1,8 TSI öljyn lisääminen

Kysynpähän vaan

Minulla on rapiat yli 10 000 km ajettu 1,8 TSI Octavia.
Nyt jouduin eka kertaa lisäämään siihen öljyä.
Onko tämä normaalia 1,8 TSI koneelle vai onko kyseessä maanantai päivän yksilö.
Muuten auto on toiminut ihan moitteettomasti mutta se että uusi auto syö öljyä tuntuu ihmeelliseltä.

39

4340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A4 2.0 turbo-quu

      koneet tarvitsee reippaasti öljyä. Esim. oman audini ohjekirjassa lukee tarpeeksi maksimissaan 1 litra/1000 km.

      Johtuuko sitten Unkarin moottoritehtaan toleransseista vai mistä, mutta kyseessä on ominaisuus, ei vika.

      Minulla piti ensimmäinen litra lisätä alle 4000 km:ssä.

      • ge2o

        Itselläni oli Vw ja Audi jo 80-luvulla ja öljy maistui jo silloin, ja myös kylmiä olivat talvella. Kupla oli kylmä jo 60-luvulla. Ei ole evo-osasto kovin virkiä Saksan kulmilla. Toki Tsekkiläinen merkki keulassa ei geeneihin vaikuta, toki TL totesi Favoritista että joka kynsi kylmeni ja öljy maistui sillekin.


    • Fred,

      Katsoitko oliko öljyä ylämerkkiin silloin kun auto oli uusi?

      • F.Flintstone

        Se, että autossa on luovutushetkellä oikea määrä öljyä, kuuluu ns. luovutushuollon tehtäviin - ainakin laatumerkeillä. Vai säästetäänkö tässäkin Skodan kohdalla.....


      • Golf ja r.melu
        F.Flintstone kirjoitti:

        Se, että autossa on luovutushetkellä oikea määrä öljyä, kuuluu ns. luovutushuollon tehtäviin - ainakin laatumerkeillä. Vai säästetäänkö tässäkin Skodan kohdalla.....

        Minulla,toisen vakinan omistajana tuli heti auton ostoa seuraavana päivänä tunne,että tarkistampa öljyt.
        Perkule puolessavälissä oli ei ylärajassa. Jokaisessa uudessa vakinassa ainakin saksalaisessa on litran pönikkä mukana. Siitä kippasin sitten ylärajaaan.


      • ...................
        F.Flintstone kirjoitti:

        Se, että autossa on luovutushetkellä oikea määrä öljyä, kuuluu ns. luovutushuollon tehtäviin - ainakin laatumerkeillä. Vai säästetäänkö tässäkin Skodan kohdalla.....

        "Se, että autossa on luovutushetkellä oikea määrä öljyä, kuuluu ns. luovutushuollon tehtäviin - ainakin laatumerkeillä. Vai säästetäänkö tässäkin Skodan kohdalla..... "

        Oikea öljymäärä on silloin kun se on öljytikun merkkien välissä.


      • Tikkumittaus
        ................... kirjoitti:

        "Se, että autossa on luovutushetkellä oikea määrä öljyä, kuuluu ns. luovutushuollon tehtäviin - ainakin laatumerkeillä. Vai säästetäänkö tässäkin Skodan kohdalla..... "

        Oikea öljymäärä on silloin kun se on öljytikun merkkien välissä.

        Siis jos on ylärajassa,niin pitää imee helvettiin ? Niinkokö ?


      • Vaativa ostaja
        ................... kirjoitti:

        "Se, että autossa on luovutushetkellä oikea määrä öljyä, kuuluu ns. luovutushuollon tehtäviin - ainakin laatumerkeillä. Vai säästetäänkö tässäkin Skodan kohdalla..... "

        Oikea öljymäärä on silloin kun se on öljytikun merkkien välissä.

        kyllä kai siitä pitää lähteä, että uudessa autossa öljyä on ylärajaan saakka. Pissapoika täynnä ja tuhkakuppi tyhjä. Ja renkaissa ilmaa myös alaosassa.


    • Vastaanpahan vaan

      Ei ole tarvinnut lisätä ,ajettu 8500km. Pinta edelleen lähes ylämerkissä!

    • -------

      meni 0,4l 30 tkm aikana.

    • 2+2=?

      Miksi 'jouduit' lisämään ja paljonko 'jouduit' lisäämään?

      Joutuminen kun tuossa jää hieman avoimeksi. Pyysikö auto sitä öljyä vai katsoitko tikun olevan kuiva?

      Tikun kanssa pelleilyssä kannattaa muistaa että se öljy voi viedä tuntikausia valua sinne öljypohjaan eli tarkista mieluiten aamulla öljyt ennen liikkeellelähtöä. Ja katso että auto on tasaisella. Nykyisissä koneissa on niin pieni tuo öljymäärä, että vähänkin kaltevalla tasolla ollessaan öljypohjan yhtä kohtaa mittaava tikku näyttää helposti kuivalta vaikka öljyä onkin riittävästi. Tulee siis helposti lisänneeksi ylimääräistä öljyä joka palaa melko nopeasti pois.

      Jos auto sitä öljyä pyysi itse merkkivalolla niin silloin tuossa ei ole mitään epäselvää.

    • Varmaankin vika

      Minulla nyt 6000 ajettu 1.6 tdi cr ja öljyn määrä ollut koko ajan mittatikun yläviivalla. Pitääkö huolestua tästäkin??

      • autoinssi -98

        jokainen moottoritekniikkaa opiskellut tietää että TERVE moottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Jos sitä ei kulu niin voitelu ei ole optimaalista. Se mikä on normaali määrä riippuu valmistajan moottorikonstruktiosta. Pitäisin 1l/10000km aikalailla keskimääräisenä.


      • 1,9Tdi
        autoinssi -98 kirjoitti:

        jokainen moottoritekniikkaa opiskellut tietää että TERVE moottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Jos sitä ei kulu niin voitelu ei ole optimaalista. Se mikä on normaali määrä riippuu valmistajan moottorikonstruktiosta. Pitäisin 1l/10000km aikalailla keskimääräisenä.

        Itselläni 2009 mallin 1,9Tdi Oktavia. Ensimmäisellä 30tkm:llä kului öljyä 0,6 l. Nyt ajettu 53tkm öljyn pinta tikussa 1/3 osassa alhalta.
        Edellinen autoni WW Polo 1,9D. Ei tarvinnut lisätä öljyä vaihdon välissä (vaihtovälinä pidin 10tkm ja tavallisia synteettisiä öljyjä).Luopumishetkellä mittarissa 400tkm kun vaihdelaatikko petti.


      • No minkäs teen
        autoinssi -98 kirjoitti:

        jokainen moottoritekniikkaa opiskellut tietää että TERVE moottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Jos sitä ei kulu niin voitelu ei ole optimaalista. Se mikä on normaali määrä riippuu valmistajan moottorikonstruktiosta. Pitäisin 1l/10000km aikalailla keskimääräisenä.

        Itselläni on 1.4TSi ajettu vajaa 4500km ja se kun ei ole kuluttanut moottoriöljyä mittatikusta tarkistaen vielä yhtään,olen tavallaan huolissani juuri esittämäsi optimaalisen voitelun mahdollisen puutteen takia,luovutuksessa ennen auton käynnistämistä tarkistin ettei ole yritetty jymäyttää ns.Öljyn ylitäytöllä,ei ollut vaan ylärajassa näytti olevan niinkuin aina sen jälkeenkin kun olen vaakasuoraan rakennetulla tallini lattialla yön seisoneen Skodani mittatikusta todennut!!!??


      • alatukivarsi
        autoinssi -98 kirjoitti:

        jokainen moottoritekniikkaa opiskellut tietää että TERVE moottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Jos sitä ei kulu niin voitelu ei ole optimaalista. Se mikä on normaali määrä riippuu valmistajan moottorikonstruktiosta. Pitäisin 1l/10000km aikalailla keskimääräisenä.

        Autoinssin -98 oppikirjat eivät ole tältä vuosituhannelta. Nimeä yksikin TÄLLÄ VUOSITUHANNENNELLA suunniteltu moottori joka kunnossa ollessaan syö moottoriöljyä >1l/10000km. Siis näiden VAGineiden lisäksi. Äläkä ota mitään tuorevoitelukoneita esimerkiksi. Toyotalla oli yksi erä mutta niissähän meni männänrenkaat vaihtoon.


      • tekmikko
        alatukivarsi kirjoitti:

        Autoinssin -98 oppikirjat eivät ole tältä vuosituhannelta. Nimeä yksikin TÄLLÄ VUOSITUHANNENNELLA suunniteltu moottori joka kunnossa ollessaan syö moottoriöljyä >1l/10000km. Siis näiden VAGineiden lisäksi. Äläkä ota mitään tuorevoitelukoneita esimerkiksi. Toyotalla oli yksi erä mutta niissähän meni männänrenkaat vaihtoon.

        Mitään ihmellisiä keksintöjä polttomoottoriin ei ole koko sen elinaikana tullut. Tietenkin työstötarkkuus on parantunut, jolloin saadaan sileämpiä pintoja ja tarkempia toleransseja, mutta männänrenkaan ja sylinterinseinämän väliin jää AINA pieni rako, josta öljyä pääsee palotilaan ja sitä kautta pakokaasujen kanssa pihalle. Valmistajasta riippuen toleranssit vaihtelevat, mutta periaatteessa kaikki autot kuluttavat öljyä.


      • beelo
        tekmikko kirjoitti:

        Mitään ihmellisiä keksintöjä polttomoottoriin ei ole koko sen elinaikana tullut. Tietenkin työstötarkkuus on parantunut, jolloin saadaan sileämpiä pintoja ja tarkempia toleransseja, mutta männänrenkaan ja sylinterinseinämän väliin jää AINA pieni rako, josta öljyä pääsee palotilaan ja sitä kautta pakokaasujen kanssa pihalle. Valmistajasta riippuen toleranssit vaihtelevat, mutta periaatteessa kaikki autot kuluttavat öljyä.

        Ugh!


    • alatukivarsi

      Kyseessä on selvästi maanantaipäivän yksilö. Normaalikoneeseen tuossa vaiheessa on lisätty jo litra. Oletko varma ettet ole pysäköinyt jossain jonkun auton viereen ja siitä johtuisi tämä öljynkuluttamattomuus.

      • koiranluun yläosa

        Mun vakina vm 2005 ei syö öljyä,niin että LL-huoltojen välillä öljyä joutuisi lisäämään.


      • toki eroja
        koiranluun yläosa kirjoitti:

        Mun vakina vm 2005 ei syö öljyä,niin että LL-huoltojen välillä öljyä joutuisi lisäämään.

        Nyt se sitten tapahtui ! Ensimmäinen öljynlisäys tämän auton (-98) historiassa. Jouduin laittamaan puoli litraa öljyä (Castrol) koneeseen. Auton mittarilukema on 309.000 km ja koneena on 5S-FE . Näitä koneita ei olekaan tehty gulassimaassa, vaan ne on on aitoja japseja.
        Vielä 5 tkm ja sitten on kolmas remminvaihto ja taas saa rallattaa reilut 100 tkm.
        Mutta volkkarimiehille lohtuna voin sanoa vanhojen Kesoilin asentajien mielilauseen: "Öljy on halpaa korjausainetta"


      • toppari tanaka
        toki eroja kirjoitti:

        Nyt se sitten tapahtui ! Ensimmäinen öljynlisäys tämän auton (-98) historiassa. Jouduin laittamaan puoli litraa öljyä (Castrol) koneeseen. Auton mittarilukema on 309.000 km ja koneena on 5S-FE . Näitä koneita ei olekaan tehty gulassimaassa, vaan ne on on aitoja japseja.
        Vielä 5 tkm ja sitten on kolmas remminvaihto ja taas saa rallattaa reilut 100 tkm.
        Mutta volkkarimiehille lohtuna voin sanoa vanhojen Kesoilin asentajien mielilauseen: "Öljy on halpaa korjausainetta"

        Minun jaappanilaisessa öljy vaan lisääntyy ja ohentuu.


      • vaikka motarilla
        toppari tanaka kirjoitti:

        Minun jaappanilaisessa öljy vaan lisääntyy ja ohentuu.

        Kyllä ne hienot ainesosat öljyn seasta silloin haihtuu, varsinkin helteellä.
        Todellisessa elämässä ainoastaan 1.3 -koneiset tojot kulutti öljyä merkittävästi, muut on olleet harmittomia ajettavia. Öljynkulutus tosin alkoi vasta 200 tkm:n tienoilla.
        VW-konsernin tuotteet separoi öljynsä jo uudesta alkaen , merkillistä moottorivalmistusta.


      • 14+20=?
        vaikka motarilla kirjoitti:

        Kyllä ne hienot ainesosat öljyn seasta silloin haihtuu, varsinkin helteellä.
        Todellisessa elämässä ainoastaan 1.3 -koneiset tojot kulutti öljyä merkittävästi, muut on olleet harmittomia ajettavia. Öljynkulutus tosin alkoi vasta 200 tkm:n tienoilla.
        VW-konsernin tuotteet separoi öljynsä jo uudesta alkaen , merkillistä moottorivalmistusta.

        Jännä juttu miten aina otetaan vagineiden öljynkulutus esiin unohtaen että niissä on pitkä huoltoväli. Ei sitä 5tkm välein öljyjä vaihtaessa paljoa sitä öljyä kulukaan, mutta kun osassa volsuja on jopa 50tkm vaihtoväli öljyissä niin oikeasti miten voit sanoa moisella vaihtovälillä parinkin litran lisäämistä ongelmaksi?
        Ei kait se toipota näytä kuluttavan sitä öljyä jos ne mineraalit vaihdetaan 5tkm välein.


      • Joo235325235
        14+20=? kirjoitti:

        Jännä juttu miten aina otetaan vagineiden öljynkulutus esiin unohtaen että niissä on pitkä huoltoväli. Ei sitä 5tkm välein öljyjä vaihtaessa paljoa sitä öljyä kulukaan, mutta kun osassa volsuja on jopa 50tkm vaihtoväli öljyissä niin oikeasti miten voit sanoa moisella vaihtovälillä parinkin litran lisäämistä ongelmaksi?
        Ei kait se toipota näytä kuluttavan sitä öljyä jos ne mineraalit vaihdetaan 5tkm välein.

        Omassa Skodassani on olevinaan muka pitkä huoltoväli eli 30 tkm. Käytännössä se on vähän päälle 15 tkm. Pitkä huoltoväli on aivan huijausta. Öljyäkin kuluu pahimmillaan litra/3000 km. Maahantuojan mukaan se on aivan normaalia. Että tällaista meininkiä. Minusta se ei ole normaalia, mutta minkäs teet.


      • Valovirta
        Joo235325235 kirjoitti:

        Omassa Skodassani on olevinaan muka pitkä huoltoväli eli 30 tkm. Käytännössä se on vähän päälle 15 tkm. Pitkä huoltoväli on aivan huijausta. Öljyäkin kuluu pahimmillaan litra/3000 km. Maahantuojan mukaan se on aivan normaalia. Että tällaista meininkiä. Minusta se ei ole normaalia, mutta minkäs teet.

        Toiset päsevät 30tuhatta, toiset eivät. Riippuu niin ajon laadusta. Jos päivän mittaan tulee useita käynnistyksiä ja pätkäajoa, niin se lyhentää vaihtoväliä.

        Yli kolme litraa öljyä kymppitonnilla kuulosta kyllä enemmän tai vähemmän satuilulta. Ei ole normaalia, ei.


      • 11+20=?
        Joo235325235 kirjoitti:

        Omassa Skodassani on olevinaan muka pitkä huoltoväli eli 30 tkm. Käytännössä se on vähän päälle 15 tkm. Pitkä huoltoväli on aivan huijausta. Öljyäkin kuluu pahimmillaan litra/3000 km. Maahantuojan mukaan se on aivan normaalia. Että tällaista meininkiä. Minusta se ei ole normaalia, mutta minkäs teet.

        Hieman satuilulta kuullostaa juttusi sillä tuohon kulutukseen on raja maahantuojallakin ja se ei ole noin suuri edes mitä väität, joten aika pahasti väärää tietoa olet saanut tai satuilet.
        Huoltoväli voi kilometreissä jäädä vaikka 0km jos auto seisoo 2v paikallaan merkkiliikkeen pihassa, joten miksi ihmettelet kilometrejä? Huoltoväliin kun vaikuttaa tosiaan aika ja se ajotyyli. Ei se ole mitään huijausta, kun ei sitä 30tkm huoltoväliä 'luvata'. Se on se maksimissaan aivan kuten 2v ajallisesti on maksimi. Moni ei pääse siihen kahteen vuoteenkaan koska tulee kilometrit sitä ennen täyteen - onko sekin mielestäsi 'huijausta' :)

        Jos ne öljyt sinulla vaihtuisivat huollossa 15tkm välein ja lisäisit öljyä 3tkm välein 1l niin aika tuoreet ne öljyt koneessa olisi vielä 15tkm kohdallakin. Miksi auto siis haluaisi oikeasti niitä vaihdattaa? Vähän ristiriidassa nuo kirjoituksesi yksityiskohdat jos mitenkään huomaat :)


      • ...,.,c
        11+20=? kirjoitti:

        Hieman satuilulta kuullostaa juttusi sillä tuohon kulutukseen on raja maahantuojallakin ja se ei ole noin suuri edes mitä väität, joten aika pahasti väärää tietoa olet saanut tai satuilet.
        Huoltoväli voi kilometreissä jäädä vaikka 0km jos auto seisoo 2v paikallaan merkkiliikkeen pihassa, joten miksi ihmettelet kilometrejä? Huoltoväliin kun vaikuttaa tosiaan aika ja se ajotyyli. Ei se ole mitään huijausta, kun ei sitä 30tkm huoltoväliä 'luvata'. Se on se maksimissaan aivan kuten 2v ajallisesti on maksimi. Moni ei pääse siihen kahteen vuoteenkaan koska tulee kilometrit sitä ennen täyteen - onko sekin mielestäsi 'huijausta' :)

        Jos ne öljyt sinulla vaihtuisivat huollossa 15tkm välein ja lisäisit öljyä 3tkm välein 1l niin aika tuoreet ne öljyt koneessa olisi vielä 15tkm kohdallakin. Miksi auto siis haluaisi oikeasti niitä vaihdattaa? Vähän ristiriidassa nuo kirjoituksesi yksityiskohdat jos mitenkään huomaat :)

        pyydettiin jotain muuta autoa joka kuluttaa öljyä kun vaglainen.... no itsellä tällä hetkellä honda civic type-r vm2008 joka kyllä kans kuluttaa öljyä n1l/100000km,eli eiköhän se näissä nykyautoissa ole aivan normaalia...hondan ohjekirjasessa mainaitaan öljynkulutuksesta,että normaalia on...


      • ropaaja
        Joo235325235 kirjoitti:

        Omassa Skodassani on olevinaan muka pitkä huoltoväli eli 30 tkm. Käytännössä se on vähän päälle 15 tkm. Pitkä huoltoväli on aivan huijausta. Öljyäkin kuluu pahimmillaan litra/3000 km. Maahantuojan mukaan se on aivan normaalia. Että tällaista meininkiä. Minusta se ei ole normaalia, mutta minkäs teet.

        pitkä huoltoväli EI ole mikään hyvä juttu. Olen nähnyt alle 200tkm ajetun vag-laitteen, jossa koneen yläkerta oli kokolailla entinen. Auto oli 1.9 tdi pwd passat. Mielestäni LAADUKKAALLA moottorilla, olis sitten bensa tai diesel pitäs päästä ainakin 400-500tkm ilman koneen aukomista. Kyseinen laite oli huollettu vagin longlife-ohjelman mukaisesti eli tuon auton kohdalla tarkoitti 30tkm öljynvaihtoväliä.


      • }]}}\@£€{{
        ropaaja kirjoitti:

        pitkä huoltoväli EI ole mikään hyvä juttu. Olen nähnyt alle 200tkm ajetun vag-laitteen, jossa koneen yläkerta oli kokolailla entinen. Auto oli 1.9 tdi pwd passat. Mielestäni LAADUKKAALLA moottorilla, olis sitten bensa tai diesel pitäs päästä ainakin 400-500tkm ilman koneen aukomista. Kyseinen laite oli huollettu vagin longlife-ohjelman mukaisesti eli tuon auton kohdalla tarkoitti 30tkm öljynvaihtoväliä.

        Mistäs tiedät, olisiko lyhyemmät öljynvaihtovälit vaikuttaneet moottorin kestoon? Longlife öljy voitelee yhtä hyvin koko sen 30tkm. Nykynäkemyksen mukaan auton moottorin ei tarvitse kestää kuin tuon 200 tuhatta.


      • lapa72
        }]}}\@£€{{ kirjoitti:

        Mistäs tiedät, olisiko lyhyemmät öljynvaihtovälit vaikuttaneet moottorin kestoon? Longlife öljy voitelee yhtä hyvin koko sen 30tkm. Nykynäkemyksen mukaan auton moottorin ei tarvitse kestää kuin tuon 200 tuhatta.

        Aikanaan tuli kaahittua -04 SDI Golfilla 270 tkm. Tuossa vuosimallissa oli vielä se vaihtuva huoltoväli, eli pisimmillään öljynvaihtoväli oli 47 tkm. Kertaakaan ei ollut alle 40 tkm. En kyllä havainnut mitään merkkiä, että edes noin pitkä öljynvaihtoväli olisi vaikuttanut moottorin toimintaan yhtään mitenkään. En tosin avannut konetta ja tutkinut asiaa sen enempää, kun ei ollut mitään aihetta. Moottoritieajoahan tuo oli, mutta kuitenkin. Auto on edelleen ajossa ja hyvin kuulemma kulkee paikasta toiseen edelleen. Jos tuo pisempi öljynvaihtoväli nyt lyhentää moottorin elinikää esim miljoonasta kilometrista vaikkapa 700 tkm:iin niin ei kyllä henkilökohtaisesti edes paljon kiinnosta.

        Litran tuohonkin sai kaataa lisää öljyä huoltojen välillä. Aika maltillista kuitenkin verrattuna siihen, että nykyisessä, kohta vaihtoon menevässä, pirssissä vaihdetaan kaikki öljyt 15 tkm välein. Ei liene mikään ihme, että tuolla ajomatkalla ei vielä tarvitse lisäillä öljyä. Aika turha siis vertailla kahden eri merkin öljynkulutusta jos huoltovälit ei ole tismalleen samat.


    • Skoda Superb 1.8TSi

      Tosi vanha ketju, mutta osui eteen kun etsin ihan muuta asiaa... Mutta tuleville ihmettelijöille tietoa mistä öljyn lisääminen uuteen TSI-koneeseen on kyse. Tässä on kyseessä ominaisuus, ei vika.

      Kone tosiaan ottaa uutena öljyä jonkin verran, mutta sitten sen lisäämistarve loppuu. Itselläni tuli öljyn lisääminen n. 5000 km kohdalla esiin, jolloin merkkivalo syttyi. Tuon jälkeen on nyt ajettu vajaat 100'000km eikä huoltojen ulkopuolella ole öljyä lisäilty. Myyjä kertoi tästä minulle oma-aloitteisesti uuden auton luovutuksen yhteydessä ja paikkansa piti. Takakontissa oli pieni pönttö öljyä juuri tätä tilannetta varten.

      • Ei LL-litkua

        Mutta riittääkö se litran pullo, kun öljyn kulutus vaan jatkuu ja jatkuu ja .......


      • Minulla on
        Ei LL-litkua kirjoitti:

        Mutta riittääkö se litran pullo, kun öljyn kulutus vaan jatkuu ja jatkuu ja .......

        Volkkarissa jo reippaasti yli 200.000 km mittarissa ja öljyä kuluu
        aina vaan enemmän. Minusta se on jo hyvinkin sisäänajettu mutta
        öljyä vaan lisäillään aika usein.


    • vote4

      skoda 1,4 tsi dsg kerta lisätty öljy 30tkm huoltovälillä 1 l samoin 60tkm välissä.
      Huoltovälit pitäneet hyvin paikkansa en aja paljon lyhyttä ajoa.Ei muuta vikaa kun yksi päivävalo palanut.

    • LongLifeHuuhaa#

      Voi hyvä jumala teitä LongLife öljyaisoiden kanssa hölmöjä jotka luottavat liikkeen tarinoihin siitä että se voitelee ja kestää sen 30k - 40k - täyttä huuhaata.
      Se on sellaista pikeä mitä ulos tulee että ei sillä mikään moottori kestä hyvvänä kauaa.
      Ei ihme että kaikki vaihtoautot on nykyään niin huonossa kunnossa kun kaikki noudattaa noita LL öljynvaihtovälejä - Fakta on se että moottori pysyy kunnossa kun vaihtaa MIELITEN 5k - 15k välein - ei sen harvemmin ja joka syksy tai kevät (kondenssivesi jota syntyy ja karsta).
      Jos ei välitä autostaan peen vertaa eikä siitä että autoa vaihtaessa saa täyden peen mooottorin kunnoltaan joka syö öljyä, niin siitä vaan LL ohjelma käy teille hyvin.
      Jumangee mitä idiootteja auton kunnossa pdon suhteen - osta aina uusi kun edellinen on "huoltanut LL ohjelmalla" - jeessus mitä hölmöjä täällä on sori vaan.

    • Anonyymi

      Onko kenellekään käynyt niin että öljy lisääntyisi?

      • Näennäisesti näin on käynyt, että öljytikun näyttämän mukaan öljyn pinta vain kohoaa, mutta käytännössä kyse on palamattomasta polttoaineesta ja kondenssivedestä, jota kumpiakin kertyy kampikammioon ns. pätkäajossa, etenkin kylmänkosteissa loska-ajossa ajomatkoilla, joilla auton moottori ei koskaan ehdi lämmitä kunnolla käyntilämpöiseksi niin pitkäksi aikaa, että polttoaineet ja vedet ehtisivät höyrystyä kampikammiosta pois.

        Sitten, kun pitkästä aikaa pääseekin em. olosuhteissa kiusatulla autolla ajamaan pitkää baanaa kunnolla, niin iskeekin eteen hämmästys, kuinka paljon kone vie "öljyä", kun oikean moottoriöljyn seassa oli niin paljon muuta moskaa, joka pitkässä ajossa höyrystyi pois. ; )


    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17083
    2. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4844
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      147
      2041
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1527
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1418
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1233
    Aihe