Colt Ralliart

WorldOf_V

Olisin kiinostunut kuulemaan minkälainen ajotuntuma tuossa Colt Ralliartissa on? Elikkä jos olet päässyt koeajamaan kyseistä mallia niin miltä se tuntui?

Itse kävin kyllä koeajamassa Colt 95 mallia, mutta siinä ei taida olla paljonkaan samaa tuon Ralliartin kanssa. Autoliikkeessä ei ollut Ralliartia koeajettavana, siksi piti tyytyä Colt 95:een. Sen verran tuosta Colt 95 on mainittava, että vaihteenvaihto tahmaa vähän ja ohjaus on vähän epämääräinen. Siitä jäi puuttumaan sellainen perstuntuma että missä mennään fiilinki.

Onko tuo Ralliart sellanen peli että siitä kannattaa pulittaa 19995€ kun en kerran tykännyt Colt 95:kaan. Auto olisi kohtapuoleen menossa vaihtoon ja olen harkinnut seuraavaa: 1.Colt Ralliart 2.Skoda Octavia 1.4 TSI.

17

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      ovat kieltämättä aika erilaisia. Mutta tuo liki 20 000 euroa ralliartista on aivan liikaa. Jos tuollaisen pikkusportin haluat niin katso mieluummin vähän käytettyjä Seat Ibiza FR, Ford Fiesta ST tai VW Polo GTI malleja. Mutta noista kahdesta mieluummin Skoda.

      Tietenkin lopullisen päätöksen teet sinä, eli suosittelen että koeajat molemmat vaihtoehdot. Kannattaa etsiä joku liike vaikka vähän pidemmältä jossa on tuo Ralliart koeajettavissa.

    • WorldOf_V

      Toki koeajan tuon ennenkuin lompakkoa raotan. :) Skoda Octavian olen jo koeajanut 1.2 TSI mallin. Ei mitään pahaa mainittavaa. Paljon arvokkaampi auto tosin.

      Mutta mielenkiintoa on vielä selvittää millainen tuo Colt Ralliart on. Googlasin kaikki mahdolliset testiraportit ja youtube videot. Niistä jäi pari juttua mieleen:
      - Aliohjaavuus mutkissa
      - Vetely kiihdytyksissä
      Nopea suorassa kiihdytyksessä

      Noi miinukset on toki aika tyypillisiä tehokkaille etuvetosille autoille, mutta sellainen käsitys jäi että mutkaisella tiellä Colt Ralliart ei ole vahvimmillaan. Tosiasiassa kuitenkin auto on tarkoitettu joka päiväseen käyttöön, eikä radalla tule ajeltua niin noilla ei ole väliä.

      Colt Ralliartin omistajat tai koeajaneet voisi kommentoida asiaa minkälainen vekotin tuo on. Muuten olen kyllä päässyt tutkimaan autoa läpikotasin autoliikkeessä. Kumma juttu ettei tuota ole koeajettavana.

      • Rallitaide

        ei ole juurikaan myyty joten niitä ei sen takia pidetä koeajettavissa. Yksi syy huonoon myyntiin on se että se on turhan kallis ominaisuuksiinsa nähden.


    • japaniala

      älä sekoa tsekkoslovakialaisiin.. osta mitsu.

    • WorldOf_V

      Pistetääns vielä yksi vaihtoehto lisää: 3. Suzuki SX4 4x4 1.6 VVT koneella.

      • WorldOf_V

        Kyllä toi pyyntihinta Ralliartista on aika kova kun samalla rahalla saa perustason Lancerin tai ASXn. Mut kaippa siitä suorituskyvystä ja Ralliart-logosta täytyy maksaa... :)


    • Mikko AlaTalo

      1v olen nyt kyseisellä vehkeellä ajanut, on tullut tutuksi työmatka/huviajelut/moottoritiet. Hinta on mielestäni ihan ok tehoihin ja ominaisuuksiin nähden ja en usko että petyt. Kovissa kiihdytyksissä en ole kovaa vetelyä huomannut vrt. wanhat etuvedo sportit ja ohjaus on muutenkin aika jämäkkä. Aliohjauntuvuutta en nyt kauheasti ole huomannut, varsinkin kaasulla ja jarulla yhtäaikaa ajaessa, ajonvakautus käyttäyntyy yliohjaavasti ja saattaa jopa antaa peränkin hieman irti napaten sen kuiteskin jossain välissä ja auto on omasta mielestäni mutkateillä kuin kotonaan kuhan vaan kaasua uskaltaa annostella enemmän. Sittenhän tämän auton viritelly tehojen puolesta on naurettavan helppoa :) ainut miinus ehkä tulee talvikäyöstä, sillä menin vahingossa ostamaan 195 leveät talvirenkaat jolloin meno on todella aliohjaavaa kokoajan... ja kyllä, sen TCS / hätäjarruvalo systeemin saa pois päältä :)

      • Kapteeni koukku

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.


      • Mikko AlaTalo
        Kapteeni koukku kirjoitti:

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.

        5.7l/100km jatkuva 85km/h vakionopeudensäätimellä, 170km matka, 16´C. Tuohon olen ekoajolla päässyt viime kesänä, voisi sanoa että aika ekologinen auto jopa.


      • Aravatti
        Kapteeni koukku kirjoitti:

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.

        Mikä auto on Renault C4 THP?


      • kk
        Aravatti kirjoitti:

        Mikä auto on Renault C4 THP?

        Tarkoitin siis citroeniä C4.


    • --Jakke--

      Minkä hintaiset huollot tuohon Ralliartiin ovat? Huoltoväli?
      Paljonkos tuo bensiiniä kuluttaa? Tehtaan ilmoittamat lukemat aika..positiivisia..

      Mitsulla on 5v takuu, kattaako tuo kaiken vai onko täynnä "porsaanreikiä"?

    • riisikuppi

      Kyllä Ralliart jätättää aika monta kalliimpaa autoa taakseen jo vakiona. Syksyllä innostuin virittämiseen. Hetki googlausta muutama soitto. Ja kahden viikon päästä oli dynossa 230 heppanen ralliart. Hiukka putkiston muutoksia ja "lastu". Nyt odottelen kevättä että pääsee kellottamaan ja nöyryyttämään lisää autoilijoita :-)

      • Bobrikov

        Minkä ikäinen Ralliart mahtoi olla kyseessä ? Vanhempi kuin 2010 ? Pystyikö tosiaan Suomessa joku lastuttamaan moisiin tehoihin ? Jos pystyi niin mulle kanssa!


    • Ralli-mark

      Lisää käyttökokemuksia olisi kiva kuulla. Virittäneiltä myös... ; )

    • onanius

      älkää ostako paskaa kalliit varaosat ja huonot penkit ym.

    • onanius

      vetelee ja kalliit jarrut ja saa sakot helposti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe