tuli noin 15kg. Nyt 3 vko synnytyksestä ekaa kertaa punnitsin ja oon palautunu takas 81kg. En oo ollu tarkka ruoasta enkä liikkunu. Itse asiassa enemmän aloin herkuttelemaan raskauden aikana kuin ennen. Imetys ehkä auttanut palautumiseen.

• pampulainenkin

Mä painon 31kg ennen raskautta ja nyt 37 viikolla painan 36kg. Eli viis kiloo tullut painoo. Törkee läski olo, hyi! Tekis jo nyt mieli laihduttaa, sillä haluisin painaa alle 30kg. Mua ällöttäis painaa niinku jotain yli 40kg. Varmaan kuolisin! Että jokainen kilo on liikaa siis mun mielestä.

• yeäääh

Ihanaa sarkasmia. Täällä tuntuu pyörivän näitä "lihoin niin ja niin vähän" -tyyppejä. Lapsesta viis kunhan pysyn laihana ........-_-

• esikoinen -11

Heip! Ajattelin tulla "pelotteleen" teitä ja kertomaan paljoko mulla nous paino esikoista odottaessani.. siis yhteensä kaiketi.. Mulla kans lähtöpaino oli aikalailla alhanen, aina ollu semmonen ettei paino oo meinannu millään nousta vaikka on yrittäny syödä ku hevonen, mutta.. Toisinpa kävi ku raskausviikot eteni.. Elikkä siis kiloja tuli yhteensä 26kiloo!!!! Uskokaa pois!! xD Tosin mulla oli 30 viikosta eteenpäin tosi runsaasti turvotusta jaloissa etenkin.. Että, tuosta varmaan viiskiloo on sitä nestettä.. :P Synnärille jäi 17kiloo, ja 9kiloo kotia. Nuo karisi alle 3kk aikana pois, ja ny oon alkupainossa taas. Tekemättä sen kummempia jumppia tms. :)

• Äityliini...

Pistän vielä paremmaksi! :) eli mulla oli lähtöpaino 59 kg (161 cm pitkä) ja viimeisellä neuvolakäynnillä paino oli 89,98 eli noin 30kg tuli raskausaikana painoa. Ja se kyllä tuntui. Onneksi suurin osa tuosta oli nestettä. Sairaalaan jäi 6 kg ja ensimmäisen kuukauden aikana lähti 14 kg, niin ettei tarvinnut tehdä mitään. Nyt olisi vielä 10 kg pudotettavaa ja se tuntuukin olevan tiukassa.

Eli siis älkää tuijottako sitä painoa niin tarkasti. Joillekin sitä painoa vaan kertyy enemmän. Itselläni tarkisteltiin sokereiita moneen kertaan, mutta normiarvot oli aina. Tyttö oli syntyessään 3920 g 51 cm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4396
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2501
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2314
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      20
      1807
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1542
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1331
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe