en uskalla mennä silmälääkäriin kun pelottaa tietää mikä oikein vaivaa.. laitan tänne jos vaikka joku osais vähän antaa suuntaa, että mikä on?
Eli jos peitän toisen silmän (vaikka vasemman) niin oikeassa silmässä on kuin migreeniaura (ei kuitenkaan semmonen sahalaita) vaan pelkästään semmonen tyhjä alue, ei kovin iso mutta .. ja siis voin nähdä esim. ihmisen ilman päätä.. :D Sama juttu siis molempien silmien kanssa, onneksi näin on vaan jos toinen silmä on peitetty, muuten näen aikas normaalisti.. Mutta tää häiritsee silti ihan suunnattomasti ja pelottaa että on joku isompikin tauti..
Mulla oli migreeni joskus maaliskuussa ja sen jälkeen tää tuli. Ei muistaakseni ihan heti kohtauksen jälkeen, mutta kuitenkin melko pian. Tommonen samanlainen se on ollut, ei ole isoontunut se "alue" ym,.. onneksi..
kellään tietoa mikä tää on? :S
Näkökenttäpuutos.. ko ??
10
844
Vastaukset
- silmäsairas
Näen toisella silmällä vain 0,1 ja se kuva näkyy siinä vieressä.
Silmässäni on claukoomavaurio,näkökenttää ei ole siinä silmässä.
Mene heti lääkäriin.- diuu
aii.. voiko se tulla siis kaikenikäisille, se glaukooma? oon 15 ja käsittänyt että on enemmänkin vanhempien ihmisten sairaus.. Ja mitään muita oireita mulla ei ole mitkä liittyis tohon tautiin, kuin tää näkökenttäpuutos.
- majsa
silmälääkäriin vaikka pelottaisikin. Tilanne silmässä voi pahentua ja näkö mennä jopa kokonaan, jos et toimi ajoissa. Hieman samanlaista oiretta on ollut itsellänikin silmänpohjan verenpurkauman takia sekä verkkokalvon irtauman takia. Kumpaankin löytyy apu silmälääkäristä, mutta vaativat pikaista hoitoa. Ei kannata jäädä kotiin ihmettelemään. Tuskin mistään hengenvaarallisesta on kuitenkaan kyse. Voit saada lähetteen keskussairaalan silmäpolille käymällä ensin terveyskeskuslääkärillä.
- 7+1
voi herran jestas sentään...!! kyseessä on aivan luonnollinen, kaikilla ihmisillä oleva ilmiö. Se ei ole näkökenttäpuutos, tai oikeastaan on. Mutta täysin normaali. Se on nimeltään sokea piste. Katsoppas esimerkiksi tämä linkki:
http://www.anttalainen.com/valokuvaaja/viihde/sokea_piste.html
Ilmiö ei liity migreeniin, on sattumaa, että huomasit sen migreenin jälkeen. Jokaisella ihmisellä on samanlainen molemmissa silmissä. Vasemmassa se on vasemmalla puolella näkökenttää ja oikeassa oikealla. Molemmilla silmillä katsoessa sitä ei huomaa, koska silmät kompensoivat sen. Mutta sen näkee kun peittää toisen silmän. Ei aihetta lääkäriin, toki voit mennä jos asia kovasti vaivaa, mutta vakavaa se ei ole.- diuu
ei oo totta !! Ai että kun olenkin viisas ;) joo toihan se on... Ja tottakai huomasin sen migreenin jälkeen, kun pelkäsin niin pirusti että uusi kohtaus tulee ja kyttäsin koko ajan itteäni, esim. peitin toisen silmän katsoakseni näenkö toisella kunnolla jne.. Kerran huomasin ton pisteen ja ihmettelin että mikä on, kaveri sanoi että joku näkökenttäpuutos ja minä tyhmä luulin niin.. :D kunnes..
mutta, kuitenkin ISO kiitos, oon niin helpottunut..
silmäläärikin tuli jo varattua ja siellä kyllä käyn jokatapauksessa kun toisessa näkö on huonompi.. mutta mutta.. eipä taida olla sitten mitään vakavampaa, huhhuh :) - 7+1
diuu kirjoitti:
ei oo totta !! Ai että kun olenkin viisas ;) joo toihan se on... Ja tottakai huomasin sen migreenin jälkeen, kun pelkäsin niin pirusti että uusi kohtaus tulee ja kyttäsin koko ajan itteäni, esim. peitin toisen silmän katsoakseni näenkö toisella kunnolla jne.. Kerran huomasin ton pisteen ja ihmettelin että mikä on, kaveri sanoi että joku näkökenttäpuutos ja minä tyhmä luulin niin.. :D kunnes..
silmäläärikin tuli jo varattua ja siellä kyllä käyn jokatapauksessa kun toisessa näkö on huonompi.. mutta mutta.. eipä taida olla sitten mitään vakavampaa, huhhuh :)Ei sitä kaikkea voi eikä tarvitse tietää, kuten ei moni muukaan tiennyt muista vastauksista päätellen ;)
Hyvä että viestini helpotti pelkoasi :)
Mukavaa kesää :) - SILMÄSAIRAS
diuu kirjoitti:
silmäläärikin tuli jo varattua ja siellä kyllä käyn jokatapauksessa kun toisessa näkö on huonompi.. mutta mutta.. eipä taida olla sitten mitään vakavampaa, huhhuh :)Tämän palstan silmälääkäreihin,vaan mene OIKEAAN SILMÄLÄÄKÄRIIN JA HETI.
- äiti_06
SILMÄSAIRAS kirjoitti:
Tämän palstan silmälääkäreihin,vaan mene OIKEAAN SILMÄLÄÄKÄRIIN JA HETI.
jos olet aikoinaan yhtään koulussa kuunnellut niin tiedät itsekin, että kyseessä on edellisen kirjoittajan mainitsema SOKEA PISTE joka on siis kaikilla. Älä viitsi tulla tänne palstalle pelottelemaan ihmisiä muka-tiedoillasi. Aloittajalle sitten, että älä siis huoli, luonnollinen juttu :)
- 7+1
äiti_06 kirjoitti:
jos olet aikoinaan yhtään koulussa kuunnellut niin tiedät itsekin, että kyseessä on edellisen kirjoittajan mainitsema SOKEA PISTE joka on siis kaikilla. Älä viitsi tulla tänne palstalle pelottelemaan ihmisiä muka-tiedoillasi. Aloittajalle sitten, että älä siis huoli, luonnollinen juttu :)
Näin on äiti_06. Maalaisjärkeä ja yleissivistystä käyttämällä pääsee aika pitkälle. Ei tarvitse olla silmälääkäri eikä edes LL että tietää mikä on sokea piste, joka löytyy kaikilta.... Pelottelua todellakin täällä riittää vaikka muille jakaa.
SILMÄSAIRAS: Tietääkseni en esiintynyt silmälääkärinä tai minään muunakaan lääkärinä, vaan jaoin oman tietämykseni asiasta. Ja aloittajahan on joka tapauksessa menossa silmälääkärin vastaanotolle, jossa kyllä varmasti huomataan mikäli tämä sokea piste ei nyt jostain kumman syystä olisikaan sokea piste vaan jokin muu näkökentän puutos. Olen pahoillani, että sinulla on silmäsairaus, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin olisi. Ja sen verran vielä, että glaukoomassa näkökenttä supistuu, tarkoittaa sitä, että se kaventuu ja tulee putkinäkö ja lopulta hoitamattomana voi johtaa sokeuteen. Mikä taas ei viittaa siihen mitä aloittaja on kirjoittanut. - diuu
7+1 kirjoitti:
Näin on äiti_06. Maalaisjärkeä ja yleissivistystä käyttämällä pääsee aika pitkälle. Ei tarvitse olla silmälääkäri eikä edes LL että tietää mikä on sokea piste, joka löytyy kaikilta.... Pelottelua todellakin täällä riittää vaikka muille jakaa.
SILMÄSAIRAS: Tietääkseni en esiintynyt silmälääkärinä tai minään muunakaan lääkärinä, vaan jaoin oman tietämykseni asiasta. Ja aloittajahan on joka tapauksessa menossa silmälääkärin vastaanotolle, jossa kyllä varmasti huomataan mikäli tämä sokea piste ei nyt jostain kumman syystä olisikaan sokea piste vaan jokin muu näkökentän puutos. Olen pahoillani, että sinulla on silmäsairaus, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin olisi. Ja sen verran vielä, että glaukoomassa näkökenttä supistuu, tarkoittaa sitä, että se kaventuu ja tulee putkinäkö ja lopulta hoitamattomana voi johtaa sokeuteen. Mikä taas ei viittaa siihen mitä aloittaja on kirjoittanut.dodii, silmälääkärillä käyty ja mitään erikoista ei löytynyt.. :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2314148Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1141394- 481169
- 771075
- 59943
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911