ensimmäiset raskausoireet?

kati____

Kiinnostaisi tietää, että millaisia raskausoireita teillä muilla on ollut ennen plussaa?

Itse en ole vielä testiä tehnyt mutta täytyisi varmaankin hakea koska menkat ovat myöhässä. Raskaus olisi todellakin toiveissa, noin vuosi sitten lopetin pillerit.

Nyt olen parin viikon aikana huomannut että olen normaalia väsyneempi, mieliala vaihteluja on (mm. itku herkkyys näemmä)... Ja noin viikon verran rinnat ovat aristaneet, hyvä että mahallani olen edes pystynyt nukkumaan kun ovat todellakin niin arat.

Joten toivottavasti nyt sitten näyttäisi plussaa kunhan pääsisin testin hakemaan. =)

40

33760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+2

      mulla ei ollu kauheesti oireita muuta ku menkat myöhässä ilman mitään "menkka oireita" joten epäilykset alko siitä :)

      toivotaa että teillä tärppäisi ! :)

    • Heips!
      En tosin vielä tiedä olenko raskaana, mutta kummallisia oireita on ollut ja nyt kp 25/28. Oikeastaan selvimmät ovat menkkamaiset kivut jo viikon ajan ja lisäksi ruskeaa vuotoa, jota minulla ei ole ikinä ollut ennen menkkoja. Lisäksi mulla on koko ajan paha maku suussa...yök. Mitä mieltä muut olette, voisikohan tämä olla sitä mitä toivon? =D

    • firsttimer

      Miun oireet oli yhden illan oksettava olo, ja parinaseuraavana päivänä semmoinen "täysi" olo, että maha on kurkkua myöten täysi. Vähän puuskutti ja tuntu ettei jalat nouse samaan malliin. Aamuisin ei ole oksettanut, mutta tämä täyteläinen fiilis alavatsan seutuvilla oli se, mikä ajoi apteekkiin. Eikä tarvinnut odottaa edes viittä minuuttia testi-ikkunan tulosta, saman tien pomppasi viiva esiin.. Menkat ollu aina epäsäännölliset, eli niitäkään en ole osannut kaipailla. Aika yllättävää jos vajaan kahden kuukauden yrittämällä tärppäsi? Saas nähdä että kestääkö vai ei! Toivotaan, isi-kokelas melko innoissaan =)

      • familia

        Mulla ei ollu mitään oireita ennen ku kuukautiset oli myöhässä. Testin tein sinä päivänä kun niiden piti alkaa, ja seuraavana ja seuraavana. ;) Nyt on kohta kymmenen viikkoa kasassa. Vähäisillä raskausoireilla oon selvinny, jotain pientä vain ollu. Onneksi käytiin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa 6 2, se auttoi uskomaan tähän raskauteen. Siellä kun nähtiin, että sydän sykki meidän pienokaisella.


      • familia kirjoitti:

        Mulla ei ollu mitään oireita ennen ku kuukautiset oli myöhässä. Testin tein sinä päivänä kun niiden piti alkaa, ja seuraavana ja seuraavana. ;) Nyt on kohta kymmenen viikkoa kasassa. Vähäisillä raskausoireilla oon selvinny, jotain pientä vain ollu. Onneksi käytiin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa 6 2, se auttoi uskomaan tähän raskauteen. Siellä kun nähtiin, että sydän sykki meidän pienokaisella.

        Hei!
        Oli ihan pakko tulla heti kirjottamaan, tein tänä aamuna testin ja kaksi viivaa tuli!!!! Toinen kyllä vielä haalea, mutta selvästi punertava ja olemassa. En voi uskoa, että meille kävis näin hyvä tuuri, että tulisin heti eka yrityskierrosta raskaaksi! Tosin niin on oma äitinikin tullut kahteen kertaan ja hän aina minulle sanoikin, että muista että yksi kerta voi riittää.
        Mutta nyt siis vasta kp 26/28 joten tiedän että voi vielä mennä helposti kesken, täytyy kuitenkin ajatella positiivisesti =D.
        Nuista oireista, niin oikeastaan tuo paha maku suussa on semmonen, josta ajattelin, että jotain tässä kyllä on. Mahakivun varmaan olisin voinut saada kuviteltua itselleni, mutta tätä ällöä makua en edes minä osais tahdonvoimalla kehittää 0).
        Että tämmöistä täällä, teen uuden testin kunhan menkat ois pitäneet alkaa (eivätkä toivottavasti ala).


      • syysmami
        ebba101 kirjoitti:

        Hei!
        Oli ihan pakko tulla heti kirjottamaan, tein tänä aamuna testin ja kaksi viivaa tuli!!!! Toinen kyllä vielä haalea, mutta selvästi punertava ja olemassa. En voi uskoa, että meille kävis näin hyvä tuuri, että tulisin heti eka yrityskierrosta raskaaksi! Tosin niin on oma äitinikin tullut kahteen kertaan ja hän aina minulle sanoikin, että muista että yksi kerta voi riittää.
        Mutta nyt siis vasta kp 26/28 joten tiedän että voi vielä mennä helposti kesken, täytyy kuitenkin ajatella positiivisesti =D.
        Nuista oireista, niin oikeastaan tuo paha maku suussa on semmonen, josta ajattelin, että jotain tässä kyllä on. Mahakivun varmaan olisin voinut saada kuviteltua itselleni, mutta tätä ällöä makua en edes minä osais tahdonvoimalla kehittää 0).
        Että tämmöistä täällä, teen uuden testin kunhan menkat ois pitäneet alkaa (eivätkä toivottavasti ala).

        Mulla ei ollut muuta oiretta kuun kuukautisten poisjäänti ja testin tekemällä asia selvisi. Mullakin oli niitä kuviteltuja oireita aina aiemmissa kierroissa kun niin kovasti toivoin raskautta.
        Onnea sulle plussasta!


    • rv 19+2

      Mulla oli menkkamaiset kivut, mielialan vaihteluja, naama alkoi "kukkimaan" (teininäkää ei ollut niin paljon finnejä.. :) mutta se onneksi meni ohi.., kova väsymys, nännit arat ja etova oloa..

    • rv 27

      Viikko ovulaation jälkeen alkoi aristaa rintoja/nännejä, nenään tuli tukkoinen olo vaikkei mitään flunssaa tai allergiaa, alavatsassa tuntui outoa nipistelyä. Nämä kaikki ovat sellaisia oireita mitä minulla ei ole ennen menkkoja, joten aloin epäillä että nyt on jotain muuta meneillään. Pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, tuli ekan kerran lievää pahoinvointia. Testi sen sitten varmisti etten ollut kuvitellut näitä oireita - vahva plussa pamahti tikkuun 10 sekunnin sisällä. Olen nimittäin niin luulotautinen ihminen että olin aivan varma että koko juttu oli vain omaa kuvitelmaani ;D

    • 4+4

      Minulla oireina oli kovat alaselkäkivut, jotka vaivasivat ajoittain. Alaselkäkivut ovat mulla monesti tarkoittaneet myös menkkojen alkua, mutta tällä kertaa kivut oli paljon kovemmat. Lisäksi oli välillä tosi etova olo ja samalla maha oli ihan täysi. Nenä oli tukossa, mutta se tietty voi johtua muustakin. Rinnoissa ei ollut mitään tuntemuksia. Olin itse asiassa ihan varma, että menkat sieltä taas tulee, mutta ei sittenkään...
      Kun menkat sitten oli viime lauantaina päivän myöhässä tein ekan testin, josta tuli todella haamuplussa. Maanantaina tein uuden ja siitä oli jo varma plussa ja tänä aamuna piti vielä tehdä yksi, jotta varmasti uskoo todeksi. =0

    • Chisley

      paha, metallinen maku suussa
      TODELLA täysi olo, kuin olisi syönyt IHAN liikaa
      alavatsassa kummaa väreilyä ja täyteyden tunnetta
      lievää pahoinvointia
      väsymys, vaikka nukkuu joka aamu 2-3h pidempään kuin normaalisti
      kuuma-kylmä-kuuma-kylmä

      että kaikennäköistä on ollut. menkat tuli, viikon myöhässä, mutta silti tässä raskaana ollaan, outoa sinänsä, nyt jo ihan mukavan pitkälläkin.. =) menkkaoireet tuli myös ajallaan, vaikka menkat itsessään olivat myöhässä.

      • Chisley

        niin, ja se rintojen aristus tai oikeastaan siis ihan kipuilu, ei jäänyt minnekään aristuksen asteelle.


      • äidiksikö?
        Chisley kirjoitti:

        niin, ja se rintojen aristus tai oikeastaan siis ihan kipuilu, ei jäänyt minnekään aristuksen asteelle.

        Moikka, täytyy vähän tyhjentää päätä, ja tämä paikka tuntuu juuri nyt hyvältä :D
        Elikkäs, kokeneilta kaipaan vastauksia...Syön pillereitä, tosin vähän huolimattomasti aina välillä(ei millään meinaa muistaa)...Nyt on kuitenkin menkat myöhässä 2 päivää... koko ajan ollut tunne, että nyt ne alkaa...mutta vuotoa ei kuulu. Maha kouristelee aina vähän väliä...yleensä nämä oireet mulla on toisena menkkapäivänä... olo on turvoneen oloinen, tuntuu et housut kiristää mahaa koko ajan...(lihonnut en ole)...syön yleensä 2 levyä putkeen pillereitä, jonka jälkeen pidän tyhjennysvuodon, toisinaan olen syönnyt 3 levyäkin...Normaalisti ovat alkaneet aina. Nyt söin taas 3 levyä putkeen ja myöhässä ovat...Perjantaina pitäisi taas ottaa pilleri, joten alkaa vähän mietityttää, että uskaltaako pilleriä ottaa, jos vaikka olisi käynytkin niin että pikkuinen kasvaisi mahassa? Nenä on ollut pidemmän aikaan tukkoinen aamuisin. Aamulla myös pientä jomotusta ohimoalueella... vaikuttais ihan menkkaoireilta, mutta mutta...lasta ei olla yritetty, joten vahinko olisi...mutta yhtä toivottu silti...täytyisköhän tehdä testi ennen kuin aloittaa uuden levyn? En viitsisi turhaan sitäkään tehdä....


    • oireet olivat ennen

      testin tekemistä menkkojen jääminen pois ja huimaus. Myös rinnat tulivat todella aroiksi,ettei oikein voinut edes rintaliivejä tai paitaa päällä pitää.

      Alamaha tuntui myös turvonneelta ja koko ajan oli sellainen täyteliäs olo vaikka ei oikein mitään syönytkään. Pistelyä alavatsassa. J anukutti niin pirusti. Mikään ei oikein maistunut. Pahoinvointia ei tullut. Huimasi vaan aikalailla.

      • :)

        Elikkä menkat oli melkeenpä kaks viikkoo myöhässä, ja muutenkin tosi iso osa raskauden oireista. Tänään kuitenkin alko vuoto, mut voinko olla varma, että se on justiinsa kuukautisvuotoa? Uskallanko alottaa pillerit vai pitäiskö tehä testi ensin? :o kertokaa joku fiksumpi epätietoselle :D


    • srujsrfik

      Mulla kolmas tulossa ja mun oireita on ollu tässä raskaudessa:

      yököttävä olo
      ummetus
      turvotus
      tissit todella kipeet/arat
      jatkuva vessassa juokseminen
      hb:n lasku (huimaus,mitään ei jaksaisi tehdä,väsymys jne)
      Mielialan vaihtelut, todella nopeasti :D
      Jatkuva elohiiren nykiminen silmässä (luin joskus jostain että jollain muullakin tämä on ollut,itsellä ei ole koskaan elohiirtä ja tätä on jatkunut jo viikko kausia!!)

      Ja aina oon ennen testiä tiennyt olevani raskaana,on niin voimakkaat oireet!! :)
      Onneksi koskaan en oo joutunut oksentamaan :D

      • srujsrfik

        Ja edelliseen lisään vielä

        metallin maku suussa
        lämpö 37,2-37,5,normi ~36,6


      • mimali
        srujsrfik kirjoitti:

        Ja edelliseen lisään vielä

        metallin maku suussa
        lämpö 37,2-37,5,normi ~36,6

        Menkkojen ois pitänyt alkaa kesäkuun lopussa, mutta viikkoa aiemmin minulla oli todella niukat parin päivän menkat. Aavistin jo vähän että voisin olla raskaana, mutta en uskaltanut uskoa vielä siihen. Vasta heinäkuun alussa oireet alkoivat tuntua.. nipistelyä alavatsassa, turvonnut vatsa, alaselkä kipeä, pyörryttää, väsyttää, rinnat todella arat, hajut voimistuivat, ei ruokahalua, kihelmöintiä kasvoissa.. Tein eilen testin syntymäpäiväni kunniaksi ja kaksi viivaa tuli:). Puolen vuoden yrittämän jälkeen olemme onnellisia tulosesta ja toivottavasti kaikki nyt jatkuisi hyvin loppuun asti!


      • Eipä muuta

        Mulla on ollut kanssa elohiiri silmäluomessa n. 3 viikkoa. Menossa tosi jo rv 15. Itselläni on kyllä ollut ennenkin elohiiriä (muuallakin kuin silmän seutuvilla) ja suonenvetoja. Käytän siksi magnesium -tabletteja. Niiden avulla vaivat pysyneet poissa, mutta nyt siis taas ilmaantunut raskauden myötä.

        Vessassa juoksu alkoi muutaman viikon raskauden jälkeen. Yölläkin saa nousta 2-3 krt vessaan. Tuntuu, että tunnin välein pitäs mennä, mutta koitan pidätellä!

        Tuntuu olevan yksilöllistä missä vaiheessa oireet alkaa ja kaikilla ei ole edes samoja oireita.


    • alaya_

      mulla menkat muutenkin oli niin epäsäännölliset, että saatto pariki kuukautta heittää välistä ihan huvikseen.. :D Itsellä oli ennenku plussaa näytti hieman pahaa oloa ja tosi väsyny olo, mutta ei kamalan huomattavasti. Jotenki vaan vaisto sano, että taitaa olla turhaa odottaakkaan niitä menkkoja enää :D

      • _Betty_

        Itsekkin tässä tuntenut kaikennäköisiä oireita. Jotenkin vaan tuntuu erilaiselta kuin ennen, tosin tokihan nää voi olla pms-oireita, kun eihän joka kuukausi välttämättä oirehdi samalla tavoin.

        Jokatapauksessa tällä hetkellä kp 23/~30 ja juilii koko ajan lievästi alavatsassa (on oikeastaan tuntunut jo pari päivää) välillä vihlasee kovemmin, nännit on myös kosketusarat (yleensä ovulaation jälkeen kipeytyy rinnat kokonaan). Tää mahan juiliminen pisti mut tätä asiaa miettimään, koska yleensä ovulaation jälkeen mahakivut alkaa vasta menkkapäivänä. Lämpötilat on korkeella, noin 37 astetta ja tunteet myllertää: ahdistaa, kiukuttaa ja itkettää (yleensä oon aika "tasanen" ja positiivinen). Huimausta ja voimattomuutta myös löytyy (pessimistisenä aattelen et johtuu helteestä tietty). No, ensi viikolla pitää katsoa mitä tapahtuu ja tarviiko edes alkaa testailemaan. Jännäilyä nyt sitten siihen saakka...


      • 19v.mami
        _Betty_ kirjoitti:

        Itsekkin tässä tuntenut kaikennäköisiä oireita. Jotenkin vaan tuntuu erilaiselta kuin ennen, tosin tokihan nää voi olla pms-oireita, kun eihän joka kuukausi välttämättä oirehdi samalla tavoin.

        Jokatapauksessa tällä hetkellä kp 23/~30 ja juilii koko ajan lievästi alavatsassa (on oikeastaan tuntunut jo pari päivää) välillä vihlasee kovemmin, nännit on myös kosketusarat (yleensä ovulaation jälkeen kipeytyy rinnat kokonaan). Tää mahan juiliminen pisti mut tätä asiaa miettimään, koska yleensä ovulaation jälkeen mahakivut alkaa vasta menkkapäivänä. Lämpötilat on korkeella, noin 37 astetta ja tunteet myllertää: ahdistaa, kiukuttaa ja itkettää (yleensä oon aika "tasanen" ja positiivinen). Huimausta ja voimattomuutta myös löytyy (pessimistisenä aattelen et johtuu helteestä tietty). No, ensi viikolla pitää katsoa mitä tapahtuu ja tarviiko edes alkaa testailemaan. Jännäilyä nyt sitten siihen saakka...

        Minulla raskauoireina olut ITKU, itken joka jutusta TV:tä kun katson kyyneleet meinaa loppua ja miehen kanssa jos vähänkin ollaan jostain eri mieltä niin heti itken... muita raskauoireita on olluut nännien aristus siis ei rintojen vaan nännien (onko normaalia?) sitten on ollut koko ajan melkein kuukautiskipuja alavatsassa ja ummetusta ja vaikka mitä... mutta noista kuukautiskivuista onko ne normaalit raskauden aikana kun pelottaa että siellä on jotain vikana

        rv on 6 0 :D


    • Eipä muuta

      Mulla oli vain menkkakivun tapaisia. Väsymys, huono olo ja rintojen aristus ja kasvu tuli vasta myöhemmin. Mielialan vaihteluja ei oo ollut vielä ja menossa on rv 15. Ainakaan omasta mielestäni ja ei ole mieskään mitään maininnut...

    • Höpsö

      Mulla menkat kaks viikkoo myöhässä, testin tein heti ja yhtä viivaahan se näytti :( Oireita on ollu viimeset kolme viikkoo:

      närästys, alavatsa kivut ja outo painontunne alavatsassa, normaalisti kova päänsärky ennen menkkoja mut nyt ei oo pitkään aikaan särkeny, kylmä-kuuma vaihtelu 30'C helteellä tulee kylmiä väristyksiä, huimaus (aina ollu kyllä kovin matala verenpaine), iltapahoinvointi ja ruokahaluttomuus. Onkos jollain samanlaisia ollu!?

      • n

        mullakaan ei testi näyttäny plussaa ku vasta sit ku menkat oli kuukauden myöhässä. oireita oli alaselän kivut ja rinnat turpos


      • Minä vain
        n kirjoitti:

        mullakaan ei testi näyttäny plussaa ku vasta sit ku menkat oli kuukauden myöhässä. oireita oli alaselän kivut ja rinnat turpos

        Moi!

        En tiedä miltä palstalta kokemuksia kysyisin joten kysynpä täältä, tuskin haittaa :) Eli miun "ongelma" on seuraava: Oltiin poikaystäväni kanssa koko viime viikon ilman ehkäisyä ja nyt tuossa tiistaina alkoi tulemaan nännien aristusta (pieni hipaisukin 'sattuu'), keskiviikkona tuli löysät housuun (hahahah ratkiriemukasta. Nauratti :D) ja eilen oksensin ruuat jotka olin vasta syönyt. Tänään töissä ollessani join kahvia ihan pienen hörpyn ja tuli todella paha olo = kahvit viemäriin. Ja koko viikon ollut aivan kaamea väsymys, muutamia finnejäkin ilmestynyt vaikka miulla ei niitä koskaan ole ollut :o Oireet olisivat aika otolliset siihen, että olisin raskaana mutta tein tuossa viime viikolla jo yhden testin ja näytti negaa. Mitä mieltä tekisinkö nyt testin ja jos näyttää negaa niin menisin kuitenkin maanantaina terveydenhoitajalle? Ja kuinka aikaisessa vaiheessa yleensä teille on tullut oireita?


    • orpopiirru

      Ihmettelin kun menkat ei ala vaikka oli menkkamaisia kipuja. Kivut kumminkin jatkuivat, sellaisia (noin pitkäkestoisia) minulla ei normaalisi ennen menkkoja ole ollut. Alavatsakipua, välillä reisiin asti. Rinnat todella arat, lämpö nousi. Vahvaa plussaa näytti.

      • Minä vain

        Tänään aamulla alkoi kamalat jalkasäryt ja nenä oli tukossa jonkin aikaa. Nyt lähti poikaystävä ostamaan raskaustestiä. Jos näyttää negaa niin sit kyllä maanantaina terveydenhoitajalle sillä on sen verran oudot oireet.


      • maf
        Minä vain kirjoitti:

        Tänään aamulla alkoi kamalat jalkasäryt ja nenä oli tukossa jonkin aikaa. Nyt lähti poikaystävä ostamaan raskaustestiä. Jos näyttää negaa niin sit kyllä maanantaina terveydenhoitajalle sillä on sen verran oudot oireet.

        Lukeekohan tätä ketjua enää kukaan.
        Viikkositten alkoi ensin ihmeellisen kovat seksuaaliset halut jotka vaihtuivat todella kipeisiin, turvonneisiin ja herkkiin rintoihin, nimenomaa nännit ovat herkät. Vatsa tuntuu oudolta eikä toimi kunnolla, turvottaa muutenkin, lämpö koholla puolisen astetta, tänään en jaksanut tehdä mitään kun niin väsytti. Jotenkin niin ihmeellinen olo ollut. Ei mitään normaalia kuukautisoireilua.
        3 testiä ovat kaikki näyttäneet negatiivista. Mietin, että voihan se olla, että testi ei vain näytä mahdollista raskautta vielä, mutta kuinka aikaisin tällaiset raskausoireet oikein voivat tulla? Kertokaa te plussaa saaneet, että testit ovat totta.
        Kuukautiset ovat myöhässä mahdollisesta ensimmäisestä kuukautisten alkamispäivästä nyt 3 päivää, mutta kuukautiseni ovat aina olleet todella epäsäännölliset.
        Kiitos.


    • se tunne

      minulla oli noin kk sit tunne et ot oon saman lainen joka tuli toisesta lapsestani, tunne alkoi hiipua kun en ajatellut asiaa ollenkaan ja pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa muistin et mullahan on yks testi jemmas tein sen ja kas kummaa siinähän oli 2 viivaa ja sit muistin että ainiin mullahan oli se tunnekkin. ja siis tunnetta en ole näköjään kokskaan kokenu jos en oo ollukkaa.. täältä olis 3. tulossa ja viikot vasta 6 2

      • Tarjoilijatar

        Itse tein tuossa vasta viime viikolla testin, ja kahta viivaa näytti. Hieman aluksi järkytyin koska ehkäisyä oli miehen kanssa käytetty eikä lapsi ollut vielä ihan hankintalistalla. Nyt kuitenkin jo ihan positiivinen asia, ja mieskin innostui kun mietti asiaa. Menkat olivat minulla myöhässä, mutta aluksi odottelin niitä ihan rauhassa sillä keväällä ne olivat poissa parikin kuukautta. Rintani olivat kuitenkin älyttömän kipeät. Nyt testin teon jälkeen olen saanut myös oireiksi kuvotuksen tunteen. Toiset ruoka-aineet kuvottavat, toiset eivät. Sen takia ei oikein ole ruokamaistunut. Nukun myös ihan älyttömiä määriä, ja silti ei jaksaisi nousta sängystä. Ensiviikolla eka neuvola käynti, sitä odotellessa :)


      • pianko äiti neljälle
        Tarjoilijatar kirjoitti:

        Itse tein tuossa vasta viime viikolla testin, ja kahta viivaa näytti. Hieman aluksi järkytyin koska ehkäisyä oli miehen kanssa käytetty eikä lapsi ollut vielä ihan hankintalistalla. Nyt kuitenkin jo ihan positiivinen asia, ja mieskin innostui kun mietti asiaa. Menkat olivat minulla myöhässä, mutta aluksi odottelin niitä ihan rauhassa sillä keväällä ne olivat poissa parikin kuukautta. Rintani olivat kuitenkin älyttömän kipeät. Nyt testin teon jälkeen olen saanut myös oireiksi kuvotuksen tunteen. Toiset ruoka-aineet kuvottavat, toiset eivät. Sen takia ei oikein ole ruokamaistunut. Nukun myös ihan älyttömiä määriä, ja silti ei jaksaisi nousta sängystä. Ensiviikolla eka neuvola käynti, sitä odotellessa :)

        Mikä ehkäisy teillä oli käytössä? Minulla on kuparikierukka, nyt tuntuu ihan niinkuin minulla olisi kiinnitysvuotoa. Mahdankohan olla raskaana?


    • mamma marraskuun

      Tein raskaustestin, koska ei ollut myöskään oireita kuukautisten alkamisesta (turvotusta, pahoinvointia, vatsakipua jne). Kuukautisten mukaa kp oli testipäivänä 26 (eli kuukautisista laskien oli menossa rv 3 5). Ekassa ultrassa tuo sitten muuttui, eli raskaus olikin 6 päivää pidemmällä, mitä kuukautisista laskien olisi voinut olettaa. Siksi testi antoi vahvan positiivisen tuloksen iltapäivä virtsasta noin aikaisessa vaiheessa.

      Ekat raskausoireet tulivat vasta seitsemännellä raskausviikolla. Eli kolme lähes viikkoa positiivisen testin jälkeen! Eli rintoja alkoi kivistää ja kovasti olivat turvoksissa. Viikko myöhemmin (rv8) alkoi lievä kuvotus, joka muuttui myöhemmin aamu ja iltapäivä pahoinvoinniksi. Pahoinvointi loppui kokonaan rv 12-13 ja sen jälkeen ei sitten mitään oireita ollutkaan.. tai vatsa oli turvoksissa, niin että jouduin ostamaan äitiysfarkut rv 12.

      Sitten sitä vaan oltiin ja ihmeteltiin, että ollaanko sitä raskaana vai ei... kunnes joskus rv 20 alkoi potkut tuntumaan. Sitten tajusin, että olin jo pari viikkoa tuntenut pieniä "muljahduksia" mahassa - jotka olivat siis heikkoja potkuja. Nyt on rv 26 menossa, olo edelleen hyvä. Poju potkii kovasti nytkin. Toivottavasti loppuraskaus menee myös yhtä oireettomasti.

    • s.t

      Siitä olin jo aivan varma kun se järkky maku tuli suuhun. Tiesin ettei mulla oo kuumetta ja se maku ei muuten tuu suuhun.
      Seuraava varma merkki oli rintojen aristuminen.
      Sitte testi jo näyttikin plussaa.

    • PinkkiPallero

      täällä tehdään testi huomenna, seuraavien oirein:

      - kuukautiset myöhässä
      - hemmetin arat nännit !
      . oksettava olo ilman oksentamista, en pysty syömään mitään
      - menkkakipuja alamahassa
      - repäisykipuja
      - kuumia aaltoja & palelua

      toivotaan, toivotaan.. :)

    • rebbis

      Itselläni on metallinen maku ollut suussa vajaan viikon ajan sekä eilen alkoi nännejä särkemään tosissaan. Testiä en vielä ole tehnyt kun ovulaatiosta vasta 13 päivää... toivotaan plussaa!

    • ...............

      Mulla oli voimakas närästys, jotenkin masentunut olo ja finnejä alkoi pukkamaan. Masentunutta oloa ihmettelin koska elämässäni oli juuri tapahtumassa todella hienoja asioita joita olin odottanut ja ihmettelin miksi en ole innoissani niistä vaan oli jotenkin alakuloinen fiilis. Edellisessä raskaudessa täysin sama oire ennen plussausta tuo selittämätön masentuneisuus. Muistan silloin ajatelleeni että mikä ihme minua vaivaa, en tuntenut olevani oma itseni ollenkaan.

    • nassu--

      Ei ollut oireita ennen plussaamista, muuta kuin toki menkkojen poisjääminen.. Taino kyllä mua pari päivää oli palellut tosi paljon. Pian plussauksesta alkoi ilmavaivat sekä turvotus.
      6 2 viikoilla alkoi kammottava pahoinvointi. Oon oksennellut tähän (rv 12 1) saakka lähes päivittäin. Nyt alkaa ehkä hieman helpottamaan tai sitten oon vaan niin rutinoitunut ja tottunut tähän. Väsymys on nyt alkanut lisääntymään. Ja pian plussauksen jälkeen myös finnejä tuli naamaan vaikkei niitä aiemmin juurikaan oo ollu. Mielialojen vaihtelut myös ollut päällä plussauksen jälkeen. JA kipeät nännit..

    • aste

      hei' mun oli pakko kirjottaa tänne mun kierron pituus on ollu aika jämtisti 29 ja nyt ollaan jo 33 ja epäilen olevani raskaana juilii vatsassa ja oksennus tuli äsken suuhun, ehkä rintojakin aristaa.mulla ollu kaks aikasempaa raskautta, ja nyt kyl ehkäsyks käytetty kondoomia. Saas nähä oisko vahinko käyny.

    • Anonyymi

      Ihan selvästi näyttäs olevan plussa!

    • Anonyymi

      Muutama päivä ennen menkkojen alkua mulle tuli huono olo kirjan lukemisesta (matkapahoinvoinnin kaltaista) ja himoitsin hernekeittoa kahtena päivänä putkeen. Edeltävänä päivänä ennen menkkojen alkua juoksulenkillä rintoihin sattui ja tuli huono olo lyhyestäkin juoksusta. Laitoin nuo pms-oireiden ja jumissa olevien hartioiden piikkiin. Aloin epäillä asiaa tosissani menkkoja edeltävänä päivänä kun tiputteluvuoto ei ollut alkanut ja rinnat vaan turposi. Menkkojen alkamispäivänä mulla oli etovaa oloa ja rintoja särki tavalla mikä ei ollut mulle tuttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe