Colt Ralliart

WorldOf_V

Olisin kiinostunut kuulemaan minkälainen ajotuntuma tuossa Colt Ralliartissa on? Elikkä jos olet päässyt koeajamaan kyseistä mallia niin miltä se tuntui?

Itse kävin kyllä koeajamassa Colt 95 mallia, mutta siinä ei taida olla paljonkaan samaa tuon Ralliartin kanssa. Autoliikkeessä ei ollut Ralliartia koeajettavana, siksi piti tyytyä Colt 95:een. Sen verran tuosta Colt 95 on mainittava, että vaihteenvaihto tahmaa vähän ja ohjaus on vähän epämääräinen. Siitä jäi puuttumaan sellainen perstuntuma että missä mennään fiilinki.

Onko tuo Ralliart sellanen peli että siitä kannattaa pulittaa 19995€ kun en kerran tykännyt Colt 95:kaan. Auto olisi kohtapuoleen menossa vaihtoon ja olen harkinnut seuraavaa: 1.Colt Ralliart 2.Skoda Octavia 1.4 TSI.

17

3392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      ovat kieltämättä aika erilaisia. Mutta tuo liki 20 000 euroa ralliartista on aivan liikaa. Jos tuollaisen pikkusportin haluat niin katso mieluummin vähän käytettyjä Seat Ibiza FR, Ford Fiesta ST tai VW Polo GTI malleja. Mutta noista kahdesta mieluummin Skoda.

      Tietenkin lopullisen päätöksen teet sinä, eli suosittelen että koeajat molemmat vaihtoehdot. Kannattaa etsiä joku liike vaikka vähän pidemmältä jossa on tuo Ralliart koeajettavissa.

    • WorldOf_V

      Toki koeajan tuon ennenkuin lompakkoa raotan. :) Skoda Octavian olen jo koeajanut 1.2 TSI mallin. Ei mitään pahaa mainittavaa. Paljon arvokkaampi auto tosin.

      Mutta mielenkiintoa on vielä selvittää millainen tuo Colt Ralliart on. Googlasin kaikki mahdolliset testiraportit ja youtube videot. Niistä jäi pari juttua mieleen:
      - Aliohjaavuus mutkissa
      - Vetely kiihdytyksissä
      Nopea suorassa kiihdytyksessä

      Noi miinukset on toki aika tyypillisiä tehokkaille etuvetosille autoille, mutta sellainen käsitys jäi että mutkaisella tiellä Colt Ralliart ei ole vahvimmillaan. Tosiasiassa kuitenkin auto on tarkoitettu joka päiväseen käyttöön, eikä radalla tule ajeltua niin noilla ei ole väliä.

      Colt Ralliartin omistajat tai koeajaneet voisi kommentoida asiaa minkälainen vekotin tuo on. Muuten olen kyllä päässyt tutkimaan autoa läpikotasin autoliikkeessä. Kumma juttu ettei tuota ole koeajettavana.

      • Rallitaide

        ei ole juurikaan myyty joten niitä ei sen takia pidetä koeajettavissa. Yksi syy huonoon myyntiin on se että se on turhan kallis ominaisuuksiinsa nähden.


    • japaniala

      älä sekoa tsekkoslovakialaisiin.. osta mitsu.

    • WorldOf_V

      Pistetääns vielä yksi vaihtoehto lisää: 3. Suzuki SX4 4x4 1.6 VVT koneella.

      • WorldOf_V

        Kyllä toi pyyntihinta Ralliartista on aika kova kun samalla rahalla saa perustason Lancerin tai ASXn. Mut kaippa siitä suorituskyvystä ja Ralliart-logosta täytyy maksaa... :)


    • Mikko AlaTalo

      1v olen nyt kyseisellä vehkeellä ajanut, on tullut tutuksi työmatka/huviajelut/moottoritiet. Hinta on mielestäni ihan ok tehoihin ja ominaisuuksiin nähden ja en usko että petyt. Kovissa kiihdytyksissä en ole kovaa vetelyä huomannut vrt. wanhat etuvedo sportit ja ohjaus on muutenkin aika jämäkkä. Aliohjauntuvuutta en nyt kauheasti ole huomannut, varsinkin kaasulla ja jarulla yhtäaikaa ajaessa, ajonvakautus käyttäyntyy yliohjaavasti ja saattaa jopa antaa peränkin hieman irti napaten sen kuiteskin jossain välissä ja auto on omasta mielestäni mutkateillä kuin kotonaan kuhan vaan kaasua uskaltaa annostella enemmän. Sittenhän tämän auton viritelly tehojen puolesta on naurettavan helppoa :) ainut miinus ehkä tulee talvikäyöstä, sillä menin vahingossa ostamaan 195 leveät talvirenkaat jolloin meno on todella aliohjaavaa kokoajan... ja kyllä, sen TCS / hätäjarruvalo systeemin saa pois päältä :)

      • Kapteeni koukku

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.


      • Mikko AlaTalo
        Kapteeni koukku kirjoitti:

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.

        5.7l/100km jatkuva 85km/h vakionopeudensäätimellä, 170km matka, 16´C. Tuohon olen ekoajolla päässyt viime kesänä, voisi sanoa että aika ekologinen auto jopa.


      • Aravatti
        Kapteeni koukku kirjoitti:

        Olen ollut ralliartin omistajana puolisen vuotta. Täytyy sanoa, että hetkeäkään en ole ostostani katunut. Ostin auton käytettynä ja mittarissa oli silloin 13000. Ennen mitsua tuli koeajettua mm. fiat bravo t-jet sport, renault c4 thp 150, sekä vw-golf 1,4 tsi. Kaikissa oli omat hyvät puolensa, mutta mitsussa ne mielestäni yhdistyivät. Esimerkiksi renault oli todella hyvä ajettava ja penkitkin kuin olisi pumpulissa istunut, mutta tehoihin nähden vaikutti laiskahkolta. Tilat rellussa olivat hyvät. Turboa ei juurikaan kiihdyttäessä huomannut, vaan voimaa annosteltiin "liian" tasaisesti ja sama vika oli mielestäni golfissa. Golfin takapenkille, meikäläisen taakse, ei olisi mahtunut kunnolla istumaan, ainakaan mikäli olisin halunnut itse istua mielyttävässä ajoasennossa. Fiat taas oli tehokas ja turbon peliin tuon huomasi, varsinkin sport-nappulan ollessa päällä. Kiihdyttäessä fiudessa eturenkaisiin välittyi "repivä" tunne ja kiihdytykset tuntuivat jotenkin holtittomilta sekä vapisevilta. Fiat lisäksi hörppi menovettä lähes 13 litraa tavallisessa kaupunkiajossa(ilman revittelyjä). Ainut negatiivinen asia joka tulee mieleen on: rengasmelu, joka on huonolla pinnalla kuuluvaa, varsinkin 205/45/16 kesäkumeilla. Melu tosin vähentyi huomattavasti kun vaihdoin talvirenkaat, jotka ovat muistaakseni 185/50/16 ? Kesärenkaat ovat vaan hieman kovahkot ja matalat, mutta ajominaisuuksiltaan hyvät.

        Ps. Uskon kyllä että mitsu pääsee hyvin lähelle tehtaan lupaamaa 7,4s/ 0-100khm.

        Mikä auto on Renault C4 THP?


      • kk
        Aravatti kirjoitti:

        Mikä auto on Renault C4 THP?

        Tarkoitin siis citroeniä C4.


    • --Jakke--

      Minkä hintaiset huollot tuohon Ralliartiin ovat? Huoltoväli?
      Paljonkos tuo bensiiniä kuluttaa? Tehtaan ilmoittamat lukemat aika..positiivisia..

      Mitsulla on 5v takuu, kattaako tuo kaiken vai onko täynnä "porsaanreikiä"?

    • riisikuppi

      Kyllä Ralliart jätättää aika monta kalliimpaa autoa taakseen jo vakiona. Syksyllä innostuin virittämiseen. Hetki googlausta muutama soitto. Ja kahden viikon päästä oli dynossa 230 heppanen ralliart. Hiukka putkiston muutoksia ja "lastu". Nyt odottelen kevättä että pääsee kellottamaan ja nöyryyttämään lisää autoilijoita :-)

      • Bobrikov

        Minkä ikäinen Ralliart mahtoi olla kyseessä ? Vanhempi kuin 2010 ? Pystyikö tosiaan Suomessa joku lastuttamaan moisiin tehoihin ? Jos pystyi niin mulle kanssa!


    • Ralli-mark

      Lisää käyttökokemuksia olisi kiva kuulla. Virittäneiltä myös... ; )

    • onanius

      älkää ostako paskaa kalliit varaosat ja huonot penkit ym.

    • onanius

      vetelee ja kalliit jarrut ja saa sakot helposti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2705
    2. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      416
      2217
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2116
    4. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      17
      1875
    5. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      139
      1746
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1679
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1176
    8. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1142
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1049
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      935
    Aihe