Minun ja mieheni mielissä on kypsynyt ajatus, jos adoptoisin hänen aikaisemmasta suhteestaan olevat lapset, 7,5- ja 6-vuotiaat lapset. Olemme olleet yhdessä reilu nelisen vuotta ja heinäkuun alussa tulee kaksi vuotta naimisissa oloa.
Lapsien äiti on kuollut yli kolme vuotta sitten. Mieheni ja lapsien bioäiti eivät olleet naimisissa, mutta heillä oli yhteishuoltajuus lapsiin senkin jälkeen kun erosivat nuorimman lapsen ollessa aivan pieni.
Jo ennen lasten kuolemaa lapset asuivat pääosin miehen luona ja tapasivat valvotusti äitiään, sillä tällä oli vaikea päihdeongelma.
Haluaisin tietää kaikkea mahdollista tämän tyyppisestä adoptioprosessista? Mitä kaikkia papereita siihen tarvitaan? Kauanko prosessi kestää? Onko se ylipäätään mahdollista?
Kuinka paljon tämän bioäidin vanhemmat voivat vaikuttaa prosessiin? Voiko heidän mielipiteensä kokonaan stopata asian?
Miten edetä?
Aviopari 27v & 30v
1
667
Vastaukset
- Adoko
..kannattaa olla yhteydessä: Pelastakaa lapset ry:hyn. Siellä annetaan adoptioneuvontaa ja he tietävät miten kannattaa toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022296- 1151781
- 881439
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741238Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511057
- 36982
- 33834