Riittääkö 140l jäteastia perheelle jossa kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta? Tyhennysväli olisi varmaan kerran kahdessa viikossa taajamassa kun asutaan.
Olemme muuttamassa omakotitaloon ja pitäisi tämäkin asia päättää. Kierrätämme paljon, maitotölkit ym kartongit, muovit, tietenkin lasipurkit ja tarkoitus on hankkia kompostori. Luulisin että meillä menee sekajätteeseen 2 (maksimissaan 3) roskapussia viikossa.
Kokemuksia!
Riittääkö 140l jäteastia?
3
1041
Vastaukset
- prahad
Jos teillä menee sekajätteeseen 2-3 pussia viikossa, yhteen pussiin menee noin 10-15l tavaraa, näin ollen 140l riittää vallan mainiosti, onnee teille meillä sama määrä tulee päivässä
- pihj pihn oijknh
tyhjennyksen. Eli oma asias päättää tyhjennysväli- Roskafirmat on erimieltä, tottakai. Niille kun on kannattavaa tyhjennellä poulityhijiä roskiksia täyteen hintaan. Lasku asuakkaalle sama aina, mutta kaatopaikkamaksut menevätkin sitten tavaran määrän mukaan.
Kuulostaa kyllä pieneltä toi koko, tulee kalliiksi kokoajan tyhjennyttää. Osta isompi. Se on sitten vasta käytännössä havaittavissa, mikä on sopiva tyhjennysväli-
Vaikka jokin roskafirma väittää mitä tahansa, sä ostat palveluja ja ne myy. Jos sulla isonpi roskis, ne voi käydä tyhjentään sen harvemmin. Toki hinta on isonpi, mutta mitään järkeä ei ole maksaa siitä, että roskafirma käy tuulettaan sun roskista, ja perii siitä pirusti rahaa.
OK-talossa voi kilpailuttaa asiaa, vaikka roskismafia muuta koittaa väittääkin.- klöä
riittäisi meillekin tuolla kahden viikon tyhjennysvälillä, mutta koska lisähinta satunnaistakin ylikuormasta on niin iso, niin meillä on tuo 240l ja kesällä tyhjätään hajuhaittojen takia 2 vk välein. kylmällä kaudella riittää krt/kk. Lähipiirissä ei ole tyytyväisiä biokompostorien omistajia, niin meillä vielä emmitään - tällä hetkellä siis kotibiot sekajätteeseen ja lehtikompostori avokompostorina - huono ratkaisu sekin - ajattelin kysyä voiko kotipihaan ottaa kesäksi biojäteastian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579