Varasin perheellemme päivä Tukholmassa -risteilyn ja olemme Promenade-hytissä kumpaankin suuntaan. En ole koskaan aikaisemmin ollut sellaisessa joten ajattelin kysyä täältä niiltä jotka sellaisessa olisi joskus olleet :) Meitä on siis mukana kaksi aikuista ja lapset 10kk ja 2v. Mahtuuko hyttiin siljan oma matkasänky? Varasin sen jo puhelimitse ja nyt vaan aloin miettimään että mitä jos se ei mahdukaan. Kuuluuko Promenadelta kamalasti melua hyttiin? Onko aamupalalla jotain lasten suuhun sopivaa? 2v on gluteeniton ja mieheni laktoositon. Itse en voi syödä kalaa. Entäs sopivia leikkipaikkoja 2v:lle? Europalla oli ainakin kun minä, mieheni ja 2v matkustimme kolmestaan kun pienin oli 2kk, jäi mummolaan hoitoon. Onko Tukholman keksustassa helppo eksyä? Koskaan en ole siellä käynyt aikaisemmin. Ja miten on bussikyydit? Tuleeko bussi mukaan laivaan kun varasin matkan matkapojilta. Olisi helppo löytää takaisin laivaan jos bussi tulee mukana keksustaan. Olen aika tietämätön joten tarvitsin hieman apua :) Kiitos asiallisista vastauksista!
Promenade hytistä
20
2462
Vastaukset
- Hiihto-HousuNainen
Hei!
Kyllä Promenade hyttiin mahtuu lastensänky. Jos haluatte tilaa oikein ruhtinaallisesti voitte jättää alas laskematta toisen alasängyistä, jolloin vapaa lattiapinta-ala tulee suureksi. Voitte Prome hyteissä hyödyntää myös aika isoa ikkuna syvennystä. Siitä on lasten kiva katsella Promella illan mittaan olevaa ohjelmaa.
Promenadelta ei kuulu melua hytteihin itse asiassa ollenkaan. Ainoastaan aivan laivan peräosassa oleviin voi joskus kuulua laivan Trubaduurin soitosta jotain himmeää kaikua hiukan jos oikein tarkasti kuuntelee.
Aamupalalla on lapsille maistuvia ruokia ihan normaalisti. Myös erilaisia herkkuja kuten pannukakkua ja hilloa jne... Laivan Summer Centerissä on tarjolla sitten lapsille oma Muumi Aamiainen. Gluteenittomia ja laktoosittomia ruokia on myös. kala on helppo korvata erilaisilla leikkeleilla.
Leikkipaikkoja löytyy normaalistikin laivalta. Helsingin laivoilla kannattaa lasten kanssa käydä siellä ihan ylhäällä Moonlight Promenadella, jossa on siellä pitkillä käytävillä erilaisia temppuratoja ja muuta jännää. Kesäisin myös laivan konferenssi osasto 6- kannella laivan etuosassa muutettu isoksi lasten Summer Centeriksi, joka on kyllä melkoisen jännittävä leikki alue.
Keskustassa ette varmaankaan eksy. Laivalta on bussi kyydit edes takaisin pitkin päivää. Lisäksi mennessä lähtee ihan laivan kupeesta vesibussi keskustaan. Kyselkää eri vaihtoehtoja ja tarkempia aikatauluja laivan infosta.
Hyvää matkaa Tukholmaan!- 12e31313131
just joo, taas tää silja-sankari.... hohhoijaaa
- 6+6 = 12
12e31313131 kirjoitti:
just joo, taas tää silja-sankari.... hohhoijaaa
itselleen, mutta korjataan hiihtarin innokasta tekstiä sen verran että Tukholmassa on todella helppo eksyä jos kaupunki on ennestään outo. Satamastahan on helppoa löytää keskustaan, keskustassa asia on taas toisin .
Olisi tosiaan mukavaa kun tämä silja-fanimme osaisi kertoa muutakin kuin tallinksiljan sivuilta lainaamansa tekstin.
Olet oikeassa: hohhoijaaa sopi hyvin kommettisi loppulauseeksi, siihen on helppo yhtyä - 7 + 177
6+6 = 12 kirjoitti:
itselleen, mutta korjataan hiihtarin innokasta tekstiä sen verran että Tukholmassa on todella helppo eksyä jos kaupunki on ennestään outo. Satamastahan on helppoa löytää keskustaan, keskustassa asia on taas toisin .
Olisi tosiaan mukavaa kun tämä silja-fanimme osaisi kertoa muutakin kuin tallinksiljan sivuilta lainaamansa tekstin.
Olet oikeassa: hohhoijaaa sopi hyvin kommettisi loppulauseeksi, siihen on helppo yhtyäVoisit edes kopioida kerrankin noi juttus viikkarin sivulta, aika surkeaa toimintaa hiihto-housunaiselta....
- Silja - no joo
prome-hytteihin KUULUU meteli promenadelta. Ei tarvitse korvia edes höristellä.
- kun...
7 + 177 kirjoitti:
Voisit edes kopioida kerrankin noi juttus viikkarin sivulta, aika surkeaa toimintaa hiihto-housunaiselta....
Viking Linen aluksilla ei ole Promenadea eikä Moonlight Promenadea jne...
Jos joku yrittää olla täällä asiallinen ja informatiivinen ja vastaa kohteliaan ystävällisesti kysymyksiin niin kuin Hiihtohousu Nainen tekee, niin näköjään aIna jonkun, jolla itsellään on paha olla pitää purkaa omaa pahaa oloaan.
Ikävä kyllä koko Suoli24 on joillekin avohoitola...
No sai ainakin alkuperäinen kysyjä hyvän vastauksen kysymyksiinsä. - ehkä sittenkään
Silja - no joo kirjoitti:
Minusta ei ainakaan kuulu meteli promenadin hytteihin. Siis silloin jos alkuillasta oma hytti on juuri jonkin ohjelman suorittamisen kohdalla voi silloin kuulua, mutta mitään nukkumista häiritsevää ääntä ei kyllä meille ainakaan ole koskaan kuulunut esim puolenyön jälkeen.
- joskus häiritsee
Silja - no joo kirjoitti:
Joskus on kuulunut promenadelta meteliä, mutta useimmiten ei ole kuulunut. Meteli on aiheutunut matkustajista, joita laivalla on. Trubaduuria en ole kokonut mitenkään häiriötekijänä. Meillä onneksi lapset ei ole herkkäunisia, joten mekkala on häirinnyt lähinnä meitä vanhempia.
Meille ainakin on aina löytynyt kaikilta laivoilta ihan riittävästi ja hyvää syötävää, varmaan teillekin.
En tykkää yhtään promenadehyteistä, koska niissä on akvaariomainen olo, mutta muuten Silja on pienten lasten kanssa ihan kiva laiva. Leikkihuoneet ovat reilun kokoiset. - tonttu_
joskus häiritsee kirjoitti:
Joskus on kuulunut promenadelta meteliä, mutta useimmiten ei ole kuulunut. Meteli on aiheutunut matkustajista, joita laivalla on. Trubaduuria en ole kokonut mitenkään häiriötekijänä. Meillä onneksi lapset ei ole herkkäunisia, joten mekkala on häirinnyt lähinnä meitä vanhempia.
Meille ainakin on aina löytynyt kaikilta laivoilta ihan riittävästi ja hyvää syötävää, varmaan teillekin.
En tykkää yhtään promenadehyteistä, koska niissä on akvaariomainen olo, mutta muuten Silja on pienten lasten kanssa ihan kiva laiva. Leikkihuoneet ovat reilun kokoiset.Kyllä Promenade-hyttiin kuuluu äänet käytävältä. Ainakin yöllä jos siellä tepastelee reipasta porukkaa palaamassa yökerhosta :-)
Itse en myöskään pidä siitä, että ikkunasta näkee suoraan vastapäisiin hytteihin. Itse pidän aina verhot kiinni (mikä on tietysti ihan tyhmää..) Siksi minusta parempi vaihtoehto on hytti josta näkymä merelle. - toopeko vaan
tonttu_ kirjoitti:
Kyllä Promenade-hyttiin kuuluu äänet käytävältä. Ainakin yöllä jos siellä tepastelee reipasta porukkaa palaamassa yökerhosta :-)
Itse en myöskään pidä siitä, että ikkunasta näkee suoraan vastapäisiin hytteihin. Itse pidän aina verhot kiinni (mikä on tietysti ihan tyhmää..) Siksi minusta parempi vaihtoehto on hytti josta näkymä merelle.promenade on vain ylihinnoiteltu B-luokan hytti. Näkymä vastakkaiseen hyttiin on sama kuin ikkunan tilalla peili ja kuva. Promenadet on näppärä tapa Siljalle saada ylihintaa B-tason hyteistä. Ei ole tyhmää pyytää vaan tyhmää on maksaa.
- hiihtari mainokset
kun... kirjoitti:
Viking Linen aluksilla ei ole Promenadea eikä Moonlight Promenadea jne...
Jos joku yrittää olla täällä asiallinen ja informatiivinen ja vastaa kohteliaan ystävällisesti kysymyksiin niin kuin Hiihtohousu Nainen tekee, niin näköjään aIna jonkun, jolla itsellään on paha olla pitää purkaa omaa pahaa oloaan.
Ikävä kyllä koko Suoli24 on joillekin avohoitola...
No sai ainakin alkuperäinen kysyjä hyvän vastauksen kysymyksiinsä.on vain niin kyllästyttävää seurata hiihtarin suoraan tallinksiljan sivuilta lainaamiaan mainoslauseita (eivät ole edes sallittuja sääntöjen mukaan), niissä kun ei mitään omaa.
Samat tekstit voi lukea: www.tallink.com
Ei ole kovinkaan omatoimista, saati asiallista lainata kirjoituksiaan suoraan suosikkivarustamonsa mainoksista.
Eiköhän olisi hyvä jättää nuo mainostekstit asiallisesti informatiivisesti varustamon itsensä hoidettavaksi! - supermatkustelija
tonttu_ kirjoitti:
Kyllä Promenade-hyttiin kuuluu äänet käytävältä. Ainakin yöllä jos siellä tepastelee reipasta porukkaa palaamassa yökerhosta :-)
Itse en myöskään pidä siitä, että ikkunasta näkee suoraan vastapäisiin hytteihin. Itse pidän aina verhot kiinni (mikä on tietysti ihan tyhmää..) Siksi minusta parempi vaihtoehto on hytti josta näkymä merelle.Ko. kirjoittaja lienee tarkoittanut sitä, että kuuluuko hyttiin Promenadelta meteliä, eikä sieltä hyttikäytävältä. Hyttikäytävältähän sitä meteliä kuuluu ihan hyttiluokasta riippumatta. Myös niissä "kultakorttikansan" Commodoreissa.
Ja aloitukseen vastatakseni;
Laivan oma matkasänky (pinnasänky) kyllä mahtuu hyttiin, menee (muistaakseni) kasaan, ettei vie päivisin niin paljoa tilaa. Heti terminaalissa kannattaa ilmoittaa matkasängyn tarpeesta, oikeastaan jo sähköpostilla Tallink Siljan asiakaspalveluun voisi lähettää viestin, jotta sänky voisi odottaa teitä hytissänne (muista mainita varausnumero!)
Melua Promenadelta hytteihin kuuluu vain alkuillasta, eikä silloinkaan merkittävästi, jos ollenkaan.
Siljan Helsinki - Tukholma -linjan aamiainen on hyvin pitkälti samanlainen, kuin Europalla. Erikoisruokavaliot löytyvät omilta linjoiltaan. Laktoosittomia tuotteita taitavat olla suurin osa maitotuotteista. Ne kyllä lukevat siellä linjastolla. Kalaa ei ole pakko syödä, itsekään en syö sitä Meriaamiaisella koskaan, mutta silti olen saanut ravitsevan aamiaisen, niin Tallink Siljalla, kuin Viikkarillakin.
2-vuotiaalle löytyy kyllä laivalta puuhaa. Muumi-ohjelmat saattavat olla hänelle vielä hieman aikaisia, mutta Silja Landista Promenaden varrella löytyy kyllä tekemistä pienillekin, väritys- ja piirrustuskilpailuita yms. Nyt kesäisin tosiaankin kokoustilat on muutettu lapsien keskukseksi 'Summer Centeriksi', sieltäkin varmaankin löytyy tekemistä. Moonlight Promenadella olleissa aktiviteeteissa on ainakin ennen ollut jotain tasapainoilua ja renkaanheittoa tms.
Tukholma on aikalailla yksinkertainen kaupunki, mm. Vanhasta kaupungista tai Djurgårdenin saarelta (Skansen, Wasa-museo, Grönalund) pääsee helposti takaisin Värtan-satamaan. Laivan Infosta on saatavilla kaupunkioppaita, sekä vinkkejä toimintaa kaupungissa varten.
Mikäli varasitte Matkapojilta ns. liityntakuljetuksen, joka on mahdollista liittää risteilypaketteihin, laiva ei tule mukaan laivaan. Siljalla on kyllä Tukholmassa omia kuljetuksia, bussilla sekä vesibussilla.
Itse olen pari kertaa mennyt 'Silja Sea Transferilla', eli vesibussilla, Tukholman kuninkaanlinnan eteen (pääsee pois myös Djurgårdenilla). Matka on opastettu suomeksi, ainakin ennen ollut todella mielenkiintoinen opas siellä. Matka lähtee suoraan terminaalin alakerrasta. Reissu on yksisuuntainen, mutta takaisin pääsee helposti vaikkapa Sergelintorilta ottamalla Siljan oman linja-auton satamaan. Kaikki kuljetukset kannattaa ostaa jo etukäteen laivasta, niinkuin myös aktiviteettien liput (esim. Wasa-museoon tai Akvaarioon saa lippuja etukäteen halvemmalla), niistä saa Club One-kortin omistaessaan bonuspisteitä sekä erikoisetuja.
Hyvää matkaa teille! - HousuMies
supermatkustelija kirjoitti:
Ko. kirjoittaja lienee tarkoittanut sitä, että kuuluuko hyttiin Promenadelta meteliä, eikä sieltä hyttikäytävältä. Hyttikäytävältähän sitä meteliä kuuluu ihan hyttiluokasta riippumatta. Myös niissä "kultakorttikansan" Commodoreissa.
Laivan oma matkasänky (pinnasänky) kyllä mahtuu hyttiin, menee (muistaakseni) kasaan, ettei vie päivisin niin paljoa tilaa. Heti terminaalissa kannattaa ilmoittaa matkasängyn tarpeesta, oikeastaan jo sähköpostilla Tallink Siljan asiakaspalveluun voisi lähettää viestin, jotta sänky voisi odottaa teitä hytissänne (muista mainita varausnumero!)
Melua Promenadelta hytteihin kuuluu vain alkuillasta, eikä silloinkaan merkittävästi, jos ollenkaan.
Siljan Helsinki - Tukholma -linjan aamiainen on hyvin pitkälti samanlainen, kuin Europalla. Erikoisruokavaliot löytyvät omilta linjoiltaan. Laktoosittomia tuotteita taitavat olla suurin osa maitotuotteista. Ne kyllä lukevat siellä linjastolla. Kalaa ei ole pakko syödä, itsekään en syö sitä Meriaamiaisella koskaan, mutta silti olen saanut ravitsevan aamiaisen, niin Tallink Siljalla, kuin Viikkarillakin.
2-vuotiaalle löytyy kyllä laivalta puuhaa. Muumi-ohjelmat saattavat olla hänelle vielä hieman aikaisia, mutta Silja Landista Promenaden varrella löytyy kyllä tekemistä pienillekin, väritys- ja piirrustuskilpailuita yms. Nyt kesäisin tosiaankin kokoustilat on muutettu lapsien keskukseksi 'Summer Centeriksi', sieltäkin varmaankin löytyy tekemistä. Moonlight Promenadella olleissa aktiviteeteissa on ainakin ennen ollut jotain tasapainoilua ja renkaanheittoa tms.
Tukholma on aikalailla yksinkertainen kaupunki, mm. Vanhasta kaupungista tai Djurgårdenin saarelta (Skansen, Wasa-museo, Grönalund) pääsee helposti takaisin Värtan-satamaan. Laivan Infosta on saatavilla kaupunkioppaita, sekä vinkkejä toimintaa kaupungissa varten.
Mikäli varasitte Matkapojilta ns. liityntakuljetuksen, joka on mahdollista liittää risteilypaketteihin, laiva ei tule mukaan laivaan. Siljalla on kyllä Tukholmassa omia kuljetuksia, bussilla sekä vesibussilla.
Itse olen pari kertaa mennyt 'Silja Sea Transferilla', eli vesibussilla, Tukholman kuninkaanlinnan eteen (pääsee pois myös Djurgårdenilla). Matka on opastettu suomeksi, ainakin ennen ollut todella mielenkiintoinen opas siellä. Matka lähtee suoraan terminaalin alakerrasta. Reissu on yksisuuntainen, mutta takaisin pääsee helposti vaikkapa Sergelintorilta ottamalla Siljan oman linja-auton satamaan. Kaikki kuljetukset kannattaa ostaa jo etukäteen laivasta, niinkuin myös aktiviteettien liput (esim. Wasa-museoon tai Akvaarioon saa lippuja etukäteen halvemmalla), niistä saa Club One-kortin omistaessaan bonuspisteitä sekä erikoisetuja.
Hyvää matkaa teille!voi voi vetikö nyt Hiihto-HousuNainen herneet nenään kun se on ollut niin hiljakseen. Vai vaaniiko Siljan sivuilla joskos löytyisi uutta kopioitavaa.
- 13131314555
HousuMies kirjoitti:
voi voi vetikö nyt Hiihto-HousuNainen herneet nenään kun se on ollut niin hiljakseen. Vai vaaniiko Siljan sivuilla joskos löytyisi uutta kopioitavaa.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- jotkut maksaa?
toopeko vaan kirjoitti:
promenade on vain ylihinnoiteltu B-luokan hytti. Näkymä vastakkaiseen hyttiin on sama kuin ikkunan tilalla peili ja kuva. Promenadet on näppärä tapa Siljalle saada ylihintaa B-tason hyteistä. Ei ole tyhmää pyytää vaan tyhmää on maksaa.
Otetaan B-luokan sisä hytistä A-luokan hinta. Kyllähän ikkunallisesta hytistä täytyy merelle näkyä.
No ei se tosiaan ole tyhmä joka pyytää ja uunottaa vaan se joka narisematta maksaa pyydetyn ylihinnan, näin se tosiaan menee! - Tietämätönäiti
supermatkustelija kirjoitti:
Ko. kirjoittaja lienee tarkoittanut sitä, että kuuluuko hyttiin Promenadelta meteliä, eikä sieltä hyttikäytävältä. Hyttikäytävältähän sitä meteliä kuuluu ihan hyttiluokasta riippumatta. Myös niissä "kultakorttikansan" Commodoreissa.
Hyvää matkaa teille!Kiitos paljon näistä tiedoista! Nyt on jo paljon luottavaisempi mieli kun tietää asioista enemmän :)
- Tietämätönäiti
Kiitoksia paljon! Nyt tiedän jo enemmän minne nokkani olen pistänyt :D Ja oikein mukavalta tuo laiva kuullostaa. 2v jo ihan innoissaan kun hytissä on ikkuna :)
- silvercard,
Tietämätönäiti kirjoitti:
Kiitoksia paljon! Nyt tiedän jo enemmän minne nokkani olen pistänyt :D Ja oikein mukavalta tuo laiva kuullostaa. 2v jo ihan innoissaan kun hytissä on ikkuna :)
Juu siljalandissä (promenadi kansi 7) on pienimille oma pallomeri ym toimintaa ja ylhäällä aurinkokannella sitten koko perheelle sopivaan pienimuotoista aktiviteettia kesäisin. Me olemme perheemme kanssa matkustelleet kyseieillä laivoilla niiden liikenteeseen saapumisesta lähtien, usein 2-3 kertaa vuoteen ja muksut aina olleet mukana vauvasta lähtien ja hyvin on pärjätty. A-hytti ja promenadi ovat hieman ahtaakoja mutta kyllä siihen mukautuu eikä siellä tarvitse kun käydä hieman lepäämässä ja nukkumassa yöt.
Hieman on hytit ja laiva kulahteneet vuosien saatossa remonteista huolimatta mutta kyllä siellä viihtyy edelleen. Hyvää matkaa! - silvercard
Tietämätönäiti kirjoitti:
Huomaa että ikkuna on promenadi hytissä promenadelle eli sinne 7 kannen kävelykadulle. Ei siis ulos. a- hyteistä eli entinen seaside on ikkuna ulos merelle.
- :))))
silvercard kirjoitti:
Huomaa että ikkuna on promenadi hytissä promenadelle eli sinne 7 kannen kävelykadulle. Ei siis ulos. a- hyteistä eli entinen seaside on ikkuna ulos merelle.
Tosin mukava on tuokin promenadi ikkuna. Siinä on tilava syvennys ja oli meidän lasten ollessa pieniä heidän suosikki paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332