Näin yhden juhannuksen ollessa jo takanapäin ihmettelen suomalaisten juhannuksenviettoa. Järven rannalle pitää mennä,satoi tai paistoi. Pitää olla kokko,sauna,grilli ja etenkin viinaa ämpäritolkulla. sitten kun ämpärit on tyhjennetty,kaatuillaan kokkoon ja grilliin ja kiukaaseen ja kivikkoon,ja siitä sitten arjen tullen kehuskellaan kavereille. Ja jos/kun on tarpeeksi ihmisiä samalla rannalla,tokihan sitä ainakin yksi nyrkkitappelu illan viihteeksi on järjestettävä. Sitten kun kaatuneet ja sammuneet/turpiinsa saaneet on siivottu pihamaalta,voidaankin kaatua sänkyyn,joko oman tai toisen puolison kanssa. Ja tämä se sitten on sitä herkkua jota koko vuosi odotetaan...? En ole absolutisti,mutta tämänkin juhannuksen jälkeen toivoisin,että me suomalaiset osattaisiin nauttia keskikesän juhlasta vähemmällä viinamäärällä.
Onko pakko?
3
1585
Vastaukset
- yötön yö
En viettäisi toista kertaa juhannusta tuollaisen porukan kanssa, joka ämpäritolkulla juo viinaa ja kaatuilee grilliin ja kokkon.
Meillä oli ihan hauskaa juhlimista: grillattiin hyvää sisäfilettä ilman mitään kauheita mausteita, nautiskeltiin vuosikertaviiniä ja olutta. Raikasta salaattia, uusia perunoita ... mansikkakakkua. Konjakkia nautiskeltiin kahvin kanssa. Pelattiin Mölkkyä ja muuta seurajuttua, pidettiin hauskaa, laulettiin, naurettiin paljon. Mökillä ja järven rannalla, tietysti. - vietosta
Kun aina tuli jotain kärhämää sukulaisten kanssa josta jäi paha mieli ja monelta muultakin olen kuullut että ensin iloitaan ja lopuksi tapellaan, vanhoja kaunoja alkaa tulla pintaan kun tarpeeksi viinaa kitataan.
Kun yö ja päivä ei eroitu toisistaan, pakonomainen juhlinta isolla porukalla ja lasti viinaa niin harvoin siitä hyvää seuraa.
Nykyään minäkin kammoksun juhannus juhlintaa, on niistä sen verran noloja kokemuksia, lähinnä sitä kovaäänistä riitelemistä. Ensin tullaan sulassa sovussa juhlimaan ja lopuksi aletaan riitaa vääntää jostain vanhasta koiranluusta ja ties mistä.pakonomainen juhlinta ja loppuillan kärhämöinti on se,mitä olen alkanut vieroksumaan. En vietä juhannusta sukulaisten kanssa,mutta avomiehen suku ja etekin kaverit on kyllä järjestäneet "kivaa" monena juhannuksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795397
- 824351
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3824328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103933- 1523418
- 533079
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.603063- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221