Colt Ralliart

WorldOf_V

Olisin kiinostunut kuulemaan minkälainen ajotuntuma tuossa Colt Ralliartissa on? Elikkä jos olet päässyt koeajamaan kyseistä mallia niin miltä se tuntui?

Itse kävin kyllä koeajamassa Colt 95 mallia, mutta siinä ei taida olla paljonkaan samaa tuon Ralliartin kanssa. Autoliikkeessä ei ollut Ralliartia koeajettavana, siksi piti tyytyä Colt 95:een. Sen verran tuosta Colt 95 on mainittava, että vaihteenvaihto tahmaa vähän ja ohjaus on vähän epämääräinen. Siitä jäi puuttumaan sellainen perstuntuma että missä mennään fiilinki.

Onko tuo Ralliart sellanen peli että siitä kannattaa pulittaa 19995€ kun en kerran tykännyt Colt 95:kaan. Auto olisi kohtapuoleen menossa vaihtoon ja olen harkinnut seuraavaa: 1.Colt Ralliart 2.Skoda Octavia 1.4 TSI.

17

3153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      ovat kieltämättä aika erilaisia. Mutta tuo liki 20 000 euroa ralliartista on aivan liikaa. Jos tuollaisen pikkusportin haluat niin katso mieluummin vähän käytettyjä Seat Ibiza FR, Ford Fiesta ST tai VW Polo GTI malleja. Mutta noista kahdesta mieluummin Skoda.

      Tietenkin lopullisen päätöksen teet sinä, eli suosittelen että koeajat molemmat vaihtoehdot. Kannattaa etsiä joku liike vaikka vähän pidemmältä jossa on tuo Ralliart koeajettavissa.

    • WorldOf_V

      Toki koeajan tuon ennenkuin lompakkoa raotan. :) Skoda Octavian olen jo koeajanut 1.2 TSI mallin. Ei mitään pahaa mainittavaa. Paljon arvokkaampi auto tosin.

      Mutta mielenkiintoa on vielä selvittää millainen tuo Colt Ralliart on. Googlasin kaikki mahdolliset testiraportit ja youtube videot. Niistä jäi pari juttua mieleen:
      - Aliohjaavuus mutkissa
      - Vetely kiihdytyksissä
      Nopea suorassa kiihdytyksessä

      Noi miinukset on toki aika tyypillisiä tehokkaille etuvetosille autoille, mutta sellainen käsitys jäi että mutkaisella tiellä Colt Ralliart ei ole vahvimmillaan. Tosiasiassa kuitenkin auto on tarkoitettu joka päiväseen käyttöön, eikä radalla tule ajeltua niin noilla ei ole väliä.

      Colt Ralliartin omistajat tai koeajaneet voisi kommentoida asiaa minkälainen vekotin tuo on. Muuten olen kyllä päässyt tutkimaan autoa läpikotasin autoliikkeessä. Kumma juttu ettei tuota ole koeajettavana.

      • Rallitaide

        ei ole juurikaan myyty joten niitä ei sen takia pidetä koeajettavissa. Yksi syy huonoon myyntiin on se että se on turhan kallis ominaisuuksiinsa nähden.


    • japaniala

      älä sekoa tsekkoslovakialaisiin.. osta mitsu.

    • WorldOf_V

      Pistetääns vielä yksi vaihtoehto lisää: 3. Suzuki SX4 4x4 1.6 VVT koneella.

      • WorldOf_V

        Kyllä toi pyyntihinta Ralliartista on aika kova kun samalla rahalla saa perustason Lancerin tai ASXn. Mut kaippa siitä suorituskyvystä ja Ralliart-logosta täytyy maksaa... :)


    • Mikko AlaTalo

      1v olen nyt kyseisellä vehkeellä ajanut, on tullut tutuksi työmatka/huviajelut/moottoritiet. Hinta on mielestäni ihan ok tehoihin ja ominaisuuksiin nähden ja en usko että petyt. Kovissa kiihdytyksissä en ole kovaa vetelyä huomannut vrt. wanhat etuvedo sportit ja ohjaus on muutenkin aika jämäkkä. Aliohjauntuvuutta en nyt kauheasti ole huomannut, varsinkin kaasulla ja jarulla yhtäaikaa ajaessa, ajonvakautus käyttäyntyy yliohjaavasti ja saattaa jopa antaa peränkin hieman irti napaten sen kuiteskin jossain välissä ja auto on omasta mielestäni mutkateillä kuin kotonaan kuhan vaan kaasua uskaltaa annostella enemmän. Sittenhän tämän auton viritelly tehojen puolesta on naurettavan helppoa :) ainut miinus ehkä tulee talvikäyöstä, sillä menin vahingossa ostamaan 195 leveät talvirenkaat jolloin meno on todella aliohjaavaa kokoajan... ja kyllä, sen TCS / hätäjarruvalo systeemin saa pois päältä :)

      • Kapteeni koukku

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.


      • Mikko AlaTalo
        Kapteeni koukku kirjoitti:

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.

        5.7l/100km jatkuva 85km/h vakionopeudensäätimellä, 170km matka, 16´C. Tuohon olen ekoajolla päässyt viime kesänä, voisi sanoa että aika ekologinen auto jopa.


      • Aravatti
        Kapteeni koukku kirjoitti:

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.

        Mikä auto on Renault C4 THP?


      • kk
        Aravatti kirjoitti:

        Mikä auto on Renault C4 THP?

        Tarkoitin siis citroeniä C4.


    • --Jakke--

      Minkä hintaiset huollot tuohon Ralliartiin ovat? Huoltoväli?
      Paljonkos tuo bensiiniä kuluttaa? Tehtaan ilmoittamat lukemat aika..positiivisia..

      Mitsulla on 5v takuu, kattaako tuo kaiken vai onko täynnä "porsaanreikiä"?

    • riisikuppi

      Kyllä Ralliart jätättää aika monta kalliimpaa autoa taakseen jo vakiona. Syksyllä innostuin virittämiseen. Hetki googlausta muutama soitto. Ja kahden viikon päästä oli dynossa 230 heppanen ralliart. Hiukka putkiston muutoksia ja "lastu". Nyt odottelen kevättä että pääsee kellottamaan ja nöyryyttämään lisää autoilijoita :-)

      • Bobrikov

        Minkä ikäinen Ralliart mahtoi olla kyseessä ? Vanhempi kuin 2010 ? Pystyikö tosiaan Suomessa joku lastuttamaan moisiin tehoihin ? Jos pystyi niin mulle kanssa!


    • Ralli-mark

      Lisää käyttökokemuksia olisi kiva kuulla. Virittäneiltä myös... ; )

    • onanius

      älkää ostako paskaa kalliit varaosat ja huonot penkit ym.

    • onanius

      vetelee ja kalliit jarrut ja saa sakot helposti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe